Hi Jordan, Welkom! Ik persoonlijk ben bezig met een traject om hopelijk ooit zwanger te mogen blijven, en mijn ervaring is dat er in Gent veel meer testen worden gedaan. Verder heb ik ook op advies van een topper hier mijn menstruatie bloed laten onderzoeken in Griekenland (op hiddenC) en daar kwam bij mij een schadelijke bacterie naar voren, waarvoor ik 21 dagen antibiotica heb geslikt. Bij mij waren alle testen in Gent goed op mijn schildklier na, die werkt te traag (waarvoor ik nu medicatie slik)
Jordan: welkom hier (helaas). Voel je vaak iets van keelpijn, hoofdpijn in de 2ww en tussen pos. test en vmk? is je schildklier al getest? McKenzie: ik had ook vrij veel blauwe plekken maar ook weer niet superveel. Gebruikte toen alleen aspirine. Had ook altijd een "normale" schildklier, maar voel me nu met een TSH van rond de 1 pas "normaal" daarvoor had ik alle klachten van hypo..... Ik zat rond de 5, 4.7 , 3.7 etc. tot mijn antistoffen getest werden die schommelen trouwens ook tussen de 170 en de 25000 (!). elpie: fijn dat je je meisje mag gaan bekijken, hopelijk alles prima. Juul: fijn dat je weer een stevige hartslag gezien hebt gister. Op naar de volgende mijlpaal!
Jordan je hebt het gevonden, goedzo!! Ik moet nog steeds mn tsh laten hertesten, want krijg steeds meer klachtjes, volgens mij is hij weer opgekropen. Dan ook maar meteen mn antistoffen bepalen. Nog meer?
Bengeltje, dank je wel! Wat een geschiedenis heb jij zeg 6 x curretage. Pffff. Gelukkig kom ik er altijd 'goed mee weg'. Ik heb ook gehoord van het onderzoeken van bloed in Griekenland. Ga ik binnenkort ook wat meer over lezen. Hoe lang moet je de medicatie slikken voordat je weer verder gaat? Moet nog even stuk terug gaan lezen maar dat moet ik een keer 's avonds doen als ik rustig kan lezen Mamavanh, dank je wel en voor ons helemaal helaas inderdaad Maar hopelijk wel met resultaat! Ik heb de dagen rond mijn innestelling wel hoofdpijn, meestal een dag of 2 waarvan dag 1 echt onhoudbare hoofdpijn is en dag 2 meer zeurend, daarna heb ik er geen last meer van. Keelpijn kan ik me niet herinneren. Mijn schildklier is wel al een aantal keer getest, ook wel door de ha ivm andere onderzoeken en die bleek dan altijd wel ok. Ik heb wel astma, allergieën en bijvoorbeeld oorbellen kan ik niet dragen, zelfs niet chirurgisch staal of titanium want ook dan gaan mijn oren ontsteken. Ik dacht dat het daar ook mee te maken kon hebben maar ik lees dat autoimmuun echt gaat over lichaamseigenstoffen en daar hebben deze dingen dan weer weinig mee te maken volgens mij. Vind het wel echt heel jammer dat ze in NL niet gewoon wat vooruitstrevender zijn! Chantal, ja, dank je wel nog. Wilde eigenlijk mijn test afwachten maar ja, al is die positief, dan zijn we er nog niet helaas.
Jordan: hoe hoog is " ok" ? als je getallen weet is dat wel handig. Vraag altijd een kopie van bloeduitslagen voor je eigen dossier. Zo ben ik erachter gekomen dat ik al tijdens de zw.schap van H eigenlijk hashimoto bleek te hebben!!! (weet ik pas sinds kort omdat ik alles opgevraagd heb). grrr.... allergie kan zeker een teken zijn hoor. ik heb er ook last van en zilver kan ik niet dragen. Riemen alleen speciale zonder een bepaald stofje, ben de naam ff kwijt. Anders krijg ik gelijk een rode vlekkerige buik en jeuk!! pff hoofdpijn heb ik zelf niet maar wel keelpijn rond innesteling en pos. test.
Doodmoe en bijna hele dag door misselijk. Had ik ook voordat ik aan de meds ging en toen verdween het helemaal. nu is het sinds een paar weken weer terug. De misselijkheid dan. Kijk, die vermoeidheid kan ik verklaren met alles wat ik heb meegemaakt, die misselijkheid is vet irritant. Daarnaast vocht vasthouden, ik kom langzaam aan terwijl ik weinig trek heb en niet veel eet. Ik zat te denken aan tsh, t3,t4 en mn antistoffen, want antistoffen had ik ook.
@mamavanh je had gelijk hoor, schildklier nu omhoog naar 2 dus gemaild en voorgesteld weer een hele per dag te slikken en ja hoe vonden ze verstandig!!# zie je, jij kan daar zo gaan werken
poppetje: ...dankje! Ben inmiddels redelijk goed in aanvoelen wat die TSH doet met hoeveel medicatie (helaas...heeft me dik een jaar gekost met heen en weer slingeren). Als ik je een suggestie mag doen, slik dan 3/4 pilletje ipv 1 hele. Dan zit je op 0,1875 mcg. Kan je jouw pilletjes in 4 stukken breken? neem dan een half en een kwart. Dan denk ik dat je rond de 1 uit gaat komen of iets lager, zonder te hyperen. Chantal: klinkt als weer aan de slag met thyrax/eutirox. Laat ook je ijzer/ferritine eens checken. Je kan een ijzertekort hebben waar je misselijkheid vandaan kan komen. Hoe is je ontlasting (je mag ook mailen of pb-en hoor). Slik je nog iets van supplementen zoals selenium? of vit. D? Elpie: ben ook erg benieuwd hoe je echo was....!!!!!! hopelijk alles goed??
Hey meiden Ja alles was supergoed met ons meisje, maar zijn onmiddellijk na de echo op weekend vertrokken dus even tijd voor gezinnetje en computer en Internet totaal gebannen. Ons meisje doet het nog steeds heel goed: vruchtwater ook normaal(zie je ook goed op de echo's, grote zwarte ruimte rond baby) , groeit goed, heel bewegelijk en geschat gewicht 360 gr (was iets beter als gemiddeld op 20 w 2 d). En mijn man heeft haar vanmorgen voor de eerste keer zelf heel duidelijk voelen stampen....
Hier trouwens morgen opnieuw de schildklierwaarden na ophoging van weken geleden ... hopelijk terug een tsh netjes onder de 2
Hallo dames Moet straks naar Gent, superspannend maar heel de nacht wakker geweest met een flinke buikgriep. Fijn zo net voor die hele rit. En ook niet erg maar afspraak 1 is om 13.00u en de andere pas om 17.30u terwijl ik alleen maar mijn bed in wil. Gaat alleen niet want als ik Gent wil verzetten moeten we weer veel te lang wachten.. klaagmodus weer uit.. @mamavanh, het zijn maar kleine pilletje, wel in twee te delen maar vier wordt nooit gelijk. Wat is hyperen?
beterschap! en succes vandaag vooral met wachten. Paracetamolletjes mee? vraag anders om eutirox, ik kan ze makkelijk in 4-ren breken en het helpt mij om preciezer te doseren en niet te gaan hyperen. Hyperen = je onzettend k... voelen Symptomen: snelle hartslag, afvallen, super geirriteerd, niet kunnen slapen, wel doodmoe zijn, brainfog, pijnlijke en krakende botten (alsof je reuma hebt)) ik ben nog liever hypo (traag werkende schildklier dan hyper) Technisch/medisch: het houdt in dat je TSH te ver wegzakt (bijv. rond de 0,4 zit of nog lager) en dat je dan een te snel werkende schildklier hebt (of teveel medicatie). Dat wil je niet, als ik het heb vind ik mezelf ECHT geen leuk mens (laat staan een leuke moeder of vrouw...zucht). Wel wil je je TSH rond de 1 of 0,7 hebben ivm zwangerschapswens en je T4 in de hoog normale range.
Elpie: wat heerlijk dat jullie meisje het zo goed doet! Mag ik je nog wat vragen? Hoeveel L=methylfolate en MethylB12 en P-5-P slik jij nu ook alweer en van welk merk (merken?). Een vriendin is homozygoot net als jij en wilde weten hoeveel ze moest slikken. Blijf jij die B-vitaminen voor de rest van je leven slikken? en wat doe je straks met de aspirine? blijf je dat ook slikken? liefs,
Ik neem nu de losse vormen, zo een 2400 mcg L methylfolaat per dag, 1000 B12 en 25 mg B6. Na de zwangerschap ga ik verder met de methylfolaat (maar dan wel gewoon 1 pilletje van 1000) en asaflow voor de rest van mijn leven.... Gyn heeft nu ook irreguliere antistoffen laten prikken in bloed, weet niet of je daar iets van kent .... Mijn man en ik zijn beiden neg, ik A- en hij O-, heb alleen schrik dat die baxters mss weer een vertekend beeld gaan geven of zo, omdat je daar natuurlijk zoveel antistoffen mee binnenkrijgt ....
en ahja de L methylfolate is van Life Extension en de B12 van Jarrow Formula (of zoiets). Allemaal besteld via amazon.co.uk
Geen idee wat de exacte waarde was. Hij is nog voor onze behandelingen wel een aantal getest en toen was alles goed maar heb destijds geen waardes opgevraagd. Ik ga vanmiddag naar de ha dan zal ik vragen of ze uitslagen heeft. En qua riem heb ik dat geloof ik niet maar ik kan bijvoorbeeld ook niet tegen pleisters van plastic. Dan zwelt mijn huid helemaal op. Als het om allergiën gaat ben ik echt een overgevoelige kneus hoor hihi.
Ik val meteen maar even met een ego verhaal in. Zaterdag had ik een licht streepje (dag 9 na tp), gisteravond wat licht bloedverlies. Toen wist ik eigenlijk genoeg en inderdaad is het vanmorgen doorgezet en had ik een negatieve test. Vorige keer was ik er kapot van, nu heb ik er geen traan om gelaten. Alsof ik er al op voorbereid was ofzo. Ik heb nog 1 cryo en die laat ik nog terugplaatsen maar ik heb vanmiddag een afspraak bij de ha. Ik wil haar vragen of zij bloedonderzoeken op auto-immuun wil laten uitvoeren. Als ze dat wil en er komt iets uit ga ik informeren (mogelijkheden maar ook kosten) in Gent en DD, als er niets uitkomt ga ik door in NL en als ze niet wil meewerken ga ik bij Gent en DD informeren naar de mogelijkheden. Dus ben benieuwd. Ik sta er nu sceptisch in en zie er tegen op weer een poging in NL op te starten met in mijn achterhoofd de gedachte dat er een grote kans dat ik het voor niets doe als ik niet verder word onderzocht. Hebben jullie nog tips m.b.t. wat ik aan mijn ha kan vragen qua onderzoeken?