1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Juul, vanavond eerst mn ex vertellen, vind ik wel zo netjes na.alles wat gebeurd is in de MMM met ons.
    Zie verder mn foto album.
    Xx

2. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Hier even nen update. Vandaag nekplooimeting gehad, die was goed zei de gynae. De juiste verhouding weet ik niet. Hij zei dat het voor 70% in orde is. Nu kan ik bloed laten nemen en kunnen we 85% zekerheid hebben, maar hij zei dat bij 1 op 5 vrouwen die bloedtest vals positief aangeeft en dat je dan een vruchtwaterpunctie moet laten uitvoeren. Die punctie geeft kans op miskraam en hoogst waarschijnlijk vind ge daar geen afwijking op. Dus weet eigenlijk niet goed wat doen, de gynae en mijn man vinden het niet noig om die bloedname te laten doen. Wat zouden jullie doen?
    Ook had ik het gevoel dat hij helemaal niet luisterde naar mij, weer niet. Ik heb nl veel last van mijn buik als ik iets van inspanning doe zoals stofzuigen, strijken, koken, langer rechtstaan,... Dan trekt mijn buik helemaal en spant die helemaal op. Toch vind hij dat ik volgende week maar terug moet gaan werken en het rustig aan moet doen, hallo ik werk wel als verzorgende in de thuiszorg, welk rustig aan doen? Dus ben eigenlijk best boos en verdrietig, beetje onmacht omdat er niet geluisterd wordt naar mijn lichamelijke klacht.
    Morgen de 4de IVIG al, als je het achteraf bekijkt gaat de tijd toch vrij snel.

Nu ook het volgende: ik moet met alles stoppen, utro, prednison en azaflow. Moet deze afbouwen en volgende week gestopt zijn met alles. Die utro ga ik heel blij mee zijn dat ik daar vanaf ben maar met die andere 2 heb ik toch wat twijfels. Hebben jullie hier raad rond?

Wel blij dat we al zover zijn maar toch vandaag een beetje een dubbel gevoel. Weet niet waarom.

Op 30 mei hebben we een pretecho en geslachtsbepaling, hoop dat we dan eindelijk een mooie foto hebben die we hier kunnen laten zien

Groetjes

3. Lindra

Lindra Actief lid

8 apr 2012
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bdotsie, fijn dat je een goede nekplooi had. Vervelend dat er niet naar je geluisterd word. Misschien kan je een mail sturen of toch nog een nieuwe afspraak maken en dit nogmaals zeggen. Het is jou kindje en je met zeker weten dat het goed is. Misschien is het makkelijker om af te bouwen ipv ineens stoppen. Dikke knuf hoop dat je dubbele gevoel snel weg is.

Mamavh, wat goed dat je zoveel aan je spuugtest hebt gehad en wat een ingewikkelde materie. Zo langzamerhand word er steeds meer duidelijk.

Ik zit wel steeds vaker te denken aan serum om eerlijk te zijn. Ik heb ook een afspraak staan voor in DD maar de laatste tijd is het erg druk daar en ik las op het pof gedeelte dat het toch wel erg hectisch is.
    Ik voel zo ontzettend de hete adem van de tijd,ik word 41 deze maand.
    Allerlei gedachten spoken door mijn hoofd inderdaad stoppen met alle stimulatie en op natuurlijke manier, of naar serum.

Ik weet niet waarom ik ineens de cyste heb. Ik had vorige maand 3 eitjes, 2 op linker eierstok en eentje op de rechter die 14 mm was tijdens iui en de cyste zit ook rechts en is 14 mm en produceert hormonen. Dat rotding is ondanks de pregnyl gewoon niet gesprongen denk ik. Ik gebruik 8 weken dhea eerste 4 weken 50mg en laatste 4 weken 75 denk dat ik dit ga terugbrengen tot 50.

Butterfly, ben jij bij serum geweest of heb je ook een telef consult gedaan?

Voor iedereen liefs
    l

4. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    BDotsie, fijn dat de nekplooi goed is, mag ik vragen over welke bloedtest je het hebt??

5. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Lindra, doen ik ben zooo tevreden over Serum, wat een kundige mensen werken daar zeg!

6. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Bdotsie, wat fijn dat de nekplooimeting goed was! Geeft toch meer rust.

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Sorry dat ik even inbreek. In België is de Harmonytest beschikbaar en die is echt wel voor meer dan 85% betrouwbaar. Zit qua betrouwbaarheid dicht tegen de vruchtwaterpunctie aan, maar dan zonder miskraamrisico. Deze test wordt helaas in NL door zorgverzekeraars (nog) niet vergoed en kost 600 euro. Je bloed wordt dan naar de VS opgestuurd en binnen 10 dagen heb je de uitslag.

8. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Daarom vroeg ik ook welke bloedtest ;) want jij hebt gelijk, de Harmonytest is echt wel betrouwbaar

9. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    hier in Belgie doen ze de zogenaamde tripple test, weet niet of dat hetzelfde is als de harmony test ....
    IK hoor wel heel vaak dat er vals pos getest wordt, en dan erna een vruchtwaterpunctie met alle risico's van dienst
    ook bij bloedstollingsproblemen zouden de resultaten vaak verkeerdelijk pos aantonen

Bdotsie, denk dat niemand je echt raad kan geven maar wij hebben ook enkel maar de nekplooi laten doen en de bloedtest niet, zou me enkel maar onnodig veel zorgen opgeleverd hebben

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Tripple test is NIET hetzelfde, dat is eigenlijk een ouderwetse test. In NL doen ze de combinatietest, is net zoiets. Je wordt opgescheept met een kanspercentage. Maar daar heb je natuurlijk niks aan, je wilt zeker weten of je kindje wel of geen Down heeft (of trisomie 13/18). De Harmonytest biedt nagenoeg evenveel zekerheid als de vruchtwaterpunctie (die ook geen 100% zekerheid biedt).

Als wij ooit nog een kindje zouden mogen krijgen, zou ik er ook voor kiezen om alleen de nekplooi te laten meten en niet meer de rest van de combinatietest te doen. Nekplooi zegt wel veel, aan de rest heb je toch niks.

11. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
    Hier net 3 uur onderweg geweest van Gent naar huis, normaal 1u15min. Wat was dat op de weg zeg. Mijn vierde ivig gehad vandaag. Wij hebben ook besloten om het zo te laten en geen onnodige risico's te lopen.

Elpie: hoe gaat het met jou? Had jij vandaag ook niet terug een controle?

12. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    nee volgende week woensdag pas terug controle.
    Maar ons mie is echt zo actief vandaag (vraag me af of die wel geslapen heeft), dus ben wel gerust. als ik ze een dag minder voel rij ik gewoon naar spoed voor aan de monitor ....
    Maar we komen dichter en dichter bij levensvatbaarheid!

Ook best wel veel last van bandenpijn de laatste dagen, dus veronderstel dat ze normaal gezien wel goed groeit!

13. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    hoe bedoel je het zo te laten? Geen ivig meer?

14. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
    Nee nee, de bloedtest niet laten doen. Dat we tevreden zijn met de nekplooimeting :).

Wel fijn dat ze goed beweegt en laat merken dat ze er is :), ja de weekjes korten al hé. Blij dat je al iets geruster bent.

15. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    Elpie: fijn dat je geruster bent!

bdotsie: fijn van een goede nekplooi! en dan eind mei geslachtsbepaling, leuk!

poppetje: succes deze ronde!

butterfly: duim met je mee dat je zus je donor mag zijn! (vond Serum dat goed?). Als je zus donor is , dan is het eigenlijk gewoon helemaal "eigen" (als je begrijpt wat ik bedoel...ik bedoel...je zus ken je en jullie lijken genetisch ook nog op elkaar als tweeling). Hoe gaat het met de AB??

Juulz. Meid wat een verhaal over dat niet vliegen en de bloeding na het "lichte ?" sporten. Ergens bewonder ik je energie! (ik moest er echt niet aan dénken om te gaan hardlopen toen ik zwanger was :D...ik leek meer om juulman (die noemde je toch een lui zwijntje ;)?). Goed dat je niet gegaan bent, en joh, dat schuldgevoel..pfrrrt...:D wen er maar alvast aan, vandaag moest ik om 16 uur in de auto springen om om 18 uur hijgend binnen te vallen bij het KDV (die dan dichtgaat...dus de laatst overgebleven dame daar keek me al boos aan...en m'n collega's in omgeving Den Haag dus ook...:cool:)...ik geef er inmiddels al veel minder om (hoewel ik dat net op tijd binnenvallen dan wel weer heel rot vond...). Hoop dat je snel mag doorstomen naar de volgende mooie mijlpaal in je zwangerschap en dat alle nare ervaringen naar de achtergrond mogen gaan. Over die lage placenta...dat had ik nou ook! (daarom durfde ik ook geen s.ex te hebben) en we hebben het geloof ik 1x ofzo gedaan in 9 maanden :):):):) na die ene keer had ik gelijk ook zo'n fijne schimmelinfectie :(. En met de progesteron erbij had ik toch al niet echt veel zin :D;). Aja...overigens is die placenta wel iets omhoog gegaan maar dus wel op de buikwand gekomen (waardoor ze niet uitwendig gedraaid kon worden - en de keizersnede onvermijdelijk werd op wel zeer duidelijke taal van de gyne destijds "mevrouwtje, ik adviseer u zeer sterk om een keizersnede te doen, aangezien dit uw eerste kind is en u veel te smal gebouwd bent voor een stuitbevalling en toen zei hij er nog iets achteraan over kansen van overlijden van de baby bij een stuit (en toen heb ik een week thuis zitten hyperventileren :D)- toen vond ik dat een groot drama ;) (mede onder invloed van hormonen :D) nu denk ik "ach...kzouutzoweerwillendoen). Je komt er wel Juul!! Dit kindje is het, en wie weet heb je gewoon vreselijke mazzel dat de placenta nog naar boven kruipt en je kindje mooi draait en jullie een fantastische thuisbevalling tegemoet mogen gaan ;).

Lindra (en Maartje84): over die cyste(s) ik moest steeds aan zink denken, dus heb het gegoogled.
    Ik kwam zink, maca en vitamine C tegen (tegen cystes). Geen idee of het werkt.

Natural Treatments for Ovarian Cysts | Find Home Remedy

als je met zink aan de slag gaat is het wel handig te weten hoe hoog het is in je bloed (zodat je niet teveel binnenkrijgt) zelf slik ik momenteel rond de 35 mg per dag (maar ik zat bloedje laag).
    Zink is overigens enorm belangrijk voor een goede vruchtbaarheid.

16. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
    Butterfly: hoe gaat het met jou? Weet je al meer van de resultaten? Duim dat jouw zus de juiste persoon is. Veel succes!

17. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Juul: daar istie dan, mn banner.
    Verhaal nu ook deels op mn blog. later het schildklierverhaal.

Liefs!

18. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
    Super Chantal :)

19. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    ja ik vertrouw echt op de prof, en als ze in uz leuven zeggen dat de doorstroming goed is ga ik er ook niet verder om paniekeren. Ik merk nu ook dat het heel erg een momentopname is, want de metingen in Leuven waren perfect normaal....

vandaag 5 jaartjes getrouwd .... voelt toch weer beetje raar. en ons meisje moeten afgeven op 17 juni, dat is binnen een maand al een jaar geleden!

op fb hebben we trouwens een groep met mama"s uitgerekend voor augustus en daar is vorige week zondag al een eerste mama bevallen, op 25 w 4 d, 720 gr woog ze en tot nu toe doet ze het heel erg goed. Maar als ik dan die foto"s zie besef ik wel echt hoe belangrijk het is dat ons meisje toch nog tot minstens 30 weken of zo kan blijven zitten. en tis zo een actieve, de hele buik wiebelt hier op dit eigenste moment alweer mee. Ik geloof er ook echt in dat kindjes die zich niet goed voelen of het moeilijk hebben, niet zo zouden bewegen. N* lag echt heel stil, heb nooit een stampje gevoeld .... dus ben daar nu extra voorzichtig mee als ik opeens echt merk dat het stil wordt in de buik

hier wel enorm veel naar toilet en een zowat stekerig gevoel in lies. Buikje groeit wel ook enorm laatste weken en beebje stampt altijd tegen blaas, maar nu vraag ik me toch af of ik niet beter voor zekerheid zou laten checken op blaasontsteking. Kmoet wel 20 x per dag naar het kleinste kamertje, wel steeds als ze geshot heeft ....

20. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    chantal, superleuke banner!

bdotsie, ben benieuwd. Ik gok op een klein ventje

Deel Deze Pagina