Goedemorgen allemaal en een gelukkig nieuwjaar. Ik hoop dat er voor iedereen in 2013 wat moois in het verschiet ligt. Ik ben blij dat het rotjaar 2012 voorbij is in elk geval. Ik weet dat het jaar veel meiden een hoop verdriet heeft opgeleverd Ik ben gisteren in Gent geweest voor het bespreken van een behandeling. Er is qua autoimmuun niets gevonden, wel is mijn schildklier wat raar. Na mijn tweede miskraam werkte hij te traag (TSH 3,5) en nu juist veel te snel (TSH < 1). Dus ik ga voor verder onderzoek naar de endocrinoloog. Wel heb ik vanuit Gent prednisolon (10 mg), Utro (3x200) en Aspirine meegekregen. Dit gaan we dan een half jaar proberen, is er dan nog niets gebeurd dan een nieuwe afspraak. Ik weet dat er meer meiden op deze combi zitten, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd naar succesverhalen.
Juul, bij mij is er nooit prog of oestr geprikt in Gent, dus ik weet het antwoord op jouw vraag niet. McKenzie, "fijn" dat er wat gevonden is en dat je een plan hebt. De prof heeft mij alleen maar Utro voorgeschreven. Inmiddels slik ik op eigen houtje aspirine, maar sindsdien nog niet zwanger geweest. Dus nog geen succesverhaal te vertellen. Ego: de resultaten van mijn testen zijn er. De Life Code test is negatief voor Chlamydia trachomatis en voor Mycoplasma genitalium en hominis. Hij is positief voor Ureaplasma species. De Locus Medicus test is positief voor Chlamydia, negatief voor Gardnerella en Atopobium. Wel in verhouding teveel "slechte" bacteriën. Ik ga zo Penny mailen voor het advies, zal wel stevige AB gaan worden. Wat ik wel raar vind, is dat de Chlamydia bij de een negatief is en bij de ander positief. Nou weet ik wel dat ze bij de LM meerdere soorten Chlamydia testen, niet alleen de trachomatis. Maar ik vraag me dan af in hoeverre de andere soorten relevant zijn....
Wel vreemd dat het afwijkt, is de life code hetzelfde als 7 in 1 test? Krijg je de kuur van serum voorgeschreven? Ik heb ooit een onderzoek gezien dat ureaplasmas een onderkende complicatie zijn. Hopelijk gaat dit voor jou werken er waren tch meer dames ineens zwanger na antibiotica kuur.
Hoi allemaal, even iedereen veel geluk toewensen voor 2013. Wij zijn gisteren bij prof. Noens geweest. Toch weer een beetje hoop gekregen. Hij vertelde gisteren ook dat hij gaat beginnen samenwerken met prof de S, dat zij toch ook begint in te zien dat die baxters enig nut hebben. Dat vonden wij heel positief. Op 8 jan heb ik controle bij mijn gyne en hoop dat dan de resultaten al binnen zijn van de onderzoeken op het vruchtje. Op 16 jan intake bij prof de S en dan kunnen de onderzoeken starten. Welke onderzoeken moet ik laten uitvoeren? Mamavanh, wat raad jij aan? En nog een vraagje, als wij al 3x een kloppend hartje hebben gezien, kan dit dan nog te maken hebben met het zaad van mijn man? Weet iemand dat? Gisteren ook terug ongi, dus mijn cyclus is weer op gang. Ben super blij en kan nauwelijks wachten om weer te starten maar mijn verstand zegt me dat ik toch even de onderzoeken moet afwachten.
Ik kom hier toch ook nog eens piepen Intussen 6 weekjes en 3 dagen, nog 6 dagen tot eerste echo Gisteren nieuwe resultaten schildklier gekregen en die waren goed TSH 1,46 en FT4 16 Stemt me weeral wat geruster dat ik me op dat gebied weer wat minder zorgen moet maken Voor de rest ben ik er hier echt heel rustig onder, heb er goede hoop in ...maar ik ben dus echt zo ontzettend misselijk... Lig er snachts zelfs wakker van omdat ik me niet goed voel. Wil er tot nu toe niks voor nemen, eens kijken wat de gyn donderdag zegt Brix, heb net gelezen dat de testen toch wat resultaat hebben opgeleverd. Hopelijk na antibiotica kuur een beebje in je buik. Hebben jullie deze ronde wel gewoon verder geprobeerd of nemen jullie nu even een rustpauze? Ivm de baxters van Noens is het idd leuk te lezen dat hij samen gaat werken met prof de Sutter. Ik heb dat nooit durven zeggen tegen DS omdat ik wist dat ze geen voorstander was van die baxters. Maar de verpleging daar op die afdeling is echt zo vol lof. ze zeiden dat iedereen die daar kwam een hele historie al had, en dat er echt heel weinig zwangeren waren die uitvallen. Dit jaar viel het vooral erg op en ze spraken van zeker 85 %. Sommige mama's kwamen na jaren ellende zelfs erna even terug naar de afdeling met hun pasgeboren babytje. Doet altijd goed om te horen ... wij volgende week vrijdag alweer 2de baxter Hoe gaat het hier met de zwangeren? En mamavanh, juulzon,Brix ....en wie ik nog vergeet
ik denk dat ze in Gent een standaard lijst uitvoeren met onderzoeken, maar ik zou zeker expliciet vragen naar MTHFR, want dat wordt blijkbaar wel eens vergeten en kan toch ook een belangrijke oorzaak zijn. Ik heb dat toen echt gevraagd, dat ze dat zeker niet zouden vergeten
Ok Elpie, dank je wel. Nog 6 daagjes en dan de eerste echo, spannend, ben super blij voor jou, hoop dat de baxters het nodige werk doen. Prof. Noens legde het wel heel speciaal uit vond ik, hij zei dat je het moest vergelijken met bv een niertransplatatie en daar worden die baxters ook voor gebruikt, zodat het lichaam het vreemde weefsel niet afstoot. Prof. Noens vroeg ons ook gisteren om het zeker te melden bij prof. De S, zo dat de samenwerking goed kan verlopen.
Hey Brix, Ik heb ook gisteren mijn resultaten van Serum ontvangen. En guess what...? Precies dezelfde resultaten als de jouwe, alleen was mijn bacteriële 'lading' normaal. Toeval?!? Penny stelde de 25dagen-AB-kuur voor en bij een volgende IVF prednison en nog meer AB. Volgende week heb ik een afspraak bij mijn FA en leg ik het voor. Ik vrees dat zij er met een sceptich oog naar gaat kijken, maar hoop toch dat ze me de AB gaat voorschrijven. Anders moet ik mijn HA overtuigen of ev. Serum zelf om receptjes vragen. Ik vraag me ook af of het iets uitmaakt wanneer in je cyclus je het best start met de AB. Heb je nog een advies van Penny gekregen, Brix? Staat er al een volgende poging op je planning?
Zo mooi Lief kindje Het had zo mooi kunnen zijn Jouw handje in de mijne Jouw lieve ogen Alle deuren stonden open Je kwam er aan Je bent zo welkom Zo welkom dat het pijn doet Waar ter wereld we ook lopen Je blijft bestaan We konden je niet kennen Maar we weten wie je bent Je mooie grote ogen Zouden de wereld zien Je hield ze stevig dicht Misschien is het maar beter zo, misschien Samen in de speeltuin Samen lachen Wat zouden we gelukkig zijn Papa, jij en ik Onze liefde voor elkaar Onvoorwaardelijk met elkaar verbonden Voor altijd Jij blijft altijd in mijn hart Ik zal je nooit vergeten Mijn lieve kindje Ik heb je gekoesterd in mijn buik Nog heel even en dan ben ik je kwijt Zo mooi Je had nog mooier mogen worden Maar je kon het niet En wij blijven altijd op je wachten De laatste momenten Ik draag je met me mee Dag lief kindje, dag vlindertje Voor altijd in mijn hart Voor altijd ben ik jouw mama Na een paar weken van enorme onzekerheid, hoop en vrees, hebben wij vandaag te horen gekregen dat ons kindje gestopt is met groeien. Onze droom is geëindigd in een nachtmerrie. Van enorme blijdschap en geluk zijn wij nu intens verdrietig en verslagen. Waarom mocht het niet zo zijn. Dit doet zo'n pijn. Mijn hart is gebroken. Lieve meiden, ik blijf jullie volgen. Voor de zwangeren onder ons; ik wens jullie een prachtige zwangerschap toe Voor de andere lieve meisjes; dat onze droom nu eindelijk eens mag uitkomen Liefs, Armani
Och, Armani, wat een verschrikkelijk akelig nieuws . Wat een nachtmerrie . Je droom, je kindje is niet meer. Ik vind het zo naar voor je, zeker omdat je er al zo lang op hebt moeten wachten. Ik kan niets anders doen dan je een stevige digiknuffel te geven... Ik zie trouwens dat je stukjes van Blöf in je gedicht hebt verwerkt. "Zo mooi" hebben we gespeeld bij de crematie van onze zoon*. Huil!
Maritu, ik heb een schema gekregen waarin we zithromax afwisselen met erytromycine, 25 dagen lang. Ik heb zelf de recepten uitgeschreven, dat scheelt een hoop gedoe (ik ben arts). Desondanks toch grote vraagtekens gehad bij de apotheek vandaag, zulke langdurige kuren waren niet gebruikelijk en al helemaal niet een combi van deze 2 middelen. Ik heb ze toen het verhaal verteld wat er gevonden was door wie en ik heb ze het schema laten zien wat Penny had gemaild. Toen kreeg ik de AB mee. We zijn al gestart. ML kreeg al vrij snel maagkrampen van de zithromax, maar nu is alles oké. Ik heb Penny nog gevraagd of ik er wel mee mocht starten, aangezien ik na mijn eisprong zit en dus kans heb om zwanger te worden, maar ze zei dat ik deze kuur op elk moment in de cyclus kon slikken, dat het veilig was in de zwsch en dat ze deze AB zelfs adviseren als je zwanger bent. Ik wilde zo snel mogelijk starten om het gevoel te hebben dat een eventuele zwangerschap die nu zou optreden een kans van slagen heeft. Edit: je kunt ook recepten aan Serum vragen, Maria kan ze je toemailen.
Lieve Armani....lieve meis...wat vind ik dit erg voor jullie, het was jullie zo gegund...dikke knuffel met heel dikke tranen ....veel liefs...en neem je tijd om hiervan bij te komen, sterkte met wat nog komen gaat...
Lieve Armani, Met open mond van ongeloof, met rode ogen en een opwellende traan, lees ik je tekst... Dit kan toch niet waar zijn!? Jezusmina, wat kan het leven toch hard zijn...:x ... ik steek een kaarsje aan voor je sterretje... ... ik steek een kaarsje aan voor jou en je man... STERKTE
Armani, ik huil met je mee. Wat heb je het prachtig, prachtig, prachtig verwoord... Ik voel ieder woord.... Ik deel je verdriet.... Veel liefs en ik houd je hand vast op afstand, in gedachte... Waarom nu toch hè.... Waarom.... Sterkte de komende tijd...
Armani, nee! Mijn hart stond even stil net. kippenvel all over. zó oneerlijk, zó verdrietig knuffel en heel veel sterkte!
Hallo dames, Ik had een vraagje. Mijn vriend en ik zijn sinds 2009 bezig met zwanger worden. Na onderzoeken bleek alles bij mij goed en mijn man verminderd vruchtbaar. Wij zijn aangewezen op icsi. December zijn wij gestart in het Erasmus. Na de punctie waren er 9 waarvan 7 geïnjecteerd. Hieruit is maar één emmy gekomen en deze heeft gedeeld tot drie cellen. Vandaag hebben we een gesprek gehad en het ziekenhuis wil niet verder. Ziet geen hoop en zonder onderzoek zeggen ze dat mijn eitjes oud zijn. Ik vind het gek want hun lab had gezegd dat ze goed waren en mijn bloed hormonen, regelmatige cyclus enzo zijn goed. Conclusie, wij willen daar zelf ook niet meer. Nu twijfelen wij tussen DD en Gent. Wat denken jullie dat wij het beste kunnen doen. En wat zijn de wachttijden, weten jullie dat? Groetjes
Ah nee Armani Zit hier huilend je berichtje te lezen hoe kan dat nou. Wat vreselijk. Dikke knuffel en veel sterkte meid.
Brix, Maritu, "fijn" dat er wat uit de Serum test is gekomen! Hopelijk is dit dan het antwoord voor jullie!