hahahahaha India ZENNNN Je zou denken dat die Grieken wel zo geschrokken zijn van de financiële malaise dat ze nu voor geld uit het buitenland wel een stapje harder zouden lopen. Niet dus. Ik zeg: alle gelden stop zetten naar Griekenland
Hier een interessant stuk over het belang van de vaginale flora en de rol die verstoring van de flora heeft in zwangerschapsproblematiek. Zeker interessant in het licht van de Griekse infectietesten..... http://fb.me/1T8k8VYvW
Gelezen!! Gisteren heb ik de uitslag van Athene gekregen. Ook ik moet aan de AB. Heb op eigen initiatief ook probiotica er bij gehaald. Zo te lezen is dat een wijs besluit, Brix!! Morgen gaan we beginnen met de 4 tabletten, dus morgen dag 1. Hebben jullie nog tips? Direct met de maagbeschermers beginnen ook? Of pas als ik last hebt? Ik heb nl maar 30 maagbeschermers meegekregen voor ons tweeen. Wat zouden jullie doen? Meer bijvragen of per keer bekijken of ik het nodig heb?? Mijn apotheek deed trouwens moeilijk, weigerde het Griekse recept. Gelukkig wilde mijn HA wel meewerken en heeft hij hem overgeschreven. Anderen nog nieuwtjes??
Vreemd, bij mij gaf ze wel aan probiotica te gebruiken... Indien je meer maagbeschermers nodig hebt, heb nog een ongebruikt potje... Mijn schoonzus adviseerde ze te nemen, maar ik heb het niet gedaan en geen last gehad... Brix, bij jou alles goed? Hou je ons wel op de hoogte? Sorry voor mijn radiostilte, ben herstellende van een griep. Hoop stiekem morgen of zondag wel te gaan schaatsen, al heb ik nog een zere keel, nek en verstopte neus... Als de koorts maar weg is... Lees wel mee hoor! Liefs voor allemaal, X
Dat geldt ook voor mij, laatste dagen niet veel achter de laptop geweest en via mijn foon is niet zo handig typen. Niet dat ik nu handig zit, mijn kat vindt het nodig op schoot te zitten en achter hem staat de laptop.. pfffffffffff vergeef dus ook wat spelfouten.
ff snel op foon. Maartje, Neem de zithromax in voor het slapen gaan, niets meer eten daarna, anders krijg je maagkramp. De maagbeschermer hebben wij niet nodig gehad. Beterschap, Juul!
Grieperige dames: dat is klote. Beterschap!! Nare griep die er heerst Ga jij, Juulzon, in de buurt van je ouders schaatsen, indien je gaat schaatsen of in de buurt van ver uit de buurt van je ouders? Vandaag 9 DPO en vandaag pas voor het eerst weer bloedverlies. Normaal is het bloedverlies er vaak al wel eerder in de cyclus. Ik ben wel benieuwd of ik staks na de AB geen tussentijdsbloedverlies meer ga hebben. Is dit bij iemand veranderd na de AB? Nog iets: ik heb nooit een HSG gehad. Maandag moet ik naar de HA voor verwijsbrieven enzo en twijfel om er ook eentje voor de lokale gyn te vragen voor een HSG. Men vond het nooit nodig omdat ik een LF probleem had, dat was de eerste diagnose, dus de artsen vonden dat HET probleem bepaald was en dat nader onderzoek niet nodig was (NL...) In DD heeft uber S. een hystroscopie gedaan. Ik vroeg nog aan hem om ook een HSG te doen, maar dat kan niet bij hem. Omdat je tijdens DHEA een lichtelijk verhoogde kans hebt op een spontaan wonder, waar ik eigenlijk niet in geloof, maar wel in zou willen geloven, denk ik aan een HSG, voor de zekerheid zeg maar. Want we weten niet of die eileiders van mij wel zo tof zijn. Zouden jullie er voor kiezen in mijn geval om dat omderzoek te gaan aanvragen? Meenemend dat ik posi op Hidden C heb getest? Ben wel benieuwd naar jullie meningen.
Misschien een domme vraag, maar waarom je HSG meten? Ik dacht dat ze alleen meten als je zwanger bent of je vermoed dat je het bent.
Poppetje, maartje bedoelt met hsg niet hcg 😉. Check deze link maar even... X https://www.lumc.nl/home/0001/12556/19997/80328023215441
Dank u.. die wordt niet standaard gemaakt toch? Althans niet bij mij gedaan. Misschien dat het buitenland dat wel doet?! Het EMC in ieder geval niet.
Maartje, hsg gaat via gynaecoloog. Je zou dit met je huisarts kunnen bespreken, hij zou je kunnen doorverwijzen en dan zou je dit met een Nederlandse gyn kunnen overleggen, zodat je het vergoed krijgt. Jij doet ook ovutesten toch? Eerlijk gezegd zou ik in jouw geval dit zeker doen, je hebt nog 1 of 2 vergoede pogingen IVF staan... Zeg de Ned. Gyn niets van je bezoeken aan Duitsland en stuur aan op je natuurlijke kansen... Dat je het alweer een tijd probeert, het op natuurlijke wijze wil proberen etc. Daarom wil weten of de boel nog goed werkt. Zoals een collega van mij benoemde 'haar carrosserie nog werkte'. Moeten ze wel in meegaan... En dan nog drie maanden dhea slikken en zou je IVF poging nog uitstellen... 3 maanden na de hsg heb je immers een grotere kans op zwangerschap... Zaadjes van je man zijn in orde, jij hebt een eisprong en door dhea een top ei 😉... Wonderen bestaan, en jij bent voor ons allemaal De Ander... X
Een HSG zou een standaard onderzoek horen te zijn, maar soms kiest een arts ervoor het onderzoek niet te doen. Bij mij komt zo nu en dan de vraag in mn hoofd weer op: wat nou als... Als blijkt dat dat... Zouden jullie die moeite en pijn alsnog doen/ondergaan?
Ik typ traag op ipad, zie dat je ondertussen al gerea'd had. Hmm, uitstellen wil ik niet... Hmmm Hmmmmm Die ander... Hoewel ik dol ben op de ander, hoop ik dat die ander eens echt de ander zal zijn. Samen die ander, ofzo. Samen met Juulzon. En samen met de anderen op mn lijstje. Ik overleg maandag met HA...
Ik hoop dat we allemaal degene zijn die spontaan een wonder mogen mee maken. dus ik mag nu iets meer hopen nu ik DHEA slik? Want op de normale weg durf ik er niet meer op te hopen na 3 jaar ruim, heb me er eigenlijk al bij neergelegd dat ALS het mag lukken, dat waarschijnlijk dankzij of Gent of later DD wordt.
Maartje, ik zou het doen. En ik zou uitstellen. Ik zou het geprobeerd willen hebben en zou niet eigenwijs zijn. Ik zou gaan voor die natuurlijke kans, hoe klein die ook is. Maar ach, wie ben ik? Heb zelf nog maar 1 eileider door de bbz, dus mijn natuurlijke kansen zijn gehalveerd. Daarbij ben ik een stuk ouder dan jij en heb ik nog geen dochter, zoals jij. Dus geloof ik oprecht meer in jouw wonderlijke natuurlijke kans Maartje. Daarom zou ik als ik jou was ervoor gaan. Wat maken die paar maanden nu uit? Snap dat ie ongeduldig bent, maar goed. Jij vraagt om een mening, dan krijg je die ook . En de pijn van een hsg... Jij hebt toch nog nooit een hsg ondergaan? Dus dan weet je toch niet of die bij jouw pijnlijk gaat zijn? Bij mij was ie toevallig erg pijnlijk, maar zat meiden die niets of amper wat gevoeld hebben.... Poppetje, in jouw geval... Ze dat jouw mannetje verminderd vruchtbaar is... Zijn zijn zaadjes geen goede zwemmers? Te traag? Wellicht dat ze daarom bij jou ook nooit iui hebben gedaan? En gelijk voor ICSI zijn gegaan? Misschien een ander verhaal... Maar, door dhea, kán je eicelkwaliteit verbeteren... Er zijn van die wonderverhalen... Zelfde geldt voor die hoge dosering vitamine d en omega3... Ach ja, wie droomt er niet van een wonder dat slechts bij anderen gebeurt..... Truste allemaal! X
En die ander.... Ik ben tot op heden slechts de ander die de uitzondering bij wie de negatieve dingen plaatsvinden... Dus ik bereid me maar weer voor op het onverwachte negatieve wat dit jaar weer zal plaatsvinden... En er kan nog nog veel wat negatief is gebeuren... Uiteraard wil ik het noodlot niet tarten hoor, begrijp me niet verkeerd... Ben hooguit cynisch... Anyway, trusten en succes met je beslissing Maartje! X
@Juulzon, manlief had de laatste keer 0.1 milj zwemmers. Het EMC heeft het nooit over vorm enzo gehad. Dat vond ik dus ook zo vreemd. Hoop dat Gent daar beter naar gaat kijken. Hoe gek ook, ik weet dat er amper hoop is op een natuurlijk wonder.. ze gebeuren wel. Naast mij woont een stel en de buurman is zo goed als onvruchtbaar en toch na 3,5 jaar was er een wonder.. Ze willen een tweede maar weten dat dit er waarschijnlijk niet meer in zit. Maar als ik heel nuchter denk, natuurlijk weet ik dat wij moeten inzetten op de MMM. Als dat al lukt.. Ik ben nml. niet voor het geluk geboren.. dus als er ooit een spontaan wonder gebeurd, eet ik mijn schoen op!
@Maartje, was ff benieuwd naar je uitslag. Aan de pillen dus! Maar begrijp ik nou goed dat jij nog geen hsg hebt gehad? Jij, de expert? Ik ben het met Juulzon eens, zeker doen! Het lijkt mij ook wel dat je dat vergoedt gaat krijgen. Ik heb er al 2 gehad en nooit een rekening gezien. Maar uh...is geen pretje hè, ik wist ineens weer hoe weeën voelen. Juulzon, jij bent ook al in zo'n bui. Ik heb ook al een enorme klaagzang over 'zielige ik' op het poffertjes forum geplaatst vanmorgen. Is dit bij jou een bewuste opgeef tactiek (want misschien als je het opgeeft....zucht...)? Of zie je het werkelijk niet meer gebeuren? Hou vol, meid, zoals die Tessa al zei: je hebt misschien wel gewoon steeds pech gehad! Ik heb gisteren een vrouw ontmoet die op haar 43ste na een hoop ivf pogingen eigenlijk al haast door haar overgang heen was en nog maar sporadisch een cyclus had. Toen ze dacht dat de cycli definitief gestopt waren bleek ze zwanger, gewoon op de natuurlijke weg. Zij is een duidelijk geval van 'die ander', maar het verhaal gaf me toch lucht. In vergelijking zijn wij piepjong....kuikens...peuters....toch???? Poppetje: verse noten en zink voor je mannetje. De mijne ging daardoor van 9 naar 40 miljoen...
Zou die van mij ooit boven de miljoen uit kunnen komen??? Welke noten? Hij lust niet zo veel.. Ja alles wat slecht is!