Pijn bij stuitje ongeveer wat kan het zijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door woezelenpip1980, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woezelenpip1980

woezelenpip1980 Actief lid

10 okt 2011
    354
    0
    0
    Afgelopen weken en nog steeds veel last van bandenpijn gehad
    sinds gisteren heb ik nu echt last van mijn stuitje dara in de buurt tussen bilspleet doet erg zeer vooral met lopen zitten , fietsen enzo
    Gisterochtend nergens last van kwam opeens laat in de middag en is niet meer weg geweest ..
    Met ontlasting heb ik er geen last vast van dacht eerst aambeien ofzo

kom nu een beetje op bekkenpijn/instabiliteit herkent iemand dit

2. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

2 nov 2011
    1.055
    0
    0
    Mijn vriendin had ook veel last van haar stuitje tot nog na een half jaar na bevalling...ik zei dat het heel normaal is maar ze vertrouwde het niet en ging naar een fysiotherapeut en die constateerde bekkeninstabiliteit... dus het zou kunnen...even vk vragen? succes...

3. xDanielle

xDanielle Fanatiek lid

4 jan 2010
    1.845
    865
    113
    Vrouw
    Tilburg
    Ik ben inmiddels 15 maanden geleden bevallen en heb nog altijd een zeer stuitje, dat had ik sinds de 14e week van de zwangerschap. Tegen mij zeggen ze steeds gaat van zelf over maar heb het idee dat het niet meer weg gaat dus ga er snel achteraan als je er last van hebt!

4. Dat is inderdaad bekkeninstabiliteit.. komt door het staartbeentje. Ik heb het sinds ik 9 weken zwanger was van mijn zoon. Nu inmiddels 3 jaar verder met tussenpozen van pijn en geen pijn.
    Als je er veel last van hebt zou ik naar een fysio gaan. Voor oefeningen en/of massage. Ik had veel last van spierpijn erdoor ook en dat werd redelijk weggemasseerd.

5. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Ik heb ook al een tijdje last van mijn stuitje, vooral als ik veel doe op een dag en met fietsen. Mijn vk gaf als tip mijn rug niet te overdreven recht te houden, met een kussentje in mijn rug te gaan zitten en voor de zekerheid een afspraak te maken met een bekkentherapeut. Vrijdag contact opgenomen en ik kan dinsdag al terecht. Ben benieuwd wat voor tips en oefeningen ze voor me heeft.

6. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Heb ik nu ook al en had ik licht bij mij vorige zwangerschap. Ben bang dat ik er nu meer last van krijgt

7. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Helaas herkenbaar..hier ook veel last van m'n stuit, hangt toch allemaal nauw samen met het bekken.

8. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik had ook veel last in die regionen. Je lichaam is door je buik behoorlijk uit balans. Daar speelt je bekken een grote rol in. Ik heb toen twee maal de ostheopaat bezocht en daarna nergens meer last van. Maar hiernaast ook tips en adviezen van de vk gekregen mbt de bealsting van je bekken.

9. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Hier al last van vanaf 7 weken, nu al een tijd 100% thuis. Bij mij was de trigger dat ik mij vertilde en spit kreeg (tot 2x toe) tijdens mijn werk in de zorg. Daarbij mede door mijn hypermobiliteit had ik mijn bekkens en rug een opdonder gegeven. Het is sindsdien alleen maar erger geworden. Ze kunnen er verder niets aan doen, omdat er van nature al veel te veel speling op mijn banden zit. Ik moet daarna ook nog een tijd uittrekken voor het weer over is.

Ik zou ook zeggen vraag het na, want bekken hypermobiliteit is niet leuk, maar bekkeninstabiliteit is echt verschrikkelijk. Wie weet krijg je wat oefeningen, massage en wordt het weer wat minder. Je bent al redelijk op je eind dus het kan ook zijn dat ze zeggen dat je de tijd uit moet zitten/liggen. Tegen deze tijd komt het wel vaker voor dat door de verweking je met fietsen en traplopen last van je stuitje of schaambeen krijgt. Er wordt nu ruimte gemaakt om de kleine er doorheen te kunnen laten. Vraag het voor de zekerheid gewoon na. Het kan nooit kwaad :)

10. woezelenpip1980

10 okt 2011
    354
    0
    0
    Dankje wel voor de reactie,s

het is echt een rot gevoel net is boven de anus zeg maar

Kan ook amper zitten , lopen , bukken al helemaal niet van het weekend zo,n pijn nog naar HAP gebelt ja neem maar paracetamol je mag er 6 per 24 uur ..
    Nou toch gisteren maar 1 genomen tranen stonden gewoon in mijn ogen van de pijn en dan ook nog de lekkere bandenpijn erbij en erg veel last van maagzuur ...
    Straks toch even de VK bellen want dit is echt geen doen heb hier nog 2 meiden en kan niks meer en 1 moet er toch op zijn minst gehaald worden van school en de andere is nog geen 2 en vraagt ook de aandacht ..
    Ben er echt even helemaal klaar meee pfff nog 4.5 week te gaan

11. joja81

joja81 Lid

6 sep 2011
    69
    0
    0
    Herkenbaar, ben voor mijn zwangerschap eens hard op mijn kont gevallen. De vk zei dat dat het probleem was. Doordat je bekken soepeler wordt wordt het staartbotje ook soepel en kan zo bewegen wat de pijnklacht geeft.

12. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    vervelend dat je niet weet hoe je moet liggen staan zitten, alles doet zeer.

Heb je de vk al gebeld? De HAP zegt inderdaad makkelijk paracetamol en klaar. Het mag ook, want soms is dat ook echt nodig. Maagzuur en bandenpijn bah (gisteren maagzuur voor het eerst mogen ervaren, wat een meuk!) en dan nog 2 kinderen. Ik vind het knap dat je dat bolwerkt.

Laat je weten wat de vk zegt. Hopelijk komt de kleine een weekje of 2 eerder ;). Succes!!

13. woezelenpip1980

10 okt 2011
    354
    0
    0
    Heb vk gebelt en ja is echt met de laatste loodjes moet even een briefje halen daar staan veel oefeningen in die ik kan doen ..
    en verder paracetamol omdat ik toch echt nog 2 kids heb rond lopen die toch ook aandacht nodig hebben en verder rustig aan doen pffff

Deel Deze Pagina