1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zora83

Zora83 Lid

13 mei 2011
    17
    0
    1
    NULL
    Noord-Holland
    Hallo meiden,

Ik heb een paar maanden geleden een keer mij verhaal gepost maar heb daarna alleen nog meegelezen. Ook ik loop in Gent, maar ben nog bezig met IUI. Onze (tot nu toe vastgestelde) problemen zijn:
    -man heeft antistoffen en slechte morfologie
    -ik heb antistoffen tegen sperma, verhoogde allergiewaarden, Hashimoto (hoge antistoffen) en lichte pco.
    Wij zijn inmiddels 2 jaar bezig zonder dat er (tot nu dan) ooit een zwangerschap is opgetreden. Nu heb ik echter sinds afgelopen maandag positieve zwangerschapstesten die steeds iets donkerder worden (morgen is mijn nod) . Dit is ook de eerste ronde waarbij ik vanaf de iui 10 mg prednison en 100mg cardioaspirine heb gebruikt. Ik ben natuurlijk superblij met eindelijk een positieve test maar ben tegelijkertijd doodsbang dat het misgaat (praktisch niet meer geslapen van de spanning sinds de eerste positieve test). Ik lees aldoor alleen maar dat alle problemen afzonderlijk de kans op een miskraam enorm verhogen, dus laat staan als je er meerdere naast elkaar hebt zoals ik.
    Ik ben heel benieuwd of jullie misschien nog advies voor mij hebben, wat betreft medicatie, vitaminen etc. Ik heb in elk geval voor aanstaande maandag een afspraak gemaakt bij dr. Pfeiffer om te testen of er sprake is van afstoting. Verder weet ik het niet zo goed. In Gent gaan ze standaard door met 10mg prednison en onderzoeken ze niet of er meer nodig is. Daarnaast vroeg ik me af of ik mijn vitamine inname nu moet aanpassen. Ik slik nu vitamine d, omega 3, foliumzuur (voor de zekerheid extra veel), vitamine B complex, selenium en de combi calcium/magnesium/zink.

Sorry dat ik er zo tussenin val met mijn verhaal, maar zou het echt super vinden als jullie met me mee zouden willen denken!

2. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    Zora: ff snel
    1) gefeliciteerd ! :)

2) doe vandaag een TSH, T4 check en heb je al een HCG, oestradiol en progesteron bepaling laten doen? zo nee, pronto :)

3) afstotingsverschijnselen. Voel je iets waardoor je dit aangeeft? Kun je evt. eerder terecht bij dr. Pf bijv. zaterdag? voor de zekerheid kun je evt. je pred ophogen naar 20 mg.

4) weet je hoe hoog je anti-TPO is? laat die anders vandaag gelijk meebepalen. Dan weet je ook iets over de kans op afstoting. Vraag het via je HA.

5) hoeveel is "veel foliumzuur" en slik je methylvorm?

3. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Zora: in aanvulling op onderstaande post....

Hoeveel schildklierhormoon slik je nu? of slik je niks?

Bij positieve test ophogen naar 25-30% van je oorspronkelijke dosis.
    In een aantal gevallen helpt het schildklierpatienten om die dosis al op te hogen voordat de NOD is gepasseerd.

En hoeveel dagen na je ovulatie testte je al positief in je zwangerschapstest?

4. Zora83

Zora83 Lid

13 mei 2011
    17
    0
    1
    NULL
    Noord-Holland
    Hoi mamavanh,

Dank je voor je snelle reactie :)

1)HCG bloedbepaling heb ik niet gehad, alleen urinetesten. Ik heb wel met Gent gesproken maar daar hebben ze er niets over gezegd, alleen eerste echo ingepland. Ik gebruik utrogestan 2x3 bollen per dag dus progesteron kan ik denk ik niet testen. Wat zegt de waarde van oestradiol? Ga nu iig meteen bellen met huisarts voor TSH en ft4. Moet deze sowieso volgende week prikken voor de internist maar die is tot de 17e op vakantie dus kan het denk ik beter alvast bij de huisarts laten doen. Ben in de loop van mijn cyclus trouwens als zelf opgehoogd van 62,5 naar 87,5 mg. Heb overigens ergens gelezen dat prednison de tsh waarde kan onderdrukken. Is jou daar iets over bekent?

2)Ik voel geen afstotingsverschijnselen, maar ben gewoon heel bang (ik geef het toe ben sowieso een ontzettende stresskip ;), maar ja heb ook zo lang moeten wachten om überhaupt een keer zwanger te worden) Eerder dan maandag gaat niet lukken vrees ik. Maar op zich is zijn advies om binnen een week te testen en morgen is pas mijn officiële NOD dus dan is het maar 3 dagen erna. Op eigen houtje ophogen naar 20mg vind ik heel spannend. Heb ook alleen capsules van 10 dus kan niet de helft nemen ofzo. Hmm..

Ik heb geen idee hoe hoog mijn antistoffen schildklier nu zijn. Zal idd. vragen of de huisarts dat ook wil testen. In Gent blijven ze trouwens stug volhouden dat die antistoffen niks te maken hebben met wel/niet zwanger worden etc.

Ik slik gewoon foliumzuur en dan heel aantal (zo'n 3 mg). Wat is het verschil met de methylvorm en waar kan je die kopen? Ik weet overigens niet of ik extra nodig heb maar neem liever het zekere voor het onzekere..

5. Zora83

Zora83 Lid

13 mei 2011
    17
    0
    1
    NULL
    Noord-Holland
    haha tegelijkertijd.

schildklierhormoon heb ik dus al een beetje opgehoogd. Voel me wel een beetje opgejaagd op het moment maar is denk ik ook een beetje door de angst en slecht slapen (en misschien prednison)

Ik testte vanaf dag 10 positief en dan elke dag iets donkerder

6. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zora; wees niet bang om de prednisolon op te hogen! Ik zit nu op 30mg en mijn verhaal lijkt een beetje op die van jou; anti TPO erg hoog! Ben na de TP 30mg gaan slikken en gebruik sinds 5 dagen 1200 mg progesteron. Probeer morgen je bloed te laten testen op HCG, Progesteron, Oestradiol, TSH, T4 en laat het voor 17.00 uur naar de HA faxen. Meid zet alles op alles nu!!! Ik duim voor je.

7. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Zora:

ik weet dat Gent zegt dat het niet uitmaakt die anti-TPO maar dat doet het WEL er is zelfs bewijs op Pubmed hiervoor. De reden is dat TPO je B-lymfo's aanspoort en die verhogen indirect je NK cellen. Ze lullen uit hun nek (sorry...dat is de boosheid die ik uit...niet voor jou bedoeld).
    anyway.. doe alsjeblieft vandaag via je huisarts het volgende testen: progesteron, oestradiol, HCG, T4, TSH en anti-TPO (kan je huisarts gewoon op die open ruimte op je formulier zetten). HCG en TSH weet je vandaag de uitslag al van.
    En ja, juist ondanks utro gebruik gewoon progesteron laten bepalen. als je Gent opbelt zullen ze beamen dat je dit in bloed moet laten testen. Dus als het via je ha niet lukt dan gewoon via Gent alsnog. Maar wel DOEN-DOEN-DOEN....!!! echt. Gent wilde het bij mij in bloed "bewezen" zien omdat ze daar niet geloven dat je op 10 DPO al positief kan testten. Ik heb echt een ongelooflijk lullige discussie met DS gehad. Onwaarschijnlijk gewoon....Dus de jezelf een lol en ga vandaag om de HCG test!!! (en neem die andere dingen mee).

En prednison ophogen ;) kan me je angst voorstellen maar ik heb ooit eens aan iemand gemaild/ge-smst "better safe than sorry".

8. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    oh nog iemand die 1200 mg progesteron neemt, normaal mag je maar 600 nemen maar was ook van plan om vanaf zwangerschap over te gaan naar 3 x 2 pilletjes van 200 per dag

9. Zora83

Zora83 Lid

13 mei 2011
    17
    0
    1
    NULL
    Noord-Holland
    Wat fijn al die reacties!

Heb net gebeld en kan over een half uur even langs bij de huisarts. Het nadeel is dat zij een eigen laboratorium hebben waardoor de uitslag volgens mij vaak later is (niet dezelfde dag). Krijg een andere arts dan die ik normaal heb, dus hoop maar dat ze akkoord gaat met mijn wensen lijstje.

Wat betreft de prednison, zal ik dan het advies van dr. Pfeiffer niet afwachten en meteen gaan ophogen? Nu vandaag al 10 mg extra nemen, of morgen starten? Idd better safe than sorry!

10. Zora83

Zora83 Lid

13 mei 2011
    17
    0
    1
    NULL
    Noord-Holland
    Armani, heb jij de prednison opgehoogd naar aanleiding van testen? Of was dat bij voorbaat het advies van Serum? En de progesteron, ben wel benieuwd bij welke waarde ik zou moeten ophogen. Maak op zich uit mezelf ook al voldoende aan (lf min 14 dagen) maar is gewoon als extra ondersteuning voorgeschreven

11. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Zora je hebt PB ;)

12. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zora; laat ze de uitslag dan iig morgen faxen! Ik zou niet wachten en meteen de prednisolon ophogen. Enne die persoon waar Mamavanh het tegen zei was ik.....en je ziet het resultaat! You go girl!

13. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Zora misschien vragen of ze ook op infecties willen prikken doet dr. Pf ook altijd. Tauret weet welke waardes dit zijn , misschien Armani ook?!

Armani: ;) ja dat was jij en met prachtig resultaat :D

14. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zora; ik heb de prednisolon opgehoogd op advies van Serum en van Mamavanh. Van Serum kreeg ik trouwens na de TP 3 keer een spuit dexamethazone, dit is 4x zo sterk als prednisolon omdat ik afstotings verschijnselen had (dikke keel). Bij sommige klinieken wordt deze spuit zelfs standaard voorgeschreven om de innesteling te bevorderen en te zorgen dat het lichaam het embryo niet afstoot.

Mijn progesteronwaarde was afgelopen maandag 26 (2 dagen voor NOD) dit was iets te laag en moest toen ophogen met 2 pillen oraal.

15. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Mijn startwaarde progesteron bij Niene was ook 26, gek :)
    Bij mij is dat toen ondanks 3 x 200 utrogestan gedaald op een week tijd van 26 naar 22
    Ben toen als een gek oraal beginnen bijslikken en toen niet meer laten checken :cool:

16. Zora83

Zora83 Lid

13 mei 2011
    17
    0
    1
    NULL
    Noord-Holland
    Terug van de huisarts en alles is geprikt. Wel lastig prikken door die cardio aspirine duurt het eindeloos voor het bloeden stopt :)

Enige lastige is dat niet duidelijk hoe lang het duurt voor de uitslagen binnen zijn. HCG en TSH hopelijk binnen een dag maar de rest kan wel tot een week duren (en dan zit het weekend er ook nog tussen), gewoon elke dag even bellen denk ik maar.

Verder heb ik net 10mg prednison extra ingenomen, dat blijf ik dan iig doen tot maandag het advies van dr. Pfeiffer. Bij hem laat ik dan ook mijn ontstekingswaarden testen.

Bedankt meiden voor al jullie tips en hulp! Ik heb nu ik zo bezig ben iig het gevoel dat ik er alles aan doe!

17. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zora; goed dat je geweest bent en dat je de prednisolon hebt opgehoogd. Waarom duurt de rest van de uitslag een week? Normaal kan het dezelfde dag. ik heb vanochtend laten testen op HCG, progesteron, TSH en T4 en net de uitslag al gekregen! Dus dat moet kunnen hoor!

Oh ja voor infecties; dat is Haematologie (is een heel pakket), Rood Bloedbeeld en Wit bloedbeeld
    Succes meid!!

Elpie; wat ontzettend verdrietig! Hoe veel progesteron gebruikte je na de eerst uitslag van 26?

18. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Ervoor nam ik dus gewoon 3 x 200 (maar eigenlijk pas na de bloedafname he, want ik werd zwanger en tesste dan en begon gelijk met utrogestan). Maar zelfs met 3 x 200 vaginaal daalden mijn waarden. Volgens De Sutter kan je het niet in je bloed zien als je het vaginaal opsteekt, maar helpt het daar wel plaatselijk. Het zou niet noodzakelijk effect hebben op de waarde in je bloed. En toch vind ik dat zo moeilijk om te geloven ... Armani, waarom moet jij ook oraal slikken? Hier raden ze me dat altijd af, ma na verslechtering van mijn progesteron ben ik toen verdergegaan met 3 x 200 vaginaal en 3 x 200 oraal (omdat ik het in mijn hoofd had gehaald dat ik het oraal mss wel opnam, en vaginaal minder ...)

19. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elpie; waarom werd het afgeraden om oraal te nemen? Volgens Serum was het noodzakelijk om de waarde een boost te geven! En het hielp, ik ging in 1 dag van 26 naar 52! En vandaag zit ik op 82. Dus ik heb die orale verhoging echt nodig. Laat de waarde om de dag testen (of zelfs de volgende dag, heb ik ook gedaan) en anders gewoon zelf oraal ophogen tot het wel goed is. In dit traject moet je soms eigenwijs zijn en doen wat jij denkt dat goed is. Om de woorden van mamavanh te gebruiken; better safe then sorry. Daar heb ik me de laatste weken heel erg aan vast gehouden.

20. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    amai dat is idd een hele mooie verhoging
    Prof De Sutter in Gent zei dat 10 orale pilletjes hetzelfde effect hadden als 1 vaginaal en dat ze erg belastend zijn voor de lever
    Ik zei haar dat ik ook oraal had genomen, en ze vond dat niet nuttig ... Bij een volgende zwangerschap begin ik zeker weer ook oraal in te nemen, want vaginaal stegen mijn waarden niet...
    Maar omdat ik het nooit had laten testen weet ik dus niet of de orale uiteindelijk mijn waarden toen wel opgekrikt hebben
    Dus wat adviseert serum nu, want je neemt 1200, hoeveel vaginaal en hoeveel oraal?

Deel Deze Pagina