1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindra

Lindra Actief lid

8 apr 2012
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi fijn je hier ook te treffen kishka tuurlijk ben je welkom.
    Ja ik ga denk ik dusseld bellen.

Ik heb via de secr van de prof gehoord dat ze adviseert gewoon doorgaan met iui. Volgens de prof zijn de kansen met lage amf met iui beter dan bij ivf. Ik kan ook pas in juli terecht voor een gesprek met haar, dan zijn mn eitjes misschien helemaal op. Volgens de assistente gaat dat niet zo snel.
    Mij amh is van vorig jaar mei 1,3 naar febr nu 0,4 gegaan:x

Mireille ik heb aan de S uitgelegd dat het voor mij heel erg belangrijk was en dat ik overtuigd was dat er iets met mijn stolling was.
    Wat haar over de streep trok is dat ik haar zei dat er geen echte risico's zijn verbonden aan bloedverdunners, ja als je in een ongeluk betrokken raakt of je perongeluk een ader doorsnijd. Er zijn heel erg veel mensen die bloedverdunners gebruiken.

De vit b kun je zelf kopen ik ben er van overtuigd dat mthf belangrijk is ook voor de rest van je leven. Ik ben van plan om die extra vit gewoon voor altijd te blijven slikken.
    Waarom zou je prednison willen gebruiken?

Lieve mireille trek je alsjeblieft niks aan, het is ook erg wat jij hebt meegemaakt. Twee kindjes verliezen, ik snap niet dat mensen altijd maar ergens een mening over MOETEN hebben, waarom niet gewoon naar je luisteren en empathie hebben voor je verlies, angsten en onzekerheden.
    Ik ben zelf helemaal klaar met de zogenaamde nuchtere nederlandse inslag wat betreft miskramen en onvruchtbaarheid, half Nl loopt inmiddels in dusseldorp of gent zo goed Zijn we in NL.

ik weet soms ook niet hoe ik het volhou, gisteren was voor mij een kl.ten dag. Gewoon dag per dag, stap bij stap. We steunen elkaar hier.
    Dus hang in there dikke dikke knuf

2. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik snap helemaal hoe jij je voelt, alleen durf ik nog niet stil te staan bij wat ik heb meegemaakt...ik moet mijn energie omzetten in vechtlust. Ik word ( ook best vermoeiend) bij elke tegenslag bozer en strijdlustiger.

3. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik heb ook weer een dingetje...bij mijn uitslagen ( en dus ook niet besproken) stond geen heterogyzoot mthf uitslag, daar heb ik dus achteraan gemaild, krijg ik deze reactie: De MTHFR is gecontroleerd en is geruststellend?? Heb terug gemaild dat ik de zin niet snap en dat ik het op papier wil zien. Ben ik nou zo dom?

4. Lindra

Lindra Actief lid

8 apr 2012
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bengeltje 73 nee juist heel goed, mij waren ze ook vergeten te meldn dat ik hetrozygoot was, omdat men in gent niet overtuigd is dat het iets uitmaakt.
    Heel goed van je xxx

Herken wat je zegt ik zet ook snel om naar vechtlust en boosheid, verdriet is voor mij moeilijker te handelen. Voor jou ook dikke knuf, hou vol hoor.

5. Lisa1976

Lisa1976 Actief lid

10 dec 2012
    209
    0
    16
    @Lindra, bedankt voor je lieve woorden, had het even nodig... Nee, de prednison heb ik niet nodig denk ik. Het ging er meer om dat wanneer ik mensen in mijn omgeving vertel wat ik hier te weten ben gekomen en wat de mogelijkheden zijn dat ze me dan al vreemd aankijken, alsof dat het niet waar is, alsof dat het levensgevaarlijk is, alsof ze me niet geloven als ik vertel over de zorg in Nederland. Hier in mijn omgeving denkt iedereen, maar dan ook echt bijna iedereen dat we onze meisjes zijn verloren omdat het meisjes waren, ik zou geen meisjes kunnen krijgen. Ik heb er zelfs discussies over gehad dat ik moest overtuigen dat het niet zo was, hoe idioot !! En iedereen om me heen wordt zwanger en blijft zwanger en krijgt gewoon een baby, gewoon hoppa met alle gemak... Ze maken zich druk over dat ze te dik worden,of hun wens voor een meisje/jongen toch wel uitkomt.... De 20 weken echo wordt afgedaan als ooh leuk, naar de baby kijken en kijken wat het geslacht is.... Zo makkelijk, zo makkelijk. En dan lees ik hier alle verhalen over hoe zwaar het wel niet is als je in MMM zit, als zwanger worden niet zo vanzelfsprekend is, sommigen die al jaaaaaaaaren bezig zijn en nog met lege handen staan..... Maakt me verdrietig en ben zo zwaar geirriteerd als er dan in mijn omgeving zo makkelijk over wordt gedaan, kots er van. Of ben ik gewoon enorm jaloers op hun onbezorgde zwangerschap ??

@ bengeltje, ik snap je vechtlust, sterkte. Ik heb toevallig gisteren mijn uitslagen via de mail opgevraagd en kreeg het MTHFR blad netjes mee gemaild, zonder dat ik het had gevraagd.. Ik zou bellen en vragen of je hetero/homo of normaal bent, wb de MTHFR. Sterkte !!

AAAAAH lekker meiden, even mijn frustraties er uit gooien, thanks !!

6. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Dat heb ik hier dus ook al vaak gehoord, dat we mss gewoon geen meisjes kunnen krijgen. En als dat idd zo is, dan gaan we dit keer weer dik pech hebben. Maar ik weiger daarin te geloven. Dan geraak je volgens mij geen 19 en 21 weken zwanger!

7. Lindra

Lindra Actief lid

8 apr 2012
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mireille heel erg herkenbaar, je hebt soms gewoon mensen die geluk hebben. Die zich nergens druk om maken en die lijkt het van een leien dakje te gaan. Vooral die mensen zitten je altijd heel meewarrig aan te kijken alsof je inderdaad iets verzint. Ik heb dat niet ....het geluk om achterover te leunen en dat het zich vanzelf regelt. Niks van aan trekken pfff zo!!

Ik leg aan die mensen niks meer uit die discussie kost alleen maar heel veel energie en negativiteit.

8. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mireille, heel herkenbaar, je gevoelens... Ik heb ook "geluk" om samen te werken met een collega wiens man een arts is. Je kunt het al voorstellen... natuurlijk is de Nederlandse gezondheidszoeg de beste, en ze schrijven je geen medicijnen voor in Nederland omdat het niet bewezen dat het werkt, en gevaarlijk kan zijn, en natuurlijk loopt Nederland helemaal niet achter op het gebied van vruchtbaarheidsbehandelingen... Ik durf ook niet meer te vertellen wat voor behandelingen we allemaal gaan krijgen. En ja, mensen die nooit vruchtbaarheidsproblemen hebben gehad, denken heel makkelijk over kinderen krijgen. En als het jou niet lukt, doe je blijkbaar iets fout. Een vriendin van mij heeft zelfs gezegd na mijn eerste miskraam dat ze lang heeft gedacht (!!!) en dan toch tot de conclusie kwam dat het niet onze schuld was... Zucht. Wat kun je tegen zulke mensen zeggen...

9. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Oh neeee jij bent zeker niet jaloers!! Ik kots er ook van, van die oh zo perfecte mensen! Bleeeeggh

10. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Sorry.... geen meisjee kunnen krijgen??? Pardón?! Wat belachelijk en vooral kwetsend. Daar kan ik echt niet bij met mijn verstand! Ach mensen zijn soms zo naïef, nirmand kan dit écht snappen hier, behalve MMMmeiden. Ben zo blij dat ik dit forum heb gevonden, daarvoor al andere fora. Dit heeft me wel die 3,5jr op de been gehouden.

zijn jullie trouwens lid van freya? 23-3 weer een freya dag, voor zowel leden als niet leden. Ik vind het magazine ook altijd mooi. Lidmaatschap warm aan te bevelen!

Lieve knuffel tegen alle kwetsende opmerkingen!

11. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    er is zoveel geschreven dat ik door de bomen het bos niet meer zie ;).

welkom NCM

Elpie: een dochter! wat geweldig fijn dat ze (althans naar alle waarschijnlijkheid een "ze"" ) het goed doet. Dat zal wel extra emo zijn na N.....

Kishka: we kennen elkaar al ;) welkom hier (helaas).

Bengel:
    gewoon vragen om een kopie en de exacte uitslag en dat je niks kan met die patientvriendelijke ;) manier van praten maar gewoon feitelijke info wenst.

Lindra: goed dat je gaat kletsen met DD!! AMH kan fluctueren he? zou het niet door de stimulatiehormonen komen dat je eerder bent gaan ovuleren? zou je niet een IUI zonder hormonen met alleen pregnyl proberen?

Maritu: hoe is het nou?

@Brix, bdotsie, Elpie: herkenbaar van die zelfbeschermende mannen ;)!

Iemand maakte de opmerking MTHFR en zoveel met problemen, ik geloof ook niet in toeval ;). En idd MireilleE als je "compound hetero" bent is dat even erg en moet dat met heparine behandeld worden. Er kunnen ook nog ander factoren zijn zoals PAI-1, MTHFR 1298 (die bedoelde je) maar ook heterozygotie voor factor V leiden bijv. of andere mutaties.

voor de meiden die niet meer durven te vertellen waar ze allemaal mee bezig zijn....gniffel...zoooooooo herkenbaar. Weet nog dat ik bij een internist iets aangaf over prednison en zwangerschap....PROEST!! dat was eens en nooit meer laat staan bij vrienden of kennissen ...nee dat doe ik niet meer ;);).

Ik krijg ook al weleens te horen, "oh ik vind jou helemaal geen type voor 2...hoe vind je die dan...als ze dan horen 8******** in 3 jaar tijd gaan ze wel dimmen....ik merk aan mezelf dat ik er steeds makkelijker in wordt. Ik merk ook dat het mooie is dat ik wel veel milder ben geworden in die 3 jaar tijd. Dat er heel weinig "goed" of "fout" is in keuzes die mensen maken. Veel bewuster van dingen die ik zeg, of de tijd die je hebt en dat mijn glas écht halfvol is. Maar ook dat ik erg zat ben van artsen die niet meewerken...bleh...ik voel me echt een eigenwijze patiënte nu. En ja ik heb ook mijn zwakheden, als dan een vriendin van me zwanger (per ongeluk) raakt van de 5e en het blijken er dan 2 te zijn, dan steekt dat wel een beetje...hoewel ik me ook realiseer dat ook haar hart groot genoeg is maar dan denk ik wel...jeetje kan dat niet allemaal een beetje beter verdeeld worden over de wereld. En dan mogen van mij eerst alle lege handen gevuld worden en dan een brusje (en nog één en nog een en nog een). ;)
    Ik merk wel dat ik een beetje lage dunk heb van de NEderlandse zorg terwijl die op sommige punten dan toch ook wel goed is.

oja spuugpakketje is aangekomen vandaag in Los Angeles ;) ben benieuwd wanneer ze wat weten zou 6-8 weken gaan duren.....

12. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    @ mamavanh: hier ook heel nieuwsgierig wat er uit je spuug ;) gaat komen :)

13. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    bdotsie: jij ook een vroege vogel ;)...was nog vergeten te zeggen dat ik als ik jou was gewoon toch beetje zou genieten van je banner! Hopelijk 40 weken lang!!

14. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    amai mamavanh, zo vroeg wakker. Toen las ik nog zalig te snoezen :)

Benieuwd naar de resultaten van je spuug! Is wel lang 6-8 weken wachten, of ligt dat nu gewoon aan mij dat alle weken gewoon lang duren :p

15. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    was idd heel erg emo, maar ergens diep vanbinnen wist ik al langer dat dit terug een meisje zou worden .... maar er zijn heel wat traantjes gevloeid. alles van N* flitste terug voor mijn ogen. Maar toch geloof ik ergens diep vanbinnen dat we dit kindje echt wel op de wereld gaan zetten, het gevoel is zo anders en wss geloven jullie niet in tekens, maar ik krijg de laatste tijd allemaal bizarre signalen dat het echt wel goed komt. Best wel creepy aan het worden. Probeer me daaraan vast te houden maar de schrik overheerst toch nog wel eens op momenten hoor
    zeker omdat ik nu idd besef, goh 16 weken al voorbij, als het nu misloopt is het weer een bevalling. Het is sowieso onze laatste zwangerschap, pos of neg uitkomst, dus dit is echt erop of eronder, en dat maakt het wel extra moeilijk allemaal!

16. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    en enorm veel schrik om met de Ivig baxters te stoppen, zou diep vanbinnen willen doorgaan tot 28 weken , maar Noens gaat daar nooit in mee willen gaan! In de VS wordt heel vaak tot 28 w gedaan, daarna zou de baby groot en sterk genoeg zijn!

17. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    heb een reactie vanuit Gent dat ze indaad "vergeten"waren deze uitslag te melden, en dat gerustellend in orde betekent??? maar ze sturen he nu na

18. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Juist terug van Gent. Eerste ivig baxter gehad. Ging goed. Heb daar een leuk mede forumcolegaatje ontmoet en dat was wel heel fijn ;)

19. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    dr. KK gaat er zelfs soms mee door tot de 40 weken...(afhankelijk van de NK-cel activiteit).

20. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    bdotsie, als dat geen toeval was he :)

Deel Deze Pagina