1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindra

Lindra Actief lid

8 apr 2012
    318
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik wist niet dat je door mocht met clexane, dat is goed nieuws, krijg je de clexane vsn de S voorgeschreven tot 38 weken?

2. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Nee mijn eigen gyn heeft het behandelplan van DS via brief gekregen en weet dus dat dat de behandeling is.
    Ik krijg ze gewoon voorgeschreven via huisarts, endocrinoloog, gyn ... die maken er allemaal geen probleem van hier

Woensdag nog eens naar endo, ben benieuwd wat schildklier doet. Vorige keer was TSH 1,15 (tov 1,45 ervoor) maar FT4 was wel gedaald van 16 naar 15 .... Hopelijk toch weer iets hoger, hoewel het niet te laag is, maar zie het liever nog ietske hoger ...

Ik heb al een tijdje geen vit D meer genomen, sinds paar daagjes terug bezig. Hoeveel zou ik best kunnen nemen? 2000 IE?

Hier wil ik ook stilaan wat afbouwen met utrogestan, neem nog steeds buiten de 3 x 200 vaginaal nog een deeltje oraal in. Wil dat oraal iets of wat gaan inperken, met de vaginale wil ik nog een hele tijd doorgaan ...

3. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Ik dacht ergens gelezen te hebben dat placenta de productie van hormonen overneemt na x aantal weken .... iemand enig idee?

Heb nu het gevoel dat ik echt een deel van de utro afwil ... vooral die orale zijn echt zo niet goed voor mijn maag. Ik neem er nu 2 oraal in. Wou nu tot 12 weken echo nog maar 1 oraal innemen voor het slapengaan en als beebje dan helemaal in orde is op 12 weken enkel nog de 3 x 200 vaginaal verderzetten ...
    Kvind die beslissingen nemen altijd zo moeilijk, hoewel volgens mij zo een hoge dosis ook geen toegevoegde waarde meer heeft momenteel....

4. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Vanaf x aantal weken neemt de placenta de productie van hormonen over ... weet iemand juist vanaf hoeveel weken?

Ben nu de 11 weken gepasseerd. En ik merk dat vooral de orale utro me echt op mijn maag ligt ... ik neem er nu 2 orale in voor het slapengaan. Wou vanaf vandaag gaan naar 1 orale en als 12 weken echo goed is de orale volledig weglaten en enkel de 3 x 200 vaginaal behouden... sowieso tot 20 w, mss zelfs wel langer ...
    Voel me ook niet meer zo goed bij een hogere dosis ... zeker omdat ik weet dat placenta normaal een groot deel van de productie moet hebben overgenomen ...

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
  6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik ben toen met 12 weken gaan minderen (ik gebruite 3 x 2 bollen vaginaal) en ben rond de 15 weken echt gestopt.

7. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    ja tis gewoon dat ik nu al aan 5 x 200 zit ... en ik toch ook stilaan aan een "normalere" dosis wil geraken. zolang ik de 3 x 200 vaginaal blijf gebruiken vermoed ik niet echt dat er een probleem is ...Stomme beslissingen altijd
    Ik ben eigenlijk trouwens helemaal geen onzeker persoon ... maar als het op mijn lichaam en zwangerschappen aankomt .... pfff
    dat het maar rap augustus is

8. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Mama: dikke knuf voor jou!!! Als iemand geen faler is, ben jij het wel!!!!

Elpie, waarom zou jij moeten stoppen met de asaflow?

Maartje, weet jij jouw afbouwschema van de utro nog? Ik gebruik ook nog steeds 3 x 200 per dag, durf gewoon niet te stoppen. Wil ook rond de 15 weken afgebouwd zijn...

Meiden, ik volg jullie trouw!!! Denk aan jullie!!!

Liefs!

9. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Kiekske, omdat DS van mening is dat het enkel nuttig is de eerste 12 weken ... maar bij N* nam ik het ook tot 12 weken en dat heeft me wss verder gebracht. Dus geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om nu weer te stoppen met 12 w ...
    Gelukkig is het vrij verkrijgbaar, dus echt verbieden gaan ze het niet kunnen.
    Enkel in geval van placenta praevia of zo heb je meer kans op bloedingen ... dus hopelijk nu een placenta die op een mooi plaatsje ligt ...
    Bij L had ik placenta praevia en bij N* ook even hoewel het bij de bevalling niet meer het geval bleek, maar in ieder geval wel een voorliggende placenta. Heb haar daardoor ook nooit echt voelen stampen ..

10. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Ik zou ook niet stoppen... Ik slik het ook en ga mooi door tot 36 weken. Geen haar op mijn hoofd die denkt eerder te stoppen...!! Volg je gevoel meid!

Even een vraagje: ik slik nog dagelijks 800 mg foliumzuur. Weet iemand of dit kwaad kan? Van de vk mag ik dit niet meer in deze hoeveelheid nemen...

11. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    volgens mij kan 800 mg foliumzuur geen kwaad...heeft ze iets waar ze haar uitspraak op baseert?
    er zijn veel dames die veel hogere doseringen slikken de gehele zwangerschap door. Vooral bij MTHFR afwijkingen (en dan vaak in de L-methylfolate vorm de actieve vorm = makkelijk opneembaar).

12. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    Over progesteron:

Open Forum Lees bericht

mocht ik ooit zwanger raken weer en langer blijven dan zou ik pas rond de 20-25 weken willen afbouwen. Dit om de simpele reden dat ik een erg enthousiast immuunsysteem heb en progesteron dit immuunsysteem in redeiljke mate kalmeert. Ik baseer me daarbij op dat er progesteron fluctuaties kunnen optreden nog tot rond de 20 weken en ik mezelf nooit maar dan ook nooit zou willen verwijten dat ik te vroeg gestopt zou zijn mocht ik ooit zover komen en weer een miskraam krijgen.
    Hoewel dit echt niet voor iedereen noodzakelijk is, zou dit voor mij wel een echte overweging zijn.

Voor de afbouwende dames : ik zou adviseren wel bij afbouw enkele weken de progesteron hoogte te laten monitoren. Zodat er evt. nog terug opgehoogd kan worden als blijkt dat de waarde te fel zakt.
    Na de 25 weken zou het systeem robuust genoeg moeten zijn (hoewel ik denk dat ik zou doorgaan tot het kindje er is :D;):D;)).

13. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    MamavanH, dit sterkt me nog meer in mijn idee om gewoon verder te gaan

Y30 heeft dat ook gedaan (van op topic herhaalde miskramen), haar progesteron bleef ook heel erg laag en ik denk dat ze zeker tot 34-35 weken heeft voortgedaan ...

Wat denk je ervan de orale medicatie te minderen? In principe is 3 x vaginaal de max dosering

14. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Het liefst wil ook niet stoppen met de utro. Maar de doosjes zijn bijna op en ik heb geen idee hoe ik aan nieuwe moet komen. Van DD had ik al moeten stoppen, dus zij gaan echt niet meer voorschrijven. Zucht...

15. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Ik ga de Utro vanaf 12 weken afbouwen. Ik ben die pillen zo zat, maar dat is natuurlijk niet het argument om te stoppen, voor een kindje doe ik alles.
    Vanaf 12 wkn neemt de placenta de progesteronaanmaak over. Mijn miskramen hebben niet aan een progesterontekort gelegen en ik heb geen miskramen op immuunbasis. Mijn miskramen waren altijd erg vroeg, een innestelingsprobleem; als ik voorbij de 12 weken ben, zit het muurvast, om het maar zo te zeggen ;).
    Ik zie bij mezelf geen reden om langer door te gaan.

16. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Kiekske, als je liever door wil gaan, kan je HA het dan niet voorschrijven? Ik bestel altijd gewoon een herhaalrecept via hun onlineservice, zonder dat ik ook maar iets hoef uit te leggen.

17. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Hier bij Niene progesteron genomen tot 16 weken en tot dan liep alles goed. Heb me altijd afgevraagd of het daaraan gelegen kon hebben ...

Baat het niet schaadt het niet denk ik dan ook, en als het maar gewoon al voor de gemoedsrust kan zorgen en het gevoel dat kan ik me erna tenminste niet verwijten. Ik heb vanavond al 1 orale minder genomen dus zit nu op 3 x 2OO vaginaal en 1 oraal blijf ik nog verdernemen en ik zie wel wat de gyn daarover zegt volgende week ...
    Maar die vaginale .. no way ... ik doe lustig verder tot 35 weken

18. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Wat ik het moeilijk vind is dat ik niet weet of ik een mk zou krijgen als ik stop. Dit is de allereerste keer dat ik zwanger ben. Ik weet alleen dat ik bij poging 1 dwars door de utro heen ongesteld werd op dag 9 na punctie. Dat is dus veel te vroeg. Ik wil het risico gewoon niet lopen en het op zoiets kostbaars uitproberen. Ik wil gewoon doorgaan. Desnoods koop ik de utro wel online. Dat is mijn Frumpie dubbel en dwars waard!

19. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Kiekske, via de HA een herhaalrecept aanvragen! Heb ik ook gedaan.

20. Lindra

Lindra Actief lid

8 apr 2012
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elpie, vitd3 kun je risicovrij 4000 units per dag van nemen.
    Zou de prof de utro niet willen voorschrijven? De utro kan verder toch geen kwaad.

Ik ben vandaag in gent geweest voor de echo en alles is volgens schema, er liggen twee eitjes te wachten, ik ben van de stress vergeten hoe groot ze zijn, maar anyway de iui is zaterdag 2 dagen eerder dan gedacht. Maar ik had voor morgen een intralipid afspraak staaan, wat zal ik doen wel of niet door laten gaan? Ik krijg nu geen antw meer van drP. Hij adviseerde 3 dagen voor transfer en 3 dagen na, als ik morgen ga dan krijg ik 1 dag voor transfer het infuus.

Deel Deze Pagina