1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotje84

    Lotje84 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    W.b. de paragnost, je weet hoe ik erover denk. Ik hoop zo dat ze gelijk heeft!
     
  2. NCM

    NCM Bekend lid

    1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal! Ik hoop dat iedereen een goed weekend heeft

    Fijn weer van je te horen Poppetje. In ieder geval wat rust dat de kans dat het nogmaals gebeurt erg klein is. Gaan jullie er alweer voor?

    Ik denk dat wij onze pijlen voor als nog volledig op een biologisch kindje gaan richten. Ik ben er ZO nog niet aan toe om te stoppen met het traject. De laatste terugplaatsing heb ik het tot 6 weken gered. Komende dinsdag hopelijk meer info of er nog iets aan mn schildklier gedaan kan worden behalve Euthyrax... Gent vindt dat alles weer goed is voor een nieuwe poging dus dan zal dat begin januari zijn. Hopelijk dat een lage TSH de magische formule is om een zwangerschap wel uit te dragen.
     
  3. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ncm, zodra de prof 20 december groen licht geeft, gaan we voor de cryo!!

    Lotje, het ging ook zo goed tot één vernietigend telefoontje!! Enige wat ik hoop is dat Mia ooit grote zus wordt een kan waken over haar zusje of broertje!!
     
  4. mamavanh

    mamavanh Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    #4924 mamavanh, 2 dec 2013
    Laatst bewerkt: 2 dec 2013
    poppetje, fijn om weer even wat van je te horen. dikke knuffel ik hoop dat het met je gaat...heb je nog een maansteentje gekocht? wie weet werkt het weer zo goed. heel veel liefs en succes alvast voor de 20e december. ik hoop dat jullie mia gauw grote zus mag worden.
     
  5. NCM

    NCM Bekend lid

    1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    *nieuwsgierig*

    Wat doet een maansteentje mamavanh?
     
  6. Summerfeeling

    11 jun 2012
    66
    0
    0
    Gent
    Knuffel, Poppetje! Hoe gaat het nu met je? Kom je de dagen een klein beetje door?

    Ik ben gisteren naar Prof DS geweest en we hebben de uitslagen besproken. Alles is perfect normaal volgens haar. Maar ik heb achteraf wel gezien dat ik voor MTHFR de heterozygote vorm heb. Ik heb hier al één en ander gelezen en ik geloof toch ook dat dit crucialer is dan de medische wereld wil geloven.
    Nu vroeg ik me af wat ik hiervoor zou kunnen slikken? Kan iemand me hier wegwijs in maken? Welke extra supplementen slikten jullie en heeft het jullie geholpen? Schuilt er een gevaar in om zomaar op eigen houtje extra vitamines te gaan nemen?

    De volgende cyclus start ik met Clomid en word ik geïnsemineerd. Nadien volgt asperine (80mg) en Utrogestan (3x200mg). Als we toch nog een miskraam krijgen, dan gaan we na de eisprong ook heparine en prednison gebruiken.

    Alvast bedankt voor jullie advies!
     
  7. NCM

    NCM Bekend lid

    1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

    Net terug uit Spijkenisse. Blijkt dat ik antistoffen aanmaak voor mijn schildklierhormoon. Voor de kenners:

    - TPO 72.3 IU/ml (zou onder de 6 moeten zijn)
    - TG 476.9 IU/ml (zou onder de 25 moeten zijn
    - TSH receptor 0.2 U/l (zou onder de 0.6 moeten zijn dus die is goed

    Euthyrox is verhoogd naar 87.5 en over 4 weken weer controle. Ik heb begrepen dat er niets aan die antistoffen gedaan kan worden. Wel moet ik mn B12 laten checken want vaak is die dan ook te laag.
     
  8. chantal85

    chantal85 Fanatiek lid

    2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    goed dat je gegaan bent! Beetje warrige man af en toe als hij zo tegenover je zit, maar hij weet wel waar hij het over heeft!
     
  9. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Mamavanh, die heb ik gehad van de paragnost, had die van mij weggegeven..

    Je moet een maansteen krijgen, je mag het officieel niet zelf kopen ;)

    Een maansteen is de steen van de vruchtbaarheid :D Baat het niet, schaadt het niet.. is mijn theorie.
    Slik ook dezelfde vitamines weer als voor het raak was..
     
  10. Lotje84

    Lotje84 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    NCM, ik weet niet helemaal wat het inhoudt. Kunnen ze die waardes nog omlaag krijgen?

    Poppetje, mooi gebaar. :) Misschien moet er een voor mijn man halen voor de kerst. Geldt het dan ook?
     
  11. NCM

    NCM Bekend lid

    1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hai

    Het is voor mij ook nog allemaal nieuw maar wat ik begrijp is dat antistoffen niet omlaag gehaald kunnen worden. Hoe ik het nu zie kán het zijn dat mijn schildklier de vroege miskramen veroorzaakt en dan kán het zijn doordat ik hoge antistoffen heb. Aanpak blijft verder redelijk gelijk. Euthyrox slikken (nu 87,5) zodat TSH verder zakt en als ik zwanger raak dosering ophogen (is nooit geadviseerd in Gent wat de dokter zeer verbaasde).
     
  12. NCM

    NCM Bekend lid

    1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hai

    Ik quote even mezelf :) Ik ben gisteren gaan googlen op antistoffen tegen schildklier en schrik me helemaal wezenloos als ik lees over miskramen en dergelijke... Zijn hier dames met ervaring met antistoffen die mij meer kunnen vertellen hierover? Ik heb ook de dokter gemaild maar hoor graag ervaringsverhalen :) MamavanH misschien?
     
  13. Lotje84

    Lotje84 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    NCM, :( ik kan je helaas niet helpen. Dat is niet niks zeg. Ik ben benieuwd wat de arts zegt.
     
  14. mamavanh

    mamavanh Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    welkom in het land der Hashimoto miskramen patienten.

    Je hebt helaas een schildklier auto-immuun ziekte.

    Wat nodig is, is om naast de eutirox ook aan het onderdrukken van je auto-immuniteit te werken.

    Advies: 100 mg aspirine, vit. E 400 IU, als het lukt via Gent of dr. Pf prednison circa 10 mg en utrogestan 3x200.

    Wel apart dat je TG hoger is dan de anti-TPO bij mij is het precies andersom. Je hebt trouwens nog een redelijk milde hashimoto vorm, dus er is zeker hoop hoor. Goed dat je je hebt laten testen NCM!! als je het protocol aanneemt stijgen je kansen enorm. Enne neem je vit. D? hoe is je zink status en je ijzer en ferritine heel relevant allemaal voor je schildklierfunctie en ook je energieniveau.

    Liefs!!! en een knuffel, je weet nu wel de oorzaak van je miskramen. Hoe hoog was je ANF (anti nucleaire factor in Gent???) destijds??

    beetje latere reactie dan normaal, maar heb het MEGA DRUK op het werk, thuis en prive.
     
  15. mamavanh

    mamavanh Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    ja klopt, die maansteen had ik bij H. gekregen,
    voor nr. 2 wil ik m graag, zullen we elkaar een maansteentje sturen :D:D of geldt dat niet ??? :)
     
  16. mamavanh

    mamavanh Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    ik heb je geantwoord net in een andere reactie ;)
    heb helaas veel ervaring hiermee. maar je zit nog aan een milde vorm met 70 voor de anti TPO de TG vind ik al vrij hoog. HEb je een dikke keel??? of knobbels voel je iets?

    wat ook enorm helpt is om glutenvrij te gaan eten, niet de maisvarianten maar de teff broden of andere dingen. Dat helpt ook je auto immuniteit op natuurlijke wijze onderdrukken veel dames met Hashimoto zijn na een glutenvrij dieet binnen drie maanden zwanger (!). Dit is een echte baat het niet dan schaadt het niet optie trouwens.
     
  17. chantal85

    chantal85 Fanatiek lid

    2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Ncm niet verzekerd bij achmea toevallig? Want denk dan even goed na over overstappen, want hman heeft daar geen contract mee. Gevolg; ik kreeg gisteren een factuur van 850€. Meteen met hem gebeld want schrok me rot. Maar ik hoef dit jr nog niets zelf te betalen, dus factuur opsturen naar verz en hetgeen ik krijg mag ik naar m overmaken. Maar dat doet ie alleen nog dit jr. Gelukkig...pfff schrok me echt rot!
     
  18. mamavanh

    mamavanh Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    Hoi Summerfeeling

    Zelf gebruik ik deze voor de MTHFR, ik ben er erg tevreden over. Als ik niet zwanger ben gebruik ik er 2 per dag van. In de wachtweken 3 stuks.

    iHerb.com - Vitamins, Supplements & Natural Health Products

    misschien een optie om je via 23andme.com nog verder te laten testen? daar testen ze ook je andere MTHFR variant de A1298C. Ik heb beide. In mijn blogje schrijf ik er meer over en ook welke genen ze nog meer testen die in verband gebracht worden met herhaald miskraam.

    Voor de MTHFR gebruik ik ook vitamine E 400 IU per dag en aspirine 100 mg per dag en visolie. In de folliculaire fase (tot aan ovulatie) gebruik ik ook GLA (gamma linoleenzuur). Dat heeft ook te maken met mijn seborroisch exzeem maar ook weer de bloedverdunning.

    Hoe is je ijzer? ferritine? vitamine D? je schildklier is die getest? wat is er uit je ANF gekomen?
    als je wilt wil ik er wel even naar kijken naar je uitslagen ik heb via PB mijn mailadres gestuurd ik kijk er dan naar wanneer het me uitkomt want ben beetje druk momenteel met Sintgedoe, werk etc.
     
  19. NCM

    NCM Bekend lid

    1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Thanks voor de adviezen! Ik ben enorm zoekende en snap ook nog niet de ernst van de situatie... Mijn broer heeft glutenallergie, kan dat bij mij ook zo zijn dan? Hij zei dat het erfelijk was maar ik heb verder geen last. ANF heb ik niet bij de resultaten. MTHFR is heterozygoot zie ik op het formulier maar daar heb ik me ook nog niet in verdiept...
     
  20. mamavanh

    mamavanh Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    NCM:
    zeker als je broer glutenintolerantie heeft is de kans VEEL groter dat jij dat ook hebt. het kan ook miskramen en infertiliteit veroorzaken als je coeliakie hebt.
    via die 23andme test heb ik positief getest op een HLA DQ 2.5 gen (heterozygoot dus 1 mutatie). Dat was voor mij de reden om eens door te zetten met glutenvrij dieet. Na 3 weken was EINDELIJK mijn schildklierhormoon stabiel (na 2 jaar gedoe en heen en weer geslinger) en EINDELIJK weer bakken met energie :D:D:D:D:D alleen dat is al een feestje voor me.
    Door mijn jarenlange slechte darmopname had ik ook een zinktekort, kopertekort en chronisch ijzer tekort (laag ferritine structureeel komt vaak voor bij hashimoto). Ik krijg nu via de dermatoloog in Gent zinktabletten en moet ook koper bijnemen. ik slik ook ijzer maar dan via de Thorne Basic Prenatal daar zit 45 mg in.

    Ik heb overigens 2x negatief getest op die gluten antistoffen. I say "go for it" als je na 3-4 weken helemaal opknapt (ondanks dat je verder geen darmklachten hoeft te hebben die had ik ook niet echt) dan ben je er gevoelig voor.

    MTHFR heterozygoot:
    - aspirine 100 mg
    - vit E 400 IE
    - iHerb.com - Vitamins, Supplements & Natural Health Products
    (dan gaat het om methylfolate en methylcobalamine en P-5-P (dat is de actieve vorm van vit. B6) dat zijn de actieve vormen van B vitamines, mensen met een mutatie in het MTHFR gen kunnen de gewone foliumzuur niet omzetten).
    - visolie

    dit verdund je bloed en voorkomt dat je kleine miniscule bloedklontertjes maakt waardoor de doorbleoding van de placenta zou verminderen. Ik zou het gewoon eens proberen en kijken wat eruit komt. Misschien raak je wel gewoon spontaan zwanger ermee NCM!!

    en utro inzetten en prednison

    liefs,
     

Deel Deze Pagina