He meiden, Zoals ik al eerder zei heb ik het wel op mijn werk verteld. Dan wel aan mijn directe collega's , moet daarbij wel zeggen dat 1 daarvan al eerder 1 kindje heeft gehad met ivf en nu met haar 2de behandeling bezig is icsi in Belgie. Dus dat praat erg makkelijk. Ook heb ik het tegen mijn baas gezgd en die reageerde echt super! Heb ik echt mazzel mee. Verder hebben wij het alleen tegen "echte vrienden" gezegd, maar daar worden we op dit moment makkelijker in. Zelf vind ik dat erg prettig, maar daar verschilt natuurlijk iedereen in. Moeilijke dingen dit altijd! Liefs Schaapje
vandaag dus echo gehad. Gelukkig hoef ik woensdag pas terug te komen. Ik heb nu vrij gevraagd voor ziekenhuis. Onze werkgever(en dat is notabene de kinderopvang) is niet zo makkelijk met verlof toekennen. Vorig bezoek werd ik onder druk gestimuleerd een vakantiedag op te nemen. Bij de volgende echo willen ze als de eiblaasjes goed groeien meteen een samenlevingstest doen. Moet je hierbij ook die drie dagen onthouding van "klussen"in acht houden?
He Linda, Lekker is dat he, op een vrijdag dat je toch al vrij bent. Lekker rustig op de weg en je hoeft er niemand lastig mee te vallen. Liefs Schaapje
Hoi mirre, heb je de tweede afspraak voor echo/bloed ect. of is de afspraak waar ze het behandel plan gaan opstellen. Spannend! groetjes nicole
Dit is de 2e afspraak waarin (als goed is) bloed/hormonen uitslag wordt besproken. Opnieuw een inwendige echo gedaan gaat worden (ivm de cyste) en nog een onderzoek ivm de evt endometriose. Ik verwacht tijdens deze afspraak meer te weten te komen over wat er nu verder gaat gebeuren. hsg (wat ik niet hoop) of kijkoperatie (ook niet zo ) maar ja. Veel andere optie's zullen er niet meer zijn als vervolg hierop , want het zaad is goed! Of m'n eisprong moet helemaal niet oke zijn, maar dat verwacht de gyn eigenlijk niet zei ze....
OKe, succes mirre! ik mag dinsdag voor inmiddels de vierde keer echo de eitjesgroeien niet zo snel. dus blijft even afwachten....
Succes a.s. dinsdag! Hier nog steeds geen eisprong gespot (zit op dag 18 met een 24 dg cyclus...erg vreemd ) Ben benieuwd wanneer ik bloed kan laten prikken ...ff afwachten.
Hoi Meiden, Tijdje niet meer op de site geweest. Had ook niks te melden, maar ik zie dat iedereen wel een beetje aan het wachten is op de volgende stap. Morgen gaan mijn manlief en ik voor ons 2de bezoek aan gyn. Om 13h00 een inwendige echo en om 13h30 krijgen we dan hier de uitslag van, maar ook van het 2de zaadonderzoek en van mijn bloed. Ik ben benieuwd. Heb er de afgelopen weken niet te veel over nagedacht, maar ben nu toch wel een beetje zenuwachtig. Hoop zo dat we eindelijk de volgende stap kunnen zetten en dat ik voor de zomer zwanger zou zijn. Ach, dromen mag en nu maar afwachten wat we morgen te horen krijgen. groetjes, Aurelie
Aurelie Succes morgen! Laat je even weten hoe het is gegaan? Nicole B Hoe is het vandaag gegaan? Liefs Mirre
Hoi mirre, De fabriek ligt nog steeds stil. De eiblaasjes worden niet groter dan dat ze al 2 weken zijn. Dit had ik wel verwacht omdat ik een lange cyclus heb. Vrijdag weer! Vandaag dag 25 de dag dat ik meestal een positieve ovulatietest heb....ondertussen ben ik toch maar gaan sonja bakkeren omdat het ziekenhuis zei dat iemand met een gezond gewicht meer kan heeft. Ik ben iets te zwaar (11 kilo) Hoe is het verder bij jullie thuis? Groet Nicole
Hoi mirre, De fabriek ligt nog steeds stil. De eiblaasjes worden niet groter dan dat ze al 2 weken zijn. Dit had ik wel verwacht omdat ik een lange cyclus heb. Vrijdag weer! Vandaag dag 25 de dag dat ik meestal een positieve ovulatietest heb....ondertussen ben ik toch maar gaan sonja bakkeren omdat het ziekenhuis zei dat iemand met een gezond gewicht meer kan heeft. Ik ben iets te zwaar (11 kilo) Hoe is het verder bij jullie? Groet Nicole
Dat is ook toevallig, wij moeten ook op goede vrijdag terug, hoop dan een hoop uitslagen te krijgen (bloed, sperma, echo's, HSG) dus k hoop dat de naam "goede" vrijdag ook echt goed blijkt te zijn. Ondertussen nog steeds geen enkel spoor van een menstruatie, en dat terwijl het bijna mijn pilstop verjaardag is. Iedereen heel veel succes oh ja ik heb het wel bij mijn vorige werkgever verteld, wat toen resulteerde in geen verlenging van mijn tijdelijke contract, hier houd ik dus voorlopig mijn mond, en vertel alleen dat ik naar het ziekenhuis moet, en niet waarvoor. werk met allemaal mannen en die vragen er ook niet verder naar. Petra
Hallo Meiden, Gisteren voor ons 2de bezoek in het ziekenhuis geweest. En ja, ik heb er gemengde gevoelens over. Mijn inwendige echo was goed, mijn bloed was goed en ...... het zaad van mijn man was opeens veel beter dan de eerste test bij de huisarts. Wel zei onze gyn dat ze andere maatstaven voor goed en slecht zaad gebruikt en dat maakt het allemaal wel een beetje vaag. Met de kwaliteitsverbetering van het zaad zijn we natuurlijk erg blij. Verder vertelde ze dat bij deze kwaliteit van het sperma ze eigenlijk geen verdere stappen wil zetten, omdat het nu ook op de "gewone" manier zou moeten kunnen. En ik weet niet wat ik hier nu van vind. Had zo gehoopt op iets concreets en ik had er eigenlijk stiekem op gerekend dat ik in april mijn eerste iui zou hebben. Onze ha had tenslotte verteld dat dit onze beste optie zou zijn. Verder heb ik volgende week een hsg en daar zie ik als een berg tegenop. Heb namelijk een grote fobie voor pijn. Klinkt heel kinderachtig, maar heb het al mijn hele leven. Is de hsg nu echt zo pijnlijk? Heb wel dankzij jullie ervaringen een pijnstiller gekregen (die sommige van jullie ook voorgeschreven hebben gekregen) om vooraf in te nemen. Maar de angst zit er wel. Natuurlijk heb ik dit er voor over om zwanger te worden, maar dat neemt niet weg dat ik voor donderdag 5 april nu al een beroerd gevoel in mijn buik heb. Wie kan mij een beetje helpen groeten, Aurelie
Hoi Aurelie, Ik heb vorig jaar november ook zo'n HSG onderzoek gehad. Het is mij meegevallen. Wil je wel adviseren om op voorhand een pijnstiller te nemen. Het is even vervelend als ze met de eendebek naar binnen gaan. De napijn viel mij ook erg mee, je hebt wel een nabloeding. Na 1-2 dagen is alle pijn weg. Wens je veel succes toe! Groeten Mirjam
Hoi aureli, Ik heb een paar weken terug een HSG gehad, en het viel me eigenlijk wel mee, het ergste is als ze de vleoistof inspuiten, dan krmapt alles zeg maar samen, en ik heb nog een paar uur last gehad van ongesteldheidskrampen. Het was wel gaaf dat je alles gelijk op de tv kon volgen. Ik hoop dat het voor jou meevalt, en inderdaad van te voren alvast een pijnstiller innemen is denk ik een goed idee (had ik niet gedaan, ik heb al een aantal medicijnen die daar niet goed mee samen spelen) succes en als je nog iets wil weten, gewoon vragen! liefs Petra
He Aurelie, Spannend allemaal he....kan het nog zo voor me halen. Heel nieuwsgierig wat er allemaal gevraagd en gezegd word. Wij waren ook eerst naar de huisarts en daar was de spermauitslag ook lager dan vervolgens in het ziekenhuis. Huisartsen kijken globaal naar een spermaonderzoek, in het ziekenhuis gaan ze daar veel dieper op in (letten op hoeveelheid, grote, vorm en beweeglijkheid). Dus vandaar andere maatstaven. Verder probeer je niet te druk te maken voor HSG onderzoek, enja ik weet het makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb het onderzoek vorig jaar gehad op de verjaardag van mijn vriend. Heb echt nergens last van gehad (wel voorgeschreven pijnstiller ingenomen) dus na het onderzoek direct naar huis en gezellig verjaardag gevierd! Enne vergeet niet onderzoek brengt daarna weer voordelen met zich mee...verhoogde kans op zwangerschap! TOP TOP TOPPIE Heel veel succes, en ik hoop dat je niet teveel piekert. Liefs schaapje
Succes vandaag en met Sonja Bakkeren natuurlijk! Ik ben ook iets te zwaar, maar de gyn heeft er niks over gez. (wat ik eigenlijk wel verwacht had..) misschien a.s. vrijdag wel. Voor het goede zou er -denk ik- 5 kilo afmoeten ofzo.. Misschien ook maar eens S Bakker proberen, maar momenteel staat m'n hoofd er niet naar. Verder thuis oke. Moet als m'n temp 5 dagen hoog is bloedprikken....dat zal morgen of zondag zijn! Twijfel een beetje, want volgens mij heb ik geen goede eisprong gehad, maar m'n temp is nu wel omhoog gegaan (maar of het hoog genoeg is!?) Bel straks maar ff de gyn om situatie uit te leggen. Mirre
Brrr ...meid ik kan je niet helpen. Alleen zeggen dat ik net zo'n 'beroerd' gevoel over een hsg heb als jij (niet dat je daar wat mee opschiet) Ik stel het al uit vanaf sept 06 ale: En hoop -nog steeds- dat ik er niet aan zal hoeven geloven.Pffff.... Wil je wel alvast succes en sterkte wensen 5 april! Ennuh goed hoor van die pijnstiller! Zeker innemen. Liefs Mirre