1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zora83

Zora83 Lid

13 mei 2011
    17
    0
    1
    NULL
    Noord-Holland
    Wat goed Armani! Mijn anti tpo was in februari >13.000 dus heel benieuwd of en hoever deze gedaald. Helaas nog minimaal wachten tot eind volgende week op de uitslag. Blijf jij de selenium nu ook gewoon doorslikken tijdens de zwangerschap?

Ook TSH was jammer genoeg nog niet bekend maar heb wel de uitslag van de HCG test gekregen vanochtend. Dit was 216, gemeten 1 dag voor NOD. Best aardig toch? Helaas zegt het niks over de kans op een miskraam en daar zit ik echt heel erg mee in mijn hoofd.

2. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Even een ego berichtje vanuit de auto,

Rechts 5 follikels, grootste 13, 1 van 11 en 3 van 10 en nog 2/3 van 9
    Links 2 van 10 en 2/3 kleine van 9. Ze zeiden min 7, max 13.

Dinsdag terug!

Ze zeiden dat ik vandaag al cetrotide moest gaan spuiten, maar ik ben bang dat die kleintjes dan geen kans meer krijgen...
    Wil zelf pas zondag gaan spuiten... Wat denken jullie?

Armani, goed van je anti-tpo waarde!!!

Xxx

3. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Armani , amai supergoed van je anti-tpo waarde. Ik wist in ieder geval dat selenium werkte..

Nu vraag ik me af, die orale pas starten vanaf pos test of nu al? Ik krijg geen hele vroege miskramen of zo (meestal al na hartactiviteit) dus als ik op dag 12 test en in geval van pos test met de orale start ....
    ben wel al begonnen met de vaginale op te steken

4. Tauret

Tauret Actief lid

19 sep 2011
    231
    1
    16
    NULL
    NULL
    Juul, dat zijn een mooi aantal follikels! In ieder geval al een positieve start! Ik denk dat het hel forum keihard voor jou gaat duimen en wensen!
    Ik kan je geen advies geven mbt de cetrotide.

Armani, je vroeg of ik nog prednisolon gebruikte. ik slik inderdaad nog 10 mg per dag. (heb ooit 25 mg geslikt). Na 12 weken zwangerschap kreeg ik hernieuwd bloedonderzoek. Meestal wordt dan begonnen met afbouwen. Mijn bloed liet echter nog steeds activatie zien, dus het afbouwen werd uitgesteld.
    Het afbouwen gaat met een kwart tabletje (tabletjes van 5 mg). Elke keer een kwart tabletje minder. Dit dan 3 a 4 dagen slikken en dan vervolgens weer een kwart tabletje minder.
    Ik zit nu sinds anderhalve week aan de 10 mg. Volgende week weer bloedonderzoek om te bepalen of ik weer verder mag afbouwen of niet.

Voor degenen die zwanger zijn en prednisolon gebruiken: Weet dat als je langer als 3 weken dit hebt geslikt, je tijdens de bevalling waarschijnlijk stressmedicatie moet krijgen. Hierdoor ben je automatisch een medisch geval en ben je ook verplicht om in het ziekenhuis te bevallen.
    Als je nl wat langer prednisolon hebt geslikt, is er een kans dat je lichaam zelf geen of te weinig cortisoden aanmaakt tijdens de bevalling.
    In mijn geval is dit ook de reden dat ik onder controle bij de gyn loop ipv de verloskundige.
    Dit feit is echter niet alom bekend, dus bespreek het alsjeblieft tijdens de controles!
    Wanneer hebben jullie de eerste echo?

5. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zora; gefeliciteerd met je mooie HCG waarde!! :D Wow nu al 216, goed hoor! Slik jij ook Selenium? Ja ik blijf het gewoon door slikken door. Ik begrijp je angst hoor Zora, dat is ook heel normaal na alles wat je hebt mee gemaakt. Maar vertrouw erop dat dit kindje bij jou blijft. Laat je angst los....en geniet :)

Juulzon; wat goed!!! :) Jemig meid wat zal jij blij en opgelucht zijn! Toch de combi met puregon? Waar gebruik je cetrotide voor?

6. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elpie; ik ben 3 dagen voor NOD begonnen met de orale progesteron, was toen wel bezig met de vroege testen. Zou gewoon eerder beginnen...;)

Tauret; ik ga morgen naar Pfeiffer voor bloedonderzoek. Hoe vaak ben jij gegaan en in welke week? Heb je toen ook gezegd dat je 25mg slikte? Want zijn advies bij mij was 5mg, nou daar had ik het niet mee gered. Heb je in overleg met hem de prednisolon afgebouwd? Laat jij alleen de T cellen testen? Zit nu 0p 30mg, lijkt me heel eng om over een tijd af te bouwen...
    Ik woon in een gebied waar je sowieso alleen in het zkh mag bevallen en ik zou niet anders willen. 1ste echo; 21 december bij de echoscopiste, daarna wordt ik overgedragen aan de gyn.

Maar hoe gaat het met je??? En met je kindje? Hoe voel je je?

7. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Jahaaa Juul dat is een mooi aantal :) Ik denk mss ook meer als met vorige protocollen he? Wat fijn.. goede hoop zo :)

8. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Sophie, ben best tevreden hoor... Minimaal 7, maximaal 13. Hoop niet dat er een paar follikels gaan besluiten niet mee te doen.

Nog een paar vragen aan de meedenkers en ervaringsdeskundigen hier...
    Ze willen dat ik morgen al begin met cetrotide ivm mogelijke eerdere eisprong. Is nieuw, standaard protocol: iedereen moet op dag 8 beginnen met cetrotide. Nu ben ik een beetje bang dat de kleintjes dan geen kans meer krijgen om mee te doen... Wat denken jullie? Zit zelf te denken om zondagochtenden pas de cetrotide te zetten. Of evt zelfs maandag... Bedoel, als de grootste follikel 2mm per dag groeit, is hij zondag 17mm en meestal groeit het bij mij niet zo snel....
    Denk zelf dus zondag start cetrotide... Oh ja, cetrotide is om te remmen, variant op decepeptyl..
    En wat zouden jullie doen, doorgaan met 300 menopur en 150 puregon? Of ophogen? In Gent zeggen ze uiteraard, doorgaan met 300 menopur, ze weten niet dat ik meer spuit...

Ok zit ik te denken om aan de prof te vragen of we Als er drie Emmy's ontstaan, ze alle drie teruggeplaatst te krijgen. Tenzij er 4 mooie zouden zijn, dan misschien 2 terug en 2 cryo's. Heb nog maar 1x cryo's gehad, dus eigenlijk is dit wishful thinking...

Hebben jullie nog andere tips voor vragen die ik de prof zou kunnen stellen dinsdag?

Brix, hoe voel jij je nu?
    Elpie, veel plezier nu ei gesprongen is. Mooi cyclus hoor.... Duimduimduim...
    Tauret, goede tip van prednisolon en controle e.d. Hoop dagboek waardes strx mooi zijn.
    Mamavanh, 2 eieren, toe maar... Fijn weekend ;).
    Sophie, niet zoveel als jij, maar volgens mij ben ik ook heel wat jaartjes ouder dan u! Anyway, laten we samen hopen op een mooi aantal bevruchtingen... Ik droom van een roze golf in dit topic en niet een die rood blijft. Of omowit...
    Zora, prachtige waarde! Maar kan me zo goed voorstellen dat het moeilijk is te genieten... Helaas.. Maar het ziet er goed uit hoor!

Armani, zat nog even terug te lezen, maar vroeg me af hoeveel follikels jij nu uiteindelijk had. Meende me te herinneren dat er uiteindelijk 4 bevruchtingen waren. Hoeveel Emmy's zijn er uiteindelijk teruggeplaatst? En je had geen cryootjes toch? Niet dat het iets uitmaakt, want jullie wonder zit in jouw buikje en groeit daar groot!

Ga nu even lichtjes aan doen!

Xxx

9. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juulzon, jouw follikels zijn al best groot, vind het moeilijk. Ik heb even gekeken naar mijn 1ste echo; links; 3x11-1x7-1x6. Rechts; 1x9-2x5. Tja toen moest ik de puregon ophogen naar 300. Maar ik vraag me af of dat jij dat moet doen. Want bij jou zijn ze al een stuk groter. Wat denk jij?
    Gebruik je helemaal geen decapeptyl? Als je nog nooit te vroeg je eisprong hebt gehad lijkt mij de keus makkelijk.
    Ik had uiteindelijk 7 follikels, 6 eicellen, 4 bevruchtingen, 4 embryo's en alle 4 laten terug plaatsen. Dat mocht alleen als ik de TP op dag 3 deed. En geen cryo's dus. Maar is niet nodig!

10. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Nieuw standaard protocol dat ik dan niet krijg Juul haha. Voor mij geen cetrotide om te remmen, gewoon lustig doorspuiten :D Anway.. ik weet niet zoveel over hoeveelheden en dagen.. maar als ik je nu goed begrijp dan is er 1 van 13 en een heel stel van 11-9 en je rekent die van 10-11 wel mee en die van 9 niet. Ik denk dan, die ene mm komt vast goed :) Bij gelijkmatige groei zitten ze dan genoeg bij elkaar in de buurt om uit allemaal een mooi ei te krijgen. Of zeg ik iets doms?

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    #2151 Sophy, 7 dec 2012
    Laatst bewerkt: 7 dec 2012
    Ego.. zucht.. ze hebben verkeerd geteld hier in m'n streekziekenhuisje, waarbij verkeerd = dubbel. Dus 20 stuks over, nog steeds prima aantal. Geen overstimulatie, oestradiolwaarde is goed. Vanavond pregnyl en zondag punctie zonder narcose. Shit :( Ze durven het niet aan om door te laten groeien tot maandag, remmen willen we niet gezien de baggerkwaliteit emmies en dus wordt het zondag tandjes op elkaar en janken maar :p
    Maar serieus.. ik baal.. :( Het wordt weer heel hard denken aan het goede doel en dat het snel voorbij is enzo.

Edit.. de eerste emotie is altijd het ergst :) Hopelijk valt het mee en ben ik weer bang/verdrietig voor niks :)

12. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    Hoi Juul: klinkt veelbelovend, maar dit gaat boven mijn pet ;) sorry geen advies van mijn kant, misschien aan Kiekske vragen nog....?!

13. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sophy, wat apart dat ze verkeerd geteld hebben, maar gelukkig geen overstimulatie! Jammer dat je nu zondag de punctie krijgt maar je krijgt toch wel een roesje? Ik ga aan je denken!

14. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Ja met roesje maar dat heeft geen effect tegenover de paniekaanval :) Net als valium, dat krijgt me ook niet rustig. Voel me zo stom, toch beschamend dat ik dit niet "gewoon" even doe.
    Geen keus dus dan maar op mn kiezen bijten en proberen te ontspannen.

15. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Sophie, wat vervelend dat je geen narcose krijgt... In Gent voel ik eigenlijk amper wat, maar kan me voorstellen dat als je zo gespannen bent dit onwijs lastig is. Zou willen dat ik iets wist om je te helpen...
    20 follikels is prachtig. Hoe groot zijn ze nu? Hoe groot is de grootste en hoe groot de kleinste?
    Hoop dat er een mooi aantal bij zit!

Armani, wow, 4 teruggeplaatst!!! Ben zo benieuwd hoeveel er strx op de echo te zien is... Ik wil de prof vragen om 3 terug te plaatsen. Volgens het protocol moet het kunnen... Het verhoogt de kansen toch... Ga denk ik door met zelfde hoeveelheid. Hoe groot waren de follikels bij jouw punctie? Ga net als jij 7 dagen de fraxiparine spuiten. En hoeveel dagen voor de punctie nu stoppen met aspirine? En de prednisolon gewoon doorslikken toch? En wanneer na de punctie weer starten met de fraxiparine? En dan ook nog de aspirine erbij? En na de tp prednisolon ophogen naar 15mg... Dit is nog wat nieuw voor mij, sorry als ik dingen 1000x dubbel vraag... Ben een beetje mutsig...

En Sophie, ben idd benieuwd of die kleintjes nog mee gaan doen. Zou wel super zijn...

Ondertussen wens ik een ieder alvast een F ei N weekend... Voor de positieve ovutesters onder ons...

X

16. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Sophie, waarom willen ze trouwens niet remmen? Kan dit ten koste gaan van de kwaliteit? Heb hier nog nooit van gehoord. Je zou toch gewoon cetrotide kunnen gaan spuiten om te remmen? Vind het een apart verhaal... Maar, nogmaals, 20 is echt prachtig en ik hoop dat ze mooi bevruchten.

Armani, had jij assisted hatching?

En hoe voel je je? Bevat je het al een beetje :) ?

17. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sophy; wat rot voor je. En oxazepam? Kan dat helpen? Daar wordt je ook heel rustig van, is een spierverslapper. En rescue druppels? Je hoeft je echt niet te schamen hoor meid! Ik hoop voor je dat het deze keer gaat mee vallen voor je, op naar een prachtig resultaat!

Juulzon; heb je nog niet besproken met de prof dat je er 3 terug geplaatst wilt krijgen? Zou ik z.s.m doen hoor. Er is toch geen reden dat het niet mag?
    Follikels waren rond de 19mm tijdens punctie (in Gent 23mm)
    Baby aspirine mocht ik pas NA de TP ivm clexane!!! Ik ben op dag 2 van mijn cyclus begonnen met de clexane voor 7 dagen. Ben je nog niet begonnen met de fraxiparine?? Ik moest op dag 10 de prednisolon ophogen naar 15mg. De dag na de punctie ben ik weer verder gegaan met de clexane, plus cyclacur 3 pillen, plus 800mg utrogestan. Helemaal niet erg dat je het dubbel vraagt, het is ook heel veel allemaal om te onthouden. Ik kreeg toen een heel mooi schema van Serum waar ik kon afvinken wat ik genomen had. Anders weet je het echt niet meer.
    Ze hebben idd AH gedaan, is daar standaard. Oh ja ik heb net als Kiekske heel veel granaatappelsap gedronken, wel 100% puur.

18. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel me trouwens fantastisch :D ga het steeds meer beseffen :)

19. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    Armani: nou wordt ik toch nieuwsgierig....granaatappelsap ;)??? Waar is dat dan goed voor??? Kiek had het er ook al over.
    Fijn dat het nu echt wordt, je zit helemaal vrolijk in het topic ;)
    is je keel nog goed? Als ie dik wordt overweeg dan een half pilletje eutirox op te hogen. Fijn dat voor jou ook de glutenvrij helpt.
    Oja Armani je mag los van prednisolon gebruik niet eens via een verloskundige bevallen (ja, die zitten hier ook in de buurt) want je bent nu officieel schildklierpatient dus verplicht gebonden aan gyn. maar had je toch al niet zo'n probleem mee las ik ;)

Juul: heb nog ff zitten denken en bedacht me dat de melatonine je eisprong waarschijnlijk iets uitstelt met een halve of hele dag....kun je wat met die info? :p Volgens mij zou ik je gevoel volgen hierin.

Zo nu ga ik even door waar ik vanochtend gestopt ben (ik heb het opgeschreven anders kan ik het niet onthouden).
    Na de TP zou ik zelf adviseren minstens 20-25 mg pred. vanwege je best hoge ANA waarde. Laat je door dr. Pf opvolgen zo ja wanneer na TP?
    Overweeg om net als Armani een dexa spuit 4 mg te zetten af en toe vlak na TP. Dexa wordt door dr. Beer als favoriet nog boven pred ingezet vanwege de gunstige werking op oestradiol (althans dat begrijp ik ervan). Bij positieve test wel zo snel mogelijk ermee stoppen en alleen pred gebruiken want....het passeert makkelijker de placenta dan pred. Gebruik bij pred ook 2x daags 500 mg calcium (vanwege voorkomen osteoporose) (liefs icm een tablet calc/magn omdat de verhouding niet scheef mag lopen).
    Hoe is je baarmoederslijmvlies? Als je nog iemand kent die af en toe in de USA komt dan is mucinex of robitussin (als het maar guainefisin bevat) een hele goede Robitussin for Fertility FAQ - Fertility Plus.

Sophy: en magnesium slikken voor een poging...wordt je rustig van....heel kalm.
    Valeriaan kan ook nog helpen (maar werkt negatief in op je schildklier).
    Komt vast goed....zen...adem in ....en ....uiiiiittt....succes zondag!!! Wanneer is dan je TP?? (dit snap ik nooit zo goed).

Die vroege zw.tests zijn dat ook van die 6 dagen voor NOD (gevoeligheid 10 IU/l)?

Tauret: wow, nog steeds aan de pred....maar goed dat je wordt opgevolgd zeg! Steek je nog bollen op? soms kan dat helpen om de immuunactiviteit te onderdrukken.

Zora: mooie hcg waarde....maak je je zorgen over een miskraam voel je iets of in het algemeen zorgen?

Elpie: wat fijn dat bevestigd is dat je een springend eitje gehad hebt....keeping your hopes up ;)

Brix: we hebben wat gemaild. Je endo is zorgelijker dan de MS. Is dat waar de prednison ook voor ingezet kan worden? mogelijk dan na ovulatie 10 mg? en denk eens aan de mogelijkheid van Low Dose NAltrexone (wordt via Napro Technology - dat is een soort van vruchtbaarheidsbehandeling maar dan voor gelovige mensen die geen IVF willen uit geloofsovertuiging en dit als alternatief hebben...met soms verbazingwekkend goeie resultaten). Ik heb je al de naam van een arts gemaild hiervoor. Zit (althans voor mij) wel in verweggistan (Appeltern of Zutphen geloof ik). Maar ga nu eerst je focus leggen op je solli succes maandag!!
    Oja en solly als ik vandaag met mijn ochtend-post voor nog meer verwarring zorg....ik wil alleen zeggen dat ik het goed bedoel maar zeker respecteer als mensen niks willen horen over onderzoeken.

De persoon voor wie Chicago wel bedoeld was voor korte termijn of Serum was Butterlfy. Mede omdat zij ook een heeeeel heftig traject van plan is (zowel donor ei als adoptie zijn ingrijpende processen zowel emotioneel, fysiek als financieel) en Chicago zou dan een 2nd opinion alternatief optie kunnen zijn die voor haar interessant kan zijn. Voor alleen de 1e testen en het 1e consult is het circa 3000 dollar (= minder euro dan 3k maar weet even niet hoeveel) deels zou dit door de verzekeraar vergoed worden mits je vooraf toestemming vraagt. Dus butterfly als je nog meeleest...overweeg het serieus. Serum is qua testen dichterbij en relatief goedkoop (hoewel de trombofilie testen via Chicago goedkoper waren).
    Voor de anderen is er nog veel anders mogelijk wat minder prijzig is. Brix en ik denk dat jij Chicago niet nodig hebt, weet je je werkt ook in een natuurlijke cyclus waardoor je meer kansen hebt en het kost je geen geld (alleen tijd). Dus "don't worry" je doet het goed...

Ego:
    Oja, ze zeggen dat alleen L ei verder gegroeid is (of die ander is al gesprongen?). Kweetniet oh well...deze ronde gaat toch aan me voorbij. Weet iemand wat het nut is van echografie op dag 21 in je cyclus? de NL gyn was verbaasd dat er niet alleen bloedonderzoek zou volgen op die dag. :(
    TSH zat rond de 1 met een laag T4 van 13 en ik slik toch een forse dosis nu 87,5 mcg (en ben rond de 51 kg).
    De C is geprikt in Nederland en de urine. Dus kan nu de AB starten.
    Fein :)P - leuke grap Juul) weekend!

Volgens mij heb ik nu alles wat in m'n hoofd zat gezegd...zwaai als ik nog iemand vergeten ben...

20. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    MamavanH, ik had daar toen ook op gereageerd maar was eerder in het algemeen hoor. Ik vind het super dat er hier zoveel kennis zit over verschillende onderwerpen, behandelingen, meds ... maar het gevoel dat ik soms ook gewoon heb is dat je dan na een tijd de bomen door het bos niet meer ziet. Ik merk dat bv nu al, ik lees hier weer de laatste dagen enorm veel over prednison en dan denk ik al, juh, zou ik ook niet aan de preds moeten?
    Het is gewoon moeilijk om uit alle behandelingen, medicatie ... datgene te kiezen wat voor jou exact kan werken. En dat ik me haast schuldig voel als ik niet alle opties uitgeprobeerd heb
    Nu wij hebben besloten om voor de Ivig baxters te gaan en niet aan de prednison, maar is dat een juiste beslissing? Snap je, met dat gevoel zit ik gewoon... En het gaat niet over jouw posts of over alle technische kennis die daarin verweven zit, gewoon het gevoel dat je hier zoveel verschillende problemen, verschillende behandelplannen leest ... dat ik het vaak moeilijk te geloven vind dat wij nu daadwerkelijk de juiste weg zijn ingeslaan ...

Maar ik lees hier sowieso heel graag mee en heb al enorm veel tips hier uitgehaald, zoals vb oraal utrogestan bijnemen, dat zou ik nu niet meer gedaan hebben, op aanraden van de sutter. en dan lees je hier weer zoveel goede verhalen, dat je dan dan toch maar beslist het behandelplan weer lichtjes aan te passen

Ik merk nu al dat DS ons een behandelplan heeft voorgesteld, waarbij ik al de helft anders doe. Ze schreef fraxiparine voor, terwijl ik toch mooi aan de clexane zit. ze schreef synthetisch foliumzuur voor en zit aan de actieve ...
    Door dit forum leer je zoveel verschillende zaken, en dat is goed, maar soms werkt het ook gewoon iets of wat bedreigend in het zoeken naar DE behandeling...

Hoop dat ik dit een beetje goed hebt uitgedrukt

Deel Deze Pagina