1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska11

    mariska11 Bekend lid

    26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bloed is geprikt. Nu afwachten.
     
  2. carientje78

    25 okt 2012
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mariska ben je inmiddels gebeld ? Ik hoop zo op positief nieuws van jouw kant !!

    Hier heb ik net een telefoontje uit Gent gehad. HCG is 509, progesteron 83 (Nederlandse waarde), TSH 1,1 en T4 18.
    Volgens Gent prima waarden. Ik vind het HCG wel aan de hoge kant, bij mijn vorige zwangerschap (miskraam) begon ik met 75. Toen ik mijn angst uitsprak voor een evt. buitenbaarmoederlijke zwangerschap, zeiden ze in Gent daar niet bang voor te zijn. Op 17 december heb ik de eerste echo bij dr.B.aerdenmaker. Kan het nog steeds niet geloven....:)
     
  3. mariska11

    mariska11 Bekend lid

    26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tegen alle verwachtingen in was mijn test negatief. We zijn er kapot van.
     
  4. carientje78

    25 okt 2012
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh Maris ik ben er stil van..........
    Zo niet verwacht......
    Heel veel sterkte meis !!!!!
     
  5. chantal85

    chantal85 Fanatiek lid

    2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Och mariska, wat vreselijk! Hierna stopt het voor jullie toch? Mijn hart breekt echt, lijkt me zoooo verschrikkelijk als je op dat punt bent aangekomen, tranen in mijn ogen. ik wou dat ik iets voor je kon betekenen nu... sterkte!
     
  6. chantal85

    chantal85 Fanatiek lid

    2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Meiden even een vraag voor een mmm vriendinnetje van me, lees aub onderstaand berichtje;

    Hier net terug uit DD. Er was er nog maar één. En die is van matige kwaliteit. Zegt jullie die waarde iets: 2CC. Maar ik vroeg dr.S. erom maar hij was nogal warrig en echt een duidelijk antwoord kreeg ik niet. Kunnen jullie mij hier iets over uitleggen? Ook mijn vraag over het aantal cellen van de blasto. 64 ongeveer zei hij. Huh? Het is toch iets van 8 (als het mooi is) of minder? Ik denk dat ik straks toch nog even ga mailen met ze omdat ik zo graag antwoord wil hebben op mijn vragen. Ik zit hier nu een beetje mee in de maag. Hij zei wel dat het er één van matige kwaliteit was, maar goed genoeg om terug te plaatsen. Maar ik hou altijd van meer info. Misschien dat jullie mij iets op weg kunnen helpen......

    iemand een idee?
     
  7. mamavanh

    mamavanh Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    mariska11: meis wat vreselijk....:( dikke knuffel. heb echt met je / jullie te doen. was je hcg helemaal nul of was het laag? en je progesteronwaarde?

    carientje: prima waardes. en je glucose was die ook goed? trombocyten worden die ook weleens getest? slik je naast prednisolon nog wat anders? wordt je opgevolgd door dr. Pfeifer.

    chantal85: wat heerlijk dat je zo verwend bent met een verrassingsweekend/baby shower en een fotoshoot, mooie foto's!
    ik weet niet wat die uitslag van die eitjes over je vriendin betekent.

    NCM: spannend een adoptieproces, waar ga je voor adoptie nu of eerst fertiliteitstraject? je kunt natuurljk wel adoptie doen en thuis blijven oefenen (of is dat een uitgesloten iets?).

    poppetje: ik denk aan je, en hoop dat je je er een beetje doorheen kunt slaan.

    bengeltje73: meis je bent erg stil gaat het wel met je? je geeft toch niet op?

    Lindra: is het gelukt allemaal? als ik nog wat vergeten ben, remind me please.

    bdotsie: gaat het allemaal goed met jullie pasgeboren knulletje?

    elpie, tauret, brix, juulzon allemaal aan het genieten van jullie kroost?

    @ego: ben nu sinds eind sept/begin oktober met de zinktabletten bezig...WOW...wat een enorme verbetering!!!
    Ondanks dat mijn waarde nog laag is, maar wel stijgend, voel ik een enorme energie-boost...waaahaha...alleen dat al is echt heel fijn, ben een beetje aan het sporten geslagen (want meer energie, dus moet het ook kwijt), ook mijn glutenvrije dieet werpt z'n vruchten af ik ben bijna nooit meer moe en mijn schildklier is een stuk stabieler, minder pijn, minder het gevoel "alsof ik door mijn suiker ga" (en nee ik heb geen suikerziekte, althans niet dat ik weet), heb vorige week inline skates gekocht omdat ik toch iets wil doen maar een sportschool net een stapje teveel van het goede vind (er zit er welgeteld 1 hier op het dorp en ik heb echt helemaal niks met bekeken worden, hahaha) dus ik houd het op gestuntel over de fietspaden hier in de buurt, gister een tochtje gemaakt en het leek wel lekker te gaan. Mijn humeur is enorm verbeterd, en ik straal aan alle kanten, ik hoor het echt van iedereen dus ben erg blij...nu de rest van mijn wensen nog :).
    Wat verder nog een erg leuke bijkomstigheid is is dat de zink ook een libidoverhogend effect heeft, dat libido liet weleens te wensen over, dus alleen daar ben ik eigenlijk al heel happy mee (blooooooooossss :):D:)). ik neem alleen niet meer als 40 mg zink per dag (2x20 mg per dag).

    Enige minpunt van de ijzersuppletie is dat je een zinktekort kunt krijgen, (dus nu zink slikken) en van zink slikken kun je een kopertekort krijgen (dus via de dermatoloog is er koper geprikt 2 weken her toen ik er was) en hopelijk deze week de uitslag. Het grappige is dat je van zink slikken dus kopertekort kunt krijgen wat er dan voor zorgt dat je ondanks het slikken van ijzer geen opbouw van ijzer en ferritine hebt.....en zo is de cirkel compleet. Heb vanmiddag advies gevraagd aan de huisarts hoe ik nou wat moet slikken zonder dat ik een tekort krijg van alle stofjes. ik heb een schemaatje meegekregen :) benieuwd of het gaat werken.
     
  8. Lotje84

    Lotje84 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Ik breek even in. Ik heb tot nu toe alleen de laatste pagina gelezen.

    Mariska, een hele dikke knuffel. Ik weet niet wat ik moet zeggen. :'(

    Wij hebben begin januari intake bij dr. Gerris (androloog en gynaecoloog). We zijn eigenlijk op België of Duitsland aangewezen omdat we enkel kans hebben op een kindje als er via een micro-tese nog zaadcellen worden gevonden. Onze keuze is op Gent gevallen.

    Hebben jullie toevallig ervaring met dr. Gerris?
    Is het ziekenhuis makkelijk te vinden?
    Hebben jullie tips voor overnachting?
    Zijn er meer meiden waarvan de man een tese heeft gehad hier?
     
  9. NCM

    NCM Bekend lid

    1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hai Lotje84

    Geen ervaring met dr Gerris of micro tese hier maar wel ervaring met Gent. Het ziekenhuis is supermakkelijk te vinden aan het einde van de snelwegafrit. Kan niet missen.

    Aan de andere kant van de snelweg ligt een hotel. Niet sfeervol, wel prima verzorgd en heel dichtbij. Wij hebben er overnacht voordat ik de punctie kreeg. Ik dacht dat het een Holiday Inn Express is.(Holiday Inn Express Gent - Gent, Belgium)



     
  10. Lotje84

    Lotje84 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    NCM, dankjewel. Holiday Inn is meestal wel oké. Ik zal eens gaan kijken op de website of tripadvisor ofzo.

    Wij moeten er nl op vrijdagochtend om 9u zijn en aangezien we minstens 2 á 2,5 uur van tevoren moeten vertrekken (zeker gezien de spits), denk ik dat het verstandiger is om er te blijven slapen. Dus het wordt een goedkoop nachtje vlakbij het ziekenhuis of misschien een weekendje weg in een leuke B&B ofzo. Dat is wel handig i.v.m. de vrijdag. Eens kijken wat het budget toelaat.
    Ik vind het wel vervelend dat het nu bij de eerste afspraak meteen al zo'n gedoe oplevert. We hadden eerst de afspraak later staan, maar ze hebben hem verzet en anders werd het alweer gauw 1,5 maand later. :( Dat willen we zeker niet.
     
  11. Lotje84

    Lotje84 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    NCM, ziet er netjes uit. Hebben ze toevallig een soort deal (lees: korting) ;) met het ziekenhuis voor patientenverblijf?
     
  12. NCM

    NCM Bekend lid

    1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tja het is aan jullie wat je prettig vindt. Ik had overstimulatie en ben een week lang iedere dag naar Gent gereden om mijn bloedwaarden te laten controleren. Wij vertrokken om 6 uur en waren dan rond 10 uur weer thuis. Het is voor ons ook ongeveer 2 uur rijden (als je door kan rijden). Ik vind vroege afspraken wel fijn want dan heb je nog een praktisch deel van de dag over :) En anders lekker een B&B pakken saampies. Combineer het minder leuke met het leuke zou ik zeggen :D
     
  13. NCM

    NCM Bekend lid

    1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik weet het niet zeker maar dacht het wel... Gewoon vragen zou ik zeggen
     
  14. Lotje84

    Lotje84 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Dankjewel. Ga ik zeker doen.
    Het scheelt ook wel als je eenmaal weet hoe lang je rijdt en de weg in het ziekenhuis kent.
    Mijn man heeft goede nachtrust nodig. Dus dan hebben we meer aan de dag zelf en de daaropvolgende dagen als je in een fijn bed je gewone slaaptijd hebt. Dat is eigenlijk de belangrijkste reden.
    En inderdaad, het leuke combineren breekt de sfeer wel. Kunnen we na de afspraak nog even de stad in of een wandeling maken ofzo, lekker lunchen. Beter dan zenuwachtig of beduusd weer naar huis rijden. Wie weet wat er allemaal gezegd gaat worden.
     
  15. NCM

    NCM Bekend lid

    1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL

    Ik ken dat. Ik moet ook echt mijn nachtrust hebben anders ben ik niet te harden... gewoon doen wat het beste bij jullie en jullie situatie past. Ik ken jullie achtergrond niet maar wij zijn ook na de eerste afspraak Gent even ingegaan en hebben lekker gegeten en alles goed doorgesproken.
    Wij vinden het belangrijk om alles goed samen door te spreken en er zeker van te zijn dat we op 1 lijn zitten. En het is een superheftig traject waar je met zijn 2en inzit dus creeer de mooie ontspannen momenten om daar tegenwicht aan te bieden.
     
  16. Lotje84

    Lotje84 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Bedankt voor de tips. Inderdaad het woord 'ontspannen' schrijf je terecht op zijn plaats. Dat moet ik tegenwoordig echt bewust doen.
    Mocht je meer willen weten, kun je het op mijn blog vinden (zie handtekening). Wil niet het topic vervuilen met mijn/onze achtergrond. ;) (je vindt het bij 'uitslagen' en bij mijn laatste blog)

    Mocht er bij de tese iets gevonden worden en wij ons traject kunnen voortzetten, zou ik me wel graag willen aansluiten bij jullie clubje als dat mag.
     
  17. NCM

    NCM Bekend lid

    1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb je blog gelezen. Met tranen in mn ogen omdat ik me voor een groot deel kan voorstellen hoe jij je voelt. Gelukkig hebben wij geen verdere gezondheidsproblemen en wel nog een aantal zaadjes. Jullie krijgen veel voor je kiezen zeg... Heel veel sterkte en ik ga je blog volgen in ieder geval!
     
  18. Lotje84

    Lotje84 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Dankjewel, die sterkte heb ik ook af en toe echt nodig. Er zijn dagen dan gaat het redelijk, maar ook genoeg dagen dat ik eigenlijk alleen maar bang ben. Het is wat jij zegt, als je in elk geval nog zaadjes hebt, kun je in elk geval iets. Ik zou een moord doen voor al zijn het maar 10 zaadjes, het is een kans.
    Nog een dikke maand wachten en dan mogen we op intake. Ik hoop dat het daarna een beetje vlugger gaat.
    Bedankt dat je de moeite hebt genomen een kijkje te nemen. Heel lief.
     
  19. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Welkom Lotte!

    NCM wat spannend voor jullie nu op dit moment!

    Hier uitslag bloed, onze chromosomen zijn normaal en zijn geen drager. Mia's afwijking is dus echt domme, pijnlijke, pech geweest. De kans op herhaling is zeer klein! Verder hier weinig online.. sommige momenten besef ik ineens dat ik nog geen drie weken geleden nog zwanger was van mijn meisje. De gynaecoloog van de week gezien en van binnen is alles weer zoals voor mijn zwangerschap. Dus in theorie zou ik 20 december groen licht moeten krijgen van de prof om door te gaan met de laatste cryo!

    De paragnost die de laatste al zei dat er twee kindjes kwamen maar niet zoals het hoort.. van de week gezien en ze zag echt een tweede ziel, een vrouwelijke.. Ze heeft weer dingen gezegd die ze niet kon weten. Blijft apart! Zij zegt dat het haar zou verbazen als het niet de volgende poging al raak is, ik hoop het..

    Hoop dat 2014 voor ons allemaal iets heel moois brengt!
     
  20. Lotje84

    Lotje84 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Poppetje, jeetje, wat zie ik nu. Wat erg dat het mis is gegaan bij jullie. :( Een paar weken geleden hebben we nog gekletst en toen was alles nog goed. Ik was zo blij voor je. Goh. Een ontzettend dikke knuffel voor jou. Wat een mooie tekst in je onderschrift.
    Ik hoop dat jullie over 3 weken groen licht krijgen!
     

Deel Deze Pagina