1e afspraak Fertiliteitspolikliniek/vraagjes

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Oleole, 17 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Hallo Dames,

Mirre, succes zo meteen en hopelijk kom je met veel positieve verhalen terug!\:D/

Stienke, dat is balen zeg dat je zolang moet wachten! En ik vind het wachten van onze uitslag tot 28 maart al lang. Alleen krijgen we 28 maart meteen de uitslag van mijn bloed, 2de zaadonderzoek manlief, een inwendige echo en het plan van aanpak. Ik heb dus eigenlijk niet te klagen. Heb je wel geprobeerd of het niet eerder kon. Maar misschien is dit wel een domme vraag. Hoe dan ook je voelt je helemaal terecht gefrustreerd. Gaat er weer een maand "verloren".

Het is ook wat dat we zijn overgeleverd aan de medische wereld om onze liefste wens in vervulling te laten gaan. En dan zeggen sommige mensen nog dat de vrouw geschapen is om kinderen te krijgen. Waarom is het dan voor ons zo ingewikkeld?

Nu klink ik ook gefrusteerd, was niet de bedoeling hoor. Ben nu zelf braaf aan het temperaturen, slik braaf mijn foliumzuur en vanaf het weekend weer aan de gang met de ovutesten, want ook het geluk kan in een klein hoekje zitten.

Wie van jullie is eigenlijk binnekort al aan de buurt van haar eerste IUI. Is waarschijnlijk al gemeld op dit topic, maar ik ben effe kwijt.

liefs, Aurelie

2. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Hoi Aurelie Inderdaad, waarom gaat het dan zo moeilijk zou je denken. Weet je ik denk dat iedereen zijn eigen pad moet lopen en voor de 1 gaat dat simpel en voor de ander zit dat pad vol gaten en hobbels. Heel oneerlijk!!! Maar goed we moeten het er wel mee doen. 28 Maart duurt ook nog veel te lang zeg...en er is niets mis met het uiten van je frustraties! Dat deed ik net ook, en daar was jouw reactie. Volgens mij heeft iedereen dat nodig ofzo ;) Helaas heb ik niet geprobeerd of het eerder kon. Ik was zo opgelucht dat we uberhaupt nog iets konden proberen dat ik volledig in een roes was :confused: Onze huisarts had ons namelijk van te voren verteld dat ik nooit zwanger zou kunnen raken van mijn mannetje, vandaar....Maar IUI weet ik helaas niets van meid.
    Mirreheel veel succes, we wachten hier op jouw reactie!

En voor alle anderen; hopelijk komt tijd komt baby...

Liefs Ester. :p

3. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    mirre, hoe is het gegaan?
    Voldeed het aan jullie wensen?

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!

4. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ben ook heel benieuwd, ik stel me volgende week maar in op echt ene intake want heb ook het gevoel dat jan-feb-mrt inmiddels al weggegooid is ! Voor april voorspel ik ook niet veel goeds, aaarrrccchhhh, heb wel het idee dat ik begin deze week een ei heb gehad (pijnlijke steken en temp omhoog) alleen niet om de dag geklust maar om de twee dagen, kleine kans op een laatste keer zonder hulp?

5. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Zo Mirre zal even verslag doen over vandaag.

Als eerste...wat een sympathieke gyn zeg! Jeetje ...we hadden er beiden een heel goed gevoel bij.
    Als eerste liep ze even de history door... (in sept 06 al bij andere gyn geweest ivm mk in juli en deze had al wat onderzoeken laten uitvoeren)..
    en vertelde ze over dat het zaad van mijn lief goed was.
    Pardon zei ik..zo goed vind ik 6 miljoen niet! :(
    Waarop ze antwoorde 600 miljoen! :D zo zie je maar hoe misverstanden kunnen ontstaan. Wij helemaal happy vooral mijn lief , want hij heeft superzaad! ;)

Ik heb natuurlijk mijn temperatuur kaartjes laten zien en het over m'n luteale fase gehad. Ze vond die niet schokkend en dat baarde haar geen zorgen. Ook met een L.fase van 7 of 8 dagen kun je zwanger worden.
    Wel wilde ze opnieuw bloed laten prikken op hormonen omdat vorige keer in sept dat wel gedaan is , maar schijnbaar niet goed genoeg want er was geen bloed geprikt op het moment dat het echt zou moeten dus eigenlijk was niet voor 100% zeker te zien of ik echt een eisprong heb. Als je boven een bepaalde waarde zit kunnen ze dat bepalen vandaar dat ze dat nog 1 keer wil. En ik hoef alleen deze aankomende cyclus dus nog te tempen (ivm juiste moment van bloedprikken traceren.
    Gyn denkt wel dat ik een eisprong heb, maar dit is for sure..
    Ik heb nog gevr naar de positieve digitale ovulatie testen (smiley) van CB die ik heb...in hoeverre je dan zeker een eisprong hebt, maar het kan zo zijn dat ondanks dat deze positief is...het toch uiteindelijk geen goede eisprong is.

Dat we zwanger zijn geweest in juli 06 vond ze erg positief , want het is dus mogelijk.

Toen een inwendige echo, maar dat vind ik totaal geen probleem.
    Er stond wel een stagaire bij of iemand in opleiding, maar dat vergeet ik dan helemaal.
    M'n lief stond zowat in het echo scherm om zo goed mogelijk alles te zien :)
    De gyn vroeg of ik menstruatie-pijnen heb en of ik wel eens van endometrose had gehoord.
    Hierover heb ik hier gelezen dus ik wist wel iets, maar omdat ik geenmenstruatie-pijn heb dacht ik niet dat ik het zou kunnen hebben.
    De gyn houdt rekening met dat ik het wel zou kunnen hebben....
    Verder sprak ze over een grote cyste die ze zag :( ....wij hebben hem ook gezien op het scherm..het was een groot zwart vlak in m'n baarmoeder.

Het plan van aanpak is als volgt:
    Om zeker te zijn van mijn eisprong ga ik aankomende cyclus "weer" bloed laten prikken op een tweetal punten na m'n eisprong.
    6 april hebben we de vervolg afspraak bij de gyn en dan gaat ze een weer een inwendige echo doen om te bekijken hoe de cyste eruitziet.
    Verder doet ze een onderzoek/uitstrijkje om te kijken ivm evt endometrose.
    Verder is het afwachten of de eisprong goed is. Zo ja....dan zal er misschien een HSG volgen om te kijken of alles goed is om dingen uit te sluiten.
    Als de gyn denkt dat er kans is op endometrose dan zal er ipv een HSG onderzoek een kijkoperatie plaats gaan vinden ...ivm de evt cyste en om te zien in hoeverre er endometrose speelt/zit.

Al met al hebben we een positief gevoel bij het ziekenhuis, de gyn en de vriendelijkheid/kundigheid die we tot nu toe ervaren hebben.
    Nu is het afwachten.
    We zullen zeker weten ronde 23 ingaan, maar we blijven goede hoop houden dat we eens papa en mama mogen worden!

Liefs Mirre

6. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Hoi Mirre,
    Las net even je verhaal! Goed te horen dat het allemaal is meegevallen.
    Wens je veel succes met de verdere behandeling. Hoop dat alles zal meevallen en dat wat je schrijft je wens ooit eens uit mag komen.
    Lieve groet,
    Mirjam

7. elle

elle Actief lid

Goh, Mirre, het is dus weer achter de rug. Wat fijn dat jullie zo´n goed gevoel bij de gyn hebben, dat hoor je ook wel eens anders.
    Je zult wel geschrokken zijn van dat zwarte plekje in de baarmoeder. Gek eigenlijk he, zonder dat je het doorhebt kan er dus van binnen toch eea aan de hand zijn. Ik hoop dat je snel meer zult weten ,

liefs van elle

8. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik heb wel al geruime tijd af en toe wat roze verlies tussen door in de cyclus dus dat er iets ...anders dan anders is...had ik wel een beetje een idee van maar ik ben altijd anders dan anderen
    Alleen maar goed die inwendige echo, want anders kun je dit soort dingen ook niet weten/traceren etc.
    Het is echt een grote plek, maar de gyn gaf aan dat ik niet te bang moet zijn dat het kwaadaardig is, want het zag er niet zo uit..al benadrukte ze wel dat ik niet te bezorgd moest zijn.
    Het komt vast allemaal goed.Het vreemde is alleen dat nooit geen menstruatie pijn heb, alleen af en toe een steek in m'n eierstok.
    We zitten in iedergeval in de molen.

9. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi Mirre,

wat fijn zeg dat het zo prettig was. Ik wil jullie heel veel suc6 wensen!

Nog een vraagje, weet je wat ze aan dat uitstrijkje dan kunnen zien?

10. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Nee dat weet ik niet.
    Ik heb gevraagd wat voor soort onderzoek het was en de gyn gaf aan dat het te vergelijken was met een uitstrijkje.
    Ze zal wel naar bep soort weefsel kijken denk ik :rolleyes:

11. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Hoi Mirre,

Fijn dat je zo'n aardige gyn hebt gehad. Dat hadden we ook en het is volgens ook echt belangrijk dat je allebei daar een goed gevoel bij hebt. Je legt tenslotte wel je hele persoonlijke leven op tafel.
    Goed nieuws, dat superzaad. Waar miscommunicatie wel niet toe kan leiden. Of is het zaad van manlief in 1x sterk verbeterd, dat geeft ons dan ook weer hoop.
    Dat verhaal over de cyste is natuurlijk minder, maar als dat de oorzaak is dan weet je waar je aan toe bent en hopelijk is daarna de weg vrij voor het zwanger worden.

Ik hoop het voor jullie en houd ons op de hoogte van de ontwikkelingen.

liefs, Aurelie

12. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Assen
    :eek: Mirre wat fantastisch! Dat moet inderdaad een energyboost geven zeg. Hopelijk is er iets aan die cyste te doen als dat nodig is tenminste, ik had er 1 in mijn borst die hebben ze weg gehaal, maar jeetje meid jouw mannetje heeft dus geweldig zaad! FIjn dat je er zo positief vandaan kwam. Hoop dat de bloedtesten een uitslag bieden waar je iets mee kunt enzo en dat jullie snel zwanger mogen raken!

Linda jij zit er dus ook al lang in zeg, niets aan dat wachten....

aurelie inderdaad gaan er soms gevoelsmatig maanden verloren maar helaas moeten we daar blijkbaar allemaal doorheen....maar nog 19 dagen voor jou dus er komt al schot in de zaak. Hou je ons op de hoogte?

En voor alle andere meiden natuurlijk ook alle goeds....Liefs Ester.

13. Oleole

Oleole Niet meer actief

Hoi mirre,

Fijn dat je het zo getoffen hebt. ik las dat ze bloed prikken om verloop van hormonen te volgen. Op welke momenten gaan ze dat doen?
    Over die positieve ovulatietesten: ik heb ook altijd een positieg resultaat maar bij de echo 1 week na eisprong zeiden ze dat ze helemaal niets konden zien dat er een eisprong was geweest. Nu ik jouw verhaal lees ga ik zelf ook twijfelen....Bah wat ingewikkeld allemaal!

Nog een vraag voor iedereen;
    ik krijg op dat 11 een echo dan gan ze kijken in hoeverre folikken groeien. Als ik het goed heb begrepen krijg je dan daarna meerdere echo's? tot ze verloop weten? mijn vraag omdat ze eigelijk standaard uitgaan van een cylus van 28 dagen. Die heb ik niet ik ga er van uit dat ik dus vaker moet terug komen tot ze echt een goede groei zijn? Iemand daar ervaring mee? Om de hoeveel dagen en hoelang ze monitoren?
    Ik zit echt met mijn werk. IK heb tijdelijk contract en werk in de ochtend uren. Nu doen ze die echo's alleen tussen 11.00-12.00 weet gewoon niet hoe ik dit moet vertellen op het werk.

Groetjes Nicole

14. schaapie

schaapie Actief lid

24 feb 2007
    427
    0
    0
    noord - holland
    he Nicole,

Bij mij keken ze op dag....naar de grote, en dan hing het ervan af hoe groot ze waren klein = 2 dagen later terug. middel = 1 dag later terug!

Succes, en je niet te druk maken.
    Heb je er niet over nagedacht om het op je werk te vertellen. Wij hebben dat uiteindelijk wel gedaan en dat lucht zo verschrikkelijk veel op! Je hoeft je niet in verschillende bochten te fringen.

Succes, schaapje

15. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Hallo Meiden,

Wel of niet op je werk vertellen. Ja dat blijft een moeilijk iets. Ik heb er voor gekozen om het niet te vertellen. Eigenlijk weet bijna niemand in onze omgeving dat we bezig zijn. Scheelt weer een heleboel vragen en iedereen gaat er eigenlijk van uit dat wij geen kinderen zullen krijgen. Vind het op het moment wel het makkelijkste zo. Of dit zo vol te houden, zie ik wel.
    Er wordt helaas namelijk niet overal positief gereageerd op zwangere vrouwen op de werkvloer. Zeker met tijdelijke contracten loopt je een risico. Je bent anders een grote kostenpost wanneer ze je wel een contract geven ivm zwangerschapsverlof, mogelijke ouderschapverlof ect.. Heb je een goede band met je wg'er dan zou ik het gewoon vertellen. Misschien lucht het inderdaad op om open kaart te spelen en met een beetje geluk krijg je hele positieve reacties. Het is wel mogelijk. Een vriendin van mij begon met een nieuwe baan vorige week en is net zwanger en heeft het voor de startdatum 'opgebiecht' en dat werd zeer gewaardeerd en ze kon gewoon beginnen. Het hangt van de situatie af.

Hoe doen jullie het eigenlijk? Weten ze in jullie omgeving en op het werk dat je in de medische molen zit om zwanger te worden? Ben erg benieuwd naar jullie antwoorden.

liefs, Aurelie

16. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik heb het wel verteld op mijn werk. Ik sta voor de klas dus heb elke 45 minuten met een groep nieuwe mensjes te maken. Ik heb nu hormonen enzo dus heb ik het gewoon verteld. Is gewoon het makkelijkste. Moet nu ook telkens naar het ziekenhuis dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
    mijn baas is juist erg positief over mijn wens.

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik ben ook altijd eerlijk geweest op mijn werk...en in mijn omgeving trouwens ;)

18. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Hoi Aurelie,
    Ik ken het heel goed wat je schrijft en het is denk ik ook een proces waarin je zit. Toen wij de MM in stapte vond ik het ook het prettigste dat zo weinig mogelijk mensen ervan af wisten. Stilaan ga je het toch aan iedereen vertellen en dan is het gewoon ook wel prettig dat mensen met je meeleven. Wij hebben een groep mensen die met ons meeleven vooral als we naar het ziekenhuis moeten en dat is wel prettig.
    Wel of niet je werkgever inlichten is denk ik heel persoonlijk en hangt ook af van een aantal factoren. Werk zelf onregelmatig in de gehandicaptenzorg. Heb m'n afspraken altijd zo kunnen regelen dat ik vrij ben. Heb ook duidelijk zoiets dat ik werk en prive gescheiden wil houden.
    Heb het inmiddels wel aan een paar collega's verteld maar niet aan iedereen. Heb hier bewust voor gekozen ook omdat je met de ene collega meer close bent als met de anderen. Omdat ik binnenkort waarschijnlijk wel een kijkoperatie moet ondergaan en we daarna een IUI of IVF behandeling gaan ondergaan denk ik dat ik wel mijn teammanager moet gaan inlichten! Dit zal ik waarschijnlijk doen als ik iets meer duidelijkheid over de situatie heb.
    Mijn man gaat er dan weer anders mee om en hij is ook heel open. Hij heeft het wel op zijn werk verteld ook omdat hij altijd vrij moet nemen om naar het ziekenhuis te gaan. Bij hem op zijn werk gaan ze er heel goed mee om en vonden ze het prettig dat hij het gezegd heeft.
    Wens je verder heel veel succes met alles!
    groeten, Mirjam

19. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Assen
    :) Het werk...tja ik werk onder andere bij mijn ouders en mijn zus...verzwijgen zit er dus niet in...Mijn zus vraagt net zo lang door totdat ik overstag ga, en ach, zelf heeft ze ook twee ICSI-kids dus in die zin is het zo gek nog niet om het te delen denk ik. Sowieso voor de werkgever handig om te weten waar íe aan toe is in sommige gevallen maar ach dat doet iedereen op z'n eigen(wijze) manier natuurlijk.
    Ik wou wel eens dat ik mijn mond kon houden zodat ik het voor me kon houden, zou voor mijn mannetje ook wel handig zijn...ik ga 't proberen, denk ik telkens maar dan is mijn enthousiasme toch te groot... :( :rolleyes: en voor ik het weet heeft mijn zus weer genoeg info om mijn ouders in te lichten ofzo...dus da's een mooie vicieuze cirkel zeg maar... 8) eigen verantwoording natuurlijk maar toch...

20. Oleole

Oleole Niet meer actief

Hallo allemaal

In mijn omgeving weet alleen mijn zusje en mijn directe collega ervan.
    Voordat ik mijn (schoon)ouders inlicht willen we eerst kijken hoe het allemaal gaat lopen. Zeg maar als alle testresultaten klaar zijn en er een behandelplan is opgesteld.

Tja het werk. IK werk voor 1 werkgever maar heb twee banen binnen dat bedrijf. De baan waar ik vast werk daarvan heb ik mijn chef wel ingelicht omdat ik vrij nodig had voor ziekenhuis bezoek. Ze reageerde heel fijn. De baan waar ik een halfjaar contract heb (met mogelijkheid tot vast)heb ik niet ingelicht. Als ze donderdag bij de echo zeggen dat ik elke dag om de dag terug zal moeten komen tot eisprong zal ik het ook op tweede baan moeten melden.

Groetjes Nicole

Deel Deze Pagina