1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tauret; wat spannend donderdag de TP! Ga hard voor je duimen dat ze goed gaan ontdooien.

Juulzon; je weet maar nooit deze ronde, elke kans is een kans, hoe klein deze ook is. Waarom twijfel je over de volgende ronde?

Kiekske; ik heb ook donderdag geen punctie! Woensdag moet ik terug voor de 4e fm meting. De verdwenen follikel zat er toch nog, hij zit wat verscholen. Ze zitten nu op ongeveer 18 mm, de grootste is 20 mm. Er zijn nog 2 kleintjes, ze hoopt dat die ook nog gaan meedoen. Dan zal ik vrijdag of zaterdag de punctie krijgen. Laat he? Voor mijn gevoel zijn de follikels dan veel te groot toch? 2 mm per dag erbij, als ik zaterdag de punctie krijg is de grootste dan al 30 mm??? Dat kan toch niet? Ik was vanochtend zo verbaasd dat ik deze vragen niet meer heb gesteld, stom he.
    Hoe gaat het nu met jou? Heb je wat rust nu jullie een plan hebben?

Mamavanh; ik heb deze week de punctie en volgende week de TP

2. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Jeetje Armani, jij blijft bezig zo! Jij had toch ook 7 dagen deca + 300 menopur? Maar ja, laat ze maar lekker groeien hoor! Woensdag zijn ze mooi van grootte, ik denk dat je dan eerder vrijdag de punctie zou hebben. Waarom stuur je de prof niet een mail met je vragen? Als je ze graag wil stellen, gewoon doen. Maar je zit dus weer op 9 follikels?

Kreeg net mail van vitamarket dat mijn dheaatjes verstuurd zijn. Ik hoop dat deze wel goed aanslaan...

Hier gaat het wel. Ben er wel heel veel mee bezig, droom zelfs 's nachts over verschillende soorten DHEA. Zegt genoeg hè... :(
    Heb vandaag Gent gemaild mbt de extra echo's. Daarna Dr Pf gemaild met mijn verhaal en de vraag of een immuunonderzoek iets toe kan voegen. Nu weer wachten op antwoord. En dat wachten is juist het probleem. Ik wil gewoon NU antwoord. Maar ja, geduld is een schone zaak in dit traject... ;)

Mama: jij een goede uitslag, mooi!

3. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kiekske; ja ik had ook 7 dagen deca en 300 menopur. Ga idd even mijn vragen op de mail zetten, nu blijf ik erover nadenken.
    Zit nu weer op 9 follikels, blijkbaar heeft de assistente zaterdag niet goed gekeken.
    Fijn dat je DHEA verstuurd is! Dat het nu maar goed gaat aanslaan!
    Wat bedoel je met de extra echo's in Gent? Ben benieuwd wat dokter pf. gaat zeggen. Spannend!
    Tja geduld heb je in dit traject echt nodig, maar is soms zo moeilijk op te brengen....:(

4. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Ik blijf het gevoel houden dat er bij gewoon iets niet goed gaat. Ik had precies dezelfde stimulatie dan jij en bij mij waren de follikels al na 6 dagen menopur klaar voor de punctie. Dat gaat toch veel te snel???? Ook bij poging 1 ging het explosief snel, toen had ik ook maar 9 dagen menopur. Voor mijn gevoel klopt er iets gewoon niet. Maar wat...

Die extra echo's: ik wil bij mijn komende cyclussen 'uitgangsecho's' laten maken om te kijken of er dan wel meer follikels klaar liggen. Dan heb ik er in juli en aug 1 en dan in sept de echte. Dan heb ik wat vergelijkingsmateriaal. Voelt fijner. Dan weet ik een beetje of het per maand verschilt.

Slim om je vragen even te mailen! Nu blijft het maar in je hoofd zitten. Jij zal wel snel reactie krijgen, Dr de S is wel snel.
    Had haar vrijdag nog aan de telefoon, wat heeft zij een zware stem!!!!

Heb je trouwens Sophy nog (vermoedelijk) gezien??

5. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Antwoord Dr P op de vraag van Cetrotide gebruik:

We hebben uw beslissing deze cyclus af te breken genoteerd. U moet er zich weliswaar wel van bewust zijn dat gezien de bloedwaarden voor ovariele reserve en de ervaring met de stimulaties dat het weinig waarschijnlijk is dat er in een volgende stimulatiecyclus, ongeacht het gebruikte schema, er een beduidend grotere recrutering zou zijn. U mag uiteraard de keuze maken een Cetrotide schema te hanteren, wij zijn bereid U daarin te volgen, maar vermoeden dat het geen impact zal hebben op het resultaat. Indien U wenst kan een consultatie geboekt worden voor de bespreking van het verdere beleid.

En over de meerdere echo's:

We zijn bereid om uitgangsechos te maken bij de verschillende cycli en zo de beste cyclus te kiezen om een nieuwe poging te starten.

Juul en Ieoor, zowel Dr P als Dr de S geven aan dat Cetrotide geen verschil zal maken. Wat is jullie ervaring?

6. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Kiekse..........ahumm die zware stem van dr. de S.....
    Zij was eerst een HIJ...................................

Wat ik heb begrepen van een aantal fora is dat decapeptyl te veel kan onderdrukken. Heb je hele of halve spuitjes gebruikt?

7. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kiekske; kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat er iets niet klopt. Heb je dit ook aangegeven bij dokter P.? Wat zegt zij wat een reden kan zijn dat het bij jou zo snel gaat? Heb je altijd dezelfde hormonen gebruikt? Misschien zou je de volgende keer iets anders kunnen gebruiken?

Ik heb een mail gestuurd naar de prof met mijn vragen, even afwachten.
    Ze heeft idd een zware stem! Ik denk dat dat aan de telefoon helemaal opvalt.

Geen idee of ik Sophy heb gezien! Weet ook niet hoe zij eruit ziet...en er zaten meerdere stellen en ook vrouwen alleen. Wel grappig je gaat een beetje om je heen kijken, zo van; zou zij het zijn?

8. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gabrie; ???? Echt? De prof was een hij? (Niet dat dat verder uitmaakt maar ben verbaasd)

9. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Amsterdam
    Yep helemaal echt...........

10. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Armani, ik heb het wel gevraagd, maar geen antwoord op gekregen. Dus die gaat op mijn vragenlijstje voor onze ontmoeting eind juli voor mijn 1e 'uitgangsecho'. Zal weer eens een mooi lijstje opstellen.

Ik zal idd de volgende keer ook wel zo in de wachtkamer zitten, zeker als ik weet dat er nog iemand zit. Maar zelf ben ik dan wel zo gek om een naamplaatje 'kiekske' op te plakken ;) :D

Gabrie, is dat echt waar ja? Ik vond haar ook al zo ontzettend groot, maar ja, ga daar geen conclusies uit trekken. Maar een vrouwenstem heeft ze dan niet gekregen... ;)

Ik had nu weer hele spuitjes deca. Bij poging 1 ook. Maar dan gaat alles dus in sneltreinvaart. Bij poging 2 had ik de pil en halve spuitjes. En toen groeide er dus gewoon niks.
    Voor de cetrotide ben ik echter weer bang dat ze me daar te laat mee laten starten omdat de stimulatie dus echt supersnel gaat. Dat wordt dan maar iedere dag een echo ofzo... ;)

11. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hoe weet je dat trouwens Gabrie?

12. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Kwam dit idd tegen op internet:

prof de S was vroeger een man en heeft zich laten opereren. Het was toen peter de S.

Die naam had ik zelf ook al bedacht idd. Lijkt me zo erg als je in het verkeerde lichaam terecht bent gekomen. Ik zat op de middelbare school bij een meisje, die in haar laaste jaar als jongen door het leven begon te gaan. Erg dapper! Ook van de vriendin die hij kreeg. Die hebben me toch een gezeik over zich heen gehad! Respect hoor.

Zo, dat was even mijn mening.

13. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Ik val ook even van m'n stoel dat de prof een hij was, echt? Tja.. kan mij het schelen haha.. de professionaliteit en kundigheid staat buiten kijf, ik vind alles prima :D

Armani wat moet je lang doorspuiten! Geen idee trouwens of ik je gezien heb ;)

Kiek heerlijk dat je een plan hebt en dat ze daarin meegaan. Ik hoop dat het resultaat er ook naar is, dat je een cyclus vindt waarin meer eitjes klaarliggen :) Voor nu nog even een knuffel.

Ego, net weer terug van m'n wereldreis naar Gent :p Had de echo bij de prof zelf en ze telde er 18 :) Daarvan heeft ze er 8 gecontroleerd en die waren allemaal 20mm. Schrok nog even dat ze m'n hormoonwaarden moesten controleren om te zien of ik wel echt de pregnyl mag spuiten.. dat bracht de assistente een beetje eng.. maar alles is goed, zelfs m'n tsh naar 1,29 :D en dus woensdag de punctie.

Wie weet trouwens wat ze met de mini's doen? Ik bedoel de follikels van 8-10mm nu, waar natuurlijk geen goede eicel inzit.. daar heb ik er nog een stuk of 10 van hangen. Gewoon ook aanprikken zodat het vocht eruit is?

14. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Amsterdam
    Ach als HIJ/ZIJ maar goed is in zijn werk........

De kleintjes worden meestal ook aangeprikt.

15. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Ok bedankt Gabrie.

En Kiek (en anderen) sorry voor m'n blije eitjesberg bericht... ik voel me ergens schuldig :) Anderzijds eerst maar eens afwachten of ze ook goed zijn en bevrucht raken enzo... maar toch, ik hoop dat het niet te moeilijk is voor je...

16. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kiekske; wanneer krijg je dan de uitgangsecho? Wel vreemd dat ze er geen antwoord op heeft gegeven, toch? Wat is cetrotide?
    Maak je dat naamplaatje dan zelf van crepe papier? Zie je al zitten, haha
    Maar bij poging 1 had je dezelfde medicatie en 7 follikels toch?

Tja kan me er niets bij voorstellen maar lijkt me echt heel erg als je in het verkeerde lichaam zit. Je ziet het echt niet bij haar...

Sophy; misschien zaten we wel naast elkaar...haha
    Dus jij hebt woensdag de punctie, spannend! Ga je dinsdag naar het Holiday Inn? En 18 follikels, wow! Waren die allemaal even groot? Of zijn er 10 van de 18 de kleintjes waar je het over hebt? Jij bent straks de 1ste die mag testen....gaan jullie ook voor een dag 5 TP?
    Ik heb geen idee wat ze met de mini's doen.

17. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Oh Sophy, daar hoef je je echt geen zorgen om te maken hoor! Ik kan dara prima tegen. Ik kan tegen mensen die veel eitjes hebben, die zwanger zijn, die bevallen zijn, enz. Daarover sippen doe ik niet, jullie kunnen daar toch niks aan doen! Ben juist blij voor je en ik hoop dat het bij jou wel goed uitpakt! Net als bij alle anderen. En dan hopelijk ook nog eens bij mezelf, zou wel leuk zijn ;)

18. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Armani, de 1e echo zou dan bij mijn volgende menstruatie zijn, het einde van deze maand. Echt enkel om te kijken hoeveel follikels er klaar liggen. De volgende dan in aug en dan zou ik in sept weer mogen starten.

Cetrotide heeft dezelfde werking dan decapeptyl. Alleen bij cetrotide stimuleer je eerst met menopur (oid) en start je pas later met afremmen. Dus je spuit het korter als het goed is.

Mijn naamkaartje wordt een mooie bloem, met crepepapier bolletjes in allerlei kleurtjes, en mijn naam in mooie sierletters geschreven. Kijk, ben al begonnen:

19. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Kiek ja ik hoop ook zo, voor ons allemaal eigenlijk :) Straks allemaal zwanger en dikke buikjes en dat we dan dit gebeuren vergeten :)
    Betekent het dan dat je in aug weer met de pil mag beginnen en in sept starten met cetro?
    En je kunt ook een naamkaartje op je kroontje plakken.. een soort, waar soms in het midden een grote diamant zit, dat je daar dan je naam neerzet :D Of.. hey.. vind je zo'n gouden ketting met je naam in krullenletters niet mooi? :D

Armani we gaan naar het V/d Valk, die was veel goedkoper en zijn we al eerder geweest. Die 18 zijn de grote: in ieder geval 8 van 20mm, die andere 10 wilde ze niet allemaal opmeten, zo op het oog zijn ze 18-20mm, allemaal ongeveer gelijk nu, dus ik vertrouw de prof maar dat dit goed is :) Ach, in ieder geval 8 dus.. ben ik al blij mee :)
    Die mini's zijn er ongeveer 10 van 8-10mm en reken ik niet meer mee omdat ik ervan uitga dat die niets opleveren.

20. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina