Hallo dames, ik heb net mijn AMH binnen, het is 2,1 dus gewoon goed! Samen met mijn FSH van 6 (laagste categorie), schildklier die goed is, hormonen etc verder ook, lijkt het er in ons geval op dat het EMC een verkeerd oordeel heeft gegeven. Of ben ik nu te optimistisch???
Poppetje: wat een fantastisch nieuws! Gefeliciteerd! Lijkt me ook een verkeerde beoordeling... Maartje: jeee, da's ook wat. Hoe nu verder?
Dag lieve Gent(en omstreken)meisjes, Eerder vandaag dus al verteld dat mijn ene eileider niet doorgankelijk is. Ik appte vandaag in de groepswhatsapp naar mijn lieve mmmdinnetjes (zwaait ff naar oa Juulzon )'zo'n raar idee, na bijna 5 jaar terug in de mmm gestapt te zijn vandaag te horen gekregen dat 1 van mn eileiders het niet doet'... En het voelt raar. Ik bedoel, normaal weet je dit soort dingen al bij de start van de malle molen. Maar ja, bij mij gaat altijd alles ff net wat anders, ofzo. Ik weet alleen niet wat nu wijsheid volgens Penny is. Ik heb haar vanavond al een mailtje gestuurd met de vraag of dit nieuws haar advies ook doet veranderen. Ik ben benieuwd naar haar reactie. Meestal reageert ze wel snel op vragen, dus ik blijf lekker F5'en. Poppetje, wat mooi dat je AMH zo netjes is!! Wel raar dan dat je vorige poging zo naar verlopen is. Ik hoop dat je snel een goed behandelingsplan zult krijgen waarmee je meer geluk zal krijgen. Wachten in MMM-land is altijd ontzettend klote, maar ik zie in je onderschrift 15-2 staan waarop je jouw intake zult hebben in Gent... Toi toi toi! MamavanH, ik herken mezelf in die dipjes. Nogmaals dank je wel voor al je tips en adviezen. Ook vanmiddag!! Jammer dat mn internist het te duur vond maar ik vind het in ieder geval super lief van jou hoe jij iedereen zo wilt helpen. Ik voel me in ieder geval heel erg geholpen Dank dus!! Juultje!! Veel plezier morgen met je papa!! Ik hoop dat je je cadeautje mooi ingepakt vind Brix, langvoedster en samenslaapster?? Ik had ook graag een langvoedster willen zijn, maar ben helaas met 18 maanden al gestopt. Maar samen slapen heb ik ook een mooie poos gedaan. Leuk om te lezen dat hier nog eentje is Babsie, wanneer mag jij voor je volgende IUI? Chantal, hoe staat het met je nieuwe vlam?? Ben ik iemand vergeten?? In dat geval sorry!!
Maartje84: tjonge, een verstopping van 1 van je eileiders en dat weten ze nu pas...........BIZAR!!! Wel een goed advies dan van Penny (of was die van jezelf?). Qua kosten, met name die mutaties kunnen internisten nogal allergisch op reageren. Ik hoor ook vaak dat Gent "onnodig" veel onderzoekt in de ogen van NL gyn. of dat dan afgunst is of puur calvinistisch geld geneuzel en ze het niet zonde vinden dat IUI's en IVF's (laat staan andere behandelingen) telkens "onverklaarbaar" mislukken...nog even los van alle emoties aan patiënt-zijde (en spanningen vaak m.n. in de relatie) dat doet er dan niet toe...Of dat zelfs door het geklungel van veel medici er veel koppels zijn die helaas kinderloos blijven dat doet er dan niet toe. BLEH. Ik baal daar echt van. In Athene en USA kost dat onderzoek van die mutaties zo rond de 450 euro (te overzien vind ik) maar hier in NL kost dat mega veel meer....(omdat ze het denk ik niet zo vaak doen). Een reden om zo'n (duur) onderzoek wel te doen is bijv. om te bepalen hoeveel heparine er nodig is om te zorgen dat patient X zwanger blijft. Bij meerdere mutaties is vaak een hogere dosering heparine nodig. Zeker goed om te doen bij hardnekkig niet zwanger worden (en indien er voldoende prednisolon gebruikt is) of herhaalde miskramen. Een engels meisje waar ik mee mail die gebruikt nu 0,8 heparine (VEUL!) maar wel met resultaat (en daarnaast doet ze ook nog eens vit. E, aspirine etc - dus echt bizar veel eigenlijk). Maarja als je dan de kosten ervan vergelijkt met 1 IVF poging.... Zo die frustratie is eruit Maar wat ga je nou doen met 1 verstopping? Kunnen ze dat nog ontstoppen?? (of ben ik dan te veel in een loodgieter-idee aan het leven?). Wat vreemd dat dat dan nooit gezien is, ben je wel eens echografisch opgevolgd in een misschien toen nog IUI traject ofzo? en was er dan wel een "blighted ovum" (hoe zeg je dat?) gezien? Rond dag 21 van je cyclus (misschien bij jou wat sneller?). Nog ff een vraag waar ik eigenlijk ook mee zit, mijn troela (dochter) is 5. Ik vraag me ook af of die Hidden-C er nou al zat toen ik zwanger was van haar....en of zij het dus ook heeft, vanaf wanneer mag je een kind wel zo'n (verschrikkelijke) AB kuur geven....??? Je kan haar toch moeilijk van die medicatie geven dat ze gaat bloeden om het dan uit te sluiten? of zou het dan in het kind haar bloed kunnen worden aangetoond omdat ze jonger is? Mijn ha wilde dat ik de C test in NL ook deed nadat hij de Athene resultaten gezien had. Er kwam in NL een titerbepaling van 8 uit (dat is ver onder de norm voor positief)...maar toch stel dat er bij dochterlief 0 uit komt dan geloof ik wel dat ze het niet heeft, of als er bij haar ook 8 uitkomt wat dan? moet ik haar dan ook zo'n AB kuur geven? of wachten tot ze in de puberteit komt??? met het risico dat het al wel heel lang loopt....ik vind dat toch wel een dilemma.....Brix hoe denk jij hierover? jij hebt toch ook een meisje??? Brrr...moet er niet aan denken dat dochterlief in dezelfde problemen komt als ik door zoiets simpels.... Poppetje: mooie AMH, daar ligt het niet aan. Kijk nog eens kritisch naar je overige waardes..... Babsie: dat nachtzweten is wel vervelend..ook wel vreemd dat het nooit meer overgegaan is. Kiekske: een poosje geleden schreef je iets over een geheugen van een visstick......misschien een idee om naar je ijzer/ferritine te kijken en je TSH? Klinkt op zich niet abnormaal hoor, na de bevalling wist ik niets meer, geen pincodes, loginnamen, passwoorden alles vergeten echt totaal finaal kwijt....1 tip...schrijf het allemaal op en geef het papiertje aan je man/vriend...weet hij waar het ligt als het zover is . Brix: wat een onwijs goed onderzoek heb je gevonden trouwens over die probiotica/darmstelsel en de relevantie ervan....wow...jij slikte toch probiotica toen je nu zwanger werd? Gaat ie goed? en wanneer ben je op voor een echo? Sophy: bedankt voor de mail! Armani: dikke knuffel, hou vol.... Juul: lukt het een beetje? ben zo nieuwsgierig wat je nou wel en niet doet.... Alle anderen zwaai en liefs! Zelf ben ik bezig met een Detox programma (beetje bizar menu maar zeker goed te doen) niet zozeer om kilo's te verliezen (want eigenlijk wil ik er wel 2-3 kilo bij) maar om te kijken of ik mijn immuunsysteem zo dan maar kan kalmeren. De anderen doen vooral mee om de kilo's kwijt te raken en dat schijnt ook goed te werken. Ik mag geen tarwe, graan, quinoa, rijst en ook maar een heel beperkt assortiment groente en fruit. Wel eieren, vlees, geen melk of lactose dingen, geen koffie, thee enz. Brood heb ik een vreemd recept voor maar smaakt wel en het mooie is de baktijd is slechts 3 minuten in de magnetron is wel ongeveer hoe ver mijn keukenprinses kwaliteiten reiken... maar het lijkt er toch op alsof er iets vreemds gebeurd (goeds dan in die zin). Mijn "brood" bestaat uit gemalen lijnzaad met psyllium (in een soort poedervorm), beetje water, beetje bakpoeder en 1 ei, mixen, 3 minuten magnetron, zorgen dat het wel "droog" is en dan door de helft en dan rooster ik het, redelijk te doen moet ik zeggen. Ik ga vandaag maar eens opruimen ons huis is één grote ontploffing / chaos. Mijn hemel waar zal ik beginnen....?!?!
Ff snel (lopend vanuit trein op weg naar werk) Die gedachte heb ik ook, mamavanh. Ik ben er ook bang voor. Penny zei dat ik me daar niet mee bezig mocht houden. Lekker dan... Dat gaat nl niet zo makkelijk. Eileiders weer a la loodgieter doorspoelen en klaar is Henkie??? Weet niet. Weet niet eens of ik in spontaan geloof. Ik heb wel een afspraak met NL'se gyn om de HSG te bespreken ingeplannend. Ben wel benieuwd naar zijn mening. @t DNA dingen betreft: ik denk niet dat ik het nog verder laat onderzoeken. Misschien wat simpele dingen via ha.... Weet niet. Momenteel gevoel van blwhghhh! Nog geen rea van Penny. Ohja: HSG had ik zelf bedacht en al contact opgenomen met de poli gyn. Later toen ik met penny belde gaf ze me nog het advies Hihi. Ik was haar dus al een stapje voor. Veel succes met poetsen en 'brood' bakken
@mamavanh, mijn waardes zijn als het goed is over twee weken allemaal weer bekend. Veel van een wijze vrouw geleerd dus nu aanvullende onderzoeken laten doen! @Maartje, kun jij Penny (neem aan paragnost of iets?!) altijd mailen? Gisteren bij mij een paragnost geweest, ze ziet een kindje, niet direct nu, maar het komt wel, 1 maar dat gevoel had ik zelf ook al dat het er maar 1 word, ze zag een poppetje voor zich met mijn ogen. Geeft wel iets meer rust zodat ik het EMC nu echt meer los kan laten. Dombo's daar.. Over 2,5 week naar Gent, heb er zin in en vind het spannend!!! Lekker met valentijn romantisch doen in Gent.. voor iedereen weer een dikke knuf
poppetje: Penny is geen paragnost maar van Serum Athene. Als je de site van Serum zoekt kun je info opvragen.
Mamavanh, het is een vraag die mij ook bezighoudt. Ook de vraag of de infectie heeft geleid tot het lage geboortegewicht van dochterlief. Lijkt me een goede vraag om Penny mee lastig te vallen, ik ga haar mailen als dit een doorgaande zwangerschap blijkt (ook als dat niet zo is ).
Hihi is geen paragnost Hoewel ik het heel fijn vind dat er mensen zijn doe troost uit zo'n persoon kunnen halen en ik bij het zesde zintuig plaats delict wel geloof dat er 'iets' is wat ze niet hadden kunnen weten, past zo'n paragnost niet bij mij. Maar wat Penny wel precies is, ik dacht een arts maar jet recept wat ik heb gekregen is niet door haar uitgeschreven...
Poppetje, wat fijn dat je AMH waarde goed is! Gelukkig mag je al bijna naar Gent, ben erg benieuwd wat ze gaan adviseren. Maartje, je hebt toch al eerder een HSG gehad? Wat vreemd dat ze dat niet eerder hebben gezien? Hopelijk reageert Penny snel en geeft ze een goed advies. Mamavanh, het blijft vreemd dat ze in NL zo weinig onderzoek willen doen. Het is vooral een geld kwestie. Toen ik een paar weken geleden aan de gyn vroeg of ze mij wilde testen op het MTHFR gen, kreeg ik ook te horen dat ze dat niet doen omdat het een duur onderzoek is en het niet bewezen is dat er enig verband is? Zucht . Kun je je vraag over de Hidden C niet aan Penny voor leggen? Kan me echt voorstellen dat je het wilt weten!
Armani: nee, is nooit eerder gedaan. Mijn NL'se gyn vond dat niet nodig omdat ik luteale fase insufficiëntie heb... Niet echt raar dat ik mijn NL'se gyn's van de fertiliteitsafdeling niet echt heel hoog inschat...., Luteale fase insufficiëntie... Dát was volgens haar dé oorzaak dat ik niet zwanger raakte. Verder kijken hoefde niet. Ik 'wilde' toch een HSG, maar kreeg ik niet. Uiteindelijk besloten dat ik drie maanden zou injecteren en als ik dan niet spontaan zwanger raakte zou ik een HSG mogen. In tussentijd kreeg ik een IVF indicatie waardoor m'n eileiders niet meer belangrijk was. Maar al die jaren heb ik het me afgevraagd...
Maartje, heb je nu niet de neiging om dit nieuws aan je NL gyn terug te koppelen? Tjonge dat is toch bizar dat je het toen al zelf gevraagd hebt maar dat ze het niet nodig vonden? Wat als je het toen al had geweten... Zo zonde!
Ja Armani zo dacht ik ook!, wie weet hadden ze er wel IVF's mee kunnen uitsparen, you never know...zucht....nou Maartje...pfff...
Brix: ik houd me aanbevolen als je wat van Penny weet...ik ga dan haar niet ook bestoken met vragen . Maar wel bizar eigenlijk stel je voor dat je misschien (en ik ook) nu al iets moet doen om later voor je kind ellende te besparen? Armani: MTHFR ik heb gezien dat de 677 variant via Reinier MDC iets van 39.28 euro kost. Dus rond de 40 pleurie...dat is toch niet echt "super duur" qua onderzoek? Beide mutaties dus 677 en 1298 kost via EMC iets van 80 euro (volgens mij voor de 2 samen) da's toch niet veel?? waar doen ze nou moelijk over?
Laboratorium Informatie Gids Online versie 1.2.1 http://www.erasmusmc.nl/47387/3056001/TARIEVEN_ODV ik vond het ook spotgoedkoop en vraag me af waarom ze zo moeilijk hierover doen...?!
Snap er helemaal niets van!!! Wat raar! H.man vroeg mij ook om het zelf te betalen omdat het anders te duur werd voor hem?