1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Netjes hoor.. ik ga voor je duimen dat ze morgen bellen met een mooi resultaat qua bevruchtingen!

2. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    OW WAT FIJN!! Nu inderdaad hopen dat ze goed zijn en netjes gaan bevruchten en delen.

Bedankt voor de update!

3. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Wow maris!

4. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inmiddels toch wat napijn, maar nog steeds dik tevreden met hoe de dag vandaag verlopen is.
    Hopelijk kan ik vannacht goed slapen en is de ochtend snel voorbij.
    En dan hoop ik heeeeeeeeeeeeeeel erg dat ik hier positief nieuws kan komen brengen!

5. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    duim-duim-duim
    klinkt redelijk positief..ook dat het je meegevallen is (op de napijn na dan).

6. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben net gebeld door het UZ. Er waren van de 6 eicellen 5 rijp.
    En we hebben 2 bevruchtingen. Helaas geen topscore dus, maar als ze doordelen dan hebben we zondag iig wel een terugplaatsing.

Zit nu alleen wel in dubio, want we zouden er 2 laten terugplaatsen deze poging. Maar ja....waar doen we nu goed aan? 2 laten terugplaatsen of 1 laten terugplaatsen en gokken op 1 cryo?
    Wat zouden jullie doen?

7. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Toch nog 5 eicellen. Fijn dat er 2 goed bvrucht zijn. Tja 1 of 2.... Geen idee. Ik heb er in NL 2x2 terug gehad en in Gent 1x1. Mag je er 2 in Gent? Bij mij was dat niet bespreekbaar

8. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    @NCM: het is onze 3de poging, dus dan mag je er twee terugplaatsen. Daarnaast was dit ook het advies van de arts in het UZ.

9. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oke, bij ons is het de 4e poging maar de eerste in Gent. Gezien mijn leeftijd (34), de kwaliteit van de embryootjes en dat er bij mij niets gevonden is zijn de aanleiding dat er echt maar 1 per keer terug geplaatst zal worden. De 4 eskimootjes die we hadden (nu nog 3 dus) zijn ook per stuk ingevroren.

10. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is bij ons de derde poging en de eerste in Gent.
    Aangezien we de 1ste keer 2 bevruchtingen hadden en de 2de keer zelfs niks willen ze er volgens mij 2 terugplaatsen. Ook hebben we bij de IUI's met meerdere eicellen nooit een zwangerschap gehad. Ik geloof dat ze de kans op een zwangerschap toch wat groter achten als je er twee terugplaatst dan bij eentje, maar zal ik zondag nog wel horen van de arts denk ik.

11. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Mariska11: ik zou het laten afhangen van de factoren die bij jou spelen. Wat was de score in je bloed op de anti nucleaire factoren of andere immunologische aspecten (zoals reumafactor etc.) ook trombofilie aspecten speelt mee. Je mag me ook PB-en als je het liever niet over het forum doet. Je kunt eigenlijk alleen goed besluiten als je weet wat de reden is van het niet innestelen/zwanger worden.

12. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen flauw idee wat mijn score daarop is en of het ooit getest is. Ik weet wel dat ze in Gent bloedonderzoek hebben gedaan en dat daar geen afwijkende dingen in zijn gevonden.
    Wel is mijn AMH aan de lage kant en heb ik in een natuurlijke cyclus een korte luteale fase.
    Ook heeft de arts me aspirine voorgeschreven, maar weet niet op basis waarvan dat is gedaan.

13. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het probleem lijkt 'm iig te zitten in het doordelen of innestelen, want er komen wel bevruchtingen tot stand.

14. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    ik zou je labwaardes opvragen als je er zondag toch bent (of nog vandaag per telefoon kun je nog ff nadenken tot zondag) en ook of ze MTHFR getest hebben. De aspirine zul je ws. wel krijgen om trombofilie redenen, maar ik zou zelf willen weten welke dan.

Laat ook bepalen 7 dgn na TP hoe hoog je progestron is als deze al laag is in een natuurlijke cyclus kan het helpen om aan 4x200 te denken namelijk. Een andere optie is DHEA doorslikken tot positieve test naast je utro. Maar ik denk dat je wilt weten hoe hoog je AMH dan exact was?!

15. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Maris, ik zou er voor twee gaan! Stel dat de ene geen cryo wordt, dan heb je spijt. Je hebt alleen wel kans op een tweeling, lijkt mij geweldig trouwens!!! Maar ik heb nog geen kindje dus is misschien anders.

16. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    ik voel met je mee poppetje maar als immunologie een aspect is verkleind bij 2 de kans op innesteling. Als dat niet een aspect is dan is 2 prima.

17. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    De arts in Gent zal ongetwijfeld mijn bloedwaardes hebben bekeken en heeft vervolgens het advies gegeven om er twee terug te plaatsen indien mogelijk. Ik neem aan dat hij dit niet zal adviseren als de kans op zwangerschap dan kleiner wordt.
    Ook de arts in DD adviseerde tijdens het intakegesprek om er twee terug te plaatsen.

Ik ben gewoon heel bang dat als we kiezen voor eentje terug plaatsen en een cryo, dat die cryo er misschien niet komt of niet goed ontdooid (net als bij de eerste poging). Mijn gevoel neigt op dit moment dan ook naar het terugplaatsen van 2. Als de arts met argumenten komt waarom eentje beter is, dan sta ik daar natuurlijk wel voor open.

18. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    @poppetje: heb jij nog bloed moeten laten prikken tijdens je wachtweken?

19. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan die labwaarden wel opvragen, maar die waardes zeggen mij toch niks. En de arts heeft aangegeven dat er niks afwijkends gevonden is.
    Dat MTHFR is volgens mij niet getest (weet ik niet zeker), maar ik vraag me af of dat relevant is. Volgens mij is een van de kenmerken dat je dan vaak miskramen krijgt en die heb ik nog nooit gehad.

Ik ga iig wel vragen waarom ze de aspirine hebben voorgeschreven.
    En ik zal vragen of ze nog gaan prikken op progesteron in m'n wachtweken.

20. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Mariska voor je korte luteale fase

Supporting the Luteal Phase With Integrative Medicine | NDNR

Foods rich in healthy fats such as avocados, nuts and seeds, free-range organic eggs, and extra-virgin coconut oil provide precursors for steroid hormones. Because folliculogenesis is a prolonged process, nutrition in the year before a cycle can affect the luteal phase. Supplements to be given during the entire cycle include the following: (1) Extract of maritime pine bark (50 mg
    3 times a day) enhances circulation, reduces clotting, and increases GH to support function of the corpus luteum.3 (2) Vitamin B6 has been used clinically to treat luteal phase defect. It modulates expression of receptors to hormones and progesterone.4 Vitamin B complex supports adrenal health and stress responses, so a high-quality complex should be taken daily. Add pyridoxal-5-phosphate to achieve 100 mg/d of vitamin B6. (3) Melatonin (1.5-3 mg at bedtime) increases progesterone production and supports GH secretion.5-7 (4) Vitamin C (750 mg/d) improves progesterone levels and increases fertility in women with luteal phase defect8 and enhances cellular health.(5) Increased magnesium glycinate (400 mg/d) is required during the luteal phase because of increased progesterone synthesis.9 (6) Omega-3 fatty acids (approximately 1200 mg of eicosapentaenoic acid and 800 mg of docosapentaenoic acid daily) are essential for follicle structure and function and for hormone production.10,11 They have been found to directly increase progesterone secretion; they enhance uterine and ovarian blood flow by increasing the ratio of prostacyclin to thromboxane.12 (7) Zinc picolinate (30 mg/d) increases insulin-like growth factor 1 and GH.13,14 Zinc deficiency may impair formation of the corpus luteum. (8) Coenzyme Q10 (800 mg/d) or ubiquinol (300 mg/d) is recommended to support mitochondria and biosynthesis in endoplasmic reticulum for cell development and function.15

Supplements to be given in the luteal phase only of the cycle include the following: (1) Vitex agnus-castus (170 mg of a 6:1 extract of Vitex fruit daily on rising) boosts progesterone production.16,17 (2) Bioidentical progesterone supplementation is recommended when indicated. Increased serum progesterone levels improve blood flow to the corpus luteum1 and promote changes in the endometrium that support implantation.
    If indicated, the following supplements are recommended: (1) Thyroid support in the form of a high-potency thyroid formula, including l-tyrosine (1000 mg/d), selenium (200 μg/d), and iodine (450 μg/d). Aim to bring thyrotropin to a level of 2.5 mIU/L or below. Bioidentical hormones may be needed in some cases. (2) Stress reduction and adrenal support may be required. Consider adrenal formulas with Rhodiola, Eleutherococcus, or glandulars, depending on the 4-point cortisol results.

groetjes,

Deel Deze Pagina