1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Hallo dames!

Hoe is het met iedereen hier in dit Siberische weekend? Pfff, ik ben zo klaar met de kou :(

Gister mocht ik voor het eerst naar de VK. Tof mens, heeft ook de bevalling van dochterlief gedaan. We zaten te praten over mijn VG, alle miskramen, kijkt ze me vol medelijden aan en zegt: 'Och meisje, hoe heb je het volgehouden?' Ik dacht bij mezelf: 'Niet!' En toen ging ik, ik heb genadeloos een potje zitten janken. De VK was zo lief, ik ben echt fan van haar. Ik heb ook verteld over ons traject, van NL, naar Gent, naar Athene. En ze zei dat ik wsch niet zwanger was gebleven als ik zelf niet al dat initiatief had genomen en de weg had gevonden die ik nu heb bewandeld. Ik vond het zo fijn dat ze dat erkende, met haar kan ik praten :).

Het hartje voor het eerst horen kloppen, zo'n mooi geluid! Bloeddruk was goed. Alleen mijn hb was laag, 6.6. Het MCV was ook laag, wat kan duiden op een ijzertekort. Ik slik een multi met een flinke dosis ijzer, dus de hb viel me tegen. Maar ik kan het wel verklaren. Ik ben het eerste trimester aardig wat bloed verloren met de ontlasting; ik durfde de zetpillen tegen mijn darmziekte niet te gebruiken. Nu ik ze weer gebruik, is het bloed weg en hoop ik dat mijn hb weer stijgt.

2. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Ach meis toch, het is ook een vreselijke tijd waar je doorheen bent gegaan.
    Fijn dat je VK zo lief is en dat je eindelijk eens wat erkenning hebt gekregen in plaats van de standaard afwijzingen waar de ziekenhuizen zo om bekend staan.

Ik ben zo blij voor je dat je beebje het zo goed doet!!!

3. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Brix: super dat het goed gaat met je beebje!

4. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    Brix: fijn dat beeb het goed maakt! :D en jeetje wat een laag hb! voel je je niet ontzettend moe? (wat ontzettend dapper dat je die zetpillen niet gebruikt hebt, maar was dat echt nodig?). Bloed in je ontlasting...hmmm...:(.
    Je hebt een lieve VK, maar dat je nu pas mocht komen joh...met jouw historie?!? hoor je niet eigenlijk bij een gyn te lopen met MS??

bdotsie:
    fijn dat het beter gaat en dat Gent je gerustgesteld heeft.

Tauret: lang niet gehoord maar vlgs mij ben je bijna uitgerekend en ben erg benieuwd hoe het met je gaat?!

ben ook klaar met de kou en de sneeuw...heb vorige week voor de 3e keer mijn moonboots op zolder gezet. Denk dat ik ze gewoon beneden laat staan, wie weet breekt dan de lente door :D???

@ego:
    gister Gent dermatologie, weer een nieuwe stapel met recepten meegekregen over een maand terugkomen. Er zit verbetering in, maar mijn handen waren nu helemaal opgezet, dik, rood, droog en jeuken!!!! aaaah wordt er gék van. zucht. Het schiet niet op.

Nog langs de afd. repro gelopen. DS bleek ziek te zijn geweest en ik krijg nog reactie op mijn e-mail. Ik vroeg of die soms in de spam bak beland was (kan toch?). Wel kreeg ik het advies mee de AB eerst z'n werk te laten doen en voorlopig (minimaal 1 maand maar liever nog langer) géén HSG te doen. Want het moest eerst rustig worden anders zouden de bacteriën zich verspreiden. OK dan, doe ik. Wachten-wachten-wachten ;).

Fijn weekend!

5. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Ja, ik schrok/baalde ook erg van mijn hb :(. En moe, jazeker, MOE zelfs. Als ik een trap op heb gelopen, sta ik te hijgen als een oud wijf. Tja, is dat door zwangerschap of door de hb? Of beide ;)?
    Nou, blijkt dat de hoeveelheid ijzer in de Thorne geen overbodige luxe is voor mij :).

Het was voor mijn gevoel kiezen tussen de zetpillen gebruiken, waarvan in de bijsluiter staat dat er nog niet genoeg over bekend is wat het met de vrucht doet of mijn darmziekte laten opvlammen. Ik durfde het risico niet te nemen en ik heb ze niet gebruikt. Maar ik had ze dus eigenlijk wel nodig :). Ik had de laatste weken erg veel last, veel slijm en bloed bij de ontlasting.

Omdat ik al echo's kreeg in het UMCU en het traject voor prenatale diagnostiek daar ook was ingezet, hoefde ik niet eerder bij de VK te komen. Ik geloof ook niet dat ze eerder iets voor me hadden kunnen betekenen, geruststelling kreeg ik al door de echo's. En nu ging ik met een termijn waarbij het hartje zeker weten te horen was, dat vond ik zelf wel prettig. En tot slot, ik heb al zo vaak de intake bij de VK kunnen cancelen, dat ik nu zeker wilde weten dat ik ook blijven mocht nadat ik de intake had gehad ;).

Met MS hoef je niet bij voorbaat al bij een gyn te lopen. Dat gaat na overleg/op indicatie, afhankelijk van wat de neurologische verschijnselen zijn. Ik heb bij de zwangerschap van mijn dochter een gesprek gehad met mijn neuroloog en hij zag geen reden om bij de gyn te lopen, aangezien het goed met me ging. En dat is nog steeds zo :D.
    Ik wil ook na al het medische gedoe heel graag bij de VK blijven en zo natuurlijk mogelijk bevallen.

mamavanh, arggghhh, jeuk is zo verschrikkelijk :(. Gelukkig dat het wel de goede kant op gaat met je huid.
    Bedoelen ze met de AB de AB van Athene? Of andere AB?
    Wachten is stom :x!

6. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    ik vind je super dapper zeg...brrr...tsja maar het is ook geen keus...dus dan maar opvlammen, maar toch echt dapper mens!
    van die VK niet willen afzeggen kan ik me heel erg goed voorstellen, maar je was er nu!!
    dat hijgen als een oud wijf...ha,ha,...da's zeker van je lage ijzer ;):D. Ik herken het (ook zonder zw.schap).
    Fijn dat je neuroloog het niet nodig vindt, ik vind een VK zelf ook prettiger, hoewel ik wel blij was toen ik in al mijn eigenwijsheid op 37 wkn toch naar de gyn mocht voor een echo omdat ik toen bleef volhouden dat het hoofdje tussen m'n ribben lag en de billen beneden (ze had toen geen echo maar deed voelen en gaf aan dat het zeer onwaarschijnlijk was....;)).

De Atheense AB ;)

7. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Zo zie je maar weer, VK's/gyns moeten altijd luisteren naar het gevoel van de vrouw :D.

Dus je hebt verteld van de Atheense test en AB. Wat vonden ze/vond DS ervan? Of had je dat al eens hier geschreven. Ik ben daar toch erg benieuwd naar. Maar kennelijk nemen ze het serieus genoeg om jou te adviseren eerst die kuur af te maken.

8. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Heb niets over Athene aangekaart maar dat ik van de ha de AB heb gehad (wat ook waar is ;) maar niet het hele verhaal...) ik heb de confrontatie erover met haar niet aangedurfd :).

9. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Hahahaha, daar moet ik dan weer heel erg om lachen :D! Ik vond het al stoer van je dat je aan DS over de Atheense AB durfde te vertellen. Ik had het niet gedurfd :).
    Ik durfde het gister wel aan de VK te vertellen en ze reageerde er dus heel goed op :). Alleen is mijn aspirine-gebruik nog niet ter sprake gekomen, wel zo rustig ;), maar ik vind eigenlijk wel dat ze het moeten weten :)

10. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    ha,ha,ha!
    bij m'n ha durfde ik het wel, hij reageerde toen heel goed.
    nou zei die ik vind het dubieus, maar ondanks dat moet je die AB dan maar doen ;).
    Bij DS had ik al zoveel discussie omdat manlief apert weigert zaad te laten testen :):(. Dus nog zoiets "mals" erbij durfde ik niet aan. Anders had ik het wel gezegd, denk ik....:).
    Aspirine ja, je VK moet het weten! Dat durf je best ;).

11. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Kwam even naar jullie zwaaien * zwaai, zwaai*

Enne Brix, naar de VK gaan is zeker een mijlpaal, ik heb zelf helaas nog nooit DE intake mogen halen :( knuffel x

12. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Zwaai bengeltje ;)

Hier is het pfffff balen balen balen.... Had in de week al gezet dat ik wat bruinverlies heb gehad. Nu door die utro moet je echt de hele tijd een inlegkruisje dragen omdat er regelmatig vloeistof uit loopt. Nu gisterenavond toch serieus even geschrokken, men inlegkruisje zag bruin van oud bloedverlies, nu nog een miniem klein beetje last van. Vandaag toch maar even naar Gent gebeld hiervoor en de gyne van wacht aan de telefoon gekregen. Uitleggen dat ik een licht trekerig gevoel heb aan de bm en dan het verlies. Och mevrouw, maak je geen zorgen, dit kan een perfect normale zw zijn, kan nog van de innesteling komen. Als je echt pijn krijgt en rood bloedverlies mag je terug bellen anders je eerste echo op 3 april afwachten. Nou zijn we weer heel gerust gesteld.... niet dus ( zucht). Dacht eigenlijk dat de utro het bloedverlies wat zou tegen houden, want heb dat wel iedere keer rond deze periode, zelfs ook later. We zullen maar weer afwachten hé :( Zijn er hier nog die dat op een later moment hadden?

13. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Oh Bdotsie, dikke knuffel voor jou!
    Zou graag je onzekere gevoel weg willen nemen, maar als je zelf echt perse een echo wil dan zou ik morgen een VK in de buurt bellen en eerlijk zijn dat je stress hebt door het oude bloed verlies, ikzelf heb nog nooit èèn druppel bloed verloren en bij mij is het NIET goed afgelopen, dus lieverd het is gewoon goed, ok?!!?

14. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ow Bdotsie

Ik hoop zo dat het niets negatiefs te betekenen heeft. Veel sterkte en houd ons op de hoogte

15. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    @Brix, wat schiet het al op hè je zwangerschap, mooi lijkt me dat, het hartje horen kloppen. Denk dat ik spontaan zou moeten huilen :)

@Bdotsie, hou je vast aan wat ze in Gent zeggen, ken mensen die de eerste zes maanden gewoon ongesteld zijn gebleven! En toch kwam daar een gezond kind uit. Bij jou is het iets bruin, dat kan idd niet heel veel kwaad volgens mij.

16. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    bdotsie: heb geen ervaring met bloedingen tijdens zw.schap maar hoor het wel vaker en meestal is er toch niks aan de hand. Zou me alleen wel rustig houden denk ik. En eens navragen of je progesteron nog eens gecheckt mag worden?

@vraag:
    rond mijn ovulatie heb ik vaak buikpijn onderin (echt tsja van binnen voel ik het en dan van binnen). Vroeger had ik van die steken ter hoogte van mijn zij / middel maar het lijkt wel of dat nu beneden zit?
    Hebben andere dit ook of is dit weer iets vreemds?
    Het zit ter hoogte van mijn "baby-ritssluiting" (keizersnede) en dan straalt het soms naar mijn liezen toe....mijn gyn. zei dat dit de "mittelschermz" is die duidt op een ovulatie, maar mittelschmerz had ik vroeger rond mijn middel net ter hoogte van mijn navel en dan iets opzij. Ben ik nou gek? :)

17. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    MamavanH, herkende, tussen de pogingen door, ook altijd mijn eisprong aan de steekjes in mijn buik. Meestal ook aan welke kant, dus het kan heel goed...

Bdotsie, bij blijvende onzekerheid Gent vragen of je met 6w en 3d echo mag, zou je het hartje al moeten kunnen zien. Desnoods je behandelend gyn mailen en je verhaal uitleggen en dat je heel gespannen bent etc.
    Sterkte!

Liefs voor de rest!

18. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Juul maar waar had je dat dan in je zij of onderin je buik (net boven / ter hoogte van je bikinilijntje??).

xx

19. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik heb die steken rond mijn ovulatie altijd onderin, soms links soms rechts. Maar dan echt onder je bikinibroekje.

20. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik heb het altijd onderin....begint met wat steekjes links en of rechts, en daarna gaat het naar het midden bij mijn bikinilijn, is had er afgelopen maand flink last van.

Deel Deze Pagina