1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Tuurlijk Kishka, welkom!

In Gent start je met een intakegesprek. Er worden dan waarschijnlijk meteen bloedonderzoeken gedaan en voor een semenanalyse moet je een afspraak maken. Er wordt een afspraak gemaakt met een arts om alle resultaten te bespreken en een plan van aanpak te maken. Hierna gaat het vaak wel snel.

Als het goed is krijg je via de post een infopakketje thuis gestuurd.
    Chantal is de laatste van ons die een intakegesprek heeft gehad, bij haar zal het nog vers in het geheugen zitten. Chantal, als ik iets vergeten ben...

2. annaatje

annaatje Fanatiek lid

18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hej meiden

Spannend punctie!
    Vandaag geprobeers gent te bellen maar niet gelukt
    Kreeg steeds bandje...

Haha zo herkenbaar haar afknippen na trouwen.ik had kei lang haar
    Dag na trouwen gelijk naar kapper en weer stuk dr af!

Nemen jullie trouwens foliumzuurtabletten,ik van de etos ik wil zwanger worden tabletten maar denk dat ik ga overstappen naar alleen foliumzuurtabletten

3. annaatje

annaatje Fanatiek lid

18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    @kisha welkom! Wij zn nu 1 jaar trouwe bezoeker vh uz gent
    Superlieve mensen! In t begin dacht ik: wat een oud gebouw maar
    Fertiliteit is pas vernieuwd. En t zit vol hollanders de wachtkamer
    Bloed prikken gehad en alles wat we in ned gedaan hadden hoefde
    We daar niet nog keer te doen.ik heb hsg gehad in gent en man tese operatie
    Succes!

4. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Ik gebruik davitamon mama en losse visolie capsules, zodat ik zeker weten de juiste vits binnen krijg :)

Welk traject zit jij nu in Annaatje?

5. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel, meiden! We krijgen als het goed is morgen of overmorgen een brief thuis met onze medische geschiedenis die we waarschijnlijk zullen moeten opsturen naar Gent. Ik bedenk menet dat mijn arme mannetje voor het eerst zijn zaadmonster in een ziekenhuis zal moeten produceren in plaats van thuis, oei... Lijkt me vreselijk... Maar misschien blijven we daar overnachten, dan kan het ook in een hotel... Ik las dat Holiday Inn speciale prijzen heeft voir ziekenhuispatienten?

6. annaatje

annaatje Fanatiek lid

18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ sophy iui met donorzaad.mn man is onvruchtbaar...
    Zwaar traject ook.iui niet echt maar t idee dat t donorzaad is
    Maar we staan er beide voor 100% achter!
    Als iui niet lukt krijg ik ivf,zit al bijna in dat traject.iui 9 al
    Bij iui 5 was ik heel even zwanger

@kishka wij hebben 1 keer in holiday geslapen toen mn mn tese
    Kreeg. Ik mn schoonma en schoonzus. Fijn hotel tegenover t zkh

7. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Wie, wat, waar

Chantal85
    : 27jaar- 37e ronde (sinds mei '09), in MMM sinds okt 2010: niets gevonden, IUI 1,2&3 mislukt. IUI 4 = laatste voor IVF MA 8w- 2nd opinion in Gent 28.6- oz naar hh mkn loopt, in totaal ****

Kiekske: 30 jaar. Ronde??? Bezig sinds okt 2010, in MMM sinds juni 2011 --> man geen zaadcellen, acute TESE in Gent. Ikzelf laag AMH (0,67)ICSI 1 mislukt, ICSI 2 afgebroken. Nu bezig met poging 2.1. Hysteroscopie goed + pipelle gehad.

Sophy: 29 jaar - ronde *teveel* bezig sinds feb 2009; hypo schildklier; eileiders verwijderd; 4mks; verder geen vruchtbaarheidsproblemen.

Medicatie
    Kiekske: 7 dagen decapeptyl + daarbij 300 menopur
    Sophy: 150 gonal

afspraken
    10 juli Sophy: 1e fm
    13 juli Kiekske: 1e fm
    16 aug Chantal85:semenanalyse 9.40u, hysteroscopie 14.00u
    10 sept Chantal85: uitslagen onderzoeken 15.00u

Punctie en TP datum
    Kiekske: 17 juli (dat moet gewoon!)
    Sophy: 17 juli dat lijkt me duidelijk :)

Wanneer testen

Zwanger en uitgerekende datum
    Kiekske: 27 april 2013 (ook dit moet gewoon :D)

8. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Welkom kishka! Leuk dat de club steeds verder uitbreid! Zet iedereen zn gegevens even in het lijstje? Heb de afspraken even op datum gezet, zullen we dat ook doen mt puntie/tp/testdatum?

Kish wij moeten zelfde dag, hoelaat jij? Wat kiek zei klopt, je krijgt een vragenlijst thuis die je mee moet nemen. Medisch dossier kan je beter meenemen dat opsturen, er raakt nogal es iets kwijt met de post.
    Je.moet eerst een ponskaartje laten maken bij het onthaal, dus kom op tijd, kan druk zijn. Zorg dat je brief van verzekering met toestemming mee hebt anders moet je €100 vooruit betalen.
    Het is beetje een doolhof maar je krijgt een plattegrond en dan is het goed te vinden. Je geeft de vragenlijst en dossier af bij de balie, die leest de intakearts door en dan is het wachten
    Neem iets te lezen mee, kan lang duren. Dan mag je nr binnen en heb je een gesprek en doen ze een echo. Waarschijnlijk krijg je een formulier met onderzoeken die zijn aangevinkt, weet niet of je vaker een MA of MK hebt gehad? Hoe dan ook, met dat formulier word je weer in de wachtkamer gezt tot de vroedvrouw je roept. in ons geval duurde dit heeel lang. Bloedprikken kon meteen, voor semenanalyse moet er afspraak gemaakt worden. Afhankelijk van de onderzoeken en de tijd die de uitslag in beslag neemt wordt er een nieuwe afspraak gemaakt.

Dat was t wel zon beetje geloof ik!

9. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo meiden het wordt hier druk ;)
    Sophy welkom hier! Schrijf lekker mee met ons gezellige groepje. Rode laklaarzen zijn niet nodig hoor, het mogen ook tijgerprintlaarzen zijn :). Dus jij hebt ook rond de 17de de punctie, tjonge we zijn wel vertegenwoordigd straks in Gent. Jij hebt ook een heftige periode achter de rug, ik hoop voor je dat jouw wens ook eens uitkomt.
    Wow 15 follikels! Dat klinkt echt goed sophy. Bij jouw zijn ze al een stuk groter ook. Wanneer krijg je de 2de echo? Ik heb trouwens zaterdag de 2de echo.

Kiekske; morgen de 1ste fm meting! Ik duim heel hard dat jouw eitjes goed aan het groeien zijn. En dat je niets voelt zegt niets, ik voelde ook helemaal niets (en nog steeds niet)
    Fijn dat ik nu weet hoe de punctie gaat in Gent, tjonge je krijgt wel een hoop verdoving. Gelukkig maar! Ik ben panisch voor pijn, dus van mij mogen ze helemaal plat spuiten ;)
    Geniet van je massage meis

Qasim; 4 miskramen in een half jaar? Jemig dat is ook zwaar! Hopelijk kunnen ze je in Gent helpen, dat moet toch een oorzaak hebben?
    Wat een teleurstellend gesprek gisteren! Al weet je het vantevoren toch valt het dan tegen, logisch toch. Echt balen, gelukkig heb je al een afspraak in Gent gemaakt.

Juulzon; ik ga snel je update lezen, jij gaat volgende maand dan weer beginnen? Ben zelf ook erg blij dat er nu al 9 follikels klaar liggen.
    Denk zelf wel dat het door de DHEA komt, heb geen andere verklaring.

Chantal; ben blij dat het toch nog goed is gekomen met de semenanalyse en de hysteroscopie!

10. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Chantal,
    Bedankt voor je uitgebreide antwoord! We hebben een afspraak om half 10. Zullen waarschijnlijk in ieder geval voor de eerste keer een hotelovernachting boeken, zodat we zeker op tijd zijn.
    Ik: 32 jaar, kinderwens sinds november 2010, in de mmm sinds juni 2011. Man heeft slecht zaad, verder geen problemen bekend. 3 IUI gehad, #1: zwanger, maar MA en curretage bij 10.5 weken; #2 & #3 mislukt. Door de slechte zaadkwaliteit (800,000 bewegelijke cellen bij de laatste IUI) nu dus doorverwezen naar de IVF. 10 september intake in Gent; in de wachttijd zullen we nog een IUI proberen in onze huidige ziekenhuis.

11. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kishka; ook welkom bij ons Gent clubje! Schrijf hier lekker mee.

Annaatje; in Gent adviseren ze me nu om een dubbele dosis foliumzuur te slikken dus slik nu al 2 x 0.5 mg. Dus misschien toch beter om idd foliumzuur apart te slikken?

12. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Chantal: ik heb ze idd de hele dag aan gehad ;)

Armani: je bent een dag te vroeg: vrijdag pas de echo....! In gent adviseren ze idd de dubbele dosis foliumzuur, zit ik ook netjes aan.

Annaatje: uitkijken met die etos pillen. Deze kunnen je cyclus beïnvloeden en dat is met ivf niet zo handig. Vit D en Omega 3 zijn wel belangrijk.

Kishka: het holiday inn heeft idd een speciaal tarief voor UZ patiënten, €79 + €8 parkeerkosten. Ik kijk ook altijd even op booking.com, want daar is het regelmatig nog goedkoper. Bij het uitchecken zeg ik dan wel dat ik patiënt ben en zo krijg ik de parkeerkosten toch goedkoper. Is normaal €10. Als je bij booking kijkt, wel opletten dat je holiday inn EXPRESS pakt (hè Chantal ;))

13. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Jaja kieks, dat vergeet ik niet meer....

14. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    #454 Armani, 11 jul 2012
    Laatst bewerkt: 11 jul 2012
    Oeps denk heel de dag al dat het donderdag is Kiekske, vrijdag heb je de echo! En dinsdag hebben we dan met z'n drieën de punctie ;) Mijn outfit ligt al klaar :)

Zal snel even mezelf aan het lijstje toevoegen!

15. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie, wat, waar

Chantal85
    : 27jaar- 37e ronde (sinds mei '09), in MMM sinds okt 2010: niets gevonden, IUI 1,2&3 mislukt. IUI 4 = laatste voor IVF MA 8w- 2nd opinion in Gent 28.6- oz naar hh mkn loopt, in totaal ****

Kiekske: 30 jaar. Ronde??? Bezig sinds okt 2010, in MMM sinds juni 2011 --> man geen zaadcellen, acute TESE in Gent. Ikzelf laag AMH (0,67)ICSI 1 mislukt, ICSI 2 afgebroken. Nu bezig met poging 2.1. Hysteroscopie goed + pipelle gehad.

Sophy: 29 jaar - ronde *teveel* bezig sinds feb 2009; hypo schildklier; eileiders verwijderd; 4mks; verder geen vruchtbaarheidsproblemen.

Armani: 36 jaar. Sinds 2009 bezig, in mmm sinds juli 2011. AMH goed (1.9), 2 keer ICSI in MCK, embryo's top. Nu bezig met ICSI 3 met pipelle, DHEA en TP op dag 5

Medicatie
    Kiekske: 7 dagen decapeptyl + daarbij 300 menopur
    Sophy: 150 gonal
    Armani: 7 dagen deca, 300 menopur

afspraken
    10 juli Sophy: 1e fm
    13 juli Kiekske: 1e fm
    16 aug Chantal85:semenanalyse 9.40u, hysteroscopie 14.00u
    10 sept Chantal85: uitslagen onderzoeken 15.00u
    14 juli Armani: 2e fm

Punctie en TP datum
    Kiekske: 17 juli (dat moet gewoon!)
    Sophy: 17 juli dat lijkt me duidelijk :)
    Armani: uiteraard 17 juli ;)

Wanneer testen
    Armani: 3 augustus?

Zwanger en uitgerekende datum
    Kiekske: 27 april 2013 (ook dit moet gewoon :D)
    Armani: 06 april 2013 (kan niet anders)

16. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hahaha!!! Die 17 juli staat goed!!!

Bij mij moet er eigenlijk ook nog de pipelle, dhea en dag 5 tp bij staan. Pas het morgen wel even aan...

17. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    #457 chantal85, 11 jul 2012
    Laatst bewerkt: 11 jul 2012
    Hoe kan jullie uitgerekende datum zo verschillen als jullie op deselfde dag punctie hebben? ;)

18. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee Chantal, maar dan is mijn moeder jarig dus dat lijkt mij een fantastische dag om te bevallen :D
    En bij Kiekske is haar uitgerekende dag de verjaardag van haar vriend, toch???

19. annaatje

annaatje Fanatiek lid

18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    @kiekske weet jij zo welke foliumzuurtabletten ik dan het
    Beste kan hebben. Van davitamon of....

20. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Gewoon die van de Etos? Die heb ik ook een tijdje gebruikt, zo'n roze potje.

Deel Deze Pagina