1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    #3641 mamavanh, 25 apr 2013
    Laatst bewerkt: 25 apr 2013
    je hebt Hashimoto auto-immuun thyreoditis.
    je kunt niet zonder prednisolon. Neem gauw contact op met Gent en dr. Pf. Zou voor de hogere doseringen gaan.
    Ook heparine (clexane / lovenox / fraxiparine) is in lichte mate immuunonderdrukkend. Dus probeer dat ook te regelen.
    Ook helpt 4000 IU vitamine D en hoge doseringen visolie.

hoge doseringen visolie nemen kom op ca. 700 mg van EPA en DHA samen (dus tel die twee bij elkaar op)
    aspirine 100 mg (verhelpt ontstekingen...Hashimoto is een ontsteking, niet nemen als je astma hebt of alleen in overleg met een arts)
    selenium 100 mg (selenomethinone)
    mariadistel 100 mg (silymarin-100)
    probiotica

en een glutenvrij dieet gaan volgen (bij voorkeur niet op maisproducten gebaseerd).

en volg je endocrinoloog m.b.t. de thyrax/eutirox op. TSH 3,4 is te hoog (maar dat wist je al).

2. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Is vit D hetzelfde als vit D3?

3. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Iedereen van de zwoele avond aantngenieten hier? ;)

Ik reactie van dokter pf. Wat vinden jullie: gaan of moet ik vertrouwen op.mn eigen lijf. Ben zo bang dat alles al schade heeft aangericht bij het embryo, is nu zo'n kritieke fase.... Pfff zo moeilijk!!

Dear Ms.,
    The concentration of the Anti-TPO antibodies is not the most important issue, it is the effect, the autoimmune disease has on your capability for inducing tolerance, cause the fertilizeg egg fulfills exact the same criteria like a transplant. This tolerance induction is performed by so called regulatory T-cells a T-cellsubset derived from CD4+T-cells. The use of Prednisolon will on one hand only affect your potential for rejection but has no influence on tolerance, which is much more important. To really see, which therapy will bring a benefit right now, I had to exam your blood regarding your activation level and the capability for inducing tolerance by measuring the number of regulatory T-cells. I don't know how far Duesseldorf is from the ace you live, but I would stroingly recommend to check your blood. I will have the results the next day, and give you an advise. Meanwile you should prevent activation by oral intake of Omega-3-fatty acids from fish oil (EPA and DHA) 500 mg/ day. I already have dutch patients in my lab Friday afternoon and also this Saturday, so, if you would like to come, you can come to the lab asap. Please give me a short reply, on how you would like to proceed. Kind regards Dr. S. Pfe.iffer

Gesendet mit BlackBerry von Vodafone

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    #3644 maartje84, 25 apr 2013
    Laatst bewerkt: 25 apr 2013
    ???

5. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Chantal: heb jij ooit bij prof. Noens langs gewest voor ivig aan te vragen? Anders daar contact mee opnemen en even jouw uitleg doen? Ik zou ook zeker naar diene dokter hierboven gaan als dat lukt, hij is bereid jou direct te helpen. Veel succes!

6. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Nou Chantal, heb ik dus ff helemaal gemist dat jij zwanger bent? Van harte gefeliciteerd!
    Helaas kan ik je geen advies geven :(

7. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    als je wel naar dr. Pf gaat kun je bloedonderzoek doen, daarna weet je hoe je immuunsysteem zich gedraagt als die zich misdraagt kun je aan de prednisolon. Je kunt toch gewoon naar dr. Pf gaan, het kost je wel wat geld, dat klopt, maar stel dat je het niet doet...dan weet je niet hoe je immuunsysteem nu is.
    Overigens heb ik bijna een jaar geleden een mail van dr. Pf gehad dat anti-TPO voldoende was om aan de prednisolon te gaan.
    Zijn er hier ervaringsdeskundigen met prednisolon gebruik en een mooie baby? Misschien helpt je dat in je besluitvorming.

en vit. D = vit D3 (meest makkelijk opneembare vorm, makkelijker dan D2).

8. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Hier gisteren nog gyn geweest, meeste metingen staan paar dagen voor. Volgens echo's uitgerekend voor 26 augustus (dus 2 daagjes voor op groei in totaal), voldoende vruchtwater, goed bewegelijk en geschat gewicht nu 515 gr!

Vandaag wel de dag dat we normaal voor baxter naar Gent moesten, dus blijf het ergens wel eng vinden dat ik nu niet ben geweest vandaag!

9. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    ja is wel waarde van enkele maanden geleden, zit nu ook op hoge dosis vit D en ga veel in het zonnetje zitten :cool:

10. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Chantal, ik ken helaas niks van al die waarden dus kan je jammer genoeg geen advies geven, of toch alvast geen nuttig advies.

Hier slik ik wel ook omega 3 en vit D
    Omega 3 in dosering 360 EPA en 240 DHA

11. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
    Elpie: wat een super geweldig nieuws! Kan je al iets meer genieten van de zwangerschap nu. Ik heb woensdag ook al de 3de ivig behandeling gehad.

12. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Ik ben zwanger ja... sssstttt geheimpje!!! Wat een cadeautje, kan maar van 1x zijn en dus meteen raak. zo raar kan t lopen ja! :)

13. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Chantal wat een top nieuws!

Elpie fijn dat het zo goed gaat!

Fijn weekend meiden!

14. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
    Is hier geen vind ik leuk knopje, dan zouden er vele vind ik leuks staan :)

15. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
    Pffff, ik ben zo verschrikkelijk moe, echt op. Heb ook weer een miniem beetje bruinverlies en ook wat buikpijn :(, is al de 2de x deze week. Moet deze voormiddag nog gaan werken en is best een zwaar postje, is een man die een spierziekte heeft, die dus zelf niets meer kan. Als ik vanmiddag thuis kom maar gelijk in de zetel en goed rusten. Men huishouden slaag ik maar eens een keertje over. Was het al maar dinsdag 14.30u, dan volgende echo. Denk dat men werk toch iets te zwaar is voor mij, maar moet zowiezo al met 6 maanden stoppen en wil het zo graag zolang mogelijk volhouden. Ik zeg wel gelijk tegen de mensen dat ik zwanger ben, de meeste houden daar rekening mee (sommige totaal niet) maar het werk moet wel gebeuren hé. Wat zouden jullie doen?

Voor iedereen een fijn weekend!

16. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik zou kiezen voor jouw lichaam en baby. Als jouw lichaam zegt: stop! Moet je er naar luisteren!

Je hebt zwaar lichamelijk werk, dus toch heel veel belastend. Geef het anders aan bij je leidinggevende. Wie weet kan die zolang je zwanger bent lichtere taken, desnoods op kantoor, geven.

17. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
  18. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Bdotsie , wat poppetje al zegt: luister naar je lichaam en bespreek dit met je werkgever. Beebje en jouw rust zijn het belangrijkst!

X

19. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Hier vanmorgen nog eens een buikfoto getrokken op bijna 23 weken (staat in mijn foto-album voor wie mijn vriendje is)

Tis ook blote buik, ondanks de clexane en de blauwe plekken wil ik toch ook zo enkele foto's hebben. Binnenkort toch in bovenbenen beginnen spuiten, het wordt beetje eng in mijn buik ....

20. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    bdotsie, is het bruinverlies intussen weer gestopt?

Deel Deze Pagina