Hoe weten ze eigenlijk dat het bij jou ligt? hebben ze daar uitgebreid onderzoek naar gedaan? Zijn de kinderen van je vriend/man ook regelmatig bij jullie?
Hierna hebben we idd nog 1 poging die vergoed wordt. Maar ik ga voor het mei 2013 topic. Hoewel ik volgens mijn berekeningen in het april 2013 topic mee moet schrijven. Ik ga gewoon bevallen op 27 april 2013, verjaardag van hubbie
Nou, dat wil ik dus ook weten. We werekn met TESE materiaal. Maar dat schijnt ok te zijn. Dus gooien ze het op mijn AMH en dat ik dan het probleem zou zijn waardoor de embryo's dag 5 niet halen. Maar ik wil dus ook weten of dit wel zo is en waar ze die conclusie op basseren. Vind het nogal om te zeggen na 2 pogingen. Maar ja, poging 1 geen dag 5 embryo's en poging 2 afgebroken ivm gebrek aan eicellen. Do the math... Ik begin zelf ook wel te twijfelen, hoewel ik ook mijn eigen theorie heb hierover. De oudste van manlief komt zo'n beetje wanneer hij zin heeft. De jongste om het weekend en regelmatig in de vakanties.
Alleen op basis van je AMH vind ik ook wel een snelle conclusie. Heb je gevraagd hoe ze dan tot die conclusie zijn gekomen? Gebruikte je menopur? (en hoe veel?) Ehhh je hebt gelijk! Het wordt dan het april topic net even een berekening gedaan via internet en volgens deze site zou ik dan uitgerekend zijn op de verjaardag van mijn moeder! Kan geen toeval zijn! En bij jou de verjaardag van je lief! Dit moet toch goed komen met ons
haha, zou wel geweldig zijn!!! Op naar april 2013!! Ik spoot/ spuit 300 menopur. Het max in Gent. Ik mag meer spuiten, zonder recept dan, heb hier nog veel liggen, maar dat ga ik niet doen. Bij poging 1 had ik gewoon 7 eicellen! Ik schrijf ook mee in het 'icsi in juni' topic, en mijn score is zo gek nog niet. Mijn eicellen zijn toen wel als een gek gegroeid, op dag 12 had ik de punctie al!! Na de punctie, die ik om 8 uur had, bleken er geen bewegende zaadcellen ontdooit te zijn, dus man moest mee voor een acute TESE. Ik denk dat de eicellen toen te lang onbevrucht zijn geweest. Bij poging 2 had ik de pil, alle dagen halve eenheden deca en acupunctuur. Ik denk dat deze combi gewoon niet goed voor mij was. Dat zijn mijn theorietjes. Ik hou me er nog even lekker aan vast en blijf stiekem toch hopen dat het deze poging helemaal goed gaat!! Wat spuit jij?
Maar 7 eicellen is toch hartstikke goed! Dat moet toch ook zenuwslopend zijn geweest zo'n acute tese. En waarom heb je dan de 2de keer maar een halve deca gespoten? ik heb de vorige keren ook 300 menopur gespoten, bij mij duurde het juist heel lang voordat er iets gebeurde. Beide keren zeiden ze bij de 1ste echo dat ik beter kon stoppen omdat er maar 3 kleine follikels zaten. Ben toen eigenwijs doorgegaan en bij de 2de echo zag het er opeens heel goed uit In totaal toen 4 echo's gehad en qua follikels helemaal goed gekomen.
Die punctiedag toen was echt een onwerkelijke dag. Zo raar... Ik zat op poli 4, man op 3 in 'zijn kamertje'. Ik mocht me omkleden, man kwam binnen. Op het moment dat ik klaar gemaakt werd en hij dus nog niet mee naar binnen mocht, is hij weer weggeroepen op een 2e staal te produceren. In de 1e zat niks. Ik moest alleen de punctie ondergaan, pff... niet leuk. Heb echt liggen snikken. Niet huilen maar snikken. Aan één stuk door, ik kon gewoon niet stoppen en snapte er zelf niks van. Of het de verdoving was of de spanning, ik weet het niet. Maar ik schaamde me wel! Uiteindelijk terug op de kamer, kregen we te horen dat de ingevroren stalen dus ook niet goed waren. Dan moet je snel beslissen. Hup aankleden, naar de kassa, naar urologie, man klaarmaken en mee naar operatiekamer. Nou, daar stond ik dan. Heb om een bed gevraagd en mocht even lekker slapen. Uiteindelijk goed nieuws via onze lieve punctiearts: bruikbaar zaad en nog 6 rietjes ingevroren! Manlief bijkomen van narcose, enz. Uiteindelijk hebben we het zkh om 20 uur verlaten!!! Wat een dag... Hoop dat het nu anders zal lopen... Wat super dat bij jou je follikels nog een inhaalspurtje hebben gedaan! Eigenwijs is ook wijs!! Jij start nu eerder, maar als ik weer sneller ga, dan hebben we misschien toch tegelijk de punctie. Dat zou wat zijn. Jij in je glitter-armani-pakje in de wachtkamer, getoupeerd haar, gouden kettingen. Ik op m'n killerhakken, panterlegging en veel te strak felroze shirt. Jij een spanddoek, ik een kroon. Ze zullen wel even kijken daar naar die lekker wijven Omdat mijn follikels bij poging 1 zo snel groeiden en omdat er best wat verschil in grootte was, wilden ze het bij poging 2 remmen. Dus eerst de pil, daarna alle dagen halve eenheden deca ipv 7 dagen volledige hoeveelheid. Dat werkte dus TE goed...
Jemig wat een verhaal zeg van de punctie, kan me voorstellen dat je dan helemaal overstuur bent. Het is al geen pretje en dan ook nog zo vol stress. Dan ben je ook blij als je thuis bent! Maar wat gaan ze nu doen met de deca? Weer halve hoeveelheden? Maarre als we daar liggen in onze glimmer and glamour outfit vragen we wel of ze even een foto willen maken....voor later....kunnen we die later aan onze beebs laten zien haha Denk dat ze ons dan nooit meer zullen vergeten in Gent! Zag alleen wel dat je geen sieraden aan mag tijdens de punctie, hmmm wordt lastig met de gouden kettingen Morgen om 05.00 uur gaat mijn wekker weer...
succes meiden! Wij vertrekken zo naar het zkh in NL voor uitslagen bloedonderzoeken naar eventuele stollingsproblemen. Die uitslagen gaan bij de rest van het dossier en dan rijden we door naar gent, waar we vannacht een hotelletje pakken en morgenochten om half 11 de afspraak hebben. Ik heb al begrepen dat het daar vaak meeeega uitloopt, E-reader mee, no problem! WEten jullie of ze al meteen onderzoeken doen, eventueel de volgende dag (bloedprikken oid?) Zou wel fijn zijn als we daar niet voor terug hoeven te komen. Ik weet echt niet wat ik moet verwachten.... Waarsch hebben we wel WIFI int hotel, dus zal nog wel effe verslag komen doen. liefs!
Chantal: bloedonderzoeken kunnen vaak meteen, andere onderzoeken weet ik niet. Iig heel veel succes! Ben je er morgenavond ook nog? Dan komen wij het hotel binnen vallen! Armani: sieraden mogen idd niet. Dat betekent dat ik zowel mijn gouden kettingen als mijn kroontje af moet doen!!!! Als het goed is, krijg ik deze ronde gewoon 7 dagen volledige eenheden deca. Dat vanaf dag 3 en dan vanaf dag 5 300 menopur. Hopen dat het nu ietsje minder snel gaat dan bij poging 1, maar wel een heel stuk beter dan bij poging 2. Vind het weer erg spannend. Zojuist mail gehad van Dr P, eindelijk! Zij heeft 'per abuis' ontdekt dat de pipelle-afspraak bij een andere arts dan haar gepland stond en heeft toen gevraagd het te verplaatsen. Verder geeft ze aan dat de pipelle geen blijvende schade aan kan richten en dat ik me dus geen zorgen hoef te maken. Maar ik ben zooooooooooo zenuwachtig!!! Ik wil geen pijn!!!! Ik wil valium!!!!
Chantal, succes! Kiekske, succes! Jullie hebben wel veel gekletst zeg... Kiekske, zou je voor mij de naam van het onderzoek wat volgend jaar gestart zou worden, waar dr P het over had, willen geven? Of er anders naar willen vragen? Wil dit ook eens bij de prof neerleggen. Hoe oud zijn de kinderen van jouw man? En hoe vaak zijn die bij jullie? Hoe ga je daar mee om? En zij met jou? Hoe staat je man in deze hele MMM? En begrijp ik dat je nu wel voor Pipelle gaat? Ondanks dat je al de hysteroscopie hebt gehad? Succes met alles!!!!!!!!!! xxx
Hé juul! Hoe gaat het met jou? Ik zal, als ik er aan denk, vragen naar het onderzoek. Je hebt hier wel te maken met een wandelend vergiet... Ik ga de pipelle wel doen. Het kan geen kwaad, maar kan wel toegevoegde waarde hebben. Nu maar hopen dat we ook een embryo hebben... De kids van mijn man. Zoon is 19, dochter 9,5. Met zoon heb ik nooit moeite gehad, een relaxte jongen. Dochter is een ander verhaal, daar heb ik heel veel moeite mee gehad. Maar dat gaat nu ook goed. Ze hangt heel erg aan mij, want soms leuk is, soms iets minder. Lang verhaal... Ze zijn hier in principe om het weekend. Zoon neemt het daar niet zo nauw meer mee, prima. Dochter is er om het weekend en om het jaar iedere schoolvakantie. En sowieso ieder jaar 3 weken zomervakantie. In tijden van een behandeling vind ik het wel heel moeilijk. Dan wil ik niet continue met de neus op het feit gedrukt worden dat manlief al twee kids heeft (zonder enige moeite) en dat het nu gewoon niet lukt. Maar ja...het is niet anders...
kieske veeeel succes! Misschien zijn we er nog morgen, weet nog niet! Wij net aangekomen in Gent. Mooie kamer, 8 parkeerkosten is voor uz gangers. Zo maar es eten. Uitslagen in NL waren goed, chromosomem duurt nog 2mnd.
kieske ik ben om half 7 thuisgekomen, dus zal je bloemetjeskoffer niet spotten! Goed gesprek gehad. 9 buisjes bloed getapt, veel uitgebreider onderzoek dan in NL. Ik krijg kijkoperatie baarmoeder binnekort, moet bellen als ik ongi ben. Nu ist ook nog wachten op uitslag genetisch onderzoek in augustus ui NL. 10sept hebben we afspraak om alle resultaten te bespreken. liefs
Nee, dan heb je me niet gespot, mijn bloemenkoffertje kwam pas om 21 uur binnen gerold! Net naar de bar van een drankje, zit het vol duitsers die voetbal zitten te kijken. Gezien de achterstand van duitsland was het niet zo gezellig... Fijne dat je een goed gesprek hebt gehad! Weet je welke dr je had? En wat vond je van het UZ? 10sept pas de uitslagen? Pfff...nog even geduld nog. Maar wel al goed nieuws uit ned! Krijg je echt een operatie? Spannend...
kijkoperatie hè, hysteroscopie. Ja het UZ.... vooroorlogs zeg! maar zeker gevoel. Die dokter was een intakearts met een lastige naam. moet ik ff opzoeken. Een dame. van nogiets... veel succes!!!
Kirchberg....nog iets? Ah, de hysteroscopie. Dan heb ik vorige week ook een kijkoperatie gehad! Krijg je die al wel voor sept? Ik vond het echt heeeeeel erg meevallen, maar bij mij hebben ze dan ook niks gedaan. Geen afwijkingen, alles goed. Vooroorlogs, tsja, idd... Maar poli 4 is netjes gelukkig!
toen mn man vroeg wat het was zei zij kijkoperatie. rood haar had ze. fijn dat t meeviel. dat gaat toch via je buik rn niet vaginaal toch? verdoven ze dat?
Bij een hysteroscopie gaan ze via je vagina met een camera een kijkje in je baarmoeder nemen. Kleine oneffenheden kunnen ze meteen weghalen, voor een grotere ingreep wordt een nieuwe afspraak gemaakt. Op youtube staat een heel duidelijke filmpje. Heb ik vooraf gekeken, wil graag weten wat me staat te gebeuren...