1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Hallo dames,

Ik slik op recept van Gent nu 5 weken medicatie om mijn TSH omlaag te krijgen, het is afgelopen vrijdag opnieuw gemeten en is nu 0,91 (was in februari nog 3,7) en mijn T4 nu 13,6 of zoiets. Zijn nu dus nette waarden. Benieuwd of ik de medicatie nog door moet slikken van Gent. Heb ze net wel gemaild dus reageren vast snel weer terug.

En mijn bloedgroep is zoals verwacht, A positief resusfactor. hoewel de resus D moeilijk bepaalbaar was, maar dat heeft mijn vader ook, het staat me bij dat ik dit ook heb geerfd van hem. Neem de papieren mee 15 april. Zien ze alles.

2. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    mamavanh, je eierstokken zitten laag in je bekken, achter je schaambot, dus ovulatiepijn zo laag in je buik lijkt mij logischer dan in je flank ter hoogte van je navel ;).

3. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Hier kom ik nog eens piepen maar heb eigenlijk weinig te melden
    Ik probeer hier nog wat bij te lezen maar zit met een verkoudheid die maar niet lijkt over te gaan .... en dan komen we zo een beetje in de buurt van de cruciale 19 w van N*, en ik zou gewoon willen dat we dat stadium al gepasseerd waren
    Buikje groeit hier wel goed, dus wel heel anders als bij N* (daar bleef ik echt mega-plat). Maar toch bijna 18 w, bij N* zat het op 19 w goed mis. Gelukkig heb ik vrijdag weer een echo en de komende 2 weken erop ook wekelijks. Probeer me nu zoveel mogelijk bezig te houden met vanalles en nog wat om de tijd te doen verstrijken, maar merk dat ik het hoe langer hoe moeilijker krijg ...

4. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    MamavanH, ik had bij ovulatie eigenlijk vooral last van onderbuik, maar dan hoger

als ik steekjes in lies kreeg wist ik zeker dat ik prijs had!

5. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Mamavanh: hier bij de eisprong ook de steken aan de onderkant of bikinilijn dat ze hier zeggen :))))))) ik heb dan ook eerst aan beide zijkanten en dan trekt dat naar het midden. Precies of je voelt de rand van je bm

Elpie: blij dat ik je lees, moest vandaag eigenlijk heel vaak aan jou denken hoe het metje gaat. Wel super vervelend van de verkoudheid, verzorg je maar goed en als je je hart wil luchten, wij zijn een luisterend oor voor jou. Dikke knuffel.

Hier: iedreen bedankt voor de reactie en de steun. Heb geen bruinverlies meer gespot, dus probeer me niet teveel zorgen te maken. Ook het trekkerige gevoel aan de bm is weg. Nog een goei week en we krijgen onze eerste mooie foto ;) postief denken :)

6. Jodenter

Jodenter Niet meer actief

Vandaag voor het eerst in Gent geweest. Intake gehad, echo en beide bloedgeprikt. Ik had vorige week al heel veel laten prikken in m'n eigen zh, maar er moest nog wat bij. Had m'n hele dossier mee, van stollingsonderzoek, HSG, chromosoomonderzoek en overige bloedtesten. Omdat ik zwanger moet raken via ivf( wat overigens steeds snel lukt) heb ik gevraagd wat nu het beste is. Aan de hand van de gegevens die ze had mag ik doorgaan, alleen zodra ik zwanger ben moest ik contact opnemen. Ze had het over prednison en eventueel herperine. 14 mei om 11:00 naar Sutter, manlief moet twee uur voor onze afspraak alleen nog zaadjes inleveren en krijgen daarna de uitslagen van alles en neem aan ook het behandelplan. Ben nu wel kapot om 5 uur
    Vanochtend gaan rijden, 3 uur heen en 3 uur terug. Onze afspraak heeft bij elkaar 2,5 uur geduurd. Het was zo helder en gemoedelijk, echt heel erg prettig allemaal.

7. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    meiden ik ben zooooooooooooooo gerustgesteld :D:D:D! Over die buikpijn....jeweetnietwatvoorengeinfectiesikmeinmehoofdhebgehaalddeafgelopentweecycli!!!!
    Thanks!

Poppetje: TSH is mooi, maar je moet het wel blijven nemen hoor, anders loopt die weer op. Je T4 mag nog wel wat hoger. Maar zou alleen dosis aanpassen als Gent er iets van zegt. Mijn gyn in NL wil mijn TSH laag hebben en T4 rond de 17-18 (noemt hij ideaal).
    Hoe zit het dan met die rhesus D ???

8. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
    Zeg, nog eens vraagje? Neemt de apotheker bij jullie de doktersbriefjes aan die je per mail krijgt? Zo allemaal op 1 blad geduwt?

9. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik moet, van Gent, terug naar een half tabletje per dag. En resusfactor is belangrijk, mocht het ooit raak zijn, heb je kans dat ik een injectie krijg, afhankelijk van welke bloedgroep manlief heeft. Hoe krijg ik mijn T4 omhoog?

Gent wilde het nu al weten, terwijl er nog geen baby in mijn buik zit.

En mamavanh, iedereen haalt hier vanalles in ons hoofd, ieder pjintje en gek dingetje :D Als ik besef hoeveel vragen ik al heb gesteld, schaam ik me diep ;)

10. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
    Poppetje: als jij postief bent is er normaal toch geen probleem, ik dacht dat als de moeder een negatieve bloedgroep had dat er dan pas een injectie werdt gegeven.

Ik ben b positief met rhesufactor D en mijn man is vermoedelijk b positief maar dat weet hij niet zeker. In Gent vonden ze het voor ons geen belang welke bloedgroep mijn man heeft. Ze zien daar bij ons geen probleem in. Ach, ik ken er natuurlijk helemaal niets van. Hoop dat ze jullie vlug een antwoord kunnen geven en dat jullie snel een beebje hebben ;)

11. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Bdotsie, ik hoop ook dat we snel zo'n mooie banner als jou mogen plaatsen!

Eerst 8 april de paragnost even afwachten, wat zij te melden heeft..

12. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Elpie, dikke knuf! Ik herken het wel, dat hoe dichter je bij "de cruciale datum" komt, hoe moeilijker het voor je wordt.

Ik moet nog 5 weken wachten op de 20-wekenecho en ik vind het erg moeilijk. Ik ben over het algemeen vrij rustig eronder, maar zo af en toe steekt de angst zijn kop op. Ik kom ook niet van dat cynische gevoel af: "Waarom zouden we dit kindje niet ook verliezen? Waarom zouden alle organen ineens wel tip top aangelegd zijn? Er is vast wel weer iets mis"
    Ik vind het heel moeilijk om erin te geloven. Niet omdat ik nou het gevoel het dat het niet goed zit, maar gewoon vanwege de ervaring die ik heb. Pffff, ik haat dit cynische, pessimistische gevoel, ik wil gewoon happy zwanger kunnen zijn. Ik zal blij zijn als de 20-wekenecho achter de rug is en we echt kunnen zeggen: "We krijgen een kindje." Nu voelt het als: "Ik ben zwanger, maar of er een kindje komt, moeten we nog maar afwachten." Blegh :(

Heel veel sterkte de komende paar weken. Ik denk aan je. En hé, het is echt al heel wat dat het zo anders gaat dan bij N*, houd je daaraan vast :) (zegt zij ook tegen zichzelf die erkent dat het heel anders voelt dan bij zoonlief* ;))

13. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Na een tijdje afwezigheid weer terug...
    Ik moet eerlijk erkennen dat ik niet alles heb bijgelezen. Aangezien we nu weer in de wachtmodus zitten, probeer ik wat afstand te houden van het forum, zodat ik weer wat rust kan vinden. Ik hoop dat jullie het begrijpen!
    Maar toch even een update... Heb na mijn curettage bloed opgestuurd naar Athene en ja hoor... Positief voor hidden C. Hoe ik of mijn man het in hemelsnaam konden krijgen... Geen idee, maar goed. Maar nu begint het meest interssante. Katie van Serum had mij een recept voor antibiotica gemaild, keurig in het Engels, alles erop en eraf. Mijn man is hiermee naar onze apotheek geweest, en wat krijgt hij te horen... "Nee meneer, we verschaffen de medicijnen alleen als het recept door een Nederlandse arts is ondergetekend". Huh?!?!?! Hoe kan dat nou weer? De helft van Nederland gaat met vruchtbaarheidsproblemen naar Duitsland of Belgie, jullie willen mij toch niet vertellen dat jullie al je medicijnen die je daar voorgeschreven krijgt, ook daar ophalen? Arghhh.... Ik word ook zo moe van dat gevecht! Ik kan al vantevoren voorspellen dat mijn huisarts dit onderzoek niet zal geloven en gaat ons zeker geen antibiotica voorschrijven. Dus... Wat nu?!

14. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hi Meis, ff snel, naar een andere apotheek gaan, ik heb het wel gekregen maar wel zelf moeten betalen! Wat een gez*** hè !

15. Lindra

Lindra Actief lid

8 apr 2012
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ik ook weer onder de levenden.
    Heb wel meegelezen, bdotsie fijn dat je bruine weg is.
    Mamavh gelukkiggeenengeziektesvoorjou hahah

Kiskha, grrrr gewoon eisen, je betaald zelf het gaat de apotheek niks aan ze moeten niet op de stoel van de medicus gaan zitten ook al is het een griekse medicus. Als je het bedrag voorschiet en daarna zelf declareert dan hebben ze niks te eisen en anders gewoon dreigen dat je naar een ander gaat tenslotte ben je ook gewoon een klant en verdienen ze heel goed aan ons....ZO!!

16. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Even een snelle reactie!

bdotsie, fijn dat bruin weg is. Welke datum heb je nu je echo?
    Mamavanh, ik heb het Precies waar Brix omschrijft! Komt goed schatje.... :).
    Kishka, naar een andere apotheek gaan inderdaad...
    Elpie en Brix, heel herkenbaar... Leef ook nog steeds van echo. Mijn update staat weer op mijn topic!
    Poppetje, naar welke paragnost ga je? ben heel benieuwd. Wil je je ervaring met ons delen? Je tsh is trouwens mooi. Ben zelf met die waarde zwanger geraakt ;).

Zoals al gezegd, wij hebben vandaag de intake prenatale diagnostiek gehad. Bloed afgenomen. Echo volgt 2 april. Uitgebreid verslag op mijn blogje!

Trustee allemaal, xxxx

17. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel, lieve meiden.
    We gaan morgen ook naar Gent, voor een intakegesprek bij Noens, dus misschien kunnen we het ook daar proberen...
    Maar ik word er gewoon simpel van. Dat zou dus betekenen dat je geen buitenlandse behandelingen mag volgen? Welke geniale persoon heeft deze regel nou bedacht, vraag ik me af? Zucht, waarom moet het elke keer zo moeilijk zijn...

18. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    meiden ben echt zo opgelucht met die antwoorden. Echt jaaaaren gedacht dat de pijn naast m'n navel en die trok dan door naar onder de welbekende eisprong was. (overigens heb ik daar door op commando van die pijnscheut wel dochterlief aan overgehouden, en 8 vmk's...dus misschien een raar lijf :D???). Naja...wat the heck. Ben erg blij dat dat het is! ha,ahha, voel me wel een domme gans zeg...ik heb het alleen pas sinds oktober (toen ik zo ziek werd in sept had ik het nog noooooit gehad....daarom vond ik het zo raar!).

vanavond dus duidelijke LH-piek...heeft manlief geen zin: lees: moe :x:x:x:x...zucht...en dan zit ik hier maar van pure ellende wat tijd te doden...aaaahhhh...hoezo frustie stomme man!!? ik had wel zin in een kerstkadootje. Ik zwijmelde alweer gelijk weg bij een folder die ik opende met babyknuffels, tuttels, rompertjes etc. (net alsof mijn huis en zolder nog niet vol genoeg ligt...maar soi dromen blijft leuk). Heb zelfs mijn passwoord op het werk met de naam voor een kindje ingevuld, hihi...:) in de ïjdele hoop 2013 (maar maakjaar telt ook mee). Maar postief, geen ruzie deze keer, dus we gaan vooruit ;), wie weet dan maar volgende ronde (of morgenochtend).
    Afijn, ben benieuwd of iemand wel een kans heeft waargenomen omstreeks deze mooie volle maan ;).

bdotsie: fijn dat het bruin weer weg is! mijn apotheek neemt alles aan :D:D. Soms bellen ze wel op omdat ze het niet kunnen lezen ;):D.

Kishka: Ook hidden-C, "join the club" :(. Aan de andere kant, misschien toch fijn om een oorzaak te hebben voor je laatste mk? en hopelijk na deze inname ronde dan wel geluk??? mijn ha vond het ook onzin maar toch de AB gehkregen. HEb tegen hem verteld dat 3 vriendinnen (niet verteld van forumdinnetjes noch over internet ;)) positief hadden getest op hidden-C en allemaal zwanger geworden zijn binnen 2 maand en geen mk meer kregen. Dat hielp ook. Hij vond het echt dubieus en liet me nog een CAT doen (toen mocht ik pas de AB ophalen). Maar hij gaf het toch mee omdat ie zoiets had van "baat het niet dan schaadt het niet". Huilen hoefde geeneens :D:). I say "go for it" en anders een andere apotheek? of uuuhh pimpen? in het Nederlands welteverstaan ;).

Oja in Engeland zit een arts dr. G en hij gelooft wel in de Atheense testen en laat al zijn patientes dat onderzoek als eerste zo'n beetje doen tesamen met de rest van het bloedonderzoek over stolling en immunologie. Hij refereert trouwens ook aan het boek van dr. A Beer - is your body baby friendly...wij lopen hier gewoon hopeloos achter.

Juul: spannend van de prenatale diagnostiek 2 april is al snel! ik vond het toen wel een mooi moment om kindjelief weer even te bekijken.

Lindra:
    fijn weer wat van je te horen, gaat het?

Elpie: knuffel en tuurlijk is het moeillijk en denk je terug aan N** en de cruciale datum. Hou vol meis, met dit kindje komt het vast goed! en misschien is het N** nog wel een keertje (dat ze gewoon persé bij jullie wil komen??). xxx

Brix: ook jij een dikke knuf...en al die twijfels is dit kindje wel gezond? het lijkt me erg moeilijk. Heel eerlijk denk ik het gewoon van wel. De kans is toch niet zo heel groot dat het 2x mis is? en je hebt zoveel andere dingen gedaan wat je DNA positief beïnvloedt?! (special B-vitaminen etc). Neemt niet weg dat je spanning er gewoon is denk je dat die weg gaat als je 20 wkn echo goed is?

Poppetje:ik wil geen betweter zijn maar waarom terug naar een half tabletje per dag? hoe lang neem je de eutirox nu in? Je TSH is prachtig en je T4 wil je niet lager hebben....ik begrijp niet waarom je moet minderen. Zou je adviseren een endo op te zoeken die ook substitueert bij subklinische hypo (zoals ze dat in vakjargon noemen). Bij mij gaat de T4 omhoog als ik aspirine 100mg neem. Verders zou ik het niet weten.
    Die TSH wil je echt rond de 1 of liefst eronder hebben (zolang je maar niet hypert want dan voel je je zwaar-k....) is erg gunstig voor zwangerschapjes te maken (kijk maar naar onze Juulz).

rhesus factor D? het zegt me niets...wat is de consequentie daar dan van? moet er toch eens op googelen ;).

Jodenter: welkom, hoop dat Gent jullie geluk gaat brengen!

19. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    MamavanH, hoop dat je man morgen wel zin heeft... Dat is dé dag waarop wij ook hét ei consumeerden ;).... En voor het geval dat deden we het die dag erna nog een keer.... In de vroege ochtend...(dat is in jouw geval dus donderdag...). Maarja... Moest er ook wel wat moeite voor doen om vriendlief te verleiden... Het was een nek-rugmassage die hem uiteindelijk over de streep trok. Mijn 'maar iedere kans is een kans en stel dat... En het is goedkoper dan een nieuwe poging' was voor hem niet lustopwekkend genoeg ;)....

Rest: nu weer slapen, maar ben nog een beetje hyper van onze Dag Der Primeuren :).

Xxx

20. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust

Deel Deze Pagina