1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames wat moet ik allemaal meenemen op de punctiedag?
    Joggingsbroek
    Iets te eten voor na de punctie
    ?????

2. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Inderdaad een lekker zittende broek, lekker vest, dikke sokken. Wat ik prettig vond was een kussen voor in de auto, die deed in onder mijn knieën/bovenbenen zodat mijn buik niet gerekt werd.
    Water/drinken voor in de auto, misschien wat fruit en wat te eten wat je lekker vindt. Ik hoefde niet zoveel te eten omdat ik nog flink moe was van de verdoving maar drinken deed ik heel veel.
    Nog een dekentje voor in de auto? Gewoon alles meenemen wat je ook maar iets aan comfort geeft denk ik dan maar. Je levert een hele prestatie en mag goed verwend worden daarna.

Heel veel succes alvast. Het viel mij 100% mee

3. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks NCM!

Ik hoop dat het meevalt. M'n laatste punctie was geen pretje met veel napijn, dus kijk er niet bepaald naar uit. Daarnaast ben ik ontzettend bang voor het resultaat.

Iemand enig idee of je met flushing meteen het aantal eicellen hoort? Of hoor je dat pas de dag daarna?

Als ze overigens bellen om door te geven of er bevruchtingen zijn, hoor je dan ook meteen hoeveel het er zijn?

4. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    Mariska: succes met de punctie, ik heb er geen ervaring mee dus kan je geen tips geven. Duim voor een mooi resultaat.

5. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hai

Mijn 1e en 2e punctie waren gewoon pijnlijk, de 3e was een HEL! Ik heb werkelijk lopen schreeuwen en krijsen dat ze moest stoppen... ik schaam me er nog voor... dus ik was panisch toen het in Gent zover was maar het was goed te doen. Alles op het gemak, geen haast, goede controles, nuchtere arts, gewoon geen pijn tijdens de punctie.

Wat voor mij een groot verschil was is dat ik bij de 1e 3 nooit gevloeid en en bij die in Gent heel veel vloeide. Napijn heb ik eigenlijk nooit gehad. Bij mij slaat stress altijd op mijn darmen (veel darmkramp) maar van mijn buik heb ik nooit veel last gehad. Meer een algehele moeheid maar ik vind dat logisch na zo'n ingreep :) Lekker relaxen en jezelf goed verzorgen.

Ik kreeg na even bijkomen meteen te horen hoeveel eicellen er waren gevonden (17). De dag erna werden we gebeld dat er 11 goed waren en 10 bevrucht. Ik heb geen ervaring met flushing.

Wat mij altijd helpt is focussen op een tijdsmoment dat je zeker weet dat het over is. Bijvoorbeeld: om 11 uur is het allemaal voorbij en zit ik in de auto terug naar huis. Het wordt namelijk echt wel 11 uur en je komt steeds dichterbij en het gaat echt komen. En wiebelen met mijn tenen tijdens de punctie (kleine teen, op-1-na kleine teen, enz) om mijn focus te verleggen :)

6. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dat klinkt heel geruststellend!
    Vorige punctie had ik volgens mij een onervaren arts en die heeft een partij lopen rammen in m'n buik. Had dus tijdens en na behoorlijk wat pijn.

Flushing doen ze volgens mij ook alleen als er weinig follikels gevonden zijn. Ze spoelen dan de follikels na, zodat de kans groter is dat er een eicel gevonden wordt.

Ik moet me om 8 uur melden, ben je dan ook snel aan de beurt of moet je dan nog een tijd wachten?

7. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik moest lang wachten. Volgens mij moesten we er rond half 8 zijn en ik denk dat ik rond 10 uur de uiteindelijke punctie had. We hebben in het hotel aan de andere kant van de snelweg overnacht.

Bij aankomst kleed je je uit en krijg je zo'n ziekenhuis jurkje/schortje aan. Daarna krijg je een infuus en nemen ze nog wat bloed af voor de laatste checks. Daarna was het vooral wachten en proberen te ontspannen.

Als het zover is, ga je nog even plassen, en dan loop je naar de behandelkamer. Daar krijg je in je infuus het eerste middel waar je het wat warm van krijgt en je wat draaierig van wordt. Je man mag dan nog niet mee trouwens. Dan maken ze je schoon en krijg je een knijpertje op je vinger voor harslag en zuurstofgehalte geloof ik. Als je gereed bent, halen ze je man op. Bij mij was het denk ik in 5 min gebeurd.

Dan wandel je weer terug naar je bed (die opeens een heel eind verder lijkt te staan :) ) en kan je bijkomen. Je krijgt dan nog een ander infuus wat sowieso opmoet voordat je weg mag dus ga lekker liggen en haal diep adem en probeer te ontspannen. Bij mij kwam de arts toen langs om te vertellen hoe het was gegaan. Na een uurtje kreeg ik de laatste checks en mochten we gaan.

8. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, das wel lang wachten zeg. Lig je daar lekker te stressen!

Maar je krijgt dus alvast een eerste middel voordat ze die prikjes in je baarmoedermond zetten? Die vind ik namelijk erg vervelend en deden ze in het EMC altijd voordat je via het infuus iets kreeg.

9. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    jup, ik kreeg de eerste verdoving via het infuus toen ik net in de stoel lag dus nog voordat ze hadden schoongemaakt of wat dan ook. Ik kan me die prikken ook niet herinneren...

10. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh das fijn zeg! Dan ben je dus al een beetje 'wappie' voordat ze uberhaupt gaan beginnen?

11. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik kreeg het heel warm en werd loom ervan

Relax Mariska11, het komt goed, ik weet het zeker. Het is r*k om doorheen te moeten maar je gaat het vast heel goed doen.

12. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is volgens mij hetzelfde spul als ze in het EMC ook gebruiken. Je voelt je idd warm worden en een beetje dronken.
    En krijg je dan als ze echt gaan aanprikken nog iets extra's via het infuus?

Ik ben de afgelopen tijd echt heel relaxt geweest. Heb lange tijd niet zo goed in m'n vel gezeten, maar sinds vandaag is het gewoon mis. Ben zo nerveus voor morgen. Voor de punctie, maar ook vooral voor het resultaat. Tis voor ons misschien de laatste poging (twijfelen of we er hierna nog een zullen doen), dus er hangt veel vanaf.

13. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL

Heej meis, probeer je toch te ontspannen. Ik weet het, makkelijk gezegd maar doe het ook maar eens. Daarnaast, het is compleet begrijpelijk dat je nervues bent en accepteer het ook, ga er niet tegen vechten.

En tja, ik weet niet hoe jullie prive situatie is maar probeer hoop te houden bij deze poging. Als jullie geen hoop hebben, wie dan wel? Houd vol, blijf positief en ik lees ook verhalen van meiden die met 1 embryo uit een ICSI/IVF poging zwanger raken en een mooi kindje krijgen. De hoeveelheid eicellen zegt niet alles. Kijk naar mijn situatie: steeds flink aantal eicellen (+/- 17) goede bevruchtig (90%) en na 4 terugplaatsingen ook nog geen kindje.

Kort samengevat: we begrijpen je allemaal hier denk ik, maar probeer te denken aan hetgeen waarvoor je het allemaal doet. Ik denk aan je!

14. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Maris, gewoon makkelijke kleding, niet strakzittend. Ik kreeg van het hotel een lunchpakketje mee maar het ziekenhuis geeft je na de punctie als je honger hebt een wafel en thee.

Je weet hoe lang ik heb gewacht.. Was als laatste helaas terwijl ik wel er al om 07.30u was :(

Je hoort de dag hoeveel eitjes er zijn geoogst maar de dag erna hoeveel eitjes er goed waren voor bevruchting en hoeveel er daadwerkelijk bevrucht zijn!

Ga morgen voor je duimen meis!!!

15. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja vreemd is dat met dat wachten he. Ik snap niet goed hoe dat systeem werkt...

16. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dames ik ben inmiddels iets rustiger. Hopelijk slaap ik goed en wordt het morgen een geslaagde punctie. Ik laat het jullie nog wel weten!

17. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Maris toi toi toi denk aan je een ga voor je duimen!!!! Xxx

18. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Succes! Ik ben heel benieuwd naar de uitslagen en ben heel hard voor je aan het duimen!

19. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    succes vandaag! hopelijk gaat het meevallen (en krijg je een prachtig resultaat)!

20. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Punctie is enorm meegevallen en wat een aardige arts en vroedvrouwen!!
    Uiteindelijk toch zes follikels aangeprikt en zes eicellen!!!
    Denk dat er 2-3 misschien niet rijp zijn (waren erg klein), maar dat horen we morgen.
    Vandaag rustigaan doen. Heb iig vrijwel geen napijn.

Deel Deze Pagina