Poppetje, je zou idd eens kunnen kijken naar een voedingssupplement voor de man.. Ga ik denk ik ook eens doen. Suggesties?!!! Behalve zink? Mamavanh of Brix, jullie ervaring, ideeën? Maartje, sorry als mijn reactie te direct was, maar is een eerlijke reactie... Babs, ga jou reactie zo eens lezen... En ja, ik ben van de cynische buien... Tegelijkertijd voelt het nog onafgerond. Zo'n dubieuze tweestrijd, niet wetend wat juist is, niet kunnen afronden of opgeven omdat nog immer tegen elk nergens gebaseerd gevoel indruist. Complete onlogica, slechts een diep gevoel van binnen wat niet kan en niet wil opgeven, omdat het knaagt en blijft knagen... Je kent het wel... Zwaai en liefs voor iedereen, X
Poppetje, grappig, kwam met googlen dit tegen, man blij en jij blij Tips om het sperma volume te verhogen en meer sperma te produceren
Ik besloten dat ik het echt ga voorstellen aan mn m'n HA, maar ga er geen behandeling voor uitstellen. Ik heb dan wel een dochter, ben dan wel maar 28 jaar... Maar ik heb wel POF, immuunshit en al 113 cyclussen gehad sinds stoppen met de pil... Waarvan ik er slechts 1 van zwanger ben geraakt dmv IVF... Tuurlijk zou dit dan de oplossing kunnen zijn, maar daar durf ik niet op te vertrouwen of hopen. Het is misschien leuk voor tussen de IVF's in...
Babsie, de reden dat ik het niet gehad heb is dat m'n NL'se gyn het niet wilde doen. Ze hadden nl een oorzaak gevonden... Tsja... Ik heb er op aangedrongen, maar toen moest ik ineens door voor IVF en toen had ik toch m'n eileiders niet nodig dus het is nooit gebeurt. Later aan Scholtes nog gevraagd het te doen, maar hij heeft niet de apparatuur. Ik heb aan hem gevraagd of ik het moest laten doen voor het DHEA slikken. Hij gaf aan dat het pijnlijk was, zeer pijnlijk en ivm mijn lichaam qua gebreken ofzo, het niet zou aanraden. Eventueel dan een waterecho vragen stelde hij als alternatief. Hij vond de kans en pijn niet tegen elkaar opwegen. Maar bij mij blijft de twijfel... Dus dat....
Maartje, volgens mij hangt je POF-"shit" samen met je "immuun-shit". Dus als je je immuun-"shit" aanpakt, is je POF "verholpen" of niet meer zo'n groot zwaard van damocles - als je begrijpt wat ik bedoel . Nou heb je Hashi's, dus lijkt me niet onlogisch dat dat er mee samenhangt, maar heb je vaak last van je maag-darmstelsel? Zo ja, laat dan eens kijken naar gluten-intolerantie (coeliakie). Het komt regelmatig voor dat je meerdere auto-immuunaandoeningen naast elkaar hebt. Voor mij helpt een glutenvrij dieet om de anti-TPO te doen dalen. Ik heb zelfs het idee dat mijn AMH erdoor stijgt, maar EMC wil niet hertesten, jammer want dan kon ik het aantonen. Proberen waard? Je kan ook eens starten met speltbrood is al veel minder belastend dan tarwe (bevat nog wel gluten) smaakt goed zelfs. En voordeel van spelt is dat het neutraal is (dus niet zuurvormend zoals tarwebrood). (we eten vaak zuurvormende dingen (bijna alles wat lekker is en junk) maar is vaak ook niet helpend als we ziek zijn). Nou ja overweeg het eens. Ik kan het niet meer laten testen want ik eet al te lang (nou ja bijna altijd) glutenvrij. En heel veel mensen kunnen niet tegen tarwe/brood, ook omdat ze het bakproces vernaggelt hebben (weinig rijstijd) dus dat helpt ook al niet. Ik voel me vaak beter na de warme hap en overdag toen ik nog tarwebrood at voelde ik me vaak "hypo" terwijl ik geen diabeet ben (maar dan ging ik trillen enzo als ik niet gauw wat ging eten) - sinds ik geen gluten eet heb ik dat niet meer. Is wel erg prettig en ik kan ook makkelijker op gewicht blijven en eet me niet meer helemaal scheel de hele dag...ik denk dat ik dat hier opschrijf omdat ik benieuwd ben of anderen dit ook hebben?!
Hoi Juul, sperma is niet mijn expertise . Volgens mij zijn de meisjes die in DD geweest zijn wel naar huis gestuurd met sperma-supplementen (nou ja hun mannen dan)...Kiekske? Armani?? Knuffel voor je cynisme...toch ben je afgelopen ronde echt al weer dichterbij gekomen dan de rondes ervoor...finetunen van je protocol misschien? ik zie het toch echt nog wel gebeuren hoor...maar misschien wat relaxter /ontspannender zijn? (nee is niet makkelijk en zelf ben ik er ook niet goed in...maar ik denk dat he wel helpt). Liefs voor jou...
Het lijkt mij niet dat mn POF shit samen hangt met mijn immuunshit [Edit: ik weet wel dat het vaak samen gaat, zo zou POF ook een autoimmuunshit zijn, maar ik heb nog nooit ergens gelezen dat het POF probleem opgeheven zou worden door betere immuunprotocollen] Ik heb een verlaagde eicelvoorraad (28 jaar maar eierstoktechnisch 40+) en slechte kwaliteit eicellen. AB zal mijn eicellen niet aanvullen. Misschien de kwaliteit miniskuul verbeteren?? Maar mijn eisprongen zijn niet krachtig, waardoor het geel lichaam belabberd is, waardoor ik te vroeg ongesteld wordt. En ik ga geen immuunverlagende middeltjes en bloedverdunners ed gebruiken in natuurlijke cyclussen. Daar zijn de kansen toch echt te laag voor, vind ik, om die 'risico's' te nemen... Over coeliakie hebben we het al eens eerder gehad hé. Ik ben er toen (jaren terug) negatief op getest, maar ik heb maandag een date met mn HA en ik vraag wel ff een bloedprikformulier. En mochten er dan nog dingen zijn waar hij niet op kan/wil prikken, laat ik die over 2 weken door mn internist checken want dan moet ik weer op schildkliercheck Om mn Anti-TPO te laten dalen doe ik al selenium, jij ook? Als je heel graag je waarde wilt weten zou je het ook in DD kunnen laten prikken?? Vrees dat je het dan wel zelf moet betalen, ik meen zo uit mijn hoofd dat het zo'n 50 a 55 euro kost. Na een klein weekje heb je dan de uitslag. Ik ga dat van dat speltbrood eens proberen. Kun je dat bij de gewone supermarkt halen of moet je daar voor naar de bio winkel? Zuurdesem vind ik trouwens ook lekker, vooral als tosti haha -- Over de zaad bevorderende vitamines: vraag Sikki eens. Sikki man had die dure zakjes maar ik geloof dat Sikki ook wel eens op het forum had geschreven wat er allemaal in zat. Anders een mailtje naar Scholtes met vragen wat een man het beste kan slikken?
Juulzon, die van mij slikt multivitaminen, drinkt niet maar tips om het te verbeteren hoor ik ook graag. Als ik aantallen hoor van 40 milj bij een normale man, denk ik, dat redt die van mij nooit!
Hoi Maartje: bij mij hangt mijn lage AMH wel samen met immuunshit. Want toen ik nog BV gaf had ik de eierstokken van een 18 jarige (zij de gyn toen...). Bij het stoppen van de BV ging het mis, keelklachten, moeheid, opeens schildklierproblemen en later bleek de anti-TPO uit de bocht gevlogen én vreemde eisprongen en menstruatie.... Je kunt je eicellen verbeteren met anti-immuun (en als je last hebt van trombofilie) met anti-trombofilie medicatie/supplementen (ik beweer niet dat dit alles oplost bij jou maar ik weet wel dat anti-TPO echt heel schadelijk is). Bij mij helpt naast de selenium ook mariadistel (silymarin) en resveratrol heel goed en ik hoorde laatst van iemand dat de combi curcumine en resveratrol ook heel goed zou werken. Een heel mooi supplement vind ik Maxiflavone daar zit een mooie combi in voor zowel trombofilie als immuun-"shit" . De ginkgo biloba is dan bijv. de bloedverdunner. En hoge dosis visolie, vit. D, tarwegras, aspirine 100 mg, methylfolate/methylcobalamine en vit B6 50 mg (dan liefst wel P-5-P (zeker bij slechte luteale fase). Vitamine D zou zelfs volgens pubmed direct je AMH verhogen. Ja ik las net dat je na 9 dagen na ovulatie ongesteld wordt...da's idd erg kort. Heb je al eens vitex enz geprobeerd? Je kan ook eens proberen NAC 600 mg (N-Acetyl Cysteine) van dag 1 tot dag LH piek. bij mij levert dat echt fantastische eisprongen op en overvloedig slijm. En je kan kijken naar Black Cohosh tot de ovulatie. De meeste info zoek ik via google en dit is ook een informatieve site: https://sites.google.com/site/miscarriageresearch/how-to-boost-fertility en deze over vit. B6 (maar zelf neem ik nooit meer dan 50 mg want je kunt er zenuwbeschadiging van krijgen bij ik dacht boven de 200 mg per dag). https://sites.google.com/site/miscarriageresearch/vitamins-and-miscarriage/vitamin-b6 een goeie bakker verkoopt ook speltbrood, de biowinkel ook (zou mijn voorkeur hebben), zelf koop ik meel van spelt bij de biowinkel en heb van de zomer op een rommelmarkt een broodbakmachine van 1 euro gekocht en ga vandaag voor het eerst eens een brood proberen te bakken. Gister apparaat getest, het zou moeten werken....ben benieuwd . Spelt is echter niet glutenvrij. Je kan ook met lijnzaad en vlozaad brood maken (ga ik komende week proberen).... dat is dan wel glutenvrij (volgens mij).
Hmm Toen ik nog veel BV gaf had ik ineens 12 en 15 eicellen bij m'n punctie's. Helaas wel van baggerkwaliteit, maar dus wel veel!! Mijn cyclussen waren toen ook mooi: 26 tot 28 dagen, geen tussentijdsbloedverlies en LF's van 12 tot 14 dagen. Toen ik minderde met de BV werden de cyclussen weer korter en kreeg ik weer tussentijdsbloedverlies en werd m'n LF weer bagger. Maar tegelijkertijd moet ik er wel bij zeggen dat ik ondanks de BV wel zware afstotingsverschijnselen kreeg bij de TP's. Ik gebruik trouwens altijd in ieder geval vanaf 2 maanden voor een poging veel van de vitamines van jouw lijstje. Die link tussen vitamine D en AMH kende ik niet. Ik typ nu op m'n telefoon, maar ga vandaag op m'n laptop wel ff googlen. Of heb jij wat linkjes?? Laat je weten hoe je baksels zijn geworden!? Een brood met als hoofdingredient lijnzaad lijkt me wel heftig voor je darmen Misschien suf van mij, maar wat voor behandelingen onderga jij momenteel?
Juulzon: ik herken het zeker. Ik denk dat ik ook door zal vechten tot het bittere eind, kan ook onmogelijk opgeven. Alleen die gedachte al... Maar ik hoop dat je snel weer uit je cynische dip komt. Op momenten dat ik zo cynisch ben gaat dat samen met me algeheel verschrikkelijk voelen. Het is ook niet niks wat je afgelopen maand is overkomen. Ik hoop voor je dat je snel weer in je kracht komt. Ik denk namelijk dat jij niet kan opgeven omdat je diep van binnen weet dat er echt nog een hele rieële kans is dat het je nog gaat lukken. Je bent niet eens een poffer! Maar goed, ik weet dat er twee voor nodig zijn... Maartje, zo'n waterecho heb ik ook gehad, da's helemaal niet pijnlijk. Verhoogt ook je kansen in de maand daarna omdat de boel weer eens goed doorgespoeld is. En dan weet je of er geen obstakels in de weg zitten. Mama van h: ik herken de hypo's en ook ik heb geen diabetes. Ik ken iemand die medische checks doet en die prikte mij laatst op suiker in mijn wachtweken. Ik had 3.3, een uur na mijn lunch. Ik had toen niet eens een hypo. Ook mijn bloeddruk bleek belachelijk laag. Ik ben sindsdien ook naar verbanden aan het zoeken. Het valt me wel op dat een lage suiker ook weer kan horen bij bijnier kwalen...
Ohja, lijstjes bijhouden over wanneer de eisprong is of ovulatietestjes doen doe ik niet. Ik merk het wel aan m'n afscheiding (is er volop tijdens ei) en verder huppel ik als een ware nymfomane door huis tijdens m'n ei dus daar heb ik geen ovulatietestjes voor nodig Maar ik moet eerlijk bekennen: afgelopen ei wilde ik het bevestigd hebben met ovulatietest haha. Ik dacht die moeten maar es gebruikt worden (had een grote doos CB gekocht toen voor cryo in natuurlijke cyclys) maar de batterij was op haha. Maar de avond erna had ik onwijze krampen in eierstok dus mijn vermoeden was bevestigd, ook door vriendlief
ik ook toch daar gekocht op internet kun je wel goedkoper krijgen hoor, maar ik had haast . Organic Wheatgrass Tablets and Powder - PureGreen Foods daar kun je een kilo kopen ervan, prijzen zijn in dollar dus nog ff omrekenen naar euro's.
hmmm die lage bloeddruk heb ik dus ook wel opmerkelijk....maar sinds dat glutenvrije brood echt (bijna) nooit meer hypo's (althans zo voelt het)....en als ik dan een croissantje met gluten eet, gegarandeerd trillen 2-3 uur later .... bijnier kwalen??? welke heb je dan? ik weet wel dat je met bijnier kwalen een kortere LF kunt hebben en dat dat met lage dosis prednisolon of hyrdocortison opgelost kan worden...(heeft een vriendin van me gehad, nu 36 wkn zwanger van kind 2 met hulp van hydrocortsion en utrogestan ze had een LF van 9-10 dagen en is nu 40 jaar (of 41 weet niet meer precies). Oja en ze heeft wel ongeveer 9 maanden elke maand zo'n echo gehad en dan pregnyl en dan hop "natuurlijke weg" proberen. Ze heeft geen anti-TPO trouwens...wel schildklier te traag.
Dit is het lijstje voor de man vanuit DD; Foliumzuur Vit.D3 Vit.B6 Zink Selenium Visolie Vit.E Hier nog een link voor de resveratrol; Combined resveratrol and curcumin for Hashimoto’s hypothyroidism | Holistic Wellness Center of Charlotte In het artikel staat dat het niet alleen voor Hashimoto is, maar ook voor andere auto-immuunziektes. De resveratrol wordt ook vanuit Serum geadviseerd (min.250mg per dag)
Hoi Armani! Ha daar ben je! Ik hoopte al dat je zou invallen...ik heb die combi dus van haar...google is niet alleen mijn vriend .
Maartje ik mail je ff die onderzoeken want ik heb het in WORD staan en vind het makkelijker om dat zo te doen dan alles hier in te kopieren. Ook voor degene die het niet zo interessant vinden beter want dan hoeven ze dat niet door te scrollen . Ik onderga momenteel geen enkele behandeling....geef het even op.... Maar loop wel bij immunologen en dermatologen en wie weet wat voor logen er nog meer volgen .
Mamavanh; ben ook erg benieuwd hoe de waarde van mijn anti-TPO is over een tijdje. Wie weet...gebruik nu ook extra koenjit door de rijstgerechten. Tja en al die wonderlijke verhalen over een spontane zwangerschap terwijl dat medisch gezien eigenlijk niet mogelijk was...het maakt mij alleen maar verdrietig... en jaloers...sorry