1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hey chantal,

Ik geloof dat de onderzoeken in ned veeeeeeeeel minder uitgebreid zijn. Die in gent al uitgebreider en die van dr pf zeer uitgebreid. Als bij ons de komende poging niet slaagt, ga ik denk ik ook voor onderzoek naar dr pf. Of ik helemaal overstap naar dd weet ik niet. Maar een combi is ook mogelijk.

Hier verder alles goed. Aan het genieten van de laatste dagen vakantie. Woensdag weer naar huis...

2. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hallo lieve meiden hier,

Zoals de meesten van jullie al weten, loop ik sinds augustus vorig jaar in Gent. Behandelend arts is de prof, maar dr P is er vaak als zij er niet is. En ook prima.
    We hebben er nu al 2 puncties en 1 afgebroken poging gehad en helaas nog niet zwanger. Op 11 juni hebben we een Hoe Nu Verder Zijn Er Nog Kansen gesprek. Ben benieuwd wat ze zeggen.

Chantal, herken veel van het 'inlezen' en informatie vergaren wat jij nu doet :). Maar, lieve schat, jij moet je eerste IVF nog krijgen en ik zou eerst het bloedonderzoek afwachten. In principe zullen ze dat in Gent gelijk gaan doen. Omdat er bij ons geen oorzaak gevonden is (tot op heden, behalve een verlaagd AMH, maar niet drastisch laag), heeft de prof ons beider bloed heel uitgebreid laten onderzoeken. We hebben ook allebei een DNA-onderzoek gehad en de uitslag daarvan duurde 8-10 weken. Had zelf zoiets van, als we het dan doen, doen we het goed. Gelukkig kwam hier niets ernstigs uit. Ze onderzoeken ook de schildklierwaarden en bloedstolling en immuunsysteem. Misschien iets minder uitgebreid dan in DD, maar wel grondig. Je zou je arts hier eens naar kunnen vragen, naar het verschil.

Zonder arts te zijn denk ik dat ze jullie kansen echt niet slecht zullen inschatten, omdat je al wel zwanger bent geweest. Nu moet het alleen nog blijven zitten!!!
    Maar, je kunt zwanger worden!
    Vermoed ook dat als je bloedonderzoek goed is, dat ze niet zo snel voor een eerste IVF-poging al met Prednison, DHEA of bloedverdunners of Pipelle aan zullen komen. Dat is eerder iets wat z doen als er antoonbare redenen zijn of als ze zelf ook zoekend zijn en het wil keer op keer niet lukken, zoals bij Ieoor en mij...
    Er zijn gelukkig ook verhalen van andere MMM-vriendinnetjes, zoals Sikki, die uiteindelijk zwanger zijn geworden in Gent.

Maar ga hier zeker wat meelezen en meeschrijven!

Liefs!

3. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    #43 chantal85, 20 mei 2012
    Laatst bewerkt: 20 mei 2012
    Thanx juul,ik benook nog niet bezig met ivf, vooral met de oz waar ik meer van wil weten. ivf zien we later wellicht, eerst hopen op een antw. we wachten eerst de oz wel af in gent denk ik, maar 30mei heb ik ook gesprek in NL en vraag me gewoon af of ik in NLmoet laten onderzoeken wat ze eventueel wel aanbieden 30-5.. Das nu mijn dilemma.

Want die vitamines zijn toch uberhaupt goed om te slikken,niet zozeer alleen bij ivf neem ik aan. En dat intralipid onthou ik alleen voor t geval het ooit zover moet komen. sla t ergens in mn achterhoofd op :)

4. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Gebruik zelf Prefem van Orthica, daar zit alles eigenlijk al in, op advies van een natuurgenezer. Daarnaast wel xtra vitamine B-complex en vitamine D.
    Ik PB je zo nog even met een tip!

xxx

5. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Hoe is het met iedereen??.

Voor wat betreft onze 11de poging..... Soms denk ik wel eens als ik het zo lees dat het over iemand anders gaat.....

6. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Ja ioor onvoorstelbaar. vind je echt een dappere dame dat je ervoor blijft vechten! Weet niet of ik dat zou kunnen, alleen het financiële deel al! Maar vooral mentaal; Petje af hoor!

7. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Chantal: vraag de onderzoeken gewoon aan. Ik neem aan dat ze het zelf ook wel voor zullen stellen. Het is al bijna 30 mei.

Ieoor: hoe gaat het met je?

Juul: waar heb jij je vit b complex van? Ik wil het ook gaan gebruiken. Heb besloten om de vit van dd te gaan innemen: vit e, b, d, omega en dan dus nog de dhea. Wat heb jij trouwens nog voor geheime tip?

Hoe was je massage??

8. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    sorry snap niet helemaal wat je bedoeld met " vraag ze aan"

9. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

De onderzoeken waar je het eerder over had. Of zit ik er nu langs te praten...;) kan ook hoor, zal niet voor het eerst zijn...

Maar je wilde toch die onderzoeken in gent, net zoiets als die in dd? Ik denk dat als je daar om vraagt, je ze ook wel krijgt.

Sorry als ik helemaal mis zit...

10. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Kieske, die massage viel een beetje tegen, had een masseuse (niet lachen) met een wrat ofzo op haar hand, waardoor ik de hele tijd wat ruws voelde en niet kon ontspannen. Dacht alleen maar : "Als het een wrat is, dan zou het toch niet besmettelijk zijn? Straks zit ik over mijn hele lijf onder de wratten....". Daarbij masseerde ze te zacht...

Die tip was voor Chantal :) over aanvragen van onderzoeken. Niet heel bijzonder :).
    Vit B complex gewoon van AH eigen merk of van Etos of KV of De Tuinen. Maakt allemaal niet zo heel veel uit, gaat om de dosering. Leuke bijkomstigheid is - slik het nu al de hele MMM - dat mijn kapper iedere keer opmerkt, sinds ik het ben gaan slkken, dat mijn haar veel voller is :).

Net nog mijn blogje geudate, mijn cyclus ook van slag :(.

Fijne laatste vak.dag nog voor jou!

Voor de rest: liefs en zwaai!!!

xxx

11. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    nee ok, ik denk "vraag ze gewoon aan" alsin doe dat even op eigen houtje ;) We gaan dat uiteraard daar bespreken!

12. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    ha meiden, hoe is t met jullie allemaal?

13. Me083

Me083 Actief lid

27 feb 2012
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey chantal,

Krijgen jullie in het UZ na de punctie van die bolletjes of krijgen jullie erna enkel nog een pregnylspuit extra?

Me

14. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    In Gent schrijven ze utrogestan voor na de punctie!

Chantal, hoest met jou? Mijn update staat weer in mijn eigen topic, maar niet heeeeel veeel te melden.

En met de rest?

15. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Ook hier geen nieuws... Volgende week moet ik weer ongesteld worden en dan kan ik weer actie onder nemen. Die cyclus is nl de pipelle cyclus... Vind het toch wel erg spannend...

16. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    #56 juulzon, 31 mei 2012
    Laatst bewerkt: 31 mei 2012
    Die Pipelle, heb over hoe het bij mij ging de vorige rond een heel stuk geschreven. Maar idd, nu je weet dat er weer een nieuwe ronde is, wordt het weer spannend!

Wil dit keer met de prof overleggen of in mijn geval misschien (net als bij Sikki die inmiddels ve gezonde dochter bevallen is, N.oRah) Prednison in een hele lage dosering misschien een optie is ivm de innesteling.

xxx

17. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    kieske ja snap dat dat spannend is! hopelijk geeft dit het gewenste effect!

juul prednison stond nog niet in jouw geschiedenis? nou wie weet! heb jij ooit immunologisch oz gehad bij dokter Pf in duitsland? wellicht dat daar het probleem zat?

wij hebben woensdag onze ferti arts in NL verteld dat we nr gent gaan. Zij zei dat ze daar altijd hele lijsten bloedoz doen maar er vervolgens weinig mee wordt gedaan, is dat zo?

Nog een vraagje: de week dat wij nr gent gaan hebbe we nog vakantie dus willen we dag vantevoren vast gaan en daar blijven slapen. Iemand een tip voor B&B of niet te duur hotelletje?

18. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Juul: jouw verhaal van de pipelle heb ik gelezen ja, en ik heb meteen aangegeven dat ik er verdoving bij wil! Dat was geen probleem gelukkig. Maar als ik moet bellen, zeg ik het er nog wel een keer extra bij.

Chantal: ik denk dat je gyn gewoon een beetje baalde. Ze doen wel zeker wat met de onderzoeken. Waarom zouden ze deze anders uitvoeren. Mijn ervaring is dat ze juist verder kijken.

Ik schiet hier in twijfel. Zo overtuigd als ik was dat we de embryootjes zouden volgen tot dag 5 en dan pas een tp zouden doen, zo ernstig twijfel ik er nu over. In gent geven ze aan dat het niet uitmaakt of een embryo zich die 1e dagen binnen of buiten de baarmoeder ontwikkelt. Maar is dat wel zo?? Hoeveel vrouwen hebben er nooit cryo's gehad en zijn toch zwanger..?? Misschien toch 1 terugplaatsen en de rest volgen? Pfoe...hersenbreker dit...

19. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Oh, over het slapen in gent nog even: wij slapen altijd in het holiday inn. Geen knus hotel, maar wel naast het zkh, goede kamers en ze hebben patiëntentarief. Prima voor een nachtje!

Nu ga ik ook lekker slapen, maar dan in Parijs :D

20. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Wij hebben in een keer in Gent in het NH hotel (in centrum) geslapen en dat was prima. Was via een actie. Je zou ook eens op booking.com kunnen kijken of je een leuke aanbieding zit. Of google even of een website als nachtjeweg.nl. Ook zijn er nog wel eens acties via Kampioen of Spoor of Flair... Gent is wel een leuke stad hoor, veel oude, gezellige kroegjes.

Kiekske, ik snap je twijfel heel goed... Over dag 5 TP... Enerzijds denk ik, dan weet je in elk geval dat het een goed embryootje is... Anderzijds, dat kán het ook zijn als het teruggeplaatst wordt. Bij ons adviseerde de prof het alleen als we 5 of meer emmy's zouden hebben. En die hebben we dus nog nooit gehad... Dus de keuze was snel gemaakt. Ik heb de vorige keer aan de punctie-arts (dr Frank..) gevraagd wat zijn visie was. In eerste instantie zei hij dat we dit met de prof moesten bespreken, want zij was behandelend arts. Maar ik vroeg wat zijn persoonlijke visie was, om een mening te kunnen vormen. Nu is hij van mening dat een embryo zsm in de baarmoeder teruggeplaatst moet worden; 'in de natuurlijke habitat', waar het thuis hoort. Hij banadrukte wel dat de prof nog altijd de deskundige was en dat dit slechts zijn visie was en hij géén expert zoals de prof was.

Toen wij de vorige keer 2 goede emmy's hadden en de 3e niet goed was, vroeg ik de prof of die 3e dan ook niet teruggeplaatst kon worden, zodat als-ie het niet overleefde hij tenmnste zou 'sterven' waar het hoorde... Echter, dit mogen ze in Belgie bij wet niet doen, meer dan 2 terugplaatsten. Ook vroeg ik of het niet kon dat er 1 op dag 2/3 werd teruggeplaatst en de ander dan op dag 5, als hij overleefde. Maar ook dat doen ze niet. Dat lijkt me anders helemaal perfect ;) ha ha!

Maar mochten er 2 op dag 3 getpt worden en je hebt nog emmy's over, dan bewaren ze die tot dag 5 en dan gaan ze de vriezer in, als ze doordelen natuurlijk!!!. Dus dan weet je in elk geval wel dat je emmys kunt hebben die mooi doordelen!!!

Knuff voor allemaal en fijn weekend!!!

xxx

Deel Deze Pagina