Hier ook een enorm wisselende schildklier soms met ophoging zelfs ineens een hogere tsh, vorige keer van 1.66 gestegen naar 2.32 (na ophoging) Moet nu ergens rond deze tijd nog eens opnieuw voor een bloedafname .... moet er weer eens werk van maken ma is altijd stressen om te wachten op dat resultaat .... Om en om heb ik nog nooit gehoord, ik gebruik momenteel 125 Chantal, proficiat met je 12 weekjes!
die vond deze waarde goed. Die had mij destijds wel voorgesteld om en om te doen geloof ik. ik zal zn mailtje eens terugzoeken.
Hier vindt endo dat zodra ik boven de 2 uitkom ,ik moet ophogen maar vindt een waarde van iets over de 2 ook niet rampzalig (zeker niet eenmaal 1ste trimester gepasseerd ...)
Ik heb het Gent gevraagd en vooral tijdens de stimulatie willen ze rond de 1 zitten. Ik hoef me er nu rond de terugplaatsing niet druk om te maken.
bij TP wil je ook rond de 1 ...! anders klimt ie teveel in je 2ww. heb je je dosis recent aangepast soms? zo ja wat slikte je toen? en wat nu? zoals ik het begrijp slik je nu 25 mcg. bij een TSH van 3 en een TP op komst zou ik we iedere dag 50 mcg durven . qua gewicht zit ik op hetzelfde en dit zou mijn strategie zijn bij een TP. Maar als je 25 en 50 om en om doet, check dan rond de dag van de hcg meting ook je TSH en T4 in je bloed. Dan kun je alsnog je dosis aanpassen mocht dat nodig zijn. MTHFR is een apart velletje met een genetische test. (vaak speciaal naar vragen in Gent of dat getest is en of je de uitslag op papier mag).
hmm...zou overwegen of je kan voorstellen aan je endo om met 6,25 mcg op te hogen (dus een kwart pilletje) zodat je onder de 2 blijft/richting 1 en evt. wat je uitspuugt nog een beetje compenseert. Het is overigens nog niet super urgent ofzo maar je weet nooit wanneer die opeens stijgt.
Hai Ongeveer 4 weken geleden was de TSH 0.6 en FT4 1.9 en is de dosis aangepast van 50 naar 25. Nu is die dus 3 (FT4 weet ik nu niet) en ga ik om de dag 25 en 50 slikken. Er is inderdaad een genetische test gedaan in Gent maar daar weet ik zo ook de uitslag niet van. Er is niets uit de test gekomen in ieder geval. Wat bedoel je met de dag dat HCG getest wordt? Is dat de bloedtest of je zwanger bent?
ja ik herinner me het weer, toen had ik er ook iets uitgeflapt dat de dosisaanpassing te heftig was. Dus dat schommelen komt voornamelijk door te heftige dosisaanpassingen lijkt me. Zelf zou ik dan opteren voor 1,75 pilletje (dat is 43,75 mcg per dag). Die van mij kan ik in 4-ren breken. Maar je kunt ook doen wat Gent nu voorstelt en dan over 2 weken TSH en T4 waardes laten bepalen. Kiek maar wat goed voelt voor jou. Zou een kopie vragen van die genetische test en kijken of je wildtype of heterozygoot bent voor de MTHFR C677T. Je kunt dan je B-vitaminen aanpassen naar de actieve vorm (als je heterozygoot bent, als je homozygoot bent zeker). De dag dat hcg getest wordt in je bloed (dus niet urinetest) dan kun je die TSH en T4 gelijk meenemen op dat formuliertje omdat er toch al bloed geprikt wordt voor je hcg.
Ik ben zo'n tuthola die netjes doet wat het ziekenhuis zegt dus nu 25 en 50 aan het afwisselen. Ik zal een kopie opvragen van die test maar wat je schrijft is voor mij abracadabra daar zou ik me verder in moeten verdiepen. Tot nu toe denk ik maar dat aangezien er niets uit de testen komt (behalve TSH) dat het goed zou moeten gaan. We zijn er zelf van overtuigd dat het de eerste 3x niet goed is gegaan door overstimulatie. Nu zit ik weer fijn in mn eigen cyclus, het embryootje is 5 dagen en stukken sterker dan die we in NL hadden, het komt op dag 5 in mn baarmoeder wat ook beter klopt als je kijkt met de timings van een natuurlijke bevruchting. We hebben goede hoop! Wel voor me blijven duimen uiteraard
Dames, ik zou deze of volgende week mijn TSH moeten laten checken opnieuw.. maar tp is afgelopen zaterdag geweest. Klopt het dan, wat ik van jullie begrijp, dat mijn waarden nu omhoog zouden zijn dus niet hoe ze normaal zijn?!
ik moet het antwoord van gister wat nuanceren. je TSH loopt op als je zwanger bent en je kunt verwachten dat je TSH hoger is / oploopt tijdens de 2ww. Afhankelijk van of je antistoffen hebt of niet hoe fel dit zal zijn. Tevens als je een ophoging van je schildkliermeds gedaan hebt in de afgelopen 6 weken dan hoeft je TSH niet opgelopen te zijn omdat de TSH bijv. dan al meer onderdrukt was. Als je bijv. begon met een TSH van 0,4 en je hebt geen antistoffen dan hoeft je TSH veel minder opgelopen te zijn dan wanneer je begon met een TP met een TSH van bijv. 1,5. (leg ik het zo goed uit of roept dit meer vragen op? ).
argh weer onzekerheid! De ovulatietest geeft een teststreepje dat een heel heel klein beetje lichter is dan de controle streep! Gent gemaild maar nog geen antwoord. Wat denken jullie? Aanmelden of wachten tot morgen??
Ik zou een digitale van Clear Blue doen, dan weet je het echt zeker! Ik heb geen ervaringen met de test die jij laat zien
heeft die digitale ovulatietesten? Das nieuw voor mij. Deze zijn van Ovulady die MOEST ik gebruiken van het Erasmus
Ik gebruik altijd die van Persona (Etos), werken echt super. Alleen een duidelijk verdikte streep bij echte LH-piek terwijl die van de KV dan allang 2 dagen donker zijn.
Yep de digitale zet ik in als mijn streep donker gaat worden, je krijgt dan een prachtige smiley dat je LH piek er aan komt!
hmm maar zou dat nu nog zin hebben? Zal ik die morgenochtend doen dan? Of zou dat vandaag nog zin hebben?