Al wel n eisprong of toch nog niet ?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Barbsan, 24 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barbsan

Barbsan Fanatiek lid

1 mei 2015
    1.727
    690
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik ben eergisteren begonnen met testen.. gelijk n mooi licht streepje.
    Gisteren een nog iets te licht streepje, vanmrogen wakker met pijnlijke steken (waarvan ik dacht van m'n eisprong)
    En ik dacht dus nu een knaller te krijgen! Wat heb ik n een witte test ..
    Is m'n eisprong nou al wel of niet geweest..?

2. duxi

duxi Bekend lid

9 mei 2016
    776
    2
    18
    Volgens je ovulatietesten neem ik aan dat je nog geen eisprong hebt gehad. Zijn duidelijk nog negatief.

3. Barbsan

Barbsan Fanatiek lid

1 mei 2015
    1.727
    690
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Duxi, ja daarom vind ik t zo raar..
    Volgens m'n berekening zou ik morgen of overmorgen m'n eisprong hebben.
    Maar heb de testen allemaal om half 11 gedaan. Dus hoezo is die van vandaag dan weer wit ? 😅

4. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Nee nog geen eisprong. Tweede streep moet echt net zo donker of donkerder zijn. Het LH hormoon schommelt door je cyclus heen. Dus soms is de test iets donkerder dan de andere keer

5. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Echt even donker of donkerder is niet altijd zo... die van mij was ook donker maar niet even donker of donkerder. Iets lichter. Maar ben er wel zwanger van geworden. Niet iedereen krijgt zo'n donkere streep

6. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Dat gaat in jou geval niet op...je bent bijna een week teruggezet met de echo,en jou eisprong is dus later geweest dan je dacht.Je ovulatietest was dus negatief...en is later hoogstwaarschijnlijk wel positief geweest,maar toen heb je niet getest.

TS,deze testen zijn negatief.Ze moeten even donker of teststreep donkerder dan controlestreep. (Zie gebruiksaanwijzing van alle ovulatietesten ;))

7. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Uiteindelijk is een positieve ovulatietest idd even donker. Maar soms is de daadwerkelijke piek heel kort en kan je die niet vinden met de testen omdat je niet op het juiste moment test. Desalniettemin denk ik niet dat je ei is geweest. Ik zou even doortesten als ik jou was.

8. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Kan best zijn dat je je piek gemist hebt omdat je maar 1 keer per dag test. Streepje moet inderdaad net zo donker of donkerder zijn dan controle streep. Wat ik hier zie is zeker niet positief.
    Als je je ei verwacht dan zou je paar dagen voor die tijd 2 keer per dag moeten testen om 'm te vinden.
    Temperatuur je erbij? Want dan zou je daaraan kunnen zien of je ei daadwerkelijk geweest is.

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Doet jouw lichaam wat een berekening zegt wat ie moet doen? Een lichaam is geen robot en berekeningen gaan uit van gemiddelden. Vaak komt je eisprong veel eerder of later dan dat een berekening zegt. Geen enkele berekening kan specifiek in jouw lichaam kijken.

Ovulatietesten zijn dan vele malen betrouwbaarder aangezien ze gebruik maken van urine afkomstig uit je lichaam.

LH is de gehele cyclus aanwezig in het lichaam van de vrouw waar een ovulatietest met een licht tweede streepje op kan reageren. Dat is ook de reden dat een ovulatietest pas positief is als beide streepjes minstens even donker zijn. Bovendien kan LH schommelen, dus de ene dag een licht streepje, dan weer donker, dan wit. Een ovulatietest hoeft ook absoluut niet op te lopen naar een piek, maar kan zomaar uit het niks gaan knallen!

Kortom: door blijven testen nog de komende dagen/week.

10. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Zoals boven geschreven nog niet positief. Of je hebt je piek gemist of hij moet nog komen. Steken voelen kan ook groei van de eicellen zijn

Deel Deze Pagina