Hallo, wat fijn om te lezen dat er nog meer mensen in het zelfde shcuitje zitten. Ik ben gisteren bij de gyn geweest (voor het eerst) was doorgestuurd omdat ik al lang iets van een cyclus had moeten hebben. maar de gyn pakte het lief op, hij laat gelijk allerlei testen doen, heb nu een in- en een uitwendige echo gehad (waren goed) en al verschillende bloedtesten. (waren ook goed) een foto van mijn hoofd (waarvoor? mijn man zegt om te kijken of er wel iets in zit) was ook goed, en nu moet man lief dinsdag zijn zaad inleveren, ik hcg prikken en dan donderdag krijg ik een HSG onderzoek. (hcg om zeker te zijn dat ik echt niet zwanger ben) wat dat HSG presies is weet ik niet, maar volgens de gyn ben je er best wat beroerd van, dus ik wacht met spanning af. Heb nu wel het gevoel dat een en ander serieus wordt genomen (huisarts doet een beetje lacherig) maar het is ook wel eng dat het nu ineens zo "echt" wordt. Ik wens iedereen sterkte en vind het erg prettig om te lezen wat iedereen zo meemaakt tijdens die eerste afspraken. groetjes en liefs Petra
een hsg is een baarmoederfoto. Ze spuiten dan contrastvloeistof in en maken dan een foto. Daardoor kunnen ze zien of de eileiders open zijn en er dus geen verklevingen zijn. Het schijnt dat je daarna 3 maanden meer vruchtbaar bent. Neem van te voren wel een pijnstiller, dan is het goed te doen. Mijn gyn heeft er toen 1 voorgeschreven, misschien kun je dat ook vragen. Succes!
Nicole B Goed toch dat je binnen een maand duidelijkheid hebt over het hoe en wat. Wij hebben a.s. donderdag de afspraak staan, maar ik las dat je een inwendige echo kunt verwachten. Ik zit dan waarsch precies 1 week na m'n eisprong ...en je schreef dat 'dat' moet dus goed is. Maar stel in het mooiste, beste, fijnste , positiefste geval kan dat niet negatief uitpakken voor een evt zwangerschap die op dat moment aan het ontstaan is? Een te hoge BMI (daar lees ik de laatste dagen veel over hier op het forum)...mag ik vragen aan hoeveel te hoog ik dan moet denken? Ik heb zelf namelijk ook overgewicht en ik ben erg benieuwd hoe serieus ik dat moet nemen/mezelf moet voorbereiden op ook zo'n Sonja B reactie a.s. donderdag! Liefs Mirre
quote]Nicole B. Toen werd er een inwenidige echo gemaakt(dit moet 1 week na eisprong). [/quote] Volgens mij is het niet standaard dat er een inwendige echo een week na de eisprong gemaakt wordt, want dat zou betekenen dat mijn inwendige echo te laat gepland staat. Ik mag dit 28 maart laten doen en dat is midden in mijn menstruatieperiode. Als ik alle verhalen zo lees, heeft elke gyn zijn/haar eigen methodes. Ik heb mijn gyn trouwens verteld dat ik een beetje opzie tegen de hsg, dus ik hoop dat ik tegen die tijd ook een pijnstiller voorgeschreven krijg. Ik weet nu dankzij jullie dat dit kan. Mijn gyn wil pas eind maart kijken of de hsg ook echt nodig is bij mij, maar ja als je dan 3 maanden meer vruchtbaar bent, dan lijkt mij dat een kans die ik niet kan laten lopen, toch? Ik ben benieuwd of de oorzaak van het niet zwanger worden (bij deze topic), voornamelijk aan het zaad ligt of dat er onder jullie ook dames zijn waar bij een gedeelte van de oorzaak ligt. Begrijp me goed, ik wil niet weten of de ene partij "meer schuldig"is dan de anderen (het is sowieso geen schuldkwestie), maar ik ben gewoon benieuwd hoewel kans ik heb dat er ook iets bij niet goed zit waardoor de kansen van het zwanger worden nog kleiner worden. liefs, Aurelie
Aurelie Die 3 maanden meer vruchtbaar kan zo zijn, maar is niet bewezen. Ze denken het, maar het is niet bij iedereen zo gebleken hoor. Het zou zo kunnen zijn als er kleine opstakeltjes zouden zitten in je eilleider dat door de vloeistof het schoner wordt. Die pijnstiller zou ik zekervragen. Toen ik in sept bij de gyn kwam en deze ook voorstelde een hsg onderzoek te laten doen zei ze er ook eerlijk bij dat het niet zo als plezierig wordt ervaren en schreef gelijk het recept voor een pijnstiller (naproxen volgens mij) voor. Net als jij ben ik ook erg benieuwd waardoor het nu komt dat zwangerschap zo lang uitblijft! Lees steeds hier ....zwanger (nadat ze bijv de cyclus ervoor een mk hebben gehad) ....en bij mij was die alweer in juli. Aan het klussen kan het echt niet liggen, want daar zijn we goed aktief in Ik zie wel of ze een echo doet of niet. Eigenlijk hoop ik van wel, want zou het nog wel eens een goed idee vinden als ze de binnenboel nog eens ff bekijken. Liefs Mirre
Hoi, Ik ga er voorlopig ook niet van uit dat ik door die hsg vruchtbaarder zal zijn, omdat ik nog steeds geen ongi heb gehad, en je moet wel een eisprong hebben, wil er iets door "schonere" eileiders kunnen gaan. we zullen wel zien, ik heb geen pijnstiller gehad, aalleen een infectie remmer, maar heb hier zelf nog wel naproxen liggen, dus denk dat ik die maar inneem maar ik moet een donderdag, dus zal het jullie zeker laten weten Petra
Tja daar ben ik ook bang voor.. Ik ben ook niet aan de slanke kant. Ik ben wel volledig gestopt met roken sinds oktober, dus ik hoop dat dat weer wat goed maakt! Ik zou het aan de ene kant een teleurstelling vinden als ze je met die mededeling weer weg sturen, dus ik probeer er wel een betje op te letten. Maar ja, de kilo´s vliegen er hier niet af! Liefs elle
Wij weten het dus nog niet. Zelf denk ik dat het bij mij ligt, de laatste zaadtest was namelijk helemaal goed. Ik heb ook gewoon elke maand eisprong, dus ik zou niet weten wat er aan de hand is. Ik werd ook meteen na het stoppen van de pil in 2004 weer ongi. Misschien een verkleving? Gek eigenlijk he, dat je dus helemaal niks doorhebt van wat zich allemaal van binnen afspeelt! liefs, elle
Hoi mirre, Ik ben ongeveer 10 kilo te zwaar ik zit met de bmi op het randje van te zwaar en veel te zwaar. Hieronder de link van het voedingscentrum waar je die BMI kunt uitrekenen. http://games.voedingscentrum.nl/body_ma ... _mass.html Groetjes Nicole
Hoi Meiden, Mirre: bedankt voor je antwoord en ik zal afwachten wat de gyn beslist eind vd maand Staart: niet ongi sinds april Ik ben zelf 4 jr geleden al met de pil gestopt en toen duurde het 9 mnd voordat ik weer ongesteld werd. Dat zegt volgens mij nog niks over je vruchtbaarheid, alleen dat je gevoelig voor hormonen kunt zijn. Mijn gyn keek er in ieder geval niet van op dat mijn ongi zolang uitgebleven is. Ben trouwens 3 x in mijn leven met de pil gestopt en elke keer duurde het zolang voordat ik ongi werd. Ik lees dat volgende week er weer een aantal dames naar het ziekenhuis mogen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen en uitslagen natuurlijk. Ik ga er wel vanuit dat deze positief zijn. Zijn er onder jullie nog meer die 's ochtends moeten temperaturen? Elle: was niet mijn bedoeling dat je de "schuld" nu bij jezelf ging zoeken hoor. Trouwens 1/3 van de oorzaken is onvindbaar, 1/3 is te vinden bij de vrouw en 1/3 bij de man. Kortom je kan ook gewoon pech hebben en dat je straks zomaar zwanger bent. Zo mooi zijn, niet waar? Als je te zwaar bent volgens je bmi is dat flink balen. Vooral als er zelf geen last van hebt. Ik ben precies goed, want inhoudt dat ik wel altijd moet opletten, omdat ik niet heel veel marge heb. Irritant dat je nu ook nog eens op je lijn moet letten. En ik weet niet hoe het bij jullie is, maar als ik niet lekker in mijn vel zit, prop ik mezelf het liefst vol. En volgens mij zitten we allemaal wel in de periode dat we soms een dipje heb. Zal maar niet verklappen hoeveel chocolade ik al achter de kiezen heb! Fijn weekend allemaal liefs, Aurelie
Aurelie Nee hoor dat doe ik ook niet Het is alleen gewoon soms zo gek dat je totaal niet weet waar het aan zou kunnen liggen. Maar ja, hopelijk zal de gynaecoloog straks meer kunnen vertellen. En inderdaad.. wie weet dat het toch nog zomaar zal lukken op een dag Liefs, elle
Hoi meiden, Mijn eerste afspraak komt er binnenkort aan en ik heb toch nog ene paar vraagjes 1. Ik lees dat er vragen komen over bijv. familie. Nu weet ik dat twee nichten (moeder-tante-kant) met 'hulp' zwanger zijn geworden. Ik weet alleen niet wat daar precies de oorzaak van was. Moet je dat weten? 2 Aangezien ik een lange cyclus heb zijn we doorverwezen. Gaan ze dan desondanks ook al gelijk naar mijn vriend kijken? (zaad) 3 Stel ik word al voor de afspraak ongi. Houd dat dan eventuele onderzoeken tegen? 4 Mijn HA zegt dat ik gezien mijn lange cyclus nog maar niet moet gaan temperaturen. Nu denk ik ja maar straks zegt de Gyb wat anders. Wat zeggen jullie Gyns. over temperaturen? Nou dat was mijn vragenlijst hihi, alvast bedankt!
he Stienke en de rest, Zoals het er nu uit ziet gaan wij voor icsi, maar daar zit niet veel verschil in t.o.v. ivf voor ons in ieder geval, alleen achter de schermen is het anders. Dus afhankelijk van de sperma uitslag op de dag van inleveren word er bekeken ivf of icsi. wanneer moeten jullie weer naar het ziekenhuis of weten jullie meer? liefs Schaapie
Linda, 1)Wij hebben de vragenlijst al moeten invullen en er staat bij ons nergens een vraag over andere familie dan je moeder. Ze vroegen bij ons op welke leeftijd je moeder in de overgang is gekomen. 2)Ik denk zodra je in de molen terecht komt dat een semenanalyse (zaadonderzoek) er ook bij hoort, maar misschien verschilt dat per ziekenhuis 3)Ongesteldheid houdt volgens mij geen onderzoek tegen ...misschien alleen het bloed/hormoononderzoek , want dat prikken ze om te kijken hoe je eisprong etc is...dat kan dat je dat ietsje later moet doen 4)wat betr het temperaturen zou ik (als ik jou was) de HA even volgen, maar je moet doen waar je jezelf prettig bij voelt. Ik kan me zo voorstellen dat je HA je wil behoeden voor evt onzekerheid. Met tempen ben je veel bewuster bezig met zwanger willen worden en dat kan soms negatief werken misschien (spanning) Dit zijn antwoorden hoe ik erover denk , maar ik ben geen deskundige he. Liefs Mirre
he Linda, GElukkig zijn we allemaal nieuwsgierig he....En kunnen we elkaar zo een beetje helpen! 1.vragen van familie ging bij ons inderdaad over mijn moeder en mijn zusje (alleen direct vrouwlijk dus) , en het is helemaal geen probleem mocht je een vraag niet kunnen beantwoorden. Je kunt er altijd nog op erug komen, toch? 2.Bij ons in het ziekenhuis (VU Amsterdam) willen ze een totaalbeeld krijgen, dus ondanks dat ze weten dat jou cyclus langer dan normaal is, denk ik dat ze ook onderzoeken bij je vriend gaan doen. Bij ons gebeurd dat alleen niet direct en moet je daar nieuwe afspraken voor maken. 3.Ongesteld of niet....alle onderzoeken kunnen ze gewoon uitvoeren! Vond dat in het begin een beetje raar, zo ... je begrijpt me vast. Maar hun zien het dagelijks, dusse...no problem! 4.over het tempraturen, ik zou ook afgaan op wat je hiusarts zegt. En mocht de gyn.later toch zeggen tempraturen het dan doen. Kost geen extra tijd ofzo, dus je verliest niks en je doet niks onnodigs. Want inderdaad je bent er dan extra mee bezig! Als dat niet nodig is, dan toch liever niet. Je denkt er vast al genoeg over na.... Mirre en Linda (en vast alle andere) heel veel succes deze week, en ik hoor het wel
Goedemorgen Vandaag om 12.30 is de eerste afspraak kinderwens ben reuze benieuwd. Had gehoopt (tja wie niet) dat het deze ronde misschien raak had mogen zijn, maar als ik naar m'n temperatuur kijk .....dan geloof ik er niet zo in. Ik breng verslag uit hoe het vanmiddag is gegaan. Liefs Mirre
Petra,Mirre,Aurelie en de anderen ik volg jullie verhalen, maar ik moet helaas nog wachten tot 25 april op de uitslagen van het bloedonderzoek...grrr die geven ze niet telefonisch en ik wacht al zo lang...grrr even mijn frustraties uiten over de traagheid van sommige dingen. Mijn geduld raakt nu echt op ik wacht al vanaf 21 februar en ik moet nog tot 25 april...fijn zo'n levensles die zo lang duurt. Ik ben er echt zat van! En niet een klein beetje ook Zo...dat lucht op sorry hoor ik moest even klagen....Liefs Ester