Wat schrijven jullie veel! Gisteren weer in Gent geweest voor de uitgangs echo. Terwijl ik daar lag zegt ze; oh ik zie daar iets ik zag een zwart vlekje op het scherm en het zweet brak me uit! Allerlei doemscenario's gingen door mn hoofd. Het bleek een kleine cyste te zijn. Ze vraagt; heeft u dat al vaker gehad? Nee nog nooit! Gelukkig zit hij niet in de eileider maar ernaast en kan het verder geen kwaad....pfffffff. Dus mag ik zaterdag gaan beginnen met prikken! Behandelschema mee gekregen, pregnyl gehaald bij de apotheek (wat een oude zooi daar) maar wel blij dat ik het heb! Kiekske; hoe laat krijg je de pipelle vandaag? Succes! Chantal; jij bent ook weer een stapje verder, nu wachten op de hysteroscopie. Wanneer krijg je die?
Oh, dat is even schrikken Armani! Gelukkig mag je starten! Hier net terug uit gent. Om 10.10 uur de afspraak met dr p. Uitgangsecho was goed, dus mag volgende week starten. Ik vermoed vrijdag de 1e spuit, maar dat ligt aan mijn menstruatie. Maar goed. Dr p was wat gehaast. Ze zou ook de pipelle doen. We moesten nog even naar de wachtkamer, want de kamer voor de pipelle was nog niet klaar. Paar minuutjes later kwam dr p weer: het ging nog lang duren boven, maar zij moest heel stipt weg vanwege een juridisch probleem. Ze kon de pipelle zelf dus niet doen, maar de arts die de hysteroscopie had gedaan zou het doen, dr krijn (of klijn, zoiets, jong vrouwtje, erg lief). Het kon echter nog wel 45 min duren. Ondertussen konden we dan het schema + recepten dan krijgen. Weer wachten, niet geroepen. Uiteindelijk naar boven geroepen voor pipelle. Wat een gewacht... De pipelle: van de krasjes heb ik niks gevoeld! Maar ze kon mijn baarmoeder niet in komen, daarom werd er een klem/ haakje aan gemaakt, aaaaaauuuuuu!!! Die pijn overheerste alles, dus vandaar de krasjes niet gevoeld. Ik had vooraf 2 paracetamol en 2 feminaxjes ingenomen, waar ik toch wel blij mee was. Het deed pijn, behoorlijk pijn, maar goed, het is gebeurd. Nu op de bank. Voel wel krampen, maar het is te houden. Na de pipelle weer naar beneden voor de recpeten ed. Gelukkig meteen aan de beurt. Oh, u start in spontane cyclus, dat staat hier niet. Oh, dubbel pregnyl, dan pas ik het recept even aan... Uiteindelijk alles compleet, geregeld, enz. Wat een ochtend!
Oh, vergeet ik nog wat dingen: Dag 3 en dag 5 tp: hebben ze gedaan, maar heeft absoluut geen meerwaarde. Nu gewoon kiezen tussen dag 3 en 5. Ook wij dag 5... Embryoscope: het UZ heeft er 2! Maar die worden gebruikt voor stamcelonderzoek ed. Dr p gaf aan dat de embryo's ook nu op een vast plekje blijven en niet erin, eruit, enz. Er is geen sprake van temp wisseling. Juul, ben aan de vraag mbt het onderzoek niet meer toegekomen, maar ik denk dat dr de sutter wel weet wat je bedoelt. Sorry... Zo, als ik iets vergeten ben, herinner me er maar even aan
Kiekske wat een gedoe allemaal zeg! Vervelend dat je zo veel pijn had tijdens de pipelle. Dus jij bent er nu ook helemaal klaar voor jullie hebben toch ook de pregnyl daar gehaald? Vandaag de deca en menopur gehaald, was fout gegaan met de menopur. Ze hadden zonder naalden besteld want dat stond niet op het recept ehhhhh zonder naalden is best lastig! Kan het moeilijk in mijn oor gieten of opdrinken. Na heel veel gedoe over de mail hebben ze het geregeld. Oh ja en ze hadden 47 ampullen menopur te weinig besteld want ze wisten niet hoe veel eenheden ik nodig had....het zal eens in 1 keer goed gaan Maaaaar ik begin morgen dus weer met de 1ste deca. Tussen 18.00 en 21.00 gaat ie erin. Spannend weer!
Ook lekker soepeltjes! Gelukkig heb je het nu. Ik heb de pregnyl nog niet. Ga maandag hier naar de apotheek. Als het niet te leveren is, haal ik het in gent. Spannend!!! Weer starten!!
Wel fijn om te weten dat de embryo's lekker warm worden gehouden en er niet steeds uit worden gehaald! Ze hebben dus wel een embryoscope maar gebruiken hem ergens anders voor? Wat apart. We gaan wel ons best doen om tegelijk de punctie te krijgen he haha Werd gisteren nog uitdrukkelijk gezegd dat je dan geen make up op mag, hoe moet dat dan met mijn tijgerkleuren-oogschaduw en knalrode lipstick? Bij mijn armani outfit hoort toch ook echt bijpassende aailaainer hoor.
Als ik me goed herinner zat ik vorige keer op dag 17 0f 18, dus als jij weer zo snel bent komt dat precies uit toch? Ik loop nu 6 dagen voor... Kan natuurlijk ook zeggen; nee ik wil alleen samen met Kiekske en anders niet! Moeten ze maar begrijpen hoor! Fijn weekend! Ik ga morgen naar een concert
kieske jee wat een verhaal weer! vervelend zeg! hopen dat de pijn mee mag vallen verder. zou wel leuk zijn als jullie de punctie samen hebben! armani veel plezier @ concert (@sea?)
Erg leuk armani! Veel plezier! Ieoor, wat ontzettend lief van je! Ik sta er zeker open voor, maar ik krijg het nog vergoed... Wil juul het niet?
Kiekse; ik hoef het niet perse kwijt, maar als ik iemand kan helpen die het NU nodig heeft en er niet aan kan komen..... vandaar mijn aanbod. X
Ieoor, ik vind het echt geweldig lief! Ik gun het een ander ook heel erg. Ik krijg het wel via de apotheek. Wat bestaan er toch nog lieve mensen op deze wereld
Heb het per mail aan dr prof gevraagd, maar ze wist niet waarbij bedoelde....???? Misschien zou je het bij een volgende echo willen vragen..? Zou fijn zijn! Xxx
Armani: zit de 1e spuit er weer in? Wel stoppen met dhea hè!! Juul: zal het vragen. Vreemd dat de prof het niet weet... Hoe gaat het verder meiden? Hier buikpijn bij bukken. Verder weinig last van de pipelle. Gelukkig.
En, gaan ze soepeltjes erin? Ik had bij poging 1 echt geen problemen met spuiten en bij poging 2 alleen maar blauwe plekken. Hoop dat het nu gewoon weer goed gaat. Ik moet stoppen met dhea zodra mijn menstruatie begint. Had gevraagd aan dr p hoe lang ik door mocht slikken. Je mag dit niet slikken bij een zwangerschap en het duurt een tijdje voordat het uit je lijf is. Dus je moet stoppen nu je met spuiten bent begonnen. Hier vanmorgen naar de apotheek geweest. Pregnyl natuurlijk niet leverbaar. Ze wilden me iets anders mee geven, iets waar ik nog nooit van gehoord had (geen ovitrelle). Dat wilde ik eerst navragen in Gent. Eenmaal thuis kreeg ik de heldere ingeving dat bij de huisartsenpraktijk van de overbuurman ook een apotheek zit. Daarheen gegaan, zij hadden het in de koelkast liggen en ik nu dus ook!