Zaterdag ging ie er soepeltjes in maar gisteren.... au Ik wist echt niet dat ik dan nu moet stoppen met de DHEA, heeft de prof ook niets over gezegd. Meteen een mail gestuurd... Fijn dat je de pregnyl in huis hebt! En weinig last van de pipelle hebt gehad. Wanneer moet jij nu weer naar Gent?
Goed dat je gemaild hebt! Ik heb het ook zelf moeten vragen hoor, ik weet niet of ze in de gaten hebben dat we dit slikken. Maar ik had het ook van Ieoor begrepen, dus vandaar dat ik het aan dr P gevraagd had. Had jij na de pipelle ook last van je buik wanneer je bukte/ voorover boog? Ik heb dat dus wel. Voor de rest niet echt last, gisteravond wat steekjes. Ik merk wel dat er iets gebeurd is daarbinnen. Ik hoef pas weer terug naar Gent voor de laatste echo voor de punctie. Ik moet nu bellen wanneer mijn menstruatie doorbreekt, zodat ze de vaste data in mijn schema kunnen zetten. Nu zijn het gegokte data. Balen dat spuit 2 pijnlijk was. Ik merk wel dat bij mij rechts in de buik minder pijnlijk is dan links. Maar heel de linkerkant van mijn lijf is gevoeliger op de één of andere manier
Ja met bukken had ik ook last van de pipelle, beetje kramp gevoel. Heb jij ook bloedverlies gehad na de pipelle? Jij doet de fm metingen bij jou in de buurt? Dat is fijn! Ben vandaag pas ongesteld geworden, ging me al zorgen maken. Op woensdag heb ik de laatste pil genomen. Ben benieuwd wat de prof gaat zeggen over de DHEA.
Laat je even weten wat de prof zegt? Ik doe de follikelmetingen idd hier, werkt supergoed. Zij vullen een formulier in, faxen het naar Gent en die bellen mij 's middags met het vervolg. Doe jij ze allemaal in Gent zelf? Pittig... Bloedverlies viel op zich reuze mee. Was ook meer bruinverlies. Maar niet veel. Dat plezier staat me helaas deze week weer te wachten Werd je normaal altijd sneller ongesteld? Ik had altijd op woensdag mijn laatste pil en op zaterdagavond meestal mijn menstruatie. Toen ik bij de vorige poging de pil gebruikte en met deca begonnen was, heb ik echt lang bloedverlies gehad. Was gewoon vervelend op een gegeven moment. Nu hoop ik mijn gewone menstruatie, ook al lang, 6 à 7 dagen. Jeetje, het begint nu wel erg dichtbij te komen! Bij jou gaat vandaag de 1e menopur erbij?
Ja vandaag de 1ste menopur! Brrr die vind ik altijd zo vervelend. Normaal werd ik met de pil ook na 3 dagen ongesteld, dus vandaar dat ik me zorgen ging maken. Jemig 6 - 7 dagen? Dat is lang! Bij mij is meestal al na 3 dagen weinig te zien. Voor jou gaat het nu ook opschieten, vrijdag toch? Wij doen idd alle fm metingen in Gent, bij mij in de buurt zit ook geen goed ziekenhuis waar ik het zou willen doen. Dus dan maar heen en weer rijden. Ik mag volgende week maandag weer voor de 1ste meting. Gaat wel snel allemaal nu!
Menopur prikt altijd wel een beetje. Heb jij zo'n doosjes spuitjes en naalden meegekregen uit Gent? Die vind ik veel fijner dan de bijgeleverde spullen. Helaas is mijn doosje bijna leeg en hadden ze er in Gent geen meer. Spuit jij ook 300? Ja hè? 3 Dagen ongi????? Wat een luxe!!!! Nee, dat is hier helaas echt niet. Ben er altijd een weekje zoet mee en dan heb ik ook nog vaak al een paar dagen van tevoren bruinverlies. Dus altijd erg lang aan het rommelen. Het gaat idd opschieten. Ik verwacht mijn menstruatie as woensdag en dat betekent dat vrijdag idd spuit 1 gezet wordt. Het kan zijn dat ik morgen al ongesteld wordt, de vorige ronde begon het een beetje op donderdag, maar zette het op vrijdag pas door. Ik tel dan altijd 4 weken - 2 dagen verder. Dan kom je uit op woensdag en dus heel misschien dinsdag. Maar dat merk ik morgen vanzelf wel. Maar iig deze week! Balen dat je geen fijn zkh in de buurt hebt. Gaat jouw man iedere keer mee naar Gent? Ik vraag hem altijd mee voor de belangrijk afspraken, maar bij de fm mag hij lekker thuis blijven. Ik sta nu op 16-07 voor echo 1. Heb jij last van de deca?
Nee heb geen spuiten uit Gent mee gekregen, het brand idd een beetje. Maar als je woensdag ongesteld wordt ga je pas vrijdag beginnen? Ik moest in Leiderdorp altijd op dezelfde dag beginnen. Best raar nu dat ik al begonnen met de deca en vandaag pas mijn menstruatie. Blijkbaar is het echt compleet anders als je de pil slikt. Mijn man altijd mee met de metingen, hij kan zijn eigen agenda indelen dus dat is makkelijk. Ik heb geen last van de deca (behalve de spuit dan). Jij wel? En 16 juli sta ik in principe op voor de punctie!
Nee, je kan 16 juli niet de punctie!!! Dan ben ik nog niet klaar! Als het net zo snel gaat als bij poging 1, heb ik 17 juli de punctie. Dus even een dagje rekken Ja, echt vrijdag pas. De 3e dag van je cyclus. Don't ask me why... Mijn mannetje kan ook zijn eigen agenda indelen, toch wel luxe. Mijn mams vind het ook leuk om mee te gaan, dus die rijdt voor die laatste echo dan mee. Denk ik. En die fm-s hier zijn op 10 minuten rijden, dus dat vind ik helemaal geen probleem. Ik werd van de deca ontzettend moe. Echt vaatdoeken slap. Had je eerder start in spontane cyclus?
Ja dit is de 1ste keer met de pil. gek he dat het overal weer anders is. Wow 10 min. rijden? Dat is echt luxe! Gezellig dat je moeder mee gaat Zal proberen om te rekken tot 17 juli haha zal af en toe een menopur overslaan. Zou dat helpen? Vervelend dat je zo moe wordt van de deca! Vond het wel vreemd dat je in Gent de deca niet zo lang hoeft te spuiten (maar wel fijn)
Ik vind die 7 dagen deca echt erg fijn!! Ik vond het echt niet fijn om het zo lang te spuiten. Waarom heb je nu gekozen voor de pil en niet een spontane start? Ik heb in Ned nog nooit iemand gehoord die zonder pil is gestart. Allemaal het vaste protocol met pil. Mmm... zojuist naar de wc geweest en zou er niks van staan te kijken als mijn menstruatie toch morgen doorbreekt. Verloor al echt zo'n sliert bloed (sorry, ranzig). Of zou door de pipelle mijn gebruikelijke bruinverlies al wat roder zijn ivm die beschadigingen. Zou ik Gent hierover moeten bellen?
ik heb niet zelf gekozen voor de pil, mij werd verteld dat dat standaard is in Gent. Waarom wil je bellen naar Gent? Heb ondertussen gemaild met de prof; zij zegt de DHEA doorslikken en bij een zwangerschap stoppen! De DHEA is alleen om meer follikels te krijgen. Ze wilde meteen weten hoe ik aan de info kwam dat het langer doorwerkt en dan invloed heeft op de zwangerschap....heb dus in vage termen gezegd dat dat van haar collega af komt en toen wilde ze weten wie dat was sorry kon er niet onderuit. Ik blijf het vreemd vinden dat er elke keer verschillende dingen worden gezegd. Dat maakt het zo verwarrend.
Oh jee.... Dr P krijgt op haar kop.... Maar... ik blijf het dus ook raar vinden dat er zo'n tegenstrijdige dingen worden gezegd. Het zijn toch collega's die in hetzelfde team werken en dezelfde dingen aan moeten houden. Oh jee... als dr P maar niet weet dat dit van mij af komt... Krijg ik dalijk nog op mijn kop! Maaar... ik moet wel zeggen dat ik ook had begrepen dat je moest stoppen vanaf de TP. Dr P. gaf aan dat de dhea nu zijn werk gedaan zou moeten hebben en dat het nu helemaal geen nut meer heeft... Jeetje, vroeger werd ik altijd zenuwachtig als ik op m'n kop kreeg. Nu ook gewoon Weet niet wat ik nu zal doen met de dhea. Gewoon doorslikken denk ik.
Tja wie moet je dan geloven? Weet het soms ook niet meer. Ik ga iig het advies van de prof volgen Misschien is het wel goed dat ze nu weten dat er tegenstrijdige adviezen worden gegeven, als niemand het zegt is het ook niet goed, toch? Dan kunnen ze één lijn gaan trekken want nu is het soms zo ontzettend verwarrend. Enne zenuwachtig? Ik neem aan dat dokter P dit advies niet alleen aan jou geeft, dus het kan van iedereen komen.... De 1ste menopur zit er weer in! Hij viel gelukkig mee maar wat duurt het lang voor de spuit leeg is, er komt geen einde aan
Het is weer gezakt, de zenuwen zijn weer weg. Heb met mannetje overlegd en ik ga doorslikken. Ook ik volg hierin de prof. Hoeft dr p niet te weten Die menopur gaat idd zo langzaam! Ooit voel je hem gewoon echt zo je lijf in lopen, raar... Maar hij zit erin meid! Laat die eitjes maar lekker groeien! Op naar een geweldig goede dhea punctie!!
Succes lieve meiden, met het spuiten. Op naar een mooi resultaat. Mijn volgende ronde begint bij mijn volgende menstruatie, over een maandje denk ik... Hangt een beetje af van hoe mijn cyclus het deze ronde doet... Doet me eraan denken dat ik nog even ovutesten ga bestellen . Ga morgen weer mijn blogje updaten, heb te lang niet geschreven. Succes en op naar de eerste zwangeren hier... Xxx
Hoi meiden, ik ben een DD ganger welke er over nadenkt om over te stappen naar Gent. Sinds 2 weken slik ik DHEA op aanraden van dr. S ivm herhaalde miskramen. Ik heb allerlei bloedonderzoeken gehad en hier is niets uitgekomen. Mijn DHEA was wel aan de lage kant (wel binnen referentiewaarden). Ik heb al 5 ICSI pogingen achter de rug en 9 terugplaatsingen. Wel 3x zwanger geweest, maar elke keer gaat het mis. De laatste miskraam is van een maand geleden. Afgelopen weekend ben ik ook voor het eerst weer ongesteld geworden. Alleen mijn menstruatie was de eerste dag heftig, tweede stuk minder en vandaag de 3e dag eigenlijk bijna niets. Normaal heb ik 5-6 dagen bloedverlies. Omdat jullie al een tijd DHEA slikken wilde ik aan jullie vragen of jullie veranderingen hebben gemerkt in je menstruatie... Het is natuurlijk wel mijn eerste cyclus na de miskraam, maar toch maak ik me een beetje zorgen. Voor zover ik het bergijp zijn jullie allen best tevreden over Gent. Ik word onderhand best moe van het snelle gedoe van dr. S uit DD.
Chantal: dat was het idd! Maar ik ben blij dat ik nu gewoon mijn pregnyl in de koelkast heb liggen. Juul: thanks! Jij nog een ronde wachten en dan ook weer aan de bak! Wanneer verwacht je je menstruatie weer? Als je cyclus gewoon normaal doet zeg maar? Marija: jij hebt ook al veel meegemaakt. Lees je stukjes ook in het poffertjes topic. Heftig hoor! Er bestaan veel sterke vrouwen en naar wat ik lees, ben jij er zeker één van. Mijn cyclus is ook wel iets anders dan voordat ik dhea gebruikte. Het is de 1e dagen heftiger en sneller weg. Ik vind dat heerlijk, want was altijd 7 dagen ongesteld. Volgens mij is er bij alle dhea gebruikers wel iets in de cyclus veranderd, naar ik gelezen heb. Ik voel mijn eierstokken rond de eisprong ook veel beter. Ik hoop dat het allemaal goede tekenen zijn! Er gebeurt iig wel iets... Ik ben tevreden over gent. Ze hebben de tijd voor je, luisteren naar je, je wordt serieus genomen. Soms moet je wel een tijdje wachten, omdat ze ook de tijd nemen voor anderen. Maar ja, dat is dan maar zo. Succes Marija, ik hoop dat je snel een wondertje in je armen mag sluiten!
Oh, armani, ik heb me aangepast aan jou, ben vamdaag maar ongesteld geworden, dus mag as do gaan spuiten ipv vrij.
Bedankt voor je antwoord Kiekske... ik was ook meestal 7 dagen ongesteld (wel 2 dagen bruin). Dus ik zou het ook niet erg vinden als het voortaan zo blijft Bedankt voor je lieve woorden... ik ben wel een sterke vrouw, maar je grenzen worden elke keer verlegd... na mijn 1e miskraam van een jaar gelden (kindje was met 11 weken en 2 dagen overleden) dacht ik dat ik dat nooit meer mee zou kunnen maken...ondertussen ben ik 3 miskramen verder... en ik blijf doorgaan... alleen mijn leeftijd heb ik ook niet meer mee... bijna 35 jaar oud... maar ik geef echt niet op nog... in augustus vakantie en dan wil ik weer gaan starten. Jij dus nu begonnen... heel veel succes! Een poging is latijd heel spannend... eigenlijk vanaf het begin al... en toch, kan ik zelf niet wachten om te gaan starten... dan gebeurt er tenminste wat... Armani, jij ook veel succes met deze poging... hopelijk gaat DHEA iedereen geluk brengen