1e afspraak Fertiliteitspolikliniek/vraagjes

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Oleole, 17 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @Aurelie
    Jammer meis , maar ja niks aan te doen.
    Het is nu zo woensdag inderdaad ik vind het ook spannend, maar heb nu ook wel zoiets van he he beetje vaart erachter zetten en ik hoop dan ook dat we snel duidelijkheid krijgen en ik zal zelf ook duidelijk moeten zijn!
    We waren namelijk sept 06 al bij de gyn bezig met onze kinderwens , maar mede doordat ik erg opzag tegen het hsg onderzoek en daar niet duidelijk en eerlijk genoeg over ben geweest ...zijn we nu weer 6 mnd verder.
    Het zaad van m'n partner was weinig (6 miljoen) , maar of we het echt slecht mogen noemen weet ik (nog) niet daarvoor gaan we nu ook verder om meer duidelijkheid te krijgen.
    Kijk 10% ...dan heb je een kans zoals jullie hebben, 6 miljoen...dan heb je ook een kans...de vraag is alleen hoevaak/weinig je de kans hebt...en om nu jaren bezig te zijn als er misschien IUI gedaan kan worden of op een andere manier we geholpen kunnen worden ...dan lijkt ons dat beter.
    Laat je even weten hoe het woensdag is verlopen?

2. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Hoi Mirre,

Natuurlijk laat ik weten hoe het woensdag gegaan is! Hoe meer ervaringen op dit forum hoe beter we elkaar kunnen helpen.
    Ik ben ook echt een schijterd wat betreft al die enge, pijnlijke onderzoeken, en als ik alleen maar een spuit zie, maar een klein levend wezentje in mijn buik lijkt mij toch het mooiste wat er is. Stiekem hoop ik dat die pijnlijke eileideronderzoeken niet standaard zijn en dat ik geen hormonen hoef te spuiten. Daarnaast heeft het natuurlijk ook helemaal geen zin om mezelf van te voren helemaal gek te maken. Ben ook maar opgehouden om alle info van het internet te halen, want sommige verhalen stellen me allerminst gerust en ik kan er toch niet aan ontkomen als ik onze kinderwens wil laten uitkomen. En dat wil ik!

We houden elkaar op de hoogte en zo kunnen we elkaar een beetje steunen.

groeten, Aurelie

3. elle

elle Actief lid

Hoi allemaal,

Ik ben Elle en ben 27 jaar.
    Ook ik mag binnenkort (15 maart) voor het eerst naar de gynaecoloog op de fertiliteitspoli.
    Wij zitten in ronde 19.
    Ik wordt gewoon keurig elke maand ongi.
    Na een jaar ben ik naar de huisarts gegaan. Deze heeft samenlevingstest gedaan en het onder de micro bekeken. Aan de draden van het cervixslijm kon hij zien dat ik eisprong heb, het zaad baarde hem zorgen.
    Mijn vriend heeft nu 3 keer zijn zaad moeten laten testen.
    1e keer: iets mis met de vorm
    2e keer : alles in orde
    3e keer: uitslag krijgen we van de gynaecoloog
    Ik weet dus niet echt wat er aan de hand zou kunnen zijn en ben best zenuewachtig. Fijn dat ik nu meer meiden tegenkomen die misschien binnenkort ook de MMM in zullen stappen.

Groetjes elle

4. elle

elle Actief lid

Hoi allemaal,

Ik ben Elle en ben 27 jaar.
    Ook ik mag binnenkort (15 maart) voor het eerst naar de gynaecoloog op de fertiliteitspoli.
    Wij zitten in ronde 19.
    Ik wordt gewoon keurig elke maand ongi.
    Na een jaar ben ik naar de huisarts gegaan. Deze heeft samenlevingstest gedaan en het onder de micro bekeken. Aan de draden van het cervixslijm kon hij zien dat ik eisprong heb, het zaad baarde hem zorgen.
    Mijn vriend heeft nu 3 keer zijn zaad moeten laten testen.
    1e keer: iets mis met de vorm
    2e keer : alles in orde
    3e keer: uitslag krijgen we van de gynaecoloog
    Ik weet dus niet echt wat er aan de hand zou kunnen zijn en ben best zenuewachtig. Fijn dat ik nu meer meiden tegenkomen die misschien binnenkort ook de MMM in zullen stappen.

Groetjes elle

5. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Elle

Ik heb ook een aardige regelmatige cyclus met eisprong net als jij en wij zijn ook al aardig wat rondes onderweg net als jullie.
    Kan me voorstellen dat je erg zenuwachtig bent omdat je je zorgen maakt om het zaad van je vriend.
    Waarom moest er een 3e keer getest worden als de 2e keer uitwees dat het helemaal oke was? Als extra bevestiging?
    Spannend hoor ik hoop voor je dat het snel 15 maart is zodat jullie ook meer duidelijkheid zullen krijgen.

Aurelie
    Nog 1 nachtje slapen voor jou.
    Ik ben eigenlijk helemaal niet bang voor spuiten etc dat is het niet en als het echt nodig is dan onderga ik het gewoon, maar ik heb tevaak onderzoeken gehad in het verleden (los van deze kinderwens) die naar waren en niet echt nodig ...vandaar dat gewik en geweeg van me.
    Info van internet halen maakt je vaak helemaal gek.
    Je prob duidelijkheid te (ver)krijgen, maar voor iedereen kan het net weer iets anders liggen. Herken het wel, maar ik probeer het ff niet meer te doen.

Liefs Mirre

6. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Hoi Meiden, en Elle welkom,

Ben echt ongi geworden gisteren, maar ik dit ben ik altijd maar een paar dagen, dus woensdag is het bijna al niks meer. De inwendige echo kan dan sowieso wel plaatsvinden denk ik.
    Elle, ik heb ook een regelmatige cyclus en volgens de ovutesten elke maand een eisprong, dus ik hoop dat ze bij mij niks vinden en dat het alleen aan het zaad ligt. Anders wordt alles nog gecompliceerder.

Ik ben morgen om 13h30 aan de beurt in het ziekehuis en daarna kom ik zeker even hier mijn hart luchten. Ik hoop dat ik morgen een aantal concrete zaken te horen krijg, zodat ik precies weet ik waar ik aan toe ben en wanneer ik met de eerste behandeling kan beginnen.
    Echt nooit gedacht dat een kinderwens zo sterk kon zijn, want ik had deze wens eigenlijk nooit en nu opeens zou ik niet liever wensen dan zwanger zijn. Wat zit een mens toch grappig in elkaar.

Om niemand voor het hoofd te stoten, ik heb kinderen altijd leuk geworden, maar vond mijn leven met al haar activiteiten ook erg leuk waardoor ik niet eerder aan kinderen toe was. Ondertussen proberen we het al een jaar zonder succes en af toe steekt een heel klein beetje het schuldgevoel haar kop op en die mij vraagt of ik niet gewoon eerder had moeten beginnen. Iedereen weet dat de vruchtbaarheid vanaf je 30ste afneemt en dit jaar word ik toch al 33. Maar dit gevoel druk ik natuurlijk snel de kop in. Bovendien zit vandaag alleen maar in spanning voor morgen.

Ook dit lucht weer op!

groetjes, Aurelie

7. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Hee, schaapje fijn om dat even zo te lzeen wat jij schrijft. Ben ook benieuwd naar het tweede gesprek maar 25 april duurt nog zo lang...ik ben vandaag niet helemaal wakker, de griep is nog niet uit m'n lijf, maar gaan jullie nu voor ICSI of voor IVF? Liefs Ester

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik herken het schuldgevoel waar je over praat. Alleen ben ik 29 en dan gaat het verhaal van de vruchtbaarheid nog niet op. Misschien kunnen we beter vooruit kijken. Helaas helpt het niet als we terugkijken. De situatie blijft hetzelfde. ;)

9. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Aurelie je zegt...dit jaar word ik toch al 33..... kun je nagaan hoe ik me voel met m'n al 34 zijn! ;)
    Ik had al een kinderwens in het begin van m'n twintiger jaren , maar heb op liefdes (en levens) gebied gewoon geen geluk gehad , anders had ik misschien allang mama mogen zijn!
    Des te moeilijker is het nu om geduldig te blijven want de maanden tikken wel door!
    Maar ja maar dat vaak herhalen komen we er ook niet.
    We zetten ons beste beentje voort en hopen dat het ons echt gegunt is in dit leven.
    Half 2 heb je je afspraak vandaag spannend.
    Ben bang dat ik je dan pas morgenochtend weer kan lezen, want vanmiddag 1600 uur moet ik weg omdat vandaag de sterfdag is van m'n schoonvader...is 1 jaar geleden overleden aan die vreselijke ziekte :cry:
    Voor ons dus een heavy dag en daarbij ook nog zou ik morgen uitgerekend zijn om te gaan bevallen (miskraam 10 juli gehad).
    Dus al met al bewogen dagen voor ons.
    Door m'n hoofdje schiet dan hoop die ik ergens probeer uit te putten. Hoevaak hoor je niet dat nieuw leven en dood dichtbij elkaar ligt.
    Misschien mogen we nu dan snel zwanger worden. Het zou het gemis niet vervangen, maar wel weer veel hoop, geloof en warmte geven in ons leven.

Oef Mirre ......zware kost op de vroege ochtend ;)

10. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Assen
    Aurelie, heel veel succes vandaag, mijn mannetje had maar 100.000 zaadjes en dat was ook ruim voldoende voor ICSI. Laat je ff weten hoe t was?

Mirre wat jij schrijft is zo herkenbaar, mijn kinderwens begon ook al voordat ik uberhaupt een relatie had. Op mijn 21 ste had ik de ideale relatie maar die liet me plots in de steek, en ik maar denken dat het de pappa van mijn kindertjes zou worden. :) Na die tijd geen juiste vriendjes getroffen, wel 3 x gehokt. Nu eindelijk de juiste, en nu lukt het ook nog eens niet. (zucht maar ik ben nu wel redelijk optimistisch hoor) Nu ben ik 30, jij bent dan nog weer 4 jaar ouder, maar ik snap vast ongeveer hoe het voor jou moet voelen. Ik gun het je van harte meid! HOU VOL!

Voor de rest van de meiden overigens ook welkom hier en natuurlijk heel veel succes met alles.

11. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Stienkeehhh Ester ;)
    Thanx voor je woorden en we houden ook vol de aanhouder wint zullen we maar proberen te blijven denken.
    Vaak denken mensen dat boven de 30 pas aan kindertjes beginnen een bewuste keuze is, maar dat is het veel al niet zoals ons beiden verhaal al aangeeft. Het verhaal eigen schuld dikke bult gaat dus niet altijd op!
    En ik gun het jou en alle anderen natuurlijk ook van harte!

Ik vind het fijn om te lezen dat we nu met meerdere meiden (ongeveer) in hetzelfde schuitje zitten en allemaal net wel..of niet nog niet bij de fer.arts terecht komen zo kunnen we lekker bijkletsen!

Liefs Mirre

12. elle

elle Actief lid

Dat vind ik inderdaad ook fijn.
    Soms voel je je er zo alleen instaan.
    Ik kwam hier op t forum nog een mooie website tegen.
    Misschien kennen jullie hem al en zoniet, kijk dan maar eens op :

http://www.vocalicious.com/empty_arms/e ... s_mod.html

( geluid aan)

@Mirre
    Ik weet eigenlijk ook niet waarom het zaad voor de derde keer getest moest worden. Ik kreeg van t ziekenhuis een heel pakket met info over mijn afspraak in maart en daarbij zat de verwijzing voor de zaadtest.
    Ik denk dat de gynaecoloog dat standaard laat uitvoeren en omdat het de eerste keer niet goed was (alleen qua vorm) willen ze misschien het zekere voor het onzekere nemen.
    Toen ik het ZH belde voor de uitslag zeiden ze dat ze die niet konden geven en dat de gyn dat in maart zou doen. :(:

@Aurelie: veel succes vanmiddag!

Groetjes elle

13. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Elle
    Kende de site/link al, maar blijft voor ontroering zorgen.
    Ik zou daar zo van balen he als je belt voor de uitslag en ze zeggen gewoon ijskoud dat je in maart hem wel te horen krijgt tijdens de afspraak. Soms zal telefonisch uitleg geven wel voor verwarring kunnen zorgen en is face to face beter..., maar je zit toch enorm in spanning erdoor.
    Nou nog 2 weekjes voor je hoop dat die dagen snel voorbij vliegen!

14. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Assen
    Tja dames in het zelfde schuitje roeit het een stuk makkelijker om het zo maar te zeggen. En het is hier nog gezellig ook. Ook boven de 30 beginnen is niet geheel vrijwillig inderdaad je snapt het precies. Oei, ik moest maar weer 'ns gaan werken. Liefs Ester en hou vol allemaal!

15. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Hoi Dames,
    De zenuwen gierden door mijn lichaam vanmiddag. Snap daar niks van, want het is toch vooral informatief vandaag.
    Gelukkig een hele aardige vrouwelijke gyn. Een man had natuurlijk ook gekund, maar ik ben wel blij dat het een vrouw is. Zowel ik als manlief hebben een goed gevoel bij haar. Er werden wat algemene vragen gesteld over onze gezondheid en seksleven. En verder werd vooral ook duidelijk gemaakt dat we niet zomaar in aanmerking zouden komen voor verdere behandeling. Ze wilde ook nog niet praten over IUI, terwijl mijn ha hier al vanuit ging, maar goed geduld is een schone zaak. Daarnaast zal er nog een keer zaadonderzoek gedaan worden. Ze vertelde trouwens ook dat bij voorkeur het zaad 5x onderzocht wordt, maar dat meestal 3x gehandhaaft wordt. Ik heb een inwendig onderzoek (zag er goed uit) gehad en bloed geprikt en de gyn heeft ons voorgelicht over het eerste stadium van onderzoeken. De gyn verwacht gelukkig bij mij niks bijzonders te vinden, maar de onderzoeken zullen uitwijzen of dit echt zo is. Mijn mannetje mag 8 maart weer zijn zaad inleveren en 28 maart mag ik terugkomen voor een inwendige echo en dan zullen ook de resultaten van het zaad- en bloedonderzoek binnen zijn. Vervolgens gaan we dan kijken of er nog meer onderzoeken nodig zijn. Oo ja, ik heb ook een temperatuurkaart mee gekregen. Ik moet nu elke ochtend voor het opstaan temperaturen, voor de zekerheid. Nu dus weer een mnd wachten en we gaan dus in maart gewoon verder met klussen en zou het niet mooi zijn als het toch ineens gelukt is. Tenslotte is alles mogelijk.
    Hoop dat ik dat jullie weer wat geholpen heb met deze info. Wat is het toch allemaal spannend, maar ik vind het echt fijn dat er op dit topic meer lotgenoten zijn. Hier kan je tenminste lekker je hart luchten en daar hebben we allemaal wel behoefte aan. In mijn omgeving (incl. familie) weet niemand waar we mee bezig zijn en dan is zo forum een uitkomst.
    De onderzoeken kunnen gelukkig op woensdag ingepland worden en dit is mijn vrije dag. Op deze manier hoef ik in geen geval iets op mijn werk te vertellen door vaak vrij te vragen en dat is voor mij wel zo prettig, omdat binnen ons bedrijf niet echt positief gereageerd wordt wanneer een leidinggevende zwanger is/wordt.

Het is wel een lang verhaal geworden zeg, sorry allemaal. Zal het de volgende keer korter houden, maar het lucht wel op!

liefs, Aurelie

16. Bibu

Bibu Fanatiek lid

18 nov 2006
    1.496
    0
    0
    gezondheidszorg
    Zuid-Holland
    Fijn dat je weer wat opgelucht bent nu en dat het goed klikte met de gyn.
    Hopelijk krijgen jullie bij het volgende gesprek positieve uitslagen.

Liefs, Bibu !

17. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Af en toe schrijf ik iets van me af en deze keer wil ik het graag met jullie delen, omdat ik het geschreven heb met jullie allemaal in mijn achterhoofd. Misschien helpt het jullie ook. Weltrusten ;)

De bloemetjes en de bijtjes,
    de spelregels van Moeder Natuur.
    Wij spelen het spel volgens de regels,
    maar komen onderweg veel pech tegen.

De vanzelfsprekendheid is allang verdwenen,
    de onzekerheid voert de boventoon.
    Elk symptoom geeft hoop en
    soms gaat onze fantasie hiermee op de loop.

Regelmatig van het speelveld gegooid,
    maar we krabbelen steeds overeind,.
    want we weten waar we het voor doen.
    Sommigen halen de eindstreep in een paar rondes
    en anderen doen in het meer.

We zullen de eindstreep halen.
    Over een week, maand of jaar (jaren).
    De aanhouder wint en
    ooit is Moeder Natuur ons gunstig gezind.

Een klein mensje in ons lichaam,
    dat is waar voor wij gaan.
    En het gaat ons lukken en
    dit mensje wordt de kroon op ons bestaan.

18. elle

elle Actief lid

Hoi Aurelie,

:idea: Nou dat mag je wel vaker doen hoor..prachtig geschreven.
    Fijn dat het gister zo goed is gegaan, nu weet ik ook een beetje wat mij straks staat te wachten, ook al is het natuurlijk wel in een ander ziekenhuis.
    Tempen elke dag is minder, :( maar ja, je doet het voor het goede doel zullen we maar zeggen.
    Ik heb het ook 4 maand gedaan en alles op fertilityfriend.com ingevuld.
    Best handig hoor, dan weet je ook zeker wanneer de eisprong is.
    Nog even over het zaadonderzoek, ik hoorde gister van een vriendin dat dat zo´n 3000 :) euro per test kost... duur hè. wist jij dat?

Liefs, Elle

Ps : ga vandaag & morgen op mijn nichtje van anderhalf passen.

19. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Hoi Elle,
    Ik had geen idee dat een zaadonderzoek zo duur was! Zal toch eens even kijken wat de verzekering allemaal vergoedt. Ik ga er vanuit dat dat allemaal wel goed geregeld is, maar even checken kan geen kwaad.
    Ben trouwens vergeten te temperaturen vanochtend. Stom he. Zit nog niet helemaal in mijn systeem. Ik denk dat ik maar een memo op mijn wekker ga plakken.

Veel plezier met oppassen en oefenen voor later ;) .

liefs, Aurelie

20. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Assen
    Aurelie, geweldig leuk zeg! Mooi als je dat zo kan. Ik doe het ook wel 'ns maar ik durf zoiets nooit zo goed te delen. Maar fijn dat je uitlegt hoe het bij jullie gaat want ik heb echt het gevoel dat ik nog niets weet. Ik ben al bij de fert.arts geweest, ook wel bij de gyn. maar puur voor andere klachten en het was goed gelukkig. Het enige wat ik weet is dat we ICSI gaan doen. Geen flauw idee hoe en wat verder. Onze fert.arts zei: Nou dan gaan we 25 april spijkers met koppen slaan! En toen stonden we weer buiten. We waren zelf al ontzettend blij dat er nog iets mogelijk was uberhaupt, dus ook een beetje in een roes natuurlijk. Maar fijn als jullie me op de hoogte houden van hoe het bij jullie gaat. Misschien moet ik ook weer gaan tempen. Heb ik wel een tijdje gedaan maar er is nog niemand geweest (behalve mijn zus) die zei dat dit moest ofzo...Getver ik voel me echt een onmeunig groentje en dat maakt me errug onzeker. Dit is echt het langste bericht dat ik ooit getypt heb :) wist trouwens niet dat een onderzoek zo duur was Elle, ongelooflijk! Maar goed, fijn dat jullie er ook zijn hier! Liefs Ester.

Deel Deze Pagina