Dat snap ik want jouw waarde is bijna 100 hoger dan bij mij, mijn hcg was op dag 11 na de tp 159.. Jouwe was veel hoger dus lijkt me dat het goed zit hoor.. Snap je onzekerheid, ook ik had wat bruinverlies.. Daarbij geen standaard klachten als reuk of misselijkheid. Mini is bijna 12 weken.. Denk dat wij door de mmm, doordat wij er echt voor hebben moeten knokken, wij veel minder onbezorgd zwanger zijn... Ze zeggen, geniet ervan.. Maar is moeilijk hè! Zelfs na een hartje te zien is dat onzekere helaas nog niet weg.. Hoop bij jou wel meer dan bij mij.. Maar bij mij spoken de woorden van het Erasmus nog in mijn hoofd dat ik nooit een zwangerschap zou kunnen voldragen in mijn hoofd, maar ok mijn eitjes zouden ook niet bevruchten en ik niet zwanger worden!!!
Ik snap je geheel Voorburg begon bij ons al over adoptie... (nu hebben wij al voordat we probeerden zwanger te worden onze beginseltoestemming gehaald omdat adoptie deel van onze kinderwens is maar toch). In Voorburg deelden de embryootjes nooit goed door en nu hebben we top cryootjes! De onbevangenheid moet je bij de eerste afspraak in de MMM bij de deur achterlaten helaas.
Dat bedoel ik dus.. Wij zijn niet meer onbezorgd, berouwen is moeilijk omdat je dit zo graag wel een zo bang bent dat het misgaat... Gek genoeg dacht ik, aldus het hartje klopt heb ik rust.. Nu denk ik, na de nekplooi heb ik rust maar volgens mij blijft het spannend tot je je kindje veilig in je armen hebt.. Willen jullie naast dit kindje ook ooit nog adopteren? Bij ons geen optie, manlief is niet zo braaf geweest, hem zware begrijpen hoor maar wel een aardig strafblad.. Nu is hij overigens redelijk opgedroogd..
De droom is 1 of 2 van ons zelf en 1 of 2 adopteren. Ga even zitten want dit is wel een mooi verhaal: We gingen de adoptiecursus in en alle andere koppels inde cursus hadden de MMM achter zich gelaten en zagen adoptie als laatste optie. Wij waren onwetend. Manlief was nog niet aan kinderen toe dus dan maar eerst de adoptievergunningen want daar gaat ook 3 jaar overheen. Dan adoptie in de ijskast, voor mijn 35e de eigen kindjes en dan adopteren. We hebben een jaar na de cursus nog contact gehad met de andere stellen: zij hadden inmiddels allemaal een kindje(s) via de MMM en wij.... wij stonden aan de start van ons MMM avontuur. Adoptie is nog steeds een wens maarja.... we worden wel ouder en de MMM gooit wel de plannen door de war. Maar wat ik inmiddels heel goed geleerd heb: sommige zaken in het leven zijn niet te plannen
Kinderen plan en neem je niet!! Veel mensen denken daar te makkelijk over... Hoe jong ben jij ook al weer?
Klopt helemaal. Die les hebben we inmiddels al een paar jaar goed in onze oren geknoopt. Ik word volgende maand 35
Summerfeeling: welkom hier (helaas), MTHFR staat niet in je lijstje dat heet echt MTHFR (of ook wel "methyl tetra hydro folate reductase). In Gent wordt dit aangekruist op soort van getypt formulier met een vinkje bij die bepaling. Volgens mij stond er nog zoiets bij als "thermolabiel" ofzoiets. Als het er niet bij staat zou ik er nog speciaal naar vragen.
Dag mamavanh, dankjewel om dit eens te willen bekijken. Zou ik dit best nog laten prikken voor we in de december terug moeten? En hoe regel je dit met het UZ? Bel of mail je hiervoor? Met het secretariaat of met de vroedvrouwen? Liefs!
Summerfeeling: je kunt de vroedvrouw in Gent bellen en aangeven dat dit besproken is met DS, maar niet is aangekruist en je dit graag alsnog graag wil. Zonde immers om nog een keer bloed te moeten prikken, kan maar beter direct meegenomen worden. Eventueel uitzoeken wat je in NL kan laten prikken ivm medische kosten? Succes... NCM, die onzekerheid is zo herkenbaar! Al was mijn waarde zelfs nog hoger, het zegt gewoon niets. Bruinverlies kan gewoon die innesteling zijn, het kan een reactie van het lichaam zijn....bij mij duurde het ook best een tijd en het is zo onzekermakend. Ik zou er nog even een clearblue digital tegenaan gooien met indicator. En gewoon nog zo een kruidvattestje, om te zien of die donkerder wordt. Heb je pijn ergens? En maandag dus weer bloedprikken? Heb je dan ook as maandag al de uitslag? Heb zelf ook nooit bij een ander clubje hier op zp gezeten, om de een of andere rede had ik daar toch moeite mee... Al moet ik zeggen, had een topic geopend bij het zwanger-forum hier en krijg zoveel lieve reacties van niet-MMM- meisjes... Mijn ervaring is wel, ook toen ik uiteindelijk toch maar mee ging doen aan zwangerschapsgym, dat je bij het delen van een (een deel) van je verhaal, hele lieve reacties krijgt en sommige meiden idd aangeven dat ze er nog nooit bij stil hadden gestaan- dat het ook niet vanzelf kan gaan- en dat nu wel doen. Alleen dat al vond ik de moeite waard! Ik duim voor je meis, dat je hcg mooi is opgelopen! Hoe gaat het met de rest hier? MamavanH, kom jij deze eerste herfstweder een beetje fit door? @hier: benieuwd wanneer baby zich aandient. Wellicht pas als we De Naam hebben... Hoewel ik dan toch ernstig moet opschieten.... X
Summerfeelimg: vroedvrouw dus bellen, niet het secretariaat! De prof mailen kan ook, ze mail meestal snel terug! X
Ik heb gekeken naar die digitale test maar die gaat tot 5+ weken en dat ben ik al dus ik dacht dat dat geen helderheid meer zou geven. Vanochtend kruidvat gedaan en volgens mij is ie ongeveer gelijk aan die van eergisteren. Het stripje is een betetje raar, niet helemaal egaal. En ik heb de foto vrij vlot gemaakt dus misschien dat ie ietsiepietsie lichter is dan de ingedroogde van eergister (of ik verzin excuses...)
Nog een vraagje aan de utro gebruiksters: De laatste 2 dagen voelt mijn baarmoedermond harder, een soort rand. Herkennen jullie dit?
Mijn bloed is meteen na de intake geprikt in het UZ (ik ben van België). Dus het moet sowieso opnieuw worden geprikt dan, zonde.
NCM: ik zou eens bellen of je vandaag al mag laten prikken omdat je je zorgen maakt. Misschien kunnen ze er nu al iets van zeggen/ vinden of moet je nog meer utro gebruiken of begint je TSH al op te lopen, wie zal het zeggen. En misschien hoort het er gewoon bij. Maar als je je zorgen maakt zou ik ze gewoon vandaag bellen en vragen of je nu al kan laten prikken. Summerfeeling: ik zou net als Juulzon aangeeft idd ff bellen of het wel of niet is meegeprikt en zo nee of het alsnog kan. bij mij is het gewoon vergoed toen in Gent. Verder wordt dit ook getest in de 23andme test (als ze het in Gent niet willen bepalen voor je is dat nog een optie). De test is een "spuugtest" (speeksel) en moet je opsturen naar Amerika. Ze testen nog veel meer genen dan alleen de MTHFR C677T ook de A1298C variant en de factor V leiden wordt getest en nog een paar trombofilie (= dikker bloed) genen die met herhaald miskraam in verband worden gebracht via de 23andme test. Ik heb er in mijn weblogje iets over geschreven mocht je geïnteresseerd zijn. Juulzon: De Naam tsja..ik kan me herinneren dat ik die laatste dagen ook nog uren besteedde aan een naam uitkiezen (voor een jongen dan, meisje wisten we eigenlijk meteen al ze is vernoemd naar beide oma's die allebei al overleden waren en we vonden het mooi om ze zo toch een beetje "te eren". Volg je gevoel zou ik zeggen en uiteindelijk is elke naam goed (ook al klinkt dat raar). Maar een naam met betekenis is ook wel heel leuk ik zag leuke suggestis op jouw topic voorbij komen. En een variant van jouw eigen naam vind ik ook leuk "ere wie ere toekomt", je bent toch maar mooi zwanger geworden op eigen kracht . Geniet nog van de laatste dagen samen en toch al met z'n drietjes..ben erg benieuwd wanneer jullie dochtertje zich zal aandienen. Is er nog genoeg vruchtwater en ligt ze al "klaar" voor de bevalling? en ben jij er al klaar voor??
Thanks mamavanH maar ik moet het gewoon even volhouden denk ik. Ben nu op kantoor en voordat ik het prikken geregeld heb is het halverwege de middag. Ik maak mezelf gewoon gek (ben ik helaas erg goed in).... Ik heb heel veel afleiding gepland dit weekend en maandagochtend ben ik de eerste die ze mogen prikken Ik moet ook leren om op mijn lichaam te vertrouwen. Als deze zwangerschap goed gaat ga ik veel lessen leren
dat gekmaken van jezelf hoort denk ik ook een beetje bij zwanger zijn hoor ik had er ook erge last van, maar wat ik wel moet zeggen, vertrouw op je eigen instinct als het niet goed voelt gewoon bellen en je eigen intuitie niet wegwuiven omdat je vindt dat je anders "lastig" bent ofzo. Ik vond zelf dat ik veel gevoeliger werd voor wat er aan de hand was als ik zwanger was/ben. ik weet nog goed 3 weken voor H's geboorte dat de vroedvrouw zei dat het kindje al mooi met het hoofdje beneden lag. Toen zei ik, "nee hoor de billen liggen voor de uitgang en het hoofd zit tussen m'n ribben". Ze verzekerde me dat dit niet zo was maar om me gerust te stellen wilde ze me wel langs een gyn. sturen voor een echo... en ja hoor, ze lag in stuit . Zwangere vrouwen hebben vaak gelijk soms is het nergens op gebaseerd maar dat is dan gewoon een gevoel of dat je het weet, ik kan het niet goed uitleggen denk ik.
Ncm: die digitale test hielp mij wel ipv streepjes turen! De eerste week zei de digi test: zwanger 1-2 en daarna al gauw zwanger 2-3 om vervolgens 3+ te zeggen! Zo wist ik zelf ook dat mijn hcg toenam. Denk dat het je wel kan geruststellen! Je kruidvattest is prachtig duidelijk en die streep staat er! Mijn advies: een digitest halen en maandag bloedprikken en dit weekend proberen afleiding te zoeken, maar ook te vieren dat je zwanger bent! Want dat ben je nu gewoon echt echt echt! En hoe bijzonder is dat? MamavanH, bijzonder dat jij al wist dat ze in een stuit lag! Hier voel ik wel echt duidelijk billetjes tegen mijn ribben duwen en haar beentjes zitten helemaal rechts, en haar beenspieren traint ze graag.... Draag voor mijn gevoel echt heel asymmetrisch en ook vrij hoog, terwijl ze al helemaal is ingedaald. Vermoed dat mijn darmen ergens links zitten... En de naam... Onze kleine wordt met 2e en 3 naam ook naar de oma's vernoemd, maar die weten dat nog niet ! Vond ik wel heel bijzonder. In H's geval trouwens nog meer bijzonder, omdat haar oma's er niet meer zijn, maar zo toch altijd 'haar beschermengels' zijn. Nou ja, dat waren ze sowieso al, maar nu gekoesterd in de naam is wel heel mooi! Hoe is het trouwens met Brix die hier meeschreef? Ook al bevallen? NCM, veel sterkte nog even meis... Hopelijk houdt dat stomme bruinverlies gauw op... X
Tranen in mn ogen (en das niet handig als ik stiekem op het forum probeer te lezen hier op kantoor ) Thanks Juulzon. Ik zal vanmiddag een digitale test halen (en heb nu al stress dat ie dan aangeeft dat het 2-3 aangeeft ofzo en HCG te laag zou zijn.. ga weer proberen positief te blijven!) Argh ik word moe van mezelf.