1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    Have fun Juul ;)...ga je dan ook 2 dagen na ovulatiepiek je medicatie inzetten zoals je bij de vorige IVF/ICSI poging gedaan hebt? (of het meeste ervan zoals clexane en prednisolon en aspirine en utro en oestradiol en....wat had je nog meer??).

xx

2. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ehm.. Durf het bijna niet te zeggen maar vier katten en een hond. Hond is de erfenis van mijn mama. Dus ik ben zeker een kattenvrouwtje!

3. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Ik heb geen kat. mocht nooit van mn man. en de potentiele nieuwe lover heeft ook een bloedhekel aan katten :(

4. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Prednison heb ik niet echt meer in huis voor twee weken... De rest wel, wat denk jij? Morgen just in case toch utrobollen en bloedverdunners gaan zetten? Of zou aspirine volstaan? En progynova.. Twijfel, twijfel...

Heb wel het idee dat mijn eisprong vandaag is geweest, maar vanavond krijg ik vriendlief niet meer mee voor bed-activiteiten, hij was pas heel laat thuis van zijn werk en had gezeik op zijn werk, dus is nu echt niet in de stemming... Wellicht morgenochtend, maar dat zou theoretisch gezien te laat zijn... Maar goed, gisteren hebben we mijn ei 'intensief geconsumeerd' zullen we maar zeggen ;) !

Fijn weekend allemaal!

X

Ps, hier geen kat! Vroeger toen ik klein was hebben we wel een dikke rode kater gehad..

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ff snel, Juulzon: als je pret met pred wilt, uw lokale dealer heeft nog wel wat in huis. Zondag op bus is maandag in huis...

6. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Wat lief Maartje!
    Nu komt mijn vader dinsdag naar ons toe... Misschien betrouwbaarder dan de post.... Jij hebt echt voldoende? Ik zit er zo goed als doorheen.... Nog 1 stripje met 8 van 5mg....

Wacht even advies van mamavanh af...
    Van die Heparine kreeg ik namelijk wel enorme blauwe plekken...
    De laatste is echt net pas weg! Ik leek wel mishandeld de afgelopen maand ;).

X

7. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust

morgenochtend klussen kan nooit kwaad( nu dus?) al is het maar voor de bonding tussen jullie twee ;)
    Dat van dat geen zin door gezeik op het werk enzo begrijp ik wel hoor :).
    ja, alles inzetten is het enige wat helpt, hele arsenaal dus, aspirine alleen is denk ik onvoldoende. Dus als lokale leverancier u kan voorzien is dat prachtig toch? Dat vind ik omdat je ANA verhoogd is/was maar ook omdat er de vorige keer toch echt wel wat is gebeurd.
    Is vandaag 2 dagen na LH-piek? (48 uur zeg maar) dan kun je starten met utrobollen, oestradiol en pred (maar pas na 48 uur na LH-piek dus (smiley op je tester). De clexane en aspirine kun je sowieso vandaag doen. Clexane had al gekund vanaf cyclusdag 6 in een gewone cyclus (zonder puncties enzo).
    Je twijfelt over progy, waarom als ik vragen mag??

Hoe voel je je verder? beetje rustig? liefs, en evt. klus-ze

8. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Hoi Babsie, sterkte in de komende wachtweken.
    Hebben ze bij jou onderzoek gedaan naar wat er evt. aan kan mankeren of alleen bij manlief?
    utro ben kinderaspirine kan geen kwaad sowieso niet. Wees alert op wat je voelt zoals evt. keelpijn ofzo of andere vreemde dingen zoals zweten oid.

xx

9. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust

Zo herkenbaar dit....hoewel ik dan niks doe met ICSI/IVF maar gewone rondes begrijpen mensen mijn teleurstelling en verdriet niet zo goed, "omdat ik er al 1 heb, gelukkig helemaal gezond".
    Gister begon manlief dat ik bijna 39 ben (of was het nou al 40 plaagt hij er nog achteraan) (oooohhhh SH%^&&) , please don't remind me....vanochtend bekroop de angst me opeens weer, "het gaat me nu vast nooit meer lukken...zo ver weg van "mijn doel", aaahhh" en dan te bedenken dat brusje nu al zo'n beetje 18 maanden had kunnen zijn (UD rond mei/juni 2011). De sterretjes daarna hou ik al geeneens meer bij.
    Ik weet wel dat mijn glas halfvol is, maar toch, al die vrolijke puilende buikjes (in Tenerfie weer uitbundig veel gezien...pfff) en dan die jengelende koters in die buggy's...maar oh oh oh...het weerhoudt mij er niet van dit eigenlijk toch nog steeds erg graag te willen (vandaag voel ik me goed en dan beeld ik me in dat een tweeling er evt. heus nog wel bij kan doen qua energie - maar volgende week zit ik vast weer in de lappenmand en weet ik me amper staande te houden met dochterlief en manlief (je weet wel, mannen kunnen soms net kinderen zijn ;)).
    Af en toe begin ik al in mijn hoofd dat het leeftijdsverschil tussen H. en evt. toekomstig brusje toch echt te groot begint te worden (ze is 5) en of ik nog wel zin heb in luiers, gebroken nachten, oneindig veel wasgoed, huilnachten, spuug- en koortsnachten met alle beddengoed verschonen en of ik dat met mijn schrale gezondheid wel aankan....en wat moet ik dan met die zolder vol meisjeskleding, waarvan de vloer al langzaamaan op instorten staat, en die box die maar op m'n slaapkamer staat en dat babybedje (die ik eigenlijk toch nooit gebruik omdat ik eigenwijs als ik ben kindlief bij me in bed neem, want dat is handig voor de BV). Ik wil het nog niet kwijt, ik ben er nog niet klaar mee. Want het is ook gewoon erg leuk, al die knuffels en frutsels en dat de wereld 1 groot avontuur is. En ik ben zelf enig kind en eigenlijk wil ik dat mijn kind niet aandoen...
    Nu leg ik mijn angst, twijfel enz. weer naast me neer, nu nog dat zeurende zenuwgevoel uit mijn buik doen verdwijnen. Ik ga me terug trekken met het zien van de 3e keer assepoester en gooi de luiken dicht, in totale ontkenning dat het waarschijnlijk toch echt te laat is nu.....(ohhhh help!).

10. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    sorry voor mijn klaagzang net, ik realiseer me echt wel dat ik al heel blij mag zijn met 1 kindje. Maar de wens is zo groot...ik hoop niemand voor het hoofd te stoten maar ook deze gevoelens zijn gewoon echt...:).

Nu stop ik ff met spammen van dit topic ;).

11. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamavanh; dikke knuffel voor je gevoel!
    Jouw angst dat het misschien nooit meer gaat lukken is denk ik voor velen van ons herkenbaar. X

12. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamavanh: misschien hing het gisteren in de lucht want ik had precies zo'n dag. 39 is best een normale leeftijd voor een tweede. En het maakt helemaal niet uit of je dochter 5,6,7,8 of wat dan ook is als er een brusje komt. Je weet zelf als enigkind ook dat wanneer je ouder bent die leeftijd er niet meer zo toe doet. Ik ben uiteindelijk ook geëindigd als enig kind nadat mijn broer overleed en ervaar het als behoorlijk pittig om er alleen voor te staan nu mijn ouders oud worden en het één en ander mankeren. Het voelt als een enorme verantwoordelijkheid. Het zou nu heerlijk zijn om nog een broer of zus te hebben waarmee ik mijn zorgen kon delen. Ik begrijp dus helemaal dat je daarvoor wilt knokken. Lukt het niet, dan heb je er in ieder geval alles aan gedaan!

Mijn bloedwaarden zijn menigmaal gecheckt. Ze waren altijd perfect behalve de laatste keer (in Genk). Toen was ik net enkele dagen klaar met het afspuiten van decapeptyl na een gecanselde poging. Toen stond mijn fsh en e2 bijna op nul en bleek mijn amh zo laag. Volgens een andere arts is decapeptyl na 6 dagen pas voor de helft uit je bloed dus hoefde ik geen waarde te hechten aan die cijfers. Over het amh was ze onzeker, dat mag in principe altijd geprikt worden, maar toch...als je lichaam nog helemaal stilstaat..? Ik had niet erg veel follikels bij mijn ivf pogingen dus het zal wel kloppen. Op 150 ie puregon 3 dominante follikels (laag ingezet omdat er meer dan genoeg klaar leker te liggen) en de tweede poging 5 of 6 dominante follikels op 250 ie puregon.

Verder heb ik een waterecho en een hysteroscopie gehad waarbij alles prima in orde bleek. Maar van dat zweten, whaaaaaaaat? Ik ben idd een nachtzweter. Ik heb dat gekregen na medicijngebruik op mijn zeventiende dus heb dat altijd los gezien van het zwanger worden. Normaalgesproken start het zo'n twee dagen voor mijn menstruatie. In deze cyclus was het de eerste 10 dagen elke nacht raak. Ik begon me toen inderdaad zorgen te maken en was bang dat ik stilstond. De verbazing was dus ook groot toen bleek dat er gewoon een follikel groeide. Waar kan het volgens jou op duiden dan?

13. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Nachtzweten hoeft niet altijd slecht nieuws te zijn. Ik heb het ook als ik ongesteld moet worden, altijd al gehad, dan drijf ik mijn bed uit. Volgens mij komt dat door dalend progesteron. Mijn temp is ook altijd erg hoog in de lf, ik denk dat ik van nature veel progesteron aanmaak.
    Deze ronde had ik eigenlijk de hele tijd door nachtzweten en was toen even bang dat ik in de overgang zou raken. Maar bij navraag bleek manlief het ook te hebben, gelukkig maar.
    Het uitblijven van nachtzweten vlak voor de menstruatie is voor mij een teken dat ik zwanger ben......

14. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Mamavanh, even een knuffel voor jou tegen het nare gevoel. Ik kan even niet uitgebreid reageren, want ben bij schoonouders en zit op foon.
    Hier overigens ook een samenslaper en langvoedster. Ik moest ook zo huilen toen ik de co-sleeper had afgebroken (omdat ik het somber inzag dat die voorlopig toch niet gevuld zou worden en alleen maar in de weg stond :().

15. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Brix: dank je, dat lucht op!

16. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Mamavanh, mensen zijn dom en bot. Iedereen hier herkent die opmerkingen vast wel! Ik heb nog geen wonder en ja ik die er een moord voor, maar jij hebt dat sterke gevoel voor een brusje. Natuurlijk is jouw gevoel ook echt en mag je dat hebben. Laat die mensen, is onwetendheid.

Pas zijn mijn oud collega's wezen eten en die hadden het erover dat ik er te veel mee bezig ben, dat als ik het loslaat het lukt. Alsof mijn vriend dan ineens 20 zwemmers heeft.

Domme kortzichtige botte mensen, helaas zijn er veel van.

17. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poppetje77: ja, die domme opmerkingen komen altijd van mensen die in één keer zwanger waren. Vind het altijd enorm neerbuigend....

18. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Tja heb er zo veel om mij heen die of per ongeluk zwanger zijn geworden of binnen twee maanden.. Ik word er nogal brommerig van als ze komen, oeps ongelukje.

Zeker als die mensen dan nog domme praat gaan doen en zeggen hoe je je moet voelen.

19. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    bedankt voor de steun meiden. Ik heb me hervat ...zaterdag is m'n slechtste dag van de week...moe van de week en soms overvalt dan van alles en nog wat me. Je weet wel, laat gaan slapen en om 6 uur wakker. Dus ben m'n bed s middags ingedoken en nog net op tijd weer opgestaan om ff te gaan schaatsen. Dat laatste doet ontzettend goed, buiten zijn...we zijn echt niet gemaakt om hele dagen binnen te zitten achter zo'n beeldscherm of in een vergaderhok. Afijn...jammer dat het regent nu. Maar als de lente gaat beginnen vind ik dat ook prima :p.

Babsie34: wat voor medicijnen gebruik je dan ivm dat zweten?

Brix: tsja ik had dus ook zo'n momentje met dat bedje zo van "wat doe ik ermee?"

Juul: wat ga je nou doen? ben wel benieuwd en in welke dosissen? succes! Op naar grote verbazing?!

Kiekske: die visstick geheugen capaciteit herken ik overigens van toen ik zwanger was van H.

Succes voor degene met echo's binnenkort

20. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamavanh: fijn dat het weer beter gaat. Ik heb geen medicijnen ivm nachtzweten. Ik heb op mijn zeventiende medicijnen geslikt waar dat een bijwerking van was. Het is nooit meer overgegaan....

Deel Deze Pagina