1e afspraak Fertiliteitspolikliniek/vraagjes

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Oleole, 17 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Hallo Meiden,

Wat is het toch geweldig om lotgenoten te hebben! Bedankt dat jullie zo meeleven. :thumup: Dat helpt echt!
    Ben ook blij dat de hsg nu al zo snel plaatsvindt, want anders loop ik er alleen maar tegen aan de hikken en ik moet er toch een keer aan geloven.
    Verder zie ik alles nu ook wat positiever in. We hadden wel mooi 7 mln zwemmers! Daar moet er toch 1 van de finish kunnen halen. En ja, het schijnt dat de hsg een eventuele zwangerschap ook nog kan bevorderen, omdat de weg "vrij gemaakt is". Mocht dit trouwens niet helpen, dan wil onze gyn een eierstokkijkoperatie voorstellen. Hopelijk is dat allemaal niet nodig.
    Mijn mannetje is ondertussen helemaal gelukkig dat zijn zaadjes toch goed genoeg zijn en dat zorgt ervoor dat wij allebei wel positief zijn. We gaan er deze maand gewoon weer voor!
    Ik moet trouwens 9 mei terug naar de gyn om de verdere uitslagen te bespreken. En ik heb 11 april nog een afspraak voor de samenlevingstest.

Meiden, bedankt en ik houd jullie op de hoogte.

En verder iedereen suces en geniet van het weekend, want het mooie weer staat voor de deur. :)

liefs, Aurelie

2. Oleole

Oleole Niet meer actief

Hoi Aureli en Mirre,

Vandaag werd ik geholpen door de gynacoloog van de ferteliteitpoli omdat de verpleegkundige vrij was. Wat was fijn zeg. Hij vroeg of ik al uitslagen had gehad, nee dus. Ik kreeg het zelfde als Aureli wij zijn doorverwezen voor slecht zaad bij de testresultaten van het ziekenhuis vonden ze het prima. ZO gek eigelijk. Aan de andere kant fijn dat het zaad zo goed is dat we ermee zwanger kunnen raken. Als is het raar dat een huisarts het zo slecht vond. Verder vroeg hij mij naar mijn lange cylclus. Hij begon meteen mee te denken en dingen uit te leggen. Hij gaf meteen aan dat hij mij niet zo wou laten door rommelen. IK ging dus naar huis met een recept voor primolut en Clomid. Als het niet werkt gaat hij de dosis verhogen. Het is zo een fijn gevoel als je serius genomen word. Kijken wat het allemaal gaat doen!

Groetjes nicole

3. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Hoi Nicole,

Fijn dat jij/jullie meteen zo serieus genomen worden. Ik kreeg van mijn gyn een beetje het gevoel van het kastje naar de muur gestuurd te worden. In de zin dat ze mij nog te jong vindt om al verder in de medische molen te gaan. En zo jong ben ik nu ook weer niet.
    En als ik vragen mag, hoewel zwemmers hadden jullie? En het blijft raar de verschillende interpretatie van de ha en de gyn. Maar laten we hopen dat de gyn gelijk heeft en dat we snel zwanger zijn!

liefs, Aurelie

4. Oleole

Oleole Niet meer actief

Hoi Aurelie,

de eerste keer 17 miljoen (?) de twee keer 4 miljoen toen zijn we doorverwezen nu volgens het ziekenhuis 26 miljoen waarvan 49 procent bewegelijk. vond het best raar. mijn man dacht meteen dat het allemaal goed was en had gister al weer wat borrels op. Toen ik zei dat alcohol negatieve invloed op zaad dat zei hij ja maar ziekenhuis zegt dat alles goed is en daarmee was de discussie gesloten. :x

groet nicole

5. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Hallo Meiden,

Mijn internet lag er voor een paar dagen uit, dus ik kon mijn hsg ervaringen niet met jullie delen, maar het is me 100% meegevallen. Ik denk dat ik hoogstens 10 sec echt pijnlijk heb gevonden en voor de rest was slecht een vervelend gevoel. Na de behandeling heb ik ook nergens last van gehad. Voel me wel een hele bikkel nu ik me er zo goed door heen geslagen heb. Achteraf (en dat is altijd makkelijk) heb ik me er drukker om gemaakt dan nodig was. Het was absoluut geen fijn onderzoek en de voorgeschreven pijnstiller heeft vast ook geholpen, maar de pijn viel me echt mee.
    Mijn vent was zo trots op me en omdat hij wist hoe erg ik tegen dit onderzoek opzag, heeft hij van te voren een gigantisch groot chocolade ei gekocht waar ik me na het hsg onderzoek op mocht storten. Ik ben er netjes af van gebleven totdat ik het echt verdiende en het smaakte heerlijk. :) Tevens was dit paasei een symbool voor het "eitje" dat we deze maand hopen te bevruchten.
    Morgen ga ik alleen terug naar de gyn voor het samenlevingsonderzoek. Dat betekent dat we vanavond mogen klussen en dat er morgen dan baarmoederslijm bij mij wordt afgenomen en onderzocht. 9 mei krijgen we de totale uitslag van de afgelopen onderzoeken, maar hopelijk lukt het gewoon deze maand.

Nicole, mijn vent was ook erg blij met zijn nieuwe zaaduitslag, maar hij mag zich van mij totdat ik zwanger ben nog steeds niet te buiten gaan aan alcohol. Ik heb daarom van die mini wijnflesje in huis. Daar zitten precies 2 glazen in en dat is meer dan genoeg. Bovendien onderga ik natuurlijk niet al die onderzoeken en slik ik braaf mijn foliumzuur, terwijl hij alles aan zijn laars lapt. Gelukkig, na wat gemopper in het begin, heeft hij zich hier bij neergelegd. Dat alcohol een slechte invloed heeft op de kwaliteit van het zaad is gewoon een feit en alles wat we een beetje kunnen beinvloeden, moeten we doen. Het doel heiligt de middelen zeg ik maar. Succes!

liefs, Aurelie

6. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Aurelie
    Super meid dat je van het HSG onderzoek af bent en het goed doorstaan hebt! Nu ik nog.... :rolleyes: (dank je voor het pb-tje) ;)

Wanneer krijg je de uitslag van de samenlevingstest?

Liefs Mirre

7. elle

elle Actief lid

Hoi Aurelie,

Wat een opluchting dat het achter de rug is.
    Lief van je ventje om zo´n groot ei mee te nemen.

8. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Hallo Mirre, Elle en de anderen,

Mirre: blij dat mijn ervaring je kan helpen. En die pijnstiller niet vergeten ;)

Ik heb dinsdag meteen de uitslag vd samenlevingstest gehad en die was niet goed. Werd dit keer door een ander gyn geholpen. Slijm was te troebel en er zat niks bewegends in. Nieuws sloeg in als een bom. Waren we toch weer terug bij af.
    Deze gyn was wel behulpzamer dan mijn eigen gyn. Hij vond het heel begrijpelijk dat ik het gevoel had aan het lijntje gehouden te worden en heeft onze afspraak met mijn eigen gyn vervroegd naar 1 mei. Hij zei dat het zaad slecht was waardoor het zwanger raken voor mij erg moeilijk werd. Ben hevig teleurgesteld, maar ooit zal mijn geduld beloond worden. Zag het vandaag allemaal effe niet meer zitten, maar een dagje zon doet wonderen. Ik hoop dat we nu gauw in aanmerking komen voor IUI of als wonderen toch bestaan, gewoon op de natuurlijke manier zwanger raken. Mijn gyn kan ik wel schieten, want die spiegelde alles veel positiever af dan het is. En dit was al zo tegenstrijdig met mijn gevoel.

Een (tijdelijke) pessimistische Aurelie

Deel Deze Pagina