1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hai, daar moet ik toch nog steeds een NL labformulier bij doen? Voor zover ik weet doen ze het anders niet. De aanvraag van Gent geef ik ze er dan bij

2. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    ik geef in het ziekenhuis alleen dat formuliertje van Gent en zeg dan dat dit moest worden geprikt en of ze dat kunnen doen. Nooit een probleem..

3. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ow, bijzonder... ik zal het eens vragen woensdag ofzo want het is 1 groot drama om dat formulier iedere keer te regelen.. dat zou een hoop frustratie voorkomen inderdaad.. bedankt voor de tip!

4. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Gent kan een formulier maken inscannen en naar je mailen, ik kon ook met dat formulier hier terecht!

Mijn eigen huisarts is ook weg maar tsh formulier hadden ze in het systeem gezet dis de vervanger had het voor me klaargelegd.

5. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Nah wat bijzonder weer zeg!
    Ik had ook altijd strijd om mijn schildklier met mijn huisarts, maar ik heb de gehele mailwisseling vanuit Gent onder zijn neus gelegd :D

6. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Stil hiero...

Poppetje hoe gaat het???

7. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Tot zover goed, beetje last van mijn darmen, soms lichte buikkramp, vooral moe, slaap slecht, reuk wordt sterker en ben echt een heks!!!! Vlieg af en toe aardig uit de bocht, erg geïrriteerd om de kleine dingen.. Manlief vindt me nu al lastig :D
    en hij moet nog ff ;)

Hoe is het bij jou?

8. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    tja... niet zo spannend.... wel last van allerlei rotkwaaltjes (hartkloppingen, zere ogen, kort lontje, piepende oren, prop watten in mijn hoofd...) die ik toeschrijf aan de verhoging van de euthyrox. Hopelijk is het een teken dat mijn TSH is gaan dalen... Zaterdagochtend ga ik bloed prikken om de waarde te bepalen maar va maandagochtend vroeg gaan we op vakantie. Voor nu is het alleen nog maar hopen op een lage(re) TSH waarde, meer kunnen we helaas even niet doen....

9. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    NCM: vraag of je je ijzer en ferritine mag mee laten prikken. Veel schildklierkwalen verergeren bij laag ijzer. Ferritine zegt iets over je ijzervoorraad. Ook kan laag ijzer (trouwens laag zink en jodium ook) zorgen voor een hoog TSH. Bij mijn vorige TSH bepaling werd ook ijzer en ferritine meegeprikt. TSH zat toen op 3,4 en ijzer was laag (10). Toen alleen ijzerpillen genomen (overigens met grote tussenruimte tussen schildklierpillen en ijzer) en daarmee is de TSH gezakt naar rond de 1 (dus zonder verdere dosisaanpassing). sterkte ermee en alvast fijne vakantie.

10. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    klinkt allemaal erg goed poppetje...lastig dat je hormonen zo opspelen :D, dat had ik ook steeds, ik vond mezelf dan echt versgrikkuluk...ik vroeg me altijd af of dat normaal was...sommige schijnen er geen last van te hebben, sterkte ermee want dat kan wel vervelend zijn om mee om te gaan.

11. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Haha erg hè, dat je soms ineens een aanval hebt, weet dat je onredelijk bent maar niet kan stoppen!!! Of als je bv moet wachten lang je eigenlijk ineens wel tetteren, had het in de garage van de week.. Ben maar weggelopen want dat kan daar niet, wel nadat ik met mijn heksenhoofd had gevraagd of het nog lang duurde...

12. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Wat is het hier stil, gaat het goed met alle dames?! Hoop het wel...

13. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Whoohooo!! Collega van mij heeft zijn eerste kindje gekregen! Hij en zijn dame hebben een ook een traject achter de rug maar nu is de beloning daar! Dat geeft me weer hoop!

Gister zat ik er doorheen: We hadden een groot feest maar rond 12 uur lag ik er helemaal af dus ben ik teruggegaan. Er werd me gevraagd of ik misschien zwanger was omdat ik niet drink (doe ik sowieso amper) en omdat ik zo moe was... Ik weet dat ze het goed bedoelde maarja, het komt gewoon k*t aan....

14. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Snap je heel goed!! Mensen snappen niet dat zo'n vraag iemand pijn kan doen.. De mmm is zo onbegrepen!

15. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vanochtend bloed laten prikken en meteen gevraagd of de scan vanuit Gent voldoende zou zijn. Ehm ja, dat denk ik wel kreeg ik te horen dus de volgende keer gaan we gewoon met de scan.

De uiterst vriendelijke prikmeneer vroeg waarom ik in Gent liep en waarom mijn schildklier belangrijk was. Ik heb het uitgelegd maar hij had dit nog nooit gehoord. Schildklierwaarden belangrijk bij zwanger worden?? Nu hopen dat de klachten die ik heb wijzen op een lagere TSH. We gaan het horen

16. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Mijn huisarts wist het tsh verhaal ook niet maar vertrouw erop dat Gent weet wat ze doen. Hun slagingspercentage is hoger dan hier in nl.

17. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hoe is het hier?

Ik ben ruim een week uitgeschakeld geweest wegens een NIERBEKKENONTSTEKING..??? heb dus helemaal niets in de gaten gehad, totdat ik vorige week zondag ineens boven de 40 graden koorts kreeg en wat vage buik en rugklachten.
    Naar de huisarts geweest en daar bleek uit onderzoek van mijn urine dat ik bloed in mijn urine bleek te hebben, moest met spoed naar de poli om bloed te prikken en daar bleken mijn ontsteking waarden toren hoog te zijn, en een dag later bleek uit de kweek dat ik een flinke bacteriële infectie had, en zit nu aan de antibiotica.
    Blijk ik dus waarschijnlijk al weken een blaasontsteking te hebben gehad waar ik niets van heb gemerkt? Suf he?

18. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Een snelle beterschap Bengeltje, laat je maar eens goed verzorgen ;)

19. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Beterschap Bengeltje! Schijnt super pijnlijk te zijn dus laat je idd maar goed verzorgen!

20. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    bengeltje: beterschap!

Deel Deze Pagina