1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Hihi gek dat je het zo beschrijft, want daarnet weer steekjes in mijn lies en lichtjes misselijk na het eten van mijn broodje en dan dacht ik oh mss toch?

de mthfr mama met wie ik contact had sinds maanden is trouwens gisteren mama geworden, had echt de traantjes in de ogen vanmorgen. Na 2 tweede-trimester miskramen heeft ze een tweede dochtertje gekregen na de bloedverdunners. Het kleintje is 53 cm en woog maar liefst 4 kg 430 !!!!! terwijl al de kindjes die ze verloren heeft serieuze groeiachterstand hadden ...

2. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    ik heb vorige maand antibiotica moeten nemen voor mijn keelpijn en de week erop mijn man...
    Hoop ook dat dat mss iets heeft afgedaan ... soms denk ik oh zou dat toeval zijn .. heb jaren niks genomen van antibiotica en nu zowel manlief als ik ...
    Had ook al een tijdje last van zo wat lage buikpijn soms en sinds die antibiotica is dat weg...

3. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    en antibiotica van de man was redelijk straf, want die had een virale keelontsteking zowel in zijn keel als op een wonde op zijn vinger... was toen eigenlijk wel opgelucht dat het niet was gelukt, want al die antibiotica was ook niet goed wss

Mamavanh, weet jij trouwens ook of TSH ook opeens kan verhogen door antibiotica gebruik? of kan dat niet? vroeg mij dat erna nog af of die antibiotica er niet voor had gezorgd dat schildklier wat te traag werkte. Mijn polsslag bij acu was toen ook redelijk slecht,en hij zei toen dat antibiotica meestal ook geen goed doet aan nierenergie en zo ...

4. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Ik was gisteren in de AH en raad eens wat ik meegebracht heb: granaatappelsap van POM, haha, ik word helemaal beinvloed door dit topic :p

5. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Heel gezond Elpie!!!!

6. maritu

maritu Actief lid

15 jun 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik (een belgje) ben al geruime tijd een meelezer :)->) van jullie topic en heb al onwijs veel opgestoken uit jullie zoektochten naar DE remedie voor herhaaldelijk falen en/of miskramen.
    Maandag kreeg ik te horen dat ook mijn 7de verse IVF/ICSIpoging is mislukt. Emmie nr 13-14 en 15 zijn opnieuw niet ingenesteld! :( Alleen emmie nr1 heeft hééél eventjes genesteld, daarna nooit meer. We hebben voor het eerst 2 cryo's nu, onze 2 allerlaatste kansjes. Hierna is het definitief afgelopen voor ons. Het voelt nu alsof het uitstel van execusie is.
    Toch wil ik opnieuw alles op alles zetten. We hebben al zoveel geprobeerd : AH, acupunctuur, chinese kruiden, tarwekiemolie, omega3, vit.D, granaatappelsap, prednison, extra Pregnyl, aspirine, oestrogenen, progesteron,...
    Nu wil ik graag mijn menstruatiebloed laten analyseren tegen verborgen infecties bij Serum. Maar ik vind hierover zo weinig info op hun webside. Vandaar dat ik hier ten rade kom. Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.

°Ik heb begrepen dat ik eerst de vragenlijst ingevuld moet terugsturen. Ik wacht nog op mijn dossier dat ik heb opgevraagd. Kan ik alvast mijn menstruatiebloed opsturen, want verwacht mijn ongi eerder? Copy van dossier zou dan enkele dagen later volgen.

°Na opvangen (hoe?) van het bloed moet dit verdunt worden met gekookt (en afgekoelt!) water. Hoeveel water? Een theelepel? Soeplepel? Kan ik ook het water uit de ampullen bij Menopur gebruiken?

°Hoelang mag het bloed onderweg zijn? Ik verwacht mijn menstruatie morgen ofzo. Dan kan het pas maandag op de post. Wat vermelden jullie als inhoud? 'Blood' lijkt me niet verstandig!

°Moet ik zelf aangeven op wat ik precies wil testen of heeft Serum hier een standaardlijstje voor? HiddenC en wat nog?

°Hoeveel kost zo'n analyse? Betalen op voorhand met creditkaart?

°Kan Serum de recepten voor een ev. AB-behandeling bezorgen? Worden deze in onze belgische apotheken aanvaard? Ben bang dat mijn HA of FA hier niet achter staan dus doe ik het op eigen initiatief. Zo heb ik trouwens ook 7 weken 25mg DHEA genomen en heb ik voor het eerst 2 cryo's na 7 pogingen!

°Wie van jullie heeft trouwens deze analyse gedaan, is aan de AB gemoeten, en wie is nu zwanger? Ben een beetje de weg kwijt, vrees ik.

Goh, veel vragen. Kan iemand me op weg helpen?

Alvast heel erg bedankt!
    Liefs,
    Maritu

7. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maritu; wat ontzettend verdrietig dat jullie 7de ICSI poging ook mislukt is. Meid wat zal jij je ellendig en verdrietig voelen, heel veel sterkte.

Mag ik vragen waar jullie de pogingen gedaan hebben? En wat de reden is dat jullie ICSI doen?
    Misschien is het verstandig als je een second opinion aanvraagt bij Serum? Dit is geheel vrijblijvend. Je moet dan je dossier en alle uitslagen van bloed e.d opsturen naar; info@serum-ivf.com. Je krijgt vrij snel reactie. Voor de hidden C test en de 7-in-one-test kun je een mail sturen naar; serum@otenet.gr
    Zij sturen je dan een document toe waar precies in staat hoe je het moet doen. Ze schrijven en praten daar perfect Engels, dus dat gaat heel makkelijk.
    Als er iets uit de test komt sturen ze je een recept toe voor de AB, die kun je dan ophalen bij de apotheek.

Welke onderzoeken hebben jullie al gedaan? En wat is daar uitgekomen?

Ik hoop dat je iets hebt aan mijn info!

8. maritu

maritu Actief lid

15 jun 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve Armani,

Bedankt voor je snelle reactie en info! Maar eerst en vooral van harte proficiat met je zwangerschap!!
    Jij bent helemaal naar Athene gereisd, dacht ik hè. Fantastisch dat ze je zo goed hebben kunnen helpen!

Het geeft me vertrouwen in hun kennis van zaken. Ik geef toe dat ik eerst sceptisch stond tgo die test, maar ik kàn me er nu niet bij neerleggen dat die 15 embryo's van ons 'gewoon pech' zijn geweest. Er MOET een reden zijn waarom ze niet innestellen en die hoop ik te kennen en verhelpen door de analyse van mijn menstruatiebloed zodat onze laatste embryo's het misschien wèl halen en innestelen.
    We hebben reeds hysteroscopie en laparescopie gedaan in 2009. Alles zag er normaal uit, geen endometriose ofzo. Zaadonderzoek was ook normaal. Bloedstolling, immuniteit, schildklier, AMH, enz,... prima. Bioptie van BMS prima.
    Omwille van onze leeftijd (ik ben ondertussen 39) zijn we onmiddelijk met IVF begonnen in UZ-Leuven. 4x mislukt, nooit cryo's. Dan voor second opinion naar UZ-Brussel gegaan. Daar besloten ze ondanks de goede spermakwaliteit over te gaan op ICSI. We hebben altijd veel bevruchtingen, maar de meeste embryo's geven het op dag 3 op. Vandaar dat we nu voor het eerst 2 cryo's hebben. Ik vermoed dat de DHEA die ik nam hier toch iets mee te maken heeft. Ik nam slechts 25mg per dag omdat ik mijn DHEA waarde niet ken. In België kunnen ze blijkbaar alleen DHEA-s testen en die waarde was bij mij gemiddeld. Ik ben ook dankzij ZP extra omega3 en hoge dosis vit.D (was laag) gaan slikken. Ik ben hier dus al veel te weten gekomen en ben dus zelf voorzichtig gaan 'experimenteren', want in UZ-Brussel houden ze zich nogal vast aan hun vaste protocolen. Zo willen ze me maar 5 dagen Prednison geven rond de TP. Wel in hoge dosis : 5dagen 2 x 32mg. Dit heb ik 2x geprobeerd. Beide keren had ik rond de innestelling (4à5 dagen na TP) afstotingsverschijnselen. De eerste keer keelpijn, warmteopwellingen en koud zweet. De laatste keer 2 uur lang afwisselend warteopwellingen en koud zweet. Voor mijn FA was het de eerste keer dat ze dit hoorde van een patiënt en denkt ze niet dat dat iets met afstoting te maken heeft. Ikzelf vind het allemaal een beetje té toevallig. Vandaar dat ik nu zèlf op zoek ga naar een verklaring.
    Het laat me niet los! Ik ben radeloos en glij beetje bij beetje weg in een depressie. Ik moet nu eerst terug op krachten komen, maar wil ondertussen niet stil zitten.
    Mijn ongi komt eraan. Ik wil dus onmiddelijk tot aktie overgaan zodat ik hopelijk een uitslag heb voor mijn volgende consultatie op 9 januari. Tegen dan wil ik starten met AB indien nodig, zodat in februari/maart de TP kan gebeuren. Het heeft al lang genoeg geduurd en ik wil het afsluiten; en hopelijk met een zwangerschap!

9. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Maritu, wat een verhaal meid.... Is het voor jullie een optie om voor jullie laatste behandeling naar Serum te gaan? Misschien dat nog proberen echt als allerlaatste?

10. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    idd, maar echt lekker kan ik het toch niet noemen. Vind het wat zurig smaken eigenlijk :)

11. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    drinken jullie nog steeds zo 1 flesje per dag?

12. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hahaha, lekker is idd anders... Ik doe ook erg lang over één glas... Drink het nooit meteen leeg. Laat het ook eerst wat warmer worden, want te koud eten/ drinken zou niet goed voor je baarmoeder zijn. Dus ik ben altijd wel 2 uurtjes zoet met mijn glaasje Pom! ;)

13. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Hihi, ok
    Ja ik heb het buiten de koelkast gezet, dan wordt het nooit echt koud
    Maar warm vind ik het nog viezer om te drinken eigenlijk

Ik ben al paar dagen zo bweikes, vanmiddag een koffie gedronken en voel me echt misselijk. Vandaag laatste werkdagje voor de rest van het jaar, dus een pos zwangerschapstest zou echt zo welkom zijn. Kan ik wat soezen thuis en op het gemak eraan wennen.

14. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Dat zou geweldig zijn Elpie!! Ik duim volop voor je!

Ik drink trouwens niet zo'n hele fles per dag hè, gewoon een glas. Bah, moet niet aan een hele fles denken...

Sophy, Juul, hoe is het met jullie meiden??

15. maritu

maritu Actief lid

15 jun 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kiekske,

Jij bent ook zwanger!!! Super! Van harte gefeliciteerd, meid!!
    Had jij ook die test gedaan bij Serum? (sorry, haal jullie verhalen allemaal een beetje door mekaar)

Neen, we gaan geen nieuwe poging meer doen. We zijn zo moe gestreden na 7 jaar. Deze 2 cryo's zijn ècht onze laatste kans, hoe klein ook. Ze zijn onze bonusjes, want we hadden nog nooit voorheen cryo's. Hier in België zeggen we wel 'ns 'de leste zijn de beste!' Zou het???

16. maritu

maritu Actief lid

15 jun 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff, ben al terug.

Zonet eerste rode veeg, ongi is nu al gestart.
    Omdat ik nooit heel veel bloedverlies heb moet ik onmiddelijk gaan verzamelen voor de hiddenC -test. Kan iemand me met spoed kort uitleggen hoe ik dat het handigste doe zonder fouten te maken?

Ik heb om info gemaild naar Serum, maar lijkt me niet waarschijnlijk dat ik daar vandaag nog reactie op krijg.

Alvast bedankt!

17. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    ah ik heb alleen zo kleine flesjes gevonden, stonden in de frigo
    denk zoiets als een flesje cola qua hoeveelheid ...

18. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Oh, ik heb een literfles! En die drink ik echt niet leeg op een dag hoor...

Maritu, ik heb ook de test gedaan bij Serum, zowel de Hidden C als de life code. Dat was voor deze poging. Ik heb de poging zelf in DD gedaan. Hopen dat het belgische gezegde gelijk heeft!!!

Bloed opvangen: je vangt een paar druppeltjes op in een steriel potje (zo'n plaspotje van de huisarts ofzo). Hier doe je 10 ml vocht bij (ik had afgekoeld gekookt water). Schudden en opsturen maar! Je doet er een briefje bij met je gegevens, welke testen je wilt, in een doosje ofzo en met de post mee. Ik heb het met de gewone post verzonden.

Als het opvangen niet lukt, kan je er ook voor kiezen om een tampon uit te knijpen...

19. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Haha Elpie jij bent ook gezwicht voor de granaatappels.. ik ook ;) En vind het ook niet lekker brrr beetje gek zuur. Hopelijk nog net die posi test voor het einde van het jaar!

Kiek hoe voel je je? Al kwaaltjes?

En Juul hoe ging het? Hoop dat alles nog ok is.. mooie eierberg :)

Hier enorm opgelucht dat er geen horror telefoontje is geweest dus morgenochtend naar gent :)

20. maritu

maritu Actief lid

15 jun 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    potje : check!
    gekookt water staat af te koelen : check!
    doosje : check!
    tampon : check! hihi klinkt zo ranzig, maar wat moet moet!

Dus enkele druppels bloed en 10ml water is al voldoende? Dat moet lukken!

Bedankt, Kiekske!!
    En dan heb je ook die 25 dagen AB gedaan?
    Kijk, dat geeft weer hoop!

Ow ja, ik dronk 100% puur geconsentreerd bio granaatappelsap van Biotona, uit de natuurwinkel. Dit is een siroop die je dan verdunt en vond het best lekker. Ik nam er mijn vitaminen enzo mee in 's ochtends. Was ik gelijk klaar!

Deel Deze Pagina