Brix: meis! van harte...een kloppend hartje....daar wordt je toch helemaal week van van binnen .... ??? zeg, wanneer zijn jouw "kritische" weken...? is dat al aan het begin of verderop in het traject?? fingers crossed!
hoi meiden, zo ff een ego berichtje...fff klagen het lucht zo lekker op deze week fm gehad op dag 10 en 14. Het zag er op dag 10 al best redelijk "knapperig" uit 1 ei rechts van 19 bij 21 ofzoiets en 8,5 bms. Hij zei dat het goed was...weet ik veel...ik denk van wel. Ik moest ook bloedprikken voor de vrouwenhormonen E2, P en LH en FSH. Ik zat nog een beetje te klagen dat ik constant zoooo moooeeee ben dus mocht ook m'n TSH doen (en bij afwijking werd dan ook T4 geprikt). 's avonds vliegt er op de terugweg in m'n auto bijna een ooievaar tegen m'n raam - dus ik zit vertwijfeld - is dit een teken (meiden sorry ik ben erg bijgelovig af en toe - maar soms krijg ik zo signalen door - ha ha - uitlachen mag wel hoor dus reed erg hopeful naar huis). Anyway, ik kom thuis, eten, koken etc. H. op bed gelegd en ik was zó brak en sjacho daarna (ze had écht alles uit de kast getrokken om een "echt achter het behangplak" moment te verdienen, dat ik er NIET aan moest denken om "het" te doen en mijn dochter H. was zo ronduit vervelend geweest die avond dat ik zoiets had....oooh help...hoe moet dat dan met 2....???? ZUCHT...toen vertelde Trix ook nog dat ze stopte met koningin te zijn en ik heb geloof ik 1 uur een beetje idioot achter de tv zitten grienen (alsof ik een Trix fanaat ben, ze deed het ook niet slecht ofzo maar toch ik ben geen royalty watcher)...ik had beter in bed kunnen liggen met manlief en iets productiefs kunnen doen, maar kon me er echt niet toe zetten. Gister hoorde ik dag 14 dat m'n ei al geknapt was (ik voelde op dag 12 ergens een soort plopje) en dat mijn TSH erg laag bleek iets van 0,29 ofzo...(dat was van die maandag) nu snap ik dus ook waar dat slechte humeur en de sex-anti-zin vandaan kwam........vandaag en gister erg goed humeur omdat ik zelf dat gevoel al had en iets geminderd ben op maandag met de eutirox (maar 6,25 mcg geminderd) en ik voel me werkelijk geweldig - gezellig etc vandaag. Op zich fijn natuurlijk maar AAAAAAHHHHHH waarom voel ik me goed NA een eisprong als ik 'm niet kan verzilveren...en niet ervoor...ik word zó moedeloos ervan soms...rotschildklier.....boehoe. Iemand anders nog iets te melden???
Gillen mag, AAAAAHHHHH, stomme schildKLIER :x! Waarom doe je niet wat mamavanh wil? Het langste dat een vruchtje bij mij bij een mk heeft geleefd, is tot 7+1, dat was een van de tweeling (eerste zwsch). Dus als volgende vrijdag de echo goed is (7+5), dan ga ik er wel in geloven (alhoewel mijn gevoel nu ook al wel goed is). Het stelt mij iig gerust dat het vruchtje op schema lag en er veel vruchtwater was, de voorlaatste mk zagen we hartje kloppen, maar toen lag het een paar dagen achter en was er heel weinig vruchtwater. De echodame zei er niks van toen, wat ik haar nog steeds kwalijk neem. Het was dat ik toen thuis kwam en aan de hand van de foto dacht dat het niet goed was, zo weinig vruchtwater. Dat bleek te kloppen, een week later was het vruchtje niks gegroeid en niet lang daarna kwam de mk. Goed, nu dus veel water, dus goede hoop. Bijgeloof...ik mocht van mezelf mijn nagels niet knippen tot we een goede echo hadden gehad . Ik heb een paar weken met irritant lange nagels rond gelopen
Brix, super van het kloppend hartje Hier gisteren toch op spoed beland, voelde me al paar dagen niet lekker omdat ik mijn tweede miskraam op 10 w 2 dagen had gekregen, en dat was vrijdag. Vrijdag dan heel klein beetje groenig slijm verloren samen met de utrogestan en zaterdag heel lichtjes bloed (maar wss van aambei en niet vaginaal verloren) maar kom, voelde me niet gerust Op spoed even moeten wachten en nav mijn verleden snapten ze wel dat ik was gekomen Echo gehad en al onmiddellijk mooi kloppend hartje, nog een meting gedaan en beebje was op echo al 10 w 6 d. Ook geen bloed meer gezien, maar probeer nu ook voorzichtig te zijn met toilet om geen druk meer te zetten ... Vrijdag 3de baxter gehad in Gent en vandaag wordt mijn klein superventje 3 jaar!
oei idd stomme schildklier maar wel beter zo denk ik als weer super te traag he. Maar kan me wel voorstellen hoe je je voelt, ik heb ook zo een jojo van een schildklier.
Mamavanh, ik ben net zo bijgelovig. Voor mama dood ging was ik zo nuchter maar daarna zijn er dingen gebeurd waardoor ik weet dart er meer is. Dus ik zal je nooit uitlachen, mijn vader lacht mij overigens wel uit.
Brix en sophy: gefeliciteerd met de mooie echo's! Mama: even een knuffel voor jou! (ik lees en leef verder op de achtergrond mee)
Brix, goed nieuws!! Elpie, schrikken zeg. Maar gelukkig was alles goed met de baby! Mamavanh, qua stolling was alleen in orde. Alleen Factor 8 is niet geprikt. Maar misschien kan ik dat alsnog via de huisarts laten doen, als ik ook de TSH laat prikken. Ik ga woensdag naar de 100 mcg Euthyrox en wil dan eigenlijk de week erna al laten prikken om te zien of de waardes al wat gezakt zijn. Of is dat te vroeg? Ik moet ook nog even een hystero afwachten, maar die hoop ik eigenlijk ook al volgende week of de week erna te hebben zodat ik daarna weer terug zwanger kan proberen te worden (mits de TSH dus goed is). En gewoon af en toe flink klagen hoor. Je bent iedereen zo goed aan het helpen steeds, maar ook gewoon soms van je afschrijven!
Mamavanh; wat balen dat je je eisprong niet hebt kunnen "benutten" Maar he je hebt wel de ooievaar gezien en misschien is dat wel een teken voor volgende maand... Gelukkig is je schildklier weer onder controle! Elpie; wat fijn dat alles goed gaat!
Ik denk het wel, ik ben namelijk niet eens een Gent gangster maar een Dusseldorf gangster maar wil wel een hoop weten over bepaalde onderzoeken enzo Dus, welkom!
Maartje, ik heb de 15e pas mijn intake, dus ben nog niet eens een Gent ganger, pas bijna.. Wij hebben besloten eerst naar Gent te gaan, wordt dit niets dan gaan we pas naar DD. Dus van harte welkom hier! Overigens heb ik DD wel alvast ook gemaild voor advies. Dr. Scholtes hoorde al mijn waardes en zei letterlijk dat ik niet in paniek hoefde te zijn omdat het tot zover allemaal normaal klonk. Alleen dat als ik na Gent na hun ga, hij wel een echo wil maken. Dat kon hij niet zien zo uiteraard.. Stelde me wel gerust. Overigens zei hij dat met mijn AMH DHEA niet zo veel toegevoegde waarde had.
Mamavan h , wat een domme schildklier zeg, kan me je frustratie goed voorstellen. Bijna een een ooievaar aanrijden zou ik gewoon als een goed omen zien. Dikke knuf voor jou. Brix, sophie en kiek goed zo dames. Bengeltje welkom. Ik moet donderdag voor echo naar gent, ben nu aantal dagen gonal aan het spuiten voor iui met lichte stimulatie. De antibiotica voor hidden c gaat erin als zoete koek nergens geen last van ( oeps hopelijk gil ik niet te hard).
Dank voor jullie welkom meiden! Kort mijn verhaaltje, in 1 jaar tijd drie missed abortions en kreeg in Nederland (zonder dat er een onderzoek was gedaan) meteen te horen dat dit door mijn leeftijd kwam (was toen 38) Ik ben augustus voor de eerste keer in Gent geweest, maar dat was meer voor een oriënterend gesprek, en toen samen met Prof. De S besloten om de chromosomen test en (de al geplande) kijkoperatie in Nederland te laten plaatsvinden, en die uitslagen af te wachten, maar ik raakte weer zwanger, want in Nederland was het advies gegeven dat ik vooral door moest gaan met proberen, ik had wel ondertussen een afspraak staan met prof de S. Helaas is mijn vierde zwangerschap ook weer uitgelopen in een missed abortion met een curettage op 21 december, en na het gesprek met prof de S is er toch wel een ernstig vermoeden dat het aan mijn immuun systeem ligt, mede omdat bij de derde zwangerschap een prenatale chromosomen test heeft plaats gevonden, en onze zoon was perfect gezond L Dus weer 13 buisjes bloed laten afnemen en a.s. vrijdag een kijkoperatie te Gent, en eind februari alle uitkomsten bespreken. Ben momenteel ook het boek van Alan Beer aan het lezen, en slik dagelijks onderstaand rijtje vitamine: B6 100 mg B12 10 mg D3 50 mg Omega 3 1000mg Foliumzuur (B11) 5 mg Zink 50 mg Efamol PMP Zijn hier nog meer meiden die ook wel makkelijk zwanger raken, maar het niet blijven?
Bengeltje: welkom (helaas). Je neemt een behoorlijke dosis foliumzuur heb je daar een specifieke reden voor? Merk je iets van afstotingsverschijnselen bij je miskramen? ik was ook steeds makkelijk zwanger maar helaas ging het steeds sneller mis. We proberen voor een 2e te gaan. Ik zag dat je laatste supplement zink bevat en je slikt al een behoorlijke dosis zink. Is daar een speciale reden voor? Lindra: succes met de echo, hopen dat het goed gaat. Krijg je extra (immuun)medicatie? en slik je aspirine? fijn dat de AB kuur goed valt. McKenzie: "mijn" internist vind prikken na 3 weken dosisaanpassing zinvol ervoor niet. Dus of 1 week goed is vind ik moelijk te zeggen. Die factor VIII zou ik idd via de ha proberen. Elpie: wel weer spannend geweest, maar fijn dat het er nu toch goed uit ziet. Brix: spannende weken tegemoet dus....duim voor je dat alles goed blijft gaan. Ga je nu 8 weken aan de AB?? gebruik jij eigenlijk ook utro? Tauret, Armani, Brix, poppetje bedankt voor het medeleven/steun. Van me afschrijven helpt. Ik voel me zo falen als moeder, vrouw, (huisvrouw), werkende vrouw, als mezelf...en ik ben dan blij dat ik weet dat het "slechts" mijn niet meewerkende schildklier is...maar toch...bleh....
Och meis toch... Gooi het er vooral uit hier (je moet het toch kwijt)!! Enneh, ik geloof er niet in dat jij zo'n falend mens bent!! *knuffel* Vandaag trouwens wat tips gekregen om schildklieren weer zelf het werk te laten overnemen. Ik sprak toevallig een homeopaat welke er heilig in geloofd dat met een juiste aanpak we geen Thyrax meer nodig hebben. Ze gaat nog op de mail zetten wat je dan precies moet doen. Ik weet niet of ik, wat ze ook op de mail gaat zetten, dat idd ga proberen, maar ben wel benieuwd. Zodra ik de mail heb laat ik het wel weten. Nieuws over mn dichte eileider en zo is inmiddels wat gezakt. Ik zit op AB dag 18 dus het schiet alweer op. Had van de week een mail naar Uber S. gestuurd en inmiddels reactie. Ik wilde weten of hij hij ideetjes had om de volgende stimulatie beter te gaan doen, maar hij wil dat ik daarvoor langs ga komen om het te bespreken. En een HSG zou wellicht kunnen, maar hij doet liever een Pipelle. Weet iemand of een Pipelle net zo'n sterk effect als een Hystroscopie heeft, of kun je voor het krachtigste effect toch beter een Hystroscopie doen?? Melatonine raadde hij niet aan, omdat het geen effect zou hebben op een betere, langzamere eiceluitrijping....
Maartje hij staat er echt tussen als behulpzaam bij eikwaliteit issues: Supplements to Improve Egg Quality? | Pulling Down the Moon Hormone melatonin improves egg quality in IVF bij mij werkt het cyclusverlengend en ovulatie-uitstellend met circa 2-3 dagen. Ik neem slechts 1 tot 1,5 mg per dag (in de avond) vlak voor het slapen. En alleen van CD 1 tot CD 12/13 daarna stop ik ermee omdat het in de wachtweken contra productief zou kunnen werken. als ik het slik heb ik een cyclus van 28-29 dagen. De afgelopen ronde heb ik het niet genomen en had ik een cyclus van 26 dagen met een redelijk vroege (althans voor mij) LH-piek op dag 11.
Thnx!! Vanwege mn gemakszucht vertaal ik het vaak automatisch naar het NL's: Merk jij effect op je schildklier als je Melatonine gebruikt?