1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Juulzon, wat ben je toch een schat. Als heel de wereld nou even kon wachten met zwanger worden totdat jij dat eerst was ;). Weet je, van mijn eigen zusje zou ik het kunnen hebben, dat is eigen. Maar zij zou ook veel meer rekening met mijn gevoel houden.
    Ik hoop zo op die mooie afsluiter voor jou!

Elpie, ik had er even overheen gelezen dat je je even afzijdig gaat houden. Begrijpelijk. Ik wens je een mooie zwangerschap toe en ik hoop dat je over een maand of 8 je kindje mag ontmoeten. Hou ons af en toe op de hoogte. Knuffel!

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    #2362 maartje84, 20 dec 2012
    Laatst bewerkt: 20 dec 2012
    Dag lieve mmmeisjes,

Van Juulzon kreeg ik de tip om eens in dit topic te gaan gluren.
    Misschien kennen sommigen mij wel, misschien ook niet.

Mijn onderschrift heb ik tijdelijk ff in drie woorden veranderd. Helaas nog zonder succes. Dus als jullie mij begrijpen, PB me dan maar soon!!

Maar omdat ik dus ff geen persoonlijk onderschrift heb, zal ik mezelf eerst maar ff voorstellen.

Ik ben geen Gent meisje. Ik ga ook niet in de toekomst naar Gent. Ik ben een DD meisje. In 2006 ben ik met de pil gestopt en in 2011 ben ik uiteindelijk moeder geworden. In tussentijd heb ik in een lokaal ziekenhuis in de mmm gezeten en ben vervolgens naar DD overgestapt. In het lokale ziekenhuis werd ik slechts uitsluitend voor mijn belabberde luteale fase behandeld. Zo kreeg ik Utrogestan, later Clomid, later Clomid met Utrogestan, latere Clomid, Pregnyl en Utrogestan. Omdat dat ook niet het gewenste effect opleverde zou ik starten met OI doormiddel van injecties. Dat leverde ook niet de gewenste resultaten op en ik mocht door voor IVF. In Nederland zijn er drie IVF's afgebroken en zijn wij maar door gegaan naar DD. In Nederland kreeg ik te horen dat ik een PCOS beeld liet zien (qua gekke eigroei) maar het niet echt te hebben. Zo ben ik bijvoorbeeld ook absoluut niet dik en heb ik geen gekke haargroei.

In Dusseldorf kreeg ik betere onderzoeken en kwam men er achter dat ik torenhoge anti-TPO had. Ook mijn AMH was bedroevend op mijn toen 25e (0,68). Ik ben toen met spoed naar een endocrinoloog in DD gegaan. Daar werd subclinische Hashimoto gezegd: TSH binnen de referentiewaarde en FT4 iets aan de lage kant. Ik zou toch en de L-Thyroxinne moeten. Dat ben ik gaan doen en een poos later is IVF DD1 gestart. Wonder boven wonder werden er 9 eicellen gevonden. 5 hiervan werd bevrucht. TP van 2 en later nogmaals een cryo TP van 2 leverde niet die o zo gewenste twee streepjes op. In tussentijd liet ik mijn bloed op schildklier weer opnieuw prikken. Ineens bleek dat ik in een onwijse Hyper zat. Ik moest ineens stoppen (Endo in NL) met de L-Thyroxinne. En ik kwam in een onwijze Hypo terecht. Sindsdien gebruik ik weer schildkliermedicatie. Inmiddels (nu in 2012) ben ik nu goed onder behandeling en slik ik 'een witte en anderhalf blauw' en soms moet ik een roze nemen (Dus 137.5 - 150 is wat ik slik).

IVF DD2 werd gestart. Die laatste cryo bleef in de vriezer liggen daar met mijn AMH de arts het wijzer vond om eerst door te gaan. Die cryo zou niet weglopen.
    Helaas had ik bij die tweede poging geen mooie follikelgroei. Besloten werd om de boel te cancellen.
    IVF DD3: Er werden 7 eicellen gevonden, 3 bevrucht en een TP van 3 gekregen. Wederom niet zwanger.

Hierna wilde ik meer onderzoeken. Ik heb om een Hystroscopie gevraagd en gekregen, geen afwijkingen gevonden. Ook wilde ik een immunologisch onderzoek. Hier werd wel het een en het ander gevonden. Echter was dr. Pfeiffer in die tijd nog pro visolie. Daarom 'verplicht' 6 week zijn visolie geslikt. Toen die tijd voorbij was heb ik opnieuw mijn bloed laten prikken. Enkele waarden waren verslechterd en ik heb een recept Prednison (daar was voor mij dit onderzoek om te doen ;)) geeist en gekregen.

IVF DD4 werd gestart. Wonder boven wonder had ik 11 eicellen. De wereld zakte de volgende dag echter onder mijn voeten vandaan: er waren 3 bevruchtingen, waarvan 1 met verkeerde kernen, dus die werd vernietigd. Op dag vijf kreeg ik een terugplaatsing van 1, ik herhaal: 1 embryo... De andere was gestopt met delen. Ik wist zeker dat dit hem niet ging worden. Desondanks raakte ik zwanger. Mijn zwangerschap is zeer spannend geweest. Ik raakte mijn dochter bijna kwijt met bijna 8 weken door een val en met 23 week laaide mn immuunsysteem weer op. Ondanks al die spanning heb ik in de zomer van 2011 een gezond kindje gekregen.

Na een half jaar gingen we er weer voor. Eerst de cryo van poging DD 1. Het zou toch wat zijn. We zouden later onze kinderen kunnen vertellen dat het jongere broertje of zusje eigenlijk ouder was. Prednison en Intralipid werd er bij gehaald, maar de cryo sloeg niet aan. Ik werd snel na de TP ziekig, last van mn keel...

Verse IVF: Er werden 12 eicellen gevonden. Joepie!! Nou, de dag erna voelde ik me weer mooi klote. Er was slechts 1 bevrucht. Ondanks de Intralipid en prednison die ik gebruikte raakte ik niet zwanger. Ik dacht al dat het niet lukte, ik kreeg nl snel na de TP vreselijk last van mn keel. Antibiotica werd er bij gehaald, maar de negatieve test diende zich weer aan. Mislukt.

Verse IVF: 15 (!), bizar 15 (!) eicellen werd er gevonden. 4 bevrucht, alle vier in de embryoscope. Twee hebben dag 4 gehaald en zijn toen geTPt. De andere 2 zouden nog tot dag 5 in de scope blijven. Om vervolgens niet in te vriezen omdat ze er mee gestopt waren. Enkele dagen na de TP kreeg ik weer last van mn keel, weer AB, weer een negatieve test.

En toen was ik er K.L.A.A.R. mee. Hartstikke KLAAR! Ik was op.
    Toch een evaluatie met de dokter gehad. Hij wil mij aan de DHEA hebben. Ik twijfelde, maar heb uiteindelijk een paar weken terug besloten om er toch nog een keer voor te gaan. Reden is natuurlijk mn wens, maar ook omdat Maartman het niet kon accepteren dat ik er mee wilde kappen.

En nu ben ik aan het onderzoeken hoe ik het de volgende keer wil aanpakken.
    Nederland: Lucrin en Decapeptyl met Puregon gebruikt, nooit tot punctie geleidt (3 x)

IVF DD1: 225 Gonal F, Cetrotide, Pregnyl5000, Utrogestan en Suprefact
    CRYO: Prgynova en Utro
    IVF DD2: 300 Menopur, Cetrotide, GESTOPT
    IVF DD3: 375 Menopur, Cetrotide, Pregnyl5000, Utrogestan en Suprefact
    IVF/ICSI DD4: 5 daags Femara, 375 Menopur, Cetrotide, Pregnyl5000, Utrogestan, Suprefact en 3 x Pregnyl1500 en Prednison = BINGO
    CRYO: Natuurlijke cyclus met Utrogestan en Prednison en Intralipid
    IVF/ICSI DD5: 375 Menopur, halve decapeptyl, Pregnyl5000, Utrogestan, Suprefact, Prednison en Intralipid
    IVF/ICSI DD6: 300 Menopur, 125 Puregon, Synarella, Pregnyl 5000, Utrogestan, Suprefact, Prednison en Intralipid

Ik weet nu dat de keelpijntjes naw afstotingsverschijnselen zijn geweest. Dat wist ik toen niet en ben toen niet gaan ophogen, maar AB gaan slikken.

Ik weet niet of ik mijn menstruatiebloed wil gaan opsturen naar Penny.
    Als iedereen waarbij iets gevonden word dezelfde AB kuur krijgt, dan wil ik kijken of ik via een andere arts de kuur kan krijgen zonder dat ik daar eerst een paar honderd euro voor moet neerleggen.

Misschien hebben de wijze meisjes hier nog meer tips voor mij.

Mijn idee:
    Meer Predison, vaker de Intralipid, van te voren DHEA en AB (zowel manlief als ik. Manlief aan de AB krijgen wordt nog spannend. Hij denkt dat het onzin is omdat ik nimmer met een ander dan hem seks heb gehad en hij zich voor onze eerste keer heeft laten testen... Ik krijg hem maar niet aan het verstand dat je ook ellende kunt krijgen zonder dat het ooit uit soa testen is gebleken.
    Ook wil ik weer Utrogestan en Suprefact combineren met Pregnyl1500.
    Over de hoeveelheid Menopur en eventueel Puregon ben ik nog niet zeker. Meer betekend voor mij soms meer eieren, maar ook minder bevruchtingen. Ik heb immers nooit meer 5 bevruchtingen gehad.

Ohja, ik heb ooit onderzoek laten doen naar wat stollingszaken bij de internist. Ik bleek niets van dit te hebben... Dus toen ik dat wist heb ik bij de volgende poging geen bloedverdunners meer geslikt. Bij DD1 en de eerste keer cryo tp heb ik dat wel geslikt.

Femara mag niet meer van de dokter. Hij heeft daar weinig succes mee geboekt. Mijn zwangerschap is wat dat betreft echt een toevalstreffer geweest. Veel ongelijke groei van de follikels.

In ieder geval bedankt als je dit hele bericht hebt gelezen ;)
    Kort en bondig is niet mijn talent ;)

Liefs, Maartje

3. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    Hoi Maartje:

welkom hier in het Gent-clubje-ook-al-ga-je-naar DD :) !

vraagje, hoe hoog waren je prednisolon dosissen die je slikte tot nu toe?
    en vanaf wanneer in je cyclus gebruikte je die?
    heb je de resultaten nog van de trombofilie ? kun je ze hier neerzetten of PB-en?

Klinkt zeker als afstotingsverschijnselen die keelpijn....:(
    maar lichtpuntje als je dit voelt, en je weet het nu kun je ook eenvoudig ophogen!
    Wanneer na de TP kreeg je die keelpijn (na hoeveel dagen weet je dat nog ongeveer)?
    Merk je verder nog wat aan je darmen ofzo?
    Hoe hoog zijn je anti-TPO waarden (in cijfers?)
    Is je ANA ook weleens getest?
    Heb je ook een volgende poging in gedachte?
    Hoe hoog is je DHEA waarde nu?

Die Hidden-C icm 7-in-1 test (waarbij er ook op allerlei lekkere bacterien wordt getest) zou ik zeker wel testen. Want je protocol is net iets anders als je er bijv. op twee positief test.

groetjes

4. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maartje, jemig meid wat een verhaal! Wat heb jij al veel meegemaakt en wat een doorzettings vermogen.
    Het enige wat ik kan bedenken; second opinion bij Serum? Kost je niets alleen wat tijd. Gewoon om te kijken met wat voor advies/protocol zij komen?

5. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Brix: knuffel voor jou....lege buik zeker na korte zwangerschap voelt erg leeg en dan nog zo'n schoonzus....pfff weet nog dat het leek of na mijn mk iedereen zwanger was - niet leuk -
    kun je niet gewoon lekker ertussenuit...lekker naar de zon 1 of 2 weken en ontsnappen aan alle kerst-nieuwjaars-en-andere-verplichtingen??? (toen ik nog geen leerplichtige dame had deden we bijna elk jaar 5-6 weken ontsnappen naar het zonnetje).

Elpie: je hebt PB-terug :p en geniet van deze zwangerschap, 't komt vast goed (volgens mij heb ik dat al eerder geschreven:))

6. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Brix; dikke knuffel voor jou! Je verdriet spat van mijn scherm. Ik hoop dat je er toch nog iets van kunt maken. Liefs!

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bedankt voor jullie reacties, fijn dat ik als geen Gent meisje hier toch zo lief ontvangen word :)

Mama van H, zou ik jouw emailadres mogen? Dan maak ik een foto van diverse van mijn bloeduitslagen en mail hem jou door. Dat scheelt heel wat over typen :)
    Als je liever je mail niet geeft snap ik dat ook en dan typ ik het hier uit.

Wat ik nog vergeten was te schrijven is dat Maartman geniaal superzaad heeft, ofzo. 80 miljoen en het ziet er allemaal fris en fruitig uit.

Ik heb tussen de werp van kindjelief en mijn cryo tp mijn AMH opnieuw laten bepalen. Toen was het ineens 3puntnogwat. Desondanks 'gelooft' de arts die waarde niet omdat ik zo raar op de medicijen reageer. Hij liet mij gerust hogere doseringen spuiten.
    Iemand met een AMH van 3puntnogwat zou een ernstige overstimulatie krijgen van mijn gespoten doseringen.

Volgens mij krijg ik de keelpijn na een paar dagen, maar ik heb het ook wel eens een keer al voor de TP volgens mij gehad, maar ik ik weet niet precies. Ik kan het wel terug vinden in mijn correspondentie met dr. Pfeiffer, maar dan moet ik het ff terugzoeken.

ANA volgens mij niet, maar ik zoek ff verder.

DHEA is volgens mij 2 punt nogwat. Dat heb ik in het voorjaar al eens laten meten. Ohja, in 2010 was het 2,3
    Ik heb het nog niet geslikt. Ik ga in januari er mee starten. Ik moet nl nog kappen met de borstvoeding (tijdens IVF's heb ik gekolfd ;))

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    @ Penny:
    mail in Engels met alle uitslagen en dit hele verhaal, of zou het ook korter en bondiger kunnen? Wat moet ik allemaal in die mail zetten? Alle bloeduitslagen??

En weten jullie wat die 7 onderzoeken precies zijn?

En weten jullie of er zorgverzekeraars zijn die het vergoeden?

Ik stap nl per 1 januari over op PNO zorg ivm IVF4 ;)

9. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Ja, PB ik aan je...

wat voor kolf heb je als ik vragen mag?

borstvoeding is wel goed voor je fertiliteit (althans bij mij was dat wel zo).

10. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maartje, je kunt een mail sturen (in het Engels idd) dat je graag een second opinion wilt. Je krijgt dan een intake formulier per mail, die vul je in en stuur je terug met al je bloeduitslagen en dossier. Succes!

11. maritu

maritu Actief lid

15 jun 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juul, ik heb begrepen dat je weer 2 kanshebbers in je buik hebt! Geen toppers, maar je weet uit ervaring dat ook toppers geen garantie bieden en het vaak minder mooie emmies zijn die wèl blijven zitten, hè. Weer super spannend. Ik duim met alle anderen hier lustig mee!:)

Brix, dik k*t zeg dat je staaltje niet toegekomen is bij Serum! Wéér een maand wachten om het over te doen.:( Maar weet, van uitstel komt geen afstel!

Ik heb zonet een mailtje gehad met de melding dat mijn staaltje wèl is toegekomen (sorry, Brix) en met de vraag €270 over te maken. Ga ik meteen doen en dan zou ik de resultaten over een paar dagen weten. Ik reken er eigenlijk op dat er wat gevonden wordt. Bij mijn laatste ongi maar anderhalve dag rood en grote stolsels. Verder vrij veel bruin, oud bloed voor en na. Vroeg aan Penny dat dit op infecties duidde. Het ZOU een teken KUNNEN zijn. Om eerlijk te zijn zou ik teleurgesteld zijn als ik geen AB voorgeschreven krijg. Ik wil zo graag een oorzaak vinden waarom we niet zwanger worden! En ik geloof nu dat ik er dichtbij ben. Hope so!!

Tauret, bedankt voor je info! Ik hoop dat mijn FA nu een ander Pred-schema wil aangaan. Zoniet overweeg ik het zèlf te doen, alleen moet ik dan opvolging bij mijn HA doen en vrees voor een opdonder! Pfff, waarom kunnen sommige artsen niet buiten de protocolen denken?! :x Ik wil ook geen onnodige risico's nemen en wèl op de juiste manier opgevolgd worden. Maar ook zwanger worden van mijn laatste cryo's!!! MET de meds die hiervoor nodig zijn!

Maartje84, ik ken je verhaal al een beetje van het POF-topic. Jaja, ook zo'n stiekeme meelezer :).
    Toch wel frapant dat ook jij telkens keelpijn hebt! Dit kàn geen toeval zijn! En mijn FA meent hier nog nooit van gehoord te hebben!:( Dit is duidelijk een afstotingsverschijnsel, maar blijkbaar is het moeilijk om de juiste strategie te vinden om afstoting te voorkomen. Hoeveel pred nam je dan? En hoelang?
    En die intralipid, wat doet dat precies?
    Ik vraag me af of je de AB-kuur zo gaat voorgeschreven krijgen zonder analyse. Ik heb het ook overwogen, maar vond de kostprijs nog wel meevallen en dan toch maar staaltje verstuurd.
    Ik kan je weinig advies geven, vrees ik. Ik ben zelf ook zo op zoek naar HET juiste recept. Zoals zovele hier.
    De DHEA is wel al een goeie start, denk ik. Uit eigen initiatief 7à8 weken 25mg geslikt en voor het eerst 2 cryo's bekomen.
    Combi Menopur/Puregon lijkt me een goeie, zeker met laag AMH. Menopur is goed voor de kwaliteit, Puregon voor aantal.
    Schildklier, geen ervaring.
    Neem je ook AB tijdens de IVF? Na TP?
    Ik neem altijd 100mg aspirine na TP; baat het niet, schaadt het niet. Er zijn bij mij geen stollingsproblemen vastgesteld.

Nou, ik heb ook weer lang relaas... ;)

Oh ja, Elpie, ik wens je nog een mooie zwangerschap toe, met niet al te veel zorgen!

En Sophy? WW zijn lastig, wat is je gevoel nu?

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Thnx!!

Ik heb een enkele Medela swing borstkolf, hoezo?

Bij mij heeft BV geen enkel slecht effect ook gehad. Ik werd na 2.5 maand alweer ongesteld. En normaliter hele korte cyclus en een slechte LF en een hele korte LF met tussentijds bloedverlies, maar tijdens BV op verzoek had ik een cycylus van 26 a 28 dagen :(
    Nu zit ik op op 1 bv per dag (kindlief is bijna 1.5 jaar) en inmiddels weer slechte cyclussen.

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Stiekeme meelezer: boefje!! ;) :D

Ben ik hier ook al een poosje. Ik ben inmiddels bij pagina 73 van de 120 (ik heb de instellingen anders staan zodat ik meer reacties per pagina heb ;))

Prednison: altijd 10 mg.
    Alleen toen ik zwanger was en mijn kindje met 8 weken bijna kwijt raakte ben ik tijdelijk 15 mg gaan slikken.

Hoe deden jullie het bloed opsturen eigenlijk? En sorry voor de details: gewoon 'vloeibaar bloed' lijkt me lastig opvangen, vieze klodders (sorry!!!) is makkelijker, mag dat ook?? Ohh, ik schaam me bijna voor deze vraag *bloos*

AB neem ik tussen punctie en wachtweken. De laatste keer ben ik doorgegaan totaan negatieve test.

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb net heel veel mailtjes naar Mama van H gestuurd met bloeduitslagen.

Zodoende kwam ik er achter dat ik een + heb staan bij een ANA test!! :(:$

15. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Maartje: welkom hier. Jeetje, ook een hele geschiedenis :$. Ik kan me dat gevoel dat je er helemaal klaar mee was goed voorstellen. Je bent een bikkel, nu weer een opleving in strijdlust. Wij strijden met je mee hoor :D.
    Ik zou de hidden-C en 7-in-1 test zeker doen. Niet bij iedereen komt er hetzelfde uit en je AB wordt afgestemd op wat er gevonden is. Volgens mij zijn er zelfs situaties waarbij de man niet aan de AB hoeft en de vrouw wel. En er zijn ook vrouwen bij wie er niks uitkomt. Het is een vrij heftige kuur als je wel moet slikken, dus ik zou als ik jou was zeker willen weten of het echt nodig is.
    Wat betreft een second opinion bij Serum. Je kunt ze mailen met je verhaal. Dan krijg je een intake formulier toegestuurd en aan de hand van dat formulier en je verhaal krijg je al heel snel een uitgebreide mail met advies terug.
    Je kunt eventueel een telefonisch consult bij Penny aanvragen, dat kost niks :)$). Ikzelf zou dat gaan inplannen zodra de uitslag van mijn infectietesten binnen zouden zijn gekomen, maar daar moet ik dus nog even op wachten ;).
    Je kunt me ook je mailadres geven via pb, dan kan ik je de info over de test sturen en evt het mailadres van Katie (met wie ik uitgebreid contact heb gehad), mocht een van de andere dames hier je dit niet al toegestuurd hebben ;).

Maritu: ik ben jaloers dat jouw staaltje wel is aangekomen ;). Ik verwacht niet dat de mijne nog aan gaat komen. Ik ga deze ronde wel een poging tot conceptie wagen, dus mocht ik na eisprong nog niks hebben gehoord van Serum, dan ga ik weer mailen of ze evt. met mijn voorgeschiedenis van endometritis me een receptje AB voor de zekerheid kunnen geven. Al heb ik voor deze ronde heel sterk het gevoel dat het een verloren ronde is. Ik weet niet waarom. Bij mijn dochter had ik heel sterk het gevoel dat het wel ging lukken en dat gebeurde ook.
    Nou, ehm, ik "hoop" dat er bij jou iets uit gaat komen en dat AB je een stukje dichterbij een kindje gaan brengen.

Kiekske: ik zag jouw onderschrift voorbij komen: EEN KLOPPEND HARTJE!!!!! Wow, gefeliciteerd! Geniet ervan!

Mamavanh: hoe is het met jou dan? Qua gevoel? Ook de Kerstblues of heb je daar niet zo'n last van? Wat is nu eigenlijk jouw plan de campagne? Nog steeds pauze of is er zicht op verder gaan? En ben je al met de AB begonnen?
    Helaas zit er even tussen uit gaan niet in voor ons. Ik ben werkeloos en kan me dus geen vakantie permitteren :(. Maar goed, ik vind de Kerst die ik nu tegemoet ga ook prima. Alleen met familie, geen vervelende zwager/schoonzus en volgens mij geen mensen die zwangerschappen gaan aankondigen.

Armani: Dank voor je lieve woorden! Wanneer mag jij nu voor echo?

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hi Brix!

Kun je mij vertellen wat die 7 in 1 test precies inhoudt? Waar zoekt met precies op? Het zou wel heel prettig zijn als Maartman niets hoeft te slikken. Eigenlijk heb ik al wel besloten dat ik de test ga doen, maar ik wil wel graag weten waar er precies op getest gaat worden...

Wat ik me ook afvraag: wordt het zaad beinvloed (op een negatieve wijze) door de AB? Hij heeft er dan wel genoeg, maar ik houd ze het liefst wel in topvorm ;)

Maak je het eerste contact via dat formulier op de website van Serum?? Ik heb gegoogled en volgens mij ben ik ze tegen gekomen op internet. Het verbaasd mij wel dat er vrijwel niets over deze test's op hun site staat. Of heb ik er overheen gekeken?
    Ik zou ook graag de contactgegevens van die mensen welke jij noemde willen ontvangen. Echt superlief dat jullie zo meedenken.

Vanmiddag heb ik Pfeiffer gemaild met wat vragen.
    Ik wilde weten wat hij van de Hidden C test en die 7 in 1 test vond.

Zijn reactie:
    Wat vinden jullie hiervan? Zou je in urine iets moeten kunnen vinden wat ze niet hier in NL al onderzocht hebben? Uit NL'se onderzoeken bleek dat ik nooit Clamidia gehad heb. Nu zou je toch Hidden C kunnen hebben?? Maar zou dat dan wel uit urine moeten blijken, of is menstruatiebloed betrouwbaarder? Hoewel ik Pf absoluut GEEN geldwolf vind (hij beantwoord gratis heeeeel veeeeel mail!!) vraag ik me toch af of hij niet liever heeft dat ik bij hem een urine test doe ipv bij Penny een menstruatiebloedtest omdat hij daar geld mee kan verdienen...
    Heeft iemand van jullie ook bij Pfeiffer deze test gedaan? En wat kwam daar uit?

Ook wilde ik van hem weten of we mijn keelpijn niet in de bacteriën hoek moesten zoeken, maar meer in het afstoten moeten zien en of ik niet een hogere dosering Prednison moet gaan slikken. Zijn reactie:

Wat zeggen de wijze dames hier??

Verder heb ik vandaag weer vitamientjes aangeschaft en ben ik daar weer mee begonnen. Morgen nog ff Selenium aanschaffen en dan ben ik weer redelijk op weg om mijn lijf klaar voor project baby 2.0 te maken :)

17. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    @Brix: wat balen van je sample dat die nog niet bij serum is aangekomen....hopelijk 2e ronde wel.
    Wat fijn dat je kerst in je eigen kring viert en er toch wel naar uitkijkt! Hopelijk heb je gauw een baan...!

@Maritu: herkenbaar ook voor mij die afstotingsverschijnselen en wat fijn dat je sample wel is aangekomen bij Serum...hopelijk komt er iets uit!

@Maartje: ik heb je wat teruggemaild. Die kolf van mij PISA (pump in style advanced van medela) is zo heftig sterk dat ik m'n baarmoeder er altijd van voelde bewegen...dus als je dat ook voelt met de jouwe zou ik ervan afzien in de wachtweken.
    Over de chlamydia in urine en bloed kan via de huisarts ook...heb ik ook gedaan op verzoek van m'n ha beide negatief in m'n bloed was m'n titer 8 (via het ziekenhuis geprikt) en bij de hidden C was die beduidend hoger. Hoeveel vraagt Pf voor die test bij hem?
    Dat van die hogere kans op infecties bij hogere pred is wel waar echter daarom loop je dan ook bij hem om dat te monitoren en erop in te grijpen als dat nodig is....zonder weet je zeker dat het niet lukt (overigens als je LIT doet heb je kans dat je met een lagere dosis pred het wel trekt). Maar bij keelpijn klachten ontkom je er niet aan je dosering op te hogen...:)

Kiek: een kloppend hartje? heb ik iets gemist?? WAAAHHH gefeliciteerd! wat fijn, wat super!!!

Brix...je vroeg hoe het met mij ging...Eigenlijk ben ik erg blij en uitgelaten nu, ik voel me weer een stuk beter en ik weet nog vorig jaar sept/okt was ik ervan overtuigd dat dit (2011/2012) m'n laatste jaar zou worden ik voelde me gewoonweg zo $%%^^&& dat ik echt ervan overtuigd was dat ik niet langer dan een jaar zou kunnen volhouden, pijn, zo moe, slapeloos, totale chaos in m'n hoofd, spieren alsof je griep krijgt bijna continu, ik voelde me verwilderd, op en ontzettend ongelukkig. Daar heb ik toen echt veel verdriet van gehad....en nu ben ik eigenlijk vooral dankbaar dat ik me redelijk oké voel....een beetje hyperig dat wel maar ach, die hartkloppingen stoppen vanzelf met een weekje (m'n dosis weer wat afgebouwd). Ik kan weer fietsen, denken, lachen, genieten en ja pijn heb ik ook veel en vaak maar eigenlijk wil ik daar gewoon niet bij stilstaan...ik kan weer denken en lezen dus ik lees me SUF om dit probleem zelf te tekkelen ondanks dat artsen zeggen dat het niet opgelost kan worden (maar ik wil ze niet geloven....;)).
    Ik werd wel verdrietig aan de gedachte dat ik waarschijnlijk minder dan 1-5% kans maak op een zw.schap. Maar nu doe ik gauw dat laatje dicht en concentreer me op de "onbekende toekomst met onwaarschijnlijk onvoorstelbare mogelijkheden".....;)
    AB ik het het in huis maar start nog niet ik heb te leuke dingen in het vooruitzicht die ik niet met een kuur wil vergallen :D...m'n dochter krijgt vanmiddag kerstvakantie en we gaan leuke dingen met haar doen (uitstapjes), dus daar leg ik nu de prioriteit op....ik leef nu :p en kijk wel wat er nog komen gaat :). Iedereen alvast toch fijne feestdagen...

18. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Mamavanh wat fijn dat je je wat beter voelt. Hoop dat er alsnog een oplossing komt, zelf gevonden (waarschijnlijk) of via een arts. Hoe is het afgelopen met je huidprobleem? Was daar iets zinnigs over te zeggen?

Brix.. jeetje wat een verhaal meid en wat verdrietig hoe het ging met je schoonzus. Deze kerst dus lekker met lieve mensen om je heen :)

Elpie respect. Beklim de roze wolk, wees zen en broed ze :) Laat je wel af en toe weten hoe het gaat?

En Kiek wat hoor ik hier nou.. een kloppend hartje?? WAUW :D Oh wat een heerlijk nieuws! Gefeliciteerd :)
    Armani, wanneer mag jij dan? Of heb jij stiekem ook al een hartje gezien...

Maartje hoi :) Gezellig dat er ook niet-Gent meisjes mee komen kletsen.

Hier: de acupuncturist zegt dat dit de beste poging ooit is. Ik ben in balans (primeur :)), lekker zen en m'n energieniveau is goed. Heb m'n euthyrox opgehoogd van 37,5 naar 43,75 en dat gaat ook prima. En die vieze pom. En stiekem begin ik gevaarlijk veel hoop te hebben :):) Maandag de bloedtest...

19. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Sophy: ik hoop het zoo voor je meis, balans is superbelangrijk...ga hard doorduimen! maandag bloedtest, ga je nog zelftesten? wat goed dat je eutirox hebt opgehoogd..duimduimduim....dat zou echt een mooi kerstkadootje zijn!

dermatoloog staat nu voor 2013 gepland dus weet nog niks ;)

20. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Sophie, wat ontzettend spannend en ik herken het hebben vam hoop...hoop zo dat wij ad beurt zijn nu!!! Duimduimduim!

Mamavanh, wat fijn te vernemen dat jij wat lekkerder in je vel zit. En op naar een 2013 waarin dat zo blijft en beter wordt! Dank voor je lieve pbtjes en ik mail je mijn hiddenc uitslag nog even door, nog niet kunnen vinden... Maar komt...

Brix, denk aan je.... En, over 3 maanden is het weer Lente! De kortste dag is vandaag, daarnanlengen de dagen weer...

Maritu, ben benieuwd wat er bij jou uitkomt en vermoed dat je de uitslag al vrij snel binnen zult hebben.

Maartje,ik zou die hidden c test wel doen en die 7 in 1 ook. Om uit te sluipen. Zelfs in het boek 'de verdwaalde ooievaar' staat dat je chlamydia varianten via niezen en de luchtwegen kunt krijgen en dat die kunnen sluimeren, jaren lang. Zou het gewoon willen afsluiten. Antibiotica heeft een positief effect op zaad en ook op de vrouwelijke vruchtbaarheid. En daarbij, beide partners moetennhet slikken wil het effect bereikt worden volgens serum... Mailen met Katie en penny! E welkom hier ;)!

Kiekske, ben je al neergedaald op aarde?

Hier, niet veel te melden, zo naar de kapper ;)..

Liefs

Deel Deze Pagina