Zit ik net een heel verhaal te typen kan ik het weer over nieuw doen, nou ja! Onze kleine man is nu 15 mnd en heeft het zo moeilijk. Hij is al 3 weken snotterig en de ene dag erger dan de andere. Sinds een paar heeft hij ook besloten om niet meer elke maaltijd op te eten. Zijn brood s'ochtends gaat er nog wel maar voor de rest van de dag en zijn avond eten is helemaal een drama. Hij krijgt ook 4 kiesjes tegelijk dus dat doet natuurlijk pijn als hij dan ook maar iets hards in zijn mond voelt dan haalt hij het er uit en dan eet hij ook niet meer. Snij de korstjes al van zijn brood maar soms ben ik een heel klein stukje vergeten. En volgens mij heeft hij ook last van een sprongetje want echt bij alles, als het maar even niet lukt dan begint hij te dreinen en daarna te huilen. Als ik ook niet snel genoeg met hem mee loop als hij mijn hand pakt dan begint hij ook te huilen. Dan wil hij dat ik met hem mee loop naar zijn speelhoek en dan zegt hij die die en dan pak ik maar weer wat. Maarja wat wil hij nou he? En de kamer uit lopen is ook zoiets dat moet ik niet doen want dan begint hij weer. Dat is het zelfde als ik bij de comp zit dan wil hij er bij en als het niet snel genoeg gaat, arme knul. Slapen is ook een drama ik heb hem net bij ons op bed gelegt en dan valt hij aan de borst in slaap, als ik dat dus niet doe dan blijft hij de hele avond wakker want zodra we hem in bed leggen dan begint hij te krijsen. (van de honger, verkoudheid ofiets anders?) Ik vind het wel moeilijk om hem zo te zien het is altijd zo een vrolijk manneke en nu is hij huilerig en snotterig en moe. Ik weet soms niet meer wat ik nog voor hem kan doen dan hebben we alles al gehad. En als ik dan weet iets pak dan smijt hij het weg. groetjes snoet
agosss...moederschap is niet alleen maar leuk, wat heb je dan een onmachtsgevoel he..niet fijn! sterkte met je mannetje(en jezelf)
jeetje vervelend zeg.. heb je al kontakt opgenomen met je HA?? ik vind 3 weken best wel lang... misschien heeft hij even iets nodig om hem er overheen te helpen en ja HA kan het beste adviseren wat het beste zou helpen misschien? iig, sterkte!
nee eigenlijk niet, omdat hij alleen maar verkouden is. De eerste week hoeste hij wel maar dat is nu gelukkig over.
Hey snoet, wat sneu zeg voor je mannetje. Lekker veel zachte frisse dingen geven met veel vocht. (zacht zoet fruit, yoghurt etc) de rest van het eten komt wel weer. Waarschijnlijk heb je de pech dat alles tegelijk komt, ontwikkelingssprongetje, kiesjes en verkoudheid. Sterkte!
Hier hadden/ hebben (beginnen aan de volgende 4 kiezen) hetzelfde met doorkomende kiezen. Eerst wiegerde hij de potjes babyvoeding, maar met doorkomende kiezen gingen ze er soms wel weer in en yoghurt idd.. Wel hier bij elke kies bronchitis en na bezoek aan ka en abkuur gaat het wel beter met slapen etc. Dus misschien niet verkeerd om even langs te gaan. Ik dacht nl zelf dat het een gewone verkoudheid was (is heel lastig om te weten of het naar de longen zakt), maar aangezien het zo lang duurde toch even langs gegaan. Ben bang dat je nog even moet volhouden tot de kiesjes door zijn.. Sterkte
Geef je hem wel paracetamol tegen de [pijn? En doe je iets op zijn tandvlees? Verder: gezien de combi kiezen en verkoudheid, en al 3 weken ellende, zou ik even zijn oortjes na laten kijken bij de huisarts: als hij daar last van heeft, is zijn gedrag erg verklaarbaar! Wij gaven dan elke 8 uur een paracetamol, zodat er een spiegel opbouwt in het bloed: de paracetamol helpt da beter dan wanneer je zo af en toe een losse geeft. Verder vooral zijn tandvlees insmeren met dentinox en met eten maar even de zachte en vloeibare dingen geven. Gewoon eten komt wel weer als die rotkiezen door zijn En oja dat kan dus lang duren, (hier wel eens 3 maanden!).
Als ze verkouden zijn kan gaan liggen heel vervelend zijn. Ons zoontje krijgt dan ook vaak een heel vol hoofd. Neusspray wil het weleens helpen voorkomen, maar het hoofdeind iets hoger leggen (handdoek onder matras) is ook een goed idee. Verder zou je een paar dagen (niet te lang) een paracetamol kunnen geven voor het slapen gaan. Dan haal je in het begin de scherpe randen ervan af en heb je kans dat hij in slaap kan vallen en daarna misschien doorslaapt. Als laatste wat luuf of vaporub smeren of een gesnipperde ui in zijn kamer, dan ademt hij waarschijnlijk wat makkelijker. Wat betreft het dwingende en veeleisende. Ons zoontje had dat ook heel erg, maar er zit gewoon ook een grens aan wat je moet doen. Hij is niet de baas van jou. Hij mag soms best even huilen van frustratie, dat hoef jij niet altijd te voorkomen. Hij zal in zijn leven nog heel vaak teleurgesteld worden en hij kan nu al leren dat mama niet altijd opzit en pootjes geeft als hij daarom vraagt. Door uit te leggen waarom iets niet gebeurt kan hij het leren begrijpen. Jij mag best naar de WC kunnen. Begrijp me niet verkeerd, ons mannetje loopt dan geheid achter me aan want wil ook niet alleen zijn, maar ik doe geen trucs. Ik meld gewoon duidelijk dat mama nu gaat plassen en zorg dat hij me kan volgen als hij dat wil. Dan raakt hij ook niet in paniek als ik er niet ben. Natuurlijk mag je wat meer toegeven nu hij zich duidelijk ook niet lekker voelt, maar ik zou wel uitkijken met hem zielig vinden als iets niet gaat zoals hij wil. Hij zal moeten leren met die frustratie om te gaan. Daar kun jij hem wel bij helpen door zijn gevoel te erkennen (ik snap dat je het vervelend vindt als ik je niet meeloop, maar mama moet nu even eerst koken) maar er niet perse in mee te gaan.
Hij krijgt niets op zijn doorkomende kiesje, we hadden voor zijn tanden iets homepathisch maar dat hielp niet, en dentinox werd afgeraden omdat hij nog steeds bv krijgt. (dan zouhet er toch weer van afgaan) Ik heb hem tot nu toe niets gegeven voor de pijn, vorige keer had hij van een prikje veel last en toen zetpil gegeven en daar ging hij weer van aan de diarree. En dat lijkt me ook niet prettig. Als het vandaag niet beter gaat ga ik morgen toch maar even naar de ha. (hmm dat ik dat ook niet eerder heb gedaan?) Maar ik ben zelf ook al een tijd verkouden en er helpt gewoon niets tegen en dat was ook mijn uit gangspunt maar bij die kleintjes is het mss toch anders. En dat dwingende daar moet ik zelf ook mee leren omgaan, en idd hij zal wel vaker teleurgesteld worden in zijn leven. Maar ik vind het erg moeilijk ik zie mijn zoon niet graag huilen. Maar mss zou het wel is beter zijn! Ga dat zeker proberen en de rest ook!!!
Ook hier BV en gewoon dentinox hoor! Je moet het in principe niet geven vlak voore voeding, (of dat nou KV of BV is, of vast eten of ander drinken), omdat het er da idd weer afspoelt. Maar hier hielp het erg om gewoon te kunnen eten en drinken door juist wel een kwartier voor etenstijd dat spul op de kaakjes te smeren! En na het eten dan gewoon weer... Niet TE ruim doen met dat spul, (alhoewel natuurlijk ook niet te zuinig: het moet wel kunnen werken ), en dan kan dat niet zoveel kwaad hoor... Diarree van zetpil lijkt mij sterk: zou eerder denken dat dat toeval was of van het prikje zelf kwam. Die kiesijn doet echt hardstikke zeer, dus als dentinox op zichzelf niet voldoende werkt, echt die paracetamol geven hoor! Hier veranderde Thirza's gedrag dan echt zo en merkte je zo hoe zo'n pijn ze dus wel niet had! Daar kon echt heel erg dat dwingende gedrag uit voortkomen, (naast dat het natuurlijk ook wel bij de leeftijd hoort, maar in goede doen zijn ze daar ook op corrigeerbaar en hier bij pijn dus nauwelijks). Verder: verkoudheid en zelfs oorontsteking gaat in principe ook vanzelf over, maar zeker in combi met kiezen kan het goed zijn dat het allemaal even niet zo lekker werkt als normaal en het lijf er even wat ondersteuning bij nodig heeft. Je hoeft echt niet bij iedere verkoudheid direct naar de huisarts te rennen idd, maar als het langer dan een week aanhoudt terwijl je kindje er zichtbaar een boel last van heeft, dan is het heel normaal om even de huisarts te laten checken of er niet iets meer aan de hand is dan een simpele verkoudheid...
Dat dwingende kan natuurlijk een sprongetje zijn, maar ik vind het knap dat je helemaal niks geeft tegen de pijn als MEERDERE kiezen doorheen komen. Mijn zoontje krijgt ook altijd meerdere tanden of kiezen tegelijk en is daar best beroerd van. Wij gebruiken dentinox (inderdaad niet net voor het eten geven, maar tussendoor), ik smeer die meestal vóór het slapen gaan, dan heeft het tijd om goed in te trekken. En als die pijn heeft krijgt ie gewoon een pcm. Die diarree zal echt wel toeval zijn. Overigens heeft mijn zoontje tijdens vorige 2 tanden-invasies oorontsteking gekregen.
hmm nou voel ik me wel een hele slechte moeder ineens, omdat ik nog niets gegeven heb en niet naar de ha ben geweest.
joh ik zou ook niet zo snel iets geven als hij niet echt blijft huilen. als hij niet zo lekker in zn vel zit ga lekker wandelingen met hem maken. dan is de tijd snel voorbij en hij hoeft alleen maar te zitten en lekker te kijken. ondertussen ben je lekker buiten.
Alles wat je naar eer en geweten doet of handeld kan niet fout of verkeerd zijn!... Laat je niet onzeker maken omdat je anders (ge)handeld hebt dan anderen...neem die adviezen aan waarvan jij denkt dat het voor jou en je zoon van toepassing is.. Het is een forum om elkaar te helpen en bij te staan niet om iemand het gevoel te geven dat ze een slechte moeder is!!!!!
nee dat weet ik wel, maar het gevoel besloop me vandaag. En ik had het er met mijn over en allebei hadden we zoiets ja dat we daar niet aan gedacht hebben een zetpil. Hij heeft er vandaag 2 gehad en gelukkig werken ze.
je bent echt geen slechte moeder hoor! ik ben ook nooit zo van de pcm en heb dan ook iemand nodig die tegen me zegt joh, geef even een zetpilletje! ik weet zeker dat je het beste met je kindje voor hebt en kun je dus nooit een slechte moeder zijn omdat je nog geen pcm hebt gegeven of naar de HA hebt gebeld... daarom is zo een forum fijn, je wordt (meestal) niet veroordeeld en soms krijg je nog handige tips fijn dat de pcm geholpen heeft, hoop dat je kleintje snel opknapt!