oja ik denk trouwens dat het in de categorie dames met infertiliteit en miskramen gewoon wat meer kans is dat het aanwezig is. Niet iedereen scoort positief op Hidden C en niet iedereen op de bacteriën. Dus er zit wel verschil in.
Ben ff aan het bijlezen in terugwerkende volgorde...want kerstvakantie en thuis veel te doen... Brix: wat "fijn" dat er wat uitgekomen is, hopen dat het nu werkt en je al zwanger bent . Marit: ook iets uitgekomen zag ik en erg misselijk van de kuur...brrr....hoop dat het over is nu. Brix ook misselijk van de kuur?
Er kan denk ik nog een optie 4 bij. De techniek die ze bij deze tests gebruiken, PCR, is uiterst betrouwbaar. Ik durf wel te geloven dat die Chlamydia en Ureaplasma bij mij daadwerkelijk in mijn baarmoederslijmvlies zitten. De vraag is alleen of het van belang is. Het is net als met Candida. De meeste mensen dragen dat bij zich zonder dat het problemen geeft. Pas als de afweer omlaag gaat, krijg je ook daadwerkelijk een infectie van Candida. Het kan dus best zijn dat die bacteriën die ze bij me hebben gevonden, daar zitten zonder dat het problemen geeft. Ik heb gelezen dat ca .40% van de mensen Ureaplasma bij zich draagt. De vraag is dus of dit wel bestreden moet worden met AB, of dit wel de oorzaak is voor miskramen. Mijn gevoel is hier heel dubbel in. Mijn artsenbrein zegt dat het onzin is, dat de kuur veel te heftig is en dat nog helemaal niet is bewezen of het werkt. Maar mijn patiëntenbrein zegt me dat de theorie dat infecties miskramen kunnen veroorzaken best wel eens zouden kunnen kloppen. Ik moet zeggen dat ik me er heel erg goed bij voel dat ik de AB neem. Het geeft me een rustig gevoel: "Nu wordt het ten minste goed aangepakt." Ik denk dat als ik het niet zou hebben gedaan, het altijd zou blijven knagen aan me: "Maar wat nou als ze bij Serum toch gelijk hebben in hun idee?" Voor mij is het echt baat het niet, dan schaadt het niet.
Hallo dames, vraagje. Ik wil motregen bellen naar Gent voor een intake. Zien jullie allemaal bij dr de sutter? Zij heeft nml een langere wachtlijst als de rest zeeZout. Gezien ik eind dit jaar al 36 word wil ik door. Wel heb ik al dhea besteld en vraag ik mijn huisarts of ik mijn amh mag laten meten. Het emc vond dat onzin maar dat wil Gent toch weten. We zijn hoopvol dat Gent ons kan helpen, zij hebben toch ook imsi?
Hoi poppetje77 heb je nog issues in algemene zin of komen er auto-immuunaandoeningen voor in je familie? oude eitjes zou ik me niet zomaar op de mouw laten spelden, en heel eerlijk het emc? pfffff....niet erg vooruitstrevend hoor. is er al iets onderzocht? zoals schildklier en antistoffen en ANA en dat soort dingen? en wat waren je waardes die dan goed waren? weet je hoe hoog het was en zo ja op welke dagen in je cyclus?
Wil ze altijd telefonisch het plan de campagne bespreken? Ik ben vrij onzeker over mijn gesproken Engels... Ik ben gewoon geen held in het Engels, zeker niet telefonisch in dit soort vaktaal. Al schrijvend en mijn tijd nemend kom ik altijd wel ver... Maar dit vind ik een beetje spannend.
Griep!! En flink ook. Ik lig de hele dag al in m'n bed te stinken. Ik ben niet zo goed in ziek zijn. Ik hoop nu extra extra dat als ik aan de AB moet, ik me dan niet zo ellendig ga voelen als dat ik me nu voel. Ach, eigenlijk moet ik niet zeuren: ik heb nooit wat qua griep dus tsja...
Hoi Bdotsie, kun je iets meer vertellen over je geschiedenis misschien? zijn er al schildklier dingen geprikt? of wat is er al onderzocht...?
Brix heeft nergens last van, ik heb een stalen maag (*klopt even af*). Brixman daarentegen is aan de race .
De derde dag pas Diarree is een vaak voorkomende bijwerking van AB, je roeit je eigen darmflora uit, is niet bevorderlijk. Misschien maakt het verschil dat ik vanaf dag 1 probiotica heb gebruikt en manlief niet.
Brixman ms ook aan de probiotica? wel een goeie tip...! ben zelf erg gevoelig voor AB....dus...hmmm geen leuk vooruitzicht..
Maartje84: beterschap! Armani: knuffel, gaat ie een beetje? en misschien een rotvraag maar vond je gyn. het goed om het vruchtje genetisch te laten testen? Lukt het met de afbouw van de pred? je mocht wel snel afbouwen vond ik.... Elpie: je vroeg of je T4 goed was, volgens mij wel hij is in ieder geval mooi binnen de marges en niet te hoog en niet te laag. Spannend bijna een echo..! Poppetje: ik zit bij DS. Maar als het lang duurt kun je ook DD proberen? of bij een andere arts uit Gent? Brix: als jouw patientbrein zegt goed die AB, dan is het okay toch? zelf denk ik ook baat het niet dan schaadt het niet (zoveel). En het is wel een zuiverder testmethode denk ik dan ze testen het bloed daar waar de bacterien evt. zitten, lijkt mij zuiverder dan bloed elders maar ms is dat een heel domme redenatie. Mijn ha was wel geïnteresseerd en wilde de kuur voorschrijven zo van "tjsa, het zou wat zijn als dit het verschil maakt". Sophy: hoe is het ermee? hoe voel je je? Chantal85: je kan toch testen of jouw nieuwe liefde gelijk heeft of niet?! rubbers aan de kant Maritu: kun je al wat binnenhouden? Juulz: knuffel, je bent zo stilletjes...gaat ie nog een beetje? Die vakantie die je noemde is misschien helemaal geen gek idee...? Tauret: hoe gaat het met jou? Kiekske: en met jou? ben ws. nog wel iemand vergeten, maar dan sorry en zwaai! Ego: vandaag weer werken (bleh) he-le-maal geen zin in...maar tzal toch moeten, ontzettend belachelijk vroeg wakker (5 uur)...en iedereen slaapt nog dus moet stil zijn...typerdetyp dan maar.. heb ontzettende interessante gesprekken gehad met vriendinnen, eentje wees me erop dat mijn droge huid (het ziet er niet uit) weleens van te veel "vata" kon zijn...ik zat met grote ogen te luisteren ze had het over ayurveda. Ze is de 2e in een maand tijd die me daarop wijst, dus ik ga deze week maar eens kijken of die richting me nog wat te bieden heeft. Eigenlijk geloof ik er geen snars van ...maarja....je bent nooit te oud om te leren of je te laten verrassen.... Verder had ze het over Brandon Bays - de helende reis - en over vergeving van haar eigen vader (dat doe je dan zeg maar op afstand) en daarna was de stemming tussen hen verbeterd. Hmmm ik heb ook wel wat issues met mijn papa...hij had ons kerstkaartje teruggestuurd in een envelop met een grote kruis door de foto van mijn man (we hadden zo'n fotokaart zeg maar) en met de boodschap dat hij dit soort dingen niet meer wil ontvangen en dat hij hoopt dat de boodschap zo duidelijk is.... Mijn tante had hij ook een kaart gestuurd met daarin de boodschap dat hij niks meer met haar te maken wilde hebben - HUH ?!? nou had ik wel slecht contact maar dit deed me dan toch wel weer heel veel....zucht...dus misschien ga ik ook maar eens die "helende reis" lezen en kijken of die stemming tussen ons kan verbeteren.... zucht..vaders...soms kun je maar beter soep van ze koken ....sinds hij die nieuwe vrouw heeft (mijn moeder is overleden) en gestopt is met de medicatie tegen depressiviteit is die wel erg manisch geworden vind ik....pfff ....hebben anderen hier ook zo'n leuke band met hun ouder(s)?
Mamavanh: wat spijtig van je vader, dat moet wel kwetsen, dikke knuffel. Je vroeg mijn voorgeschiedenis, ja dat zijn 3 mk in 1 jaar tijd, 1x gestopt bij 8w maar pas ontdekt op 12w, de 2dex gestopt bij bijna 7w en de 3dex weer op die 8w, toen was het vruchtje even groot als de eerste keer. Heb steeds curettage moeten ondergaan omdat mijn lichaam het vruchtje zelf niet uitstoot. Natuurlijk wel goed want dan kunnen ze het vruchtje onderzoeken, geen afwijking gevonden de eerste 2x, morgen weet ik meer van de 3dex. Chromosomen onderzoek heb ik en mijn man al gedaan, geen afwijkingen. Nu na die 3dex wil ik een uitgebreid onderzoek. Hystroscopie, bloedonderzoek waarin: schildklieren, trombose, de tip van Elpie voor mthfr, progesteron en oestrogeen maar is er nog iets wat jij aanraad om te testen? Heb in mei 2009 ook stukje van mijn baarmoederhals moeten laten weghalen doordat ik juist geen baarmoederhalskanker had, maar volgens de gynaecologen uit Turnhout heeft dat laatste er zeker niets mee te maken. Dit is het even heel kort samen gevat. Volgende week intake in Gent, ben blij dat ik die stap gezet heb. Vele groetjes en werk ze vandaag, en alvast heel hard dank dat je ons bijstaat met raad.
Hoi poppetje: ik denk dat ze dat automatisch doen, je intake krijg je eerst bij iemand anders, ik moet er de 16de zijn en had de afspraak gemaakt op 10dec., ik ga ook vragen of er iemand is die mij sneller kan helpen want wij worden op een normale manier zwanger maar het loopt bij ons rond de 8w mis. Ze zullen alles denk ik wel met haar bespreken. Ik weet het niet, vraag het even aan de telefoon anders. Groetjes
Hallo dames, Gebeld en heb 15 februari een intake. Ok duurt 6 weken, maar na mijn net mislukte ICSI poging is dat misschien wel ff goed. Aan de telefoon klonk ze al zo vriendelijk de dame. Nog gevraagd of ik alvast dingen kon laten checken maar hebben zijn liever in hun eigen lab. Vertrouwen ze meer dan NL. Ze had het erover dat ik sowieso getest moet worden op mijn AMH en schildklier. Nu mijn gegevens ook van mijn oude ziekenhuis verzamelen en dat bundelen met de stukken van het EMC zodat ik compleet daar heen ga. We boeken de dag ervoor een hotel in Gent, moeten er 08.30u zijn en anders te veel stress in de ochtend. Had in ieder geval al een goed geval, de dame nam de tijd voor me aan de telefoon en had ik vragen mocht ik nog bellen of mailen!!! En natuurlijk heb ik nog vragen zat, schrijf ze op en stel ze in februari wel. Gaat hoop ik allemaal weer snel genoeg.. Groetjes
Mama, wat een heftige actie van je vader!!! Jeetje zeg... Ik heb een prima band met mijn ouders, maar mijn oudste broer en zijn vrouw zijn een heel ander verhaal. Ze hebben in al die tijd nooit enige interesse in het hele traject van ons getoond, ze zeggen met moeite iets tegen ons als we een verjaardag hebben ofzo en dan moeten wij altijd eerst iets vragen en ze hebben ons niet eens gefeliciteerd toen we ze 1 januari zagen. Heb er aan gedacht om het contact te verbreken, maar dan zie ik mijn neefjes ook niet meer. Bestaat er ook zo'n boek mbt broers?? Poppetje: wij sliepen ook vaak in Gent. In het Holiday Inn Express (geen expo!!), is naast het zkh. Heeft ook een patiëntentarief, maar soms is booking.com goedkoper. Hier alles ok. Vrijdag weer echo!
@Kiekske, wat spannend de echo!! En wat betreft met de band met je broer. Ik heb uit ervaring geleerd dat je familie krijgt en niet uit kiest. Ik vind het schandalig dat je eigen broer je niet gefeliciteerd heeft. Hoop dat je voor jou de keuze maakt waar jij je goed bij voelt. @mama, mijn moeder is ook overleden. Ouders waren gescheiden. Mijn pappa heeft heel veel fouten gemaakt, vertrekt binnen een aantal jaar definitief naar Thailand en laat mij hier achter. Tja.. Heb het moeilijk ermee gehad want mijn moeder was zo geweldig. Heb moeten leren te accepteren dat het nooit een geweldige band wordt, ondanks dat het wel iets verbeterd is bij ons na haar dood. Kwam ook omdat hij haar laatste maanden haar ook echt goed heeft geholpen. Hij haatte mijn vriend en sinds een jaar accepteert hij hem, hoewel het nooit zijn keuze zou zijn hoor. Daarintegen wil hij mij wel weer financieel helpen met dit proces. De eerste pogingen voorschieten voor de verzekering en na poging 4 zou hij ons ook helpen. Het doet enorm veel pijn, kan er over mee praten. Hoop dat het voor jou veranderd of dat je een manier vind om er mee om te gaan.
Poeh, jeetje, wat heftig, dat van je vader, mamavanh! En Kiekske, jij met je broer! Akelig allemaal. Ik kan ook een heel boekje open doen over mijn moeder, maar omwille van haar privacy doe ik dat niet hier, maar het past een klein beetje in hetzelfde straatje als bij mamavanh. Wat betreft het verwerken van familiedingen: er is eens iemand die tegen me heeft gezegd dat ik misschien wel zo vaak miskramen krijg, omdat ik "nog geen ruimte heb" omdat ik nog midden in het gedoe met mijn moeder zit. Ik vond dat zo'n onzin :x. En dan ga ik nog lang niet goed zwanger worden als dat waar is, want dat gedoe van mijn moeder gaat nog heeeeel lang duren
@Brix, wat erg ook voor jou... maar ik denk niet dat het ermee te maken heeft. Mogelijk meer met de rust die je voor jezelf moet vinden het te accepteren. Ik snap dat je hoopt dat ze veranderd. Mijn ervaring is alleen, en heb genoeg mensen om me heen met issues met een van de ouders, dat ouders niet willen veranderen. Pijn doet het echter wel.. want behalve de liefde voor een eigen kind, schijnt want weet ik nog niet, is normaal je liefde en band met je ouder het sterkst.