ontstoken tandvlees

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mammie1982, 18 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb op dit moment ontstoken tandvlees. Ik heb dit vaker ondanks goed poetsen en stokeren.
    Heb ik nu een risico op een miskraam? En hoe groot is die kans? En tot hoeveel maanden? Ik neem aan dat ik niet de enige zwangere ben met dit probleem.

En nog een vraag. Ik las laatst iets over her cmv virus. Dit wordt niet verteld bij de verloskundige. Mijn dochter geeft me wel eens een kus op mn mond. Tot in hoeverre is dit een serieus schadelijke virus. En waarom is er zo weinig over bekent?

Bedankt

2. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet ik trouwens ook contact opnemen met de tandarts? Het gaat altijd vanzelf over

3. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo,

Met ontstoken tandvlees heb je niet meer kans op een miskraam. Wel is uit recent onderzoek gebleken dat je meer kans hebt op een vroeggeboorte of een kind met een lager geboortegewicht.

Indien het niet overgaat met goed poetsen en tanden stokeren of flossen/ de klachten verergeren zou je even kunnen overleggen met je tandarts.

CMV wordt inderdaad niet standaard besproken aangezien het vrij zeldzaam is dat je als zwangeren daadwerkelijk ziek wordt (<1%) en het vrij lastig is om vast te stellen/ aan te tonen aangezien reactivatie van het virus p kan treden waardoor er weer antistoffen aanwezig zijn in je bloed. Alleen wanneer je de infectie voor de eerste keer in je leven oploopt en dus zelf ziek wordt kan het kwaad. Let op goede hygiëne. Voor meer informatie wil ik je verwijzen naar de volgende link:
    Cytomegalovirusinfectie (CMV) en zwangerschap - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu

Groetjes Gea

Deel Deze Pagina