1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    je gaat vaak ook voorspellend dromen als je zwanger bent ;).
    Ik duim heel hard voor je.
    hoeveel dagen voor NOD zit je (of hoeveel dgn na TP is het nu?).
    duim-duim-duim!!

2. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Het is nu dag 9 na de tp en dag 12 na de punctie. Wanneer zou dan mijn nod zijn?Dank je wel, je bent zo lief hè, hoop dat het duimen werkt!

3. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend! Ik ben voor je aan het duimen! Heeft het ziekenhuis niet aangegeven wanneer je zou mogen testen?

4. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Vrijdag een bloedtest, maar je zou zeggen dat mijn nod 14 dagen na de punctie is. Maar wachten gewoon braaf tot vrijdag, duimen dat ik niet ongesteld word. Overigens geen innestellingsbloed gezien.

5. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    poppetje wat spannend!! ik duim mee en strooi al het hcg rond hier wat ik kan missen!!

6. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik probeert het te vangen ;)

Hoe is het verder met jou? En je babe in je buik!

7. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    poppetje: kzou zelf eens testen morgenochtend ;):D als ie dan positief is kun je je TSH/T4 ook gelijk testen ;).

8. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Die zijn vrijdag getest en bel ik morgen voor..

Test wacht ik echt nog mee, angsthaas hè!

9. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Poppetje, wat een mooie droom...dromen komen uit;)

hahaha Ik begon al 9 dg na de tp te testen.....ik had allang getest hahahaha

10. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    poppetje77, hopelijk twee dikke streepjes op de test!
    Ik was ook meestal niet zo geduldig met testen

11. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Mamavanh, TSH nog steeds 2 en T4 15,8. Al gemaild naar Gent of het omlaag moet dus medicatie omhoog? Slik nu 1 pil per dag, vandaag overigens vergeten dus slik het vanavond. Vergeet het nooit!!

En dank u dames.. hoop dat dromen uitkomen.. maar kan ook in 2016 zijn.. hoop het niet :( Hoop toch wel eerder :D En niet testen is ook een stuk angst hoor.. nu leef ik nog in het ongewisse, is de test negatief, ben ik depri, al kan het ook zo zijn dat het gewoon te vroeg is. Dat is omdat ik geen innestellingsbloed heb gehad, dat maakt je minder onzeker als je dat wel hebt!

12. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    hier al emo-weekendje achter de rug.
    vandaag exact 1 jaar geleden werd ik mama van N*, het is ontzettend moeilijk vandaag en zeker nog in zwangere toestand (hormonen a volonté)
    Heb besloten toch maar te gaan werken en denk dat ik daar wel goed aan heb gedaan.
    Vanavond gaan we op het gemak gewoon gezellig buiten eten en ga nog langs de ballonwinkel stoppen voor een ballon met een boodschap omhoog te kunnen laten, kunnen we L erbij betrekken.... het kerkhof zal voor na mijn zwangerschap zijn (kan ik nu even mentaal niet aan)

13. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    poppetje:

;):D ik begrijp je onzekerheid...echter, de reden dat ik aangeef om wel je zwangerschap te testen is dat je dan snel actie kan nemen op je TSH of niet. :D
    of die omlaag moet met een TSH van 2 ??
    dat zou ik alleen doen bij een positieve test, wil je niet onder druk zetten maar zou morgen toch een testje wagen. Als die dan positief is kan je je hcg, progesteron, oestradiol, TSH en T4 laten meten. Dan kun je sturen. ;)

mocht je er echt nu al wat aan willen doen aan je TSH, zonder zw.schapstest, dan niet meer dan 6,25 mcg ophogen (kwart pilletje). dan gaat ie al richting de 1 schat ik in. bij hogere dosering gaat ie zo snel heen en weer schieten. Maar ik vind het zuiverder om rond dag 14 na TP samen met hcg ook je TSH te testen omdat het dan zinvoller is en er ook een betere indicatie gegeven kan worden van je schildklierfunctie (en je hcg ook mooi meetrekt als je TSH mooi op peil blijft). TSH stijgt behoorlijk snel meestal vlak na prille zwangerschap.

vergeten je dosis in te nemen...hmmm...lastig.

xx

14. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    die waarden zijn nu toch ook niet heel slecht he .... ik had slechtere waarden in het begin van mijn zwangerschap ....

15. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Mijn HCG en progestron moet ik vrijdag laten prikken. Ik heb Gent vanochtend vroeg gemaild met de vraag wat te doen. Op zich vond hij mijn TSH ook prima, moest niet omhoog (vorige keer was deze nml ook 2) maar wil het zelf lager.. Test echt niet eerder, volgens Gent zie je het pas vanaf zondag in mijn urine dus test al eerder vrijdag :D

En Elpie, ik snap heel goed dat j het emotioneel is vandaag! Zeker met je zwangerschapshormonen erbij.. maar zonder zou ik ook al met traantjes zitten hoor! Overigens ben ik nu sowieso al emotioneler, als ik jouw verhaal lees moet ik al slikken.. Erg, maar kan er niets aan doen. Sinds gisteren ook een beetje het zuur. Zou de utro me zo erg voor de gek aan het houden zijn???

16. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Elpie heel veel sterkte vandaag!

@ Poppetje77: Spannend! Ik durfde ook nooit eerder te testen. Ik klampte me vast aan de hoop die ik had en een negatieve test zou die hoop ook wegnemen.... Ik blijf hard voor je duimen!!

17. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    NCM jij snapt me! Wat jij had, heb ik dus ook.. gek hè. Durf het niet. Zelfs naar de wc gaan vind ik eng. Zo bang, terwijl ik geen gevoel heb wat ik normaal heb als ik ongesteld wordt.

18. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    :Dpoppetje: utro voel je alleen wat van als er ook hcg in je bloed zit (althans da's bij mij zo). ;) ik kan utro opsteken en niet zwanger zijn en dan voel ik echt geen gevoelige borsten en met utro én hcg wel. :D duim-duim...

19. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Klopt helemaal :) Het is zo moeilijk... ik zit dan echt op zo'n wip: aan de ene kant gewoon rustig aan doen en hoop houden, laat je niet gek maken maar aan de andere kant OMG wat voor kriebel was dat? Was dat echt een steek? Voel ik me anders??

Nog een paar dagen... als jij vrijdag hopelijk de verlossende positieve test in handen houdt, krijg ik de hopelijk mooi ontdooide blasto terug :)

20. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Trouwens... misschien ben ik miep-paniek maar ik geniet eigenlijk erg van mijn latte macchiato s'ochtends. Kan dit kwaad voor de terugplaatsing? Zelf denk ik van niet (het is heel weinig koffie met heel veel melk) maar ga nu toch twijfelen. Het ziekenhuis heeft er niets over gezegd... wat vinden jullie? Er maar mee stoppen?

Deel Deze Pagina