1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Wat een eikel zeg! Sorry mvh maar das t eerste wat door mijn hoofd gaat. En ja familie... breek me de bek niet open! Maarja contact verbreken is ook wel weer heel heavy.... Moeilijk hoor!

T4 mag volgens dokter vankeirsb tussen 0,86-1,48 zitten. Dat is wat ze tegen mij zei toen ze belde met mn uitslagen.

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    @Mama van H: ja, hier ook een 'enorm liefdevolle' band met ouders. Zó 'liefdevol' dat ik byebye heb gezegd, meer dan een decennium terug! Die beslissing voelt tot op de dag van vandaag goed.

Chantal: je T4 tussen de 0,86 -1.47??
    Ik weet vrijwel niets van T4, wel van FT4 en T3...

Had je je waardes inmiddels al?

3. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Ik zag dat mamavh tegen elpie iets zei over waarde van T4, vandaar mijn opmerking.

Ik moet morgen even met mijn ha bellen of ik al het genoemde mag prikken. weet niet of ik om dat alles door te nemen met haar, een afspraak moet maken, dus geen idee of bloedprikken morgen lukt. anders later.
    Heb mn oude uitslagen ook niet uit gent, zal wel even duren

4. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    @mamavh: hij is nog niet zover wat kindrrwens betreft en is nogal panisch int geheel, bang dat ik op 10cm afstand al zwanger raak.... Dus nog ff geduld. Tsja ik zat natuurlijk al zo lang in die Andere fase, snap hem ook wel. En rustig aan is beter, maar oh, die kinderwens borrelt nog zó erg!

5. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    Als je intake in Gent hebt zullen ze naar alle waarschijnlijkheid het RIF onderzoek gaan doen bij je. Waar ik wel extra naar zou vragen wat ze niet zomaar doen volgens mij is anti-TPO, anti-TSH receptor en anti-Tg. Ze zal het misschien afdoen als onzin maar zeg dan maar dat je het toch graag wilt weten omdat anti-TPO een indicatie is voor prednisolon gebruik. Maar ook dat je weet of je wel of geen auto-immuunaandoening hebt op dat vlak zeg maar.
    Verder, heb je al een afspraak in Gent bij dr. N (hematoloog)? hij kan evt. baxters voorschrijven bij een zwangerschap. Of ga je bij de gyne volgende week?

Je kan overwegen om zelf nog via Athene de Hidden-C en 7-in-1 test te doen m.b.v. menstruatiebloed.

succes!

6. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Meiden, bedankt voor jullie terugmelding over jullie families en in sommige gevallen ook familie-gedoe.
    Het helpt mij wel om dit te relativeren, heel erg bedankt!
    Hij heeft overigens ook de rest van mijn moeder's familie geen kerstkaart teruggestuurd dus volgens mij wil hij gewoon knippen en verder met alleen deze nieuwe vrouw en haar familie ofzo. Ik laat het maar gaan, want ik heb rust nodig en ja ik geloof wel dat familie gedoe invloed heeft op je stresshormonen en dus indirect ook op de ontvankelijkheid voor een zwangerschap. Ruzie helpt mij iig niet om zwanger te worden laat staan te blijven. Maar nogmaals erg bedankt want het helpt me echt om dit los te gaan laten....hoewel ik het nog erg raar vind aanvoelen allemaal. Ik weet nog dat ik dacht toen mijn moeder stierf dat ik me op dat moment al wees voelde alsof ik geen ouders meer had. Ik vind het wel erg spijtig maar rustiger zo....:(:)

7. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Dank je wel mamavanh. Ik ga zeker ook achter die testen vragen, is tenslotte maar wat meer bloed dat ze moeten afnemen :) Bij prof. N zijn wij geweest op 3 jan en dat is goedgekeurd zodra we weer zwanger zouden zijn met de positieve bloedtest. We gaan dit ook zeker doen al is het maar voor ondersteuning op de andere dingen. Ben nieuwsgierig naar de intake volgende week. Nog eens dank je wel voor de reactie! Groetjes

8. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    @mamavanh je staat nooit ergens alleen in. Had toen mijn moeder overleed exact hetzelfde gevoel.

Heb mijn dhea binnen dus begonnen met slikken. Overigens snel, vrijdag besteld en nu binnen. Ik moet over 5,5 week naar Gent. Al zou mijn amh nu al goed zijn, dan zou het toch geen kwaad kunnen? Wat denken jullie?

9. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Lieve mamavh
    Zou willen dat ik wist hoe ik dat rotgevoel weg kon halen!
    *Knuffel*

10. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Poppetje, een TE hoge dhea waarde kan wel kwaad. In Gent prikken ze deze niet en in Nederland wacht je ongeveer een maand op de uitslag. Dhea wordt in Dusseldorf wel goed gemeten, ze zijn er daar verder mee dan in Gent. Sowieso met het hele lage AMH verhaal en aangepaste protocollen. Welke dhea heb je besteld, want daar zit ook nog wel verschil in.

11. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Puritans pride en dan per pil 25 mg

12. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Ok, die had ik ook en daar steeg het zeer goed mee. Hoeveel ga je nemen?

13. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Max twee, hogere dosis lijkt me niet slim zonder dat de artsen het zeggen. Of raad jij mij 25 mg per dag aan?

Had jij last van bijwerkingen?

14. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Ik vin dat lastig om te zeggen. Ik nam 75 mg, maar mijn waarde was ook echt laag. Ik zou dan max 50 mg innemen.

Bijwerkingen had ik niet echt. Alleen op het laatst werd mijn haar echt heel vet. Toen bleek ik ook een hoge waarde te hebben.

15. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    poppetje om een indicatie te hebben kan je ook je DHEA of DHEA-s laten meten (of - en) en je vit. D dat is gerelateerd aan je AMH. als je DHEA(-S) laag is/zijn kun je denk ik wel dat spul innemen anders zou ik het toch pas doen als je AMH bekend is (en dan nog icm weten hoe hoog je DHEA is) (en liefst ook testosteron). Dit kun je via je huisarts doen scheelt een boel wachttijd. Want na de intake in Gent (bloedprik) moest ik 10 weken wachten op de uitslagen.....en zo lang wil je niet wachten denk ik. Via mijn ha (die flexibel is) weet ik het dan veel sneller..

16. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Dhea-s moet je hierin niet echt betrekken. Die was bij mij ook goed, maar dhea was erg laag. In Gent prikken ze alleen dhea-s, geen dhea. Vit D is sowieso goed om te prikken. Vanuit DD advies: min 2000ie vit D per dag + omega 3 (500ie EPA + DHA samen). Daarnaast een multi-vit (bijv vsm puur mama) en 1 extra foliumzuur. Deze combi heeft hier prefect gewerkt!!! :D

(mijn banner blijft hangen...vreemd...ben al 1 dag verder...)

17. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik ga vrijdag naar de huisarts dus ga ik het hem vragen. En nee, 10 werken vind ik erg lang. Maar ja voor een kindje heb ik het wel over. Weet wel dat ik met rust heb nu de afspraak staat.

18. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    oja @Kiekske: wat een waardeloze horkerige broer (en schoonzus) heb je zeg je geeneens feliciteren met je zwangerschap op 1 jan? (of was het gelukkig nieuwjaar wensen?) pfffffffff......! :(

oja dat boek Brandon Bays helende reis met die vragen (die vragen heb ik trouwens hier liggen) die gelden niet alleen voor vaders hoor, maar gewoon in het algemeen als je iets met familie of vrienden hebt.:p

19. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Je hebt toch wel een mooie banner :D!
    seg die DHEA-s hoe hoog was die dan bij jou? en wat waren de normaal waardes hiervan? mijn dhea-s in NL via ha geprikt was 3,7 umol/l (referentiewaarde 0.9 - 10.8) niet echt slecht maar ik las in een ander boek dat ik 'm toch een fractie hoger moest hebben richting de 4-5 dus nu slik ik om de dag iets van 5 mg DHEA (heel lage dosering ik durf niet hoger - ik breek die pillen in allerlei stukjes :p). Oja en ik las ook in dat boek dat vit. E op natuurlijke wijze je DHEA-s verhoogd...dus dat neem ik ook (en verbetrerd de doorbloeding). En hoe laag was je DHEA (zonder sulfaat) dan? ben niet nieuwsgierig hoor ;)...

20. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    @mamavans welk bloedonderzoek duurt zo lang voordat de uitslag er is dat je 10 werken moet wachten. Gent wil het liefste de uitslagen uit hun eigen lab, vonden ze meer betrouwbaar. Bij manlief duurde zijn chromosomenonderzoek lang maar hij heeft die 2012 nog gehad.

Deel Deze Pagina