1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanh

    mamavanh Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    NCM: laat ze ook de ANF prikken (anti nucleaire factor)....
     
  2. NCM

    NCM Bekend lid

    1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pfff wat een nieuws allemaal weer deze week. Morgen eerst maar achter de coeliakie aan. Kan dr ook nog wel bij... Ben momenteel gewoon zo boos! Houdt het dan echt niet op?? Morgen maar weer zoeken naar dat potje extra doorzettingsvermogen... maar als ik het zo lees zou het veel kunnen verklaren. Waarom was ik ook zo eigenwijs toen mn broer zei dat ik me moest laten testen? Ik kwam net een icsi uit en was wel klaar met onderzoeken laten doen. Naja.. ik kan de klok nog steeds terugdraaien. Ben inmiddels 35 dus het voelt ook wel het is nu of nooit. Eerst maar eens proberen te slapen. Weltrusten meiden!
     
  3. mamavanh

    mamavanh Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    je hebt nog 4-5 jaar NCM ;)
    en je hoeft je niet persé te laten testen, in overleg met mijn internist ben ik het maar gewoon gaan doen, ik had geen zin meer in 3 maanden een glutendieet (provokatie) en me ellendig voelen, wil mijn energie niet meer kwijt plus ik word in februari 40 (!!!) en heb echt geen tijd meer te verliezen. De namen liggen al klaar voor whatever het wordt, nou nog zwanger blijven. Als je al een test doet zou ik die 23andme test doen, daar komt zoveel uit.
     
  4. NCM

    NCM Bekend lid

    1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    thanks mamavH. Nachtje slapen heeft weer veel goed gedaan. Ik voel me weer stijdbaar en wil aan de slag. Eerst maar eens kijken of ik achter de glutenallergie/coeliakie kan komen. En weer door!!! :):):)
     
  5. mamavanh

    mamavanh Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    zou je broer opbellen en het gewoon proberen glutenvrij, het valt mij 100% mee om te doen. als je hem belt, zal hij misschien zelfs opgelucht zijn dat je er iets mee doet ;). Nachtje slapen doet wonderen. Je komt er heus wel NCM.
     
  6. mamavanh

    mamavanh Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    chantal wat schrikken van die rekening trouwens, ik zit bij ohra die vergoeden hem geheel. Je bent er bijna meis! 38 weken al....waahhhh...spannend! had je het ooit durven dromen? :D
     
  7. chantal85

    chantal85 Fanatiek lid

    2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Ja dat was echt even schrikken! Vooral omdat ik t vantevoren had gevraagd bij hem. Maar hij heeft dus in de loopnvan het jaar zijn contract opgezegd met die verzekering, hij moest meer betalen aan hen dan hij vergoed kreeg. dus dat ging hij niet meer doen. Maar daarom regelt hij het dit jr even zo. Gelukkig maar!
    Ja, het komt nu wel heeeeel dichtbij hoor. Wel heel spannend, ben nog steeds bang dat er iets fout gaat, stom hè? Droomde vd week dat ik op de begrafenis was omdat t bij de geboorte overleden was... brullend werd ik wakker, vriend schrok zo! Heb deze angst wel besproken met vk en ze heeft het ook gehighlight in mn bevallingsplan, ze gaan me heel veel informeren over hoe het met de kleine gaat tijdens de bevalling. Dat is wel erg fijn hoor!!
     
  8. mamavanh

    mamavanh Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    hmmm kan me voorstellen dat je brullend wakker werd. Zelf heb ik een keizersnede gehad vanwege stuitligging (gepland) en heb daar geen spijt van gehad. misschien een idee om over na te denken? enne het mag er al uit he....je weet nog steeds niet wat het wordt toch? leuk hoor die verrassing. Ik ga keihard voor je duimen meis...dit moet een goede afloop krijgen.
     
  9. Lotje84

    Lotje84 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    NCM, knuffel. :( Gelukkig heeft het nachtje slapen je goed gedaan. :)

    Chantal, dat lijkt me behoorlijk schrikken. Mocht ik hier niet meer verschijnen voor je bevalling, alvast heel veel succes!!

    Wij hebben de knoop doorgehakt en gaan definitief voor Gent. Over 4 weken de intake en over 8 weken de tese.
     
  10. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Mamavanh, dat geldt wel, als ik er een over had gehad, heb die van mij weggegeven, had een nieuwe gekocht maar die heb ik aan familie gegeven en de paragnost heeft mij nu een nieuwe gegeven..

    Anders had ik het met liefde zo naar je opgestuurd.. Als ik ooit nog in de buurt kom van waar ik ze toen gekocht heb, zal ik aan je denken maar kan niet beloven dat ik daar nog kom..

    Lotje, Gent is echt zo fijn! Je gaat geen spijt krijgen, geloof me! Wij gaan over anderhalve week weer. Nu aan het wachten op mijn eerste menstruatie. Verwacht het ieder moment.. is nu 4 weken geleden dat Mia geboren is.. Het vloeien duurde maar een week, dat is anders dan een voldragen kindje dus hoop dat ook mijn menstruatie eerder komt..
     
  11. NCM

    NCM Bekend lid

    1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    ... en maar wachten op de uitslag van de coeliakietest..... ben zo benieuwd!

    Fijn weekend ladies!
     
  12. mamavanh

    mamavanh Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    Hoi NCM goed dat je actie neemt. Ben ook erg benieuwd voor je wat eruit komt (of niet). Let wel, vraag om een kopie van de uitslag en kijk goed wat er geprikt is en of er ook IgA geprikt is. Vaak wordt dit vergeten. En ook de hoogte van de uitslag in relatie tot de referentiewaarde. Het ene lab heeft strengere referentiewaardes dan het andere lab. En een negatieve uitslag hoeft niet altijd te betekenen dat er geen coeliakie is. Je kunt er wat over vinden op het coeliakie forum. Moet je lang wachten op de uitslag?

    Bij mij is mijn medicatie geheel stabiel van de schildklier (eindelijk) na bijna 2 jaar tobben van hypo naar hyper en weer terug ik ben van 35 naar 50 naar 62,5 naar 56 naar 75 naar 100 naar 60 en weer terug gegaan :D nu zit ik op 106.25 mcg en stabiel sinds augustus. Ben er erg blij mee. Moet wel zeggen dat ik dus ook ijzer bij slik (in de vorm van lactoferrine) en zink (sinds oktober - omdat ik tekort heb). Nu moet ik ook koper gaan nemen. Er schijnt een verband tussen die drie mineralen te zijn. Ik voel me bijna elke dag ZO goed. Hoewel ik best veel voor mijn kiezen krijg privé en op het werk en weinig slaap heb (geen tijd) ben ik oppervrolijk. Ik kon me herinneren dat jij ook heen en weer slingert toch met je medicatie??

    succes hoor..
     
  13. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Helaas 24 januari een hysteroscopie. De prof zei dat het erniet helemaal glad uit zag. Kon een rest placenta zijn, poepje of wat.. Na die hysteroscopie mag ik als het goed is de cyclus erop voor de cryo.. Stomme is dat de arts hier drie weken terug zei dat alles er goed uit zag :( nu met ik wel zeggen dat ik van de week één dag minimaal ongesteld ben geweest dus misschien oss daar nog rommel van achter gebleven?? Schildklier vond hij prima, tsh 1,7 en t4 15,6 ofzo..
     
  14. NCM

    NCM Bekend lid

    1 nov 2012
    707
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou de uitslagen:
    B12: 404 (moet tussen de 130 en 700 zijn)
    IgA: negatief
    Transglutaminase: 3.4 (moet onder de 10 zijn)

    Dus geen glutenallergie in mn bloed.
    Komend jaar maar eens kijken of ik een biopsie ga doen. Mijn broer had namelijk ook negatieve bloedtesten maar de biopsie gaf duidelijk schade aan

    Verder heb ik het gevoel een prop in mn keel te hebben. Herkent iemand dit? Is dit mn schildklier? Het voelt alsof ik mn jas te hoog dicht heb gedaan zeg maar. Ik wil het de hele tijd wegslikken maar dat gaat niet. Moet ik me zorgen maken?
     
  15. mamavanh

    mamavanh Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    geen zorgen maar wel een teken, bij mij was dit ook zo alsof er iets in de weg zat. door het glutenvrije dieet heb ik dit ipv 20-24 dagen per maand slechts 1 dag ofzo.
    Als jouw broer negatieve bloedtesten had en wel darmschade zou ik dit zeker ook zo bij jezelf heel hoog achten die kans daarop. Het kan zeker tot onvruchtbaarheid , schildklierproblemen enz leiden.

    ik had ook negatieve bloedtesten, ik zou zeker de biopsie laten doen als ze dat willen. Ik heb het niet gedaan en ben gewoon gestart vanwege de tijd (of het gebrek eraan) bijna 40. het is jouw keus, ik voelde na 5 dagen al me beter worden en na 3 weken energie voor tien....ik voel me echt "WOW"...

    je b12 is niet slecht maar mag best hoger, slik je iets van b12? die van mij zit rond de 700 ofzo nu en ik slik om de 2 dagen naast de Thorne ook nog methylcobalamine zuigtabletje van vitals van 1000 mcg. heerlijk.

    succes met je besluit, maar wat je ook doet go gluten free en dan niet mais alleen maar vooral teff producten (ik voelde me erg slecht met mais producten).
     
  16. bdotsie

    bdotsie Fanatiek lid

    3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Fijne feestdagen allemaal!
     
  17. Bengeltje73

    Bengeltje73 Fanatiek lid

    12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Fijne feestdagen allemaal!
     
  18. lamaris

    lamaris Niet meer actief

    Hallo dames, ik breek hier even heel brutaal in. Aangezien jullie in Gent onder behandeling zijn, denk ik dat de kans groot is dat één van jullie het antwoord op mijn vraag weet :)
    Ik zou in de toekomst mogelijk ook willen uitwijken naar Gent voor IVF/ICSI. Nu weet ik -van berichten op dit forum- dat de zorgverzekeraar CZ in ieder geval een contract had met dit zkh. Dit is natuurlijk van groot belang ivm vergoedingen van de behandeling. Maar als ik op de website van CZ zoek, dan kan ik die informatie niet terugvinden. Weten jullie toevallig of CZ ook in 2014 een contract heeft met UZ Gent?
     
  19. mamavanh

    mamavanh Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    Hoi Lamaris,

    goeie vraag, zelf zit ik bij Ohra en die hadden wel in 2013 een contract met Gent of ze dat ook in 2014 hebben weet ik niet, maar ga morgen zelf met ze bellen omdat ik het ook wel wil weten (CZ en OHRA is hetzelfde). Als je inmiddels al wat weet, zou ik dat ook heel graag horen.
     
  20. chantal85

    chantal85 Fanatiek lid

    2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Hier geboortenieuws!
    Zaterdag 28-12 om 20.25 bevallen van een prachtige dochter. Voor meer info check mn laatst geplaatste berichten via mijn profielpagina.
    Liefs een dolgelukkige trotse moeder :)
     

Deel Deze Pagina