1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Summerfeeling

11 jun 2012
    66
    0
    0
    Gent
    Oh, NCM, dat is echt wel zonde... Sterkte, meid!

2. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ncm wat een klote nieuws!!! Had zo geduimd dat het mooi gestegen was, de eerste waarde klonk zo mooi!!! Knuffel voor jou meis

3. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    thanks ladies... deze kwam mij ook hard aan.... al dágen schoon ondergoed, helemaal geen bruinverlies of iets dergelijks meer. Ik heb het koud, ben vaag misselijk, soms duizelig en beetje hoofdpijn wat ik allemaal teruglas als beginnende zwangerschapskwaaltjes en dan toch dit nieuws. Ik dacht echt dat ik positief verrast zou gaan worden vandaag. Het is ook lastig accepteren. Heeft het ziekenhuis geen fout gemaakt? Maar het zal wel niet...

Het is enorm jammer en afwachten wat er nu gaat gebeuren. Opvallend is dat ik door wil maarja... hoe lang gaat het duren voordat ik weer een nette cyclus heb? Het afwachten gaat weer verder alleen nu met een ander vooruitzicht... :(

4. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    oh nee NCM! :(:( had zo anders voor je gehoopt, sterkte ermee....! liefs

5. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    heej ladies, het is stil hier. Bij mij alles ook nog stil. Ben benieuwd wanneer ik ongesteld ga worden en vooral hoe...

Verder alles goed met iedereen?

6. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Wat K*, NCM :(, sterkte!

7. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Hier uitslag nekplooi, verhoogd risico van 1/81 op down.. Ze bellen morgen wanneer ik de vlokkentest krijg, dit kwam hard aan!!! Ok nog steeds 80 van de 81 gezond maar toch.. :(

8. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    lief poppetje dat is schrikken! :(

zou je niet alleen het bloedonderzoek eerst doen dat zou 98% betrouwbaar zijn, ze voeren dit alleen in België uit en niet in NEderland (nog niet). Is wel duur maar geen risico van een miskraam. ik duim voor je dat het goedkomt. Als daar geen down uitkomt is het zo goed als uitgesloten (nooit helemaal maar wel veel specifieker als de nekplooimeting).

Bloedtest betrouwbaar in opsporing syndroom van Down | nu.nl/wetenschap | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

volgens mij heeft Juulzon daar destijds nog wat over opgezocht.

veel liefs....en sterkte met deze klap...:(

9. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje poppetje... veel sterkte met dit nieuws. Ga je de bloedtest doen?

10. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Nee, hebben het geld gewoon niet... Tante heeft de vlokkentest ook gedaan.. Enige is wel complete bedrust de dagen erna... Hoop dat ze bellen straks dat ik vandaag al mag...

11. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    #4771 mamavanh, 18 okt 2013
    Laatst bewerkt: 18 okt 2013
    poppetje: ik begrijp het, het is ook erg duur ik dacht rond de 900 euro (maar weet niet zeker), als je vandaag al mag veel succes en hier wordt heel hard voor jullie geduimd op een goede uitslag...ik hoop gewoon op een happy ending!

het lab dat het kan zit trouwens in Antwerpen (AML) vroeg me af of het dan via Gent kon en of het dan wel of niet vergoed wordt?
    Gendia | Downloads

12. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Gent net gesproken, volgende week zou er plek zijn woensdag maar het is nog steeds een kansberekening.. Het is dus betrouwbaarder dan de nekplooi maar minder betrouwbaar dan de vlokkentest zeiden ze zelf. als er verhoogd uit komt moet ik alsnog voor de vruchtwaterpunctie!

Dit is geen erkend onderzoek in nl dus wordt niet vergoed!
    In het langste geval duurt het vandaag nu 3,5 week voor de uitslag nooit, dan vruchtwaterpunctie plannen en uitslag daarvan, dan ben ik zo 6 weken verder vol met stress...

Vk gesproken, mag na de vlokkentest in die week voor een echo zo vaak als ik wil!! Of ze komen naar mij voor het hartje te luisteren..dat is wel heel fijn!

13. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een spanning zeg... ga je het woensdag doen? Of wil je er nog even over nadenken?

14. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ncm, ga voor de vlokkentest, had woensdag gegaan als dat net zo betrouwbaar was geweest als de vlokkentest! Dan had pappa betaald, maar het is weer een kansberekening...

15. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ze hebben gebeld, maandag 08.30u de vlokkentest

16. Lola1979

Lola1979 Lid

15 okt 2013
    77
    0
    0
    40 uur werken op kantoor, heel veel sporten en pro
    Arnhem
    Hallo Allemaal,

Wij willen na eerst een hersteloperatie man (helemaal goed gekomen) 6 mislukte IUI's 2 IVF behandelingen,doorspuiten eildeiders en 2 laproscopies ook heel graag naar Gent. Helaas heb ik geen vertrouwen meer in de Nederlandse artsen ivm het standaard protocol wat ze voeren in Nederland en mijn lage AMH waarde. Nu zit ik te spitten in allemaal zorgverzekeringen die eventueel een 4e en 5e behandeling vergoeden. Ik kwam uit bij PNO (vergoedt 4e poging) en Unive zorgzaam ster 4 (vergoed 4e en 5e behandeling als je bij defensie werkt of gewerkt hebt) nu is mijn vraag wat is jullie ervaring met de zorgverzekering en de behandelingen in Gent, hebben jullie alles vergoed gekregen? of moet je een gedeelte zelf betalen? en zo ja, hoeveel dan ongeveer? en hoe gaat alles zo een beetje in zijn werk. Ik weet dat ik gewoon kan op bellen en dat doe ik denk ik ook nog wel, maar ik wil graag ervaringen lezen van de echte kenners. Ook ben ik bang dat ik meteen al een kruisje achter mijn naam krijg.

Al zo vast heel erg bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
    Lola

17. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Hoi lieve poppetje

Als paps betaald zou ik toch overwegen eerst de bloedtest te doen de reden is dat de vlokkentest niet altijd uitsluitsel geeft (zie linkje) en een iets verhoogde kans op miskraam geeft tov een vruchtwaterpunctie. Als ik het goed las dan is er bij de vlokkentest in 98/99 van de 100 gevallen duidelijkheid maar niet altijd.
    Als er down uit de bloedtest komt, weet je het bijna zeker.

Het onderzoek kan in 98 tot 99 van de 100 gevallen zekerheid geven of uw kind wel of niet een chromosoomafwijking heeft.
    In vergelijking met de vruchtwaterpunctie is de kans op een onduidelijke uitslag van chromosoomonderzoek na een vlokkentest groter. Deze is 10 tot 20 per 1000 onderzoeken vergeleken met twee per 1000 onderzoeken na een vruchtwaterpunctie.

Prenatale Screening: Vlokkentest

Je bent dapper poppetje! veel liefs en sterkte ermee.

18. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Mamavanh Gent zelf zegt dat de test minder zeker is een bij verhoogde kans dit alsnog moet.. Dan ben ik uiteindelijk 18 weken voor er duidelijk is of er wat is in het ergste geval. Dan kan ik mini onmogelijk meer weg laten halen... Vind het maandag moeilijk maar moet er doorheen. Gelukkig heel vroeg, als ik maar weet dat het goed is kan ik hoop ik eindelijk gaan genieten!!!!

19. NCM

NCM Bekend lid

1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zit nu al zo hard voor je te duimen dat de uitslag helemaal goed is!! Heel veel succes en sterkte alvast toegewensd!!

20. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Ik begrijp je helemaal hoor poppetje! Sterkte ermee meis!
    Het komt meer voort uit mijn eigen "ding" van herhaald miskraam, vandaar als ik zelf de keus zou moeten maken ik het toch eerst zo zou doen omdat mijn lijf zo miskraam gevoelig is zou ik het zelf voor alle mogelijke vermijden en alleen dan een ingrijpender test doen als ook de bloedtest anders zou uitwijzen. ik probeer mezelf te verontschuldigen :). Hopelijk krijg je een goede uitslag op de vlokkentest en blijft beebje mooi bij je plakken. Pffff...wat erg om nog af te wachten tot maandag...:( moet je daarna lang op de uitslag wachten?

Heeft Gent ook een mening over vruchtwaterpunctie en vlokkentest kans? (En dan ivm miskraam kans zeg maar?).

ik ga de komende week hard duimen voor je...!

Deel Deze Pagina