Ja, die ketting, die heb ik al. Maar ja, daar staat mijn echt naam op, dus daar word je niks wijzer van. Maar het verwerken van een diamant vind ik wel een zeer leuk idee Ik ga niet aan de pil Sophy, start in spontane cyclus. Bij Cetrotide mag je sowieso niet aan de pil begreep ik van Dr d S. En ik wil nooit meer de pil! Tenzij ze me er echt van weten te overtuigen dat het noodzakelijk is, dan wil ik er nog wel eens over nadenken... Waar zit het vd Valk? Heb ik nog nooit gezien. Armani, die is idd ook leuk. Ik zal eens verschillende opties maken. Moet natuurlijk ook matchen bij de outfit...
Aha.. vind je de pil ook zo erg? Wel handig dat je die niet hoeft te slikken en dus meteen met de cetro aan de slag kunt als er een mooi aantal eitjes te zien is op de uitgangsecho. Vd valk zit net buiten de stad aan de E17. We rijden over zo'n binnendoorpaadje terug, dan ben je in 10min bij het UZ, prima dus. Lekker aan de knutsel voor bij elke outfit een ander naambordje. Ik vind zo'n miss-sjerp ook leuk, het liefst gecombineerd met je kroontje Of dus je bloem, dat heeft wel iets blijs
Zo er is weer een hoop geschreven. alhoewel ik het topic heb geopend, heb ikzelf nog weinig te melden. Vandaag de brief vd hysteroscopie+semenanalyse binnengekregen. Maar denk dat ik heel veel aan alle info ga hebben straks na september als het allemaal echt gaat beginnen. Soph wat een mooie score! Grappig dat je met armani in de wachtkamer hebt gezeten. Ik zal zo t lijstje weer es opdiepen, kijken of die nog up to date is, zijn wat nieuwe mensen bij. Ik duim voor jullie allemaal!
Wie, wat, waar Chantal85: 27jaar- 37e ronde (sinds mei '09), in MMM sinds okt 2010: niets gevonden, IUI 1,2&3 mislukt. IUI 4 = laatste voor IVF MA 8w- 2nd opinion in Gent 28.6- oz naar hh mkn loopt, in totaal **** Kiekske: 30 jaar. Ronde??? Bezig sinds okt 2010, in MMM sinds juni 2011 --> man geen zaadcellen, acute TESE in Gent. Ikzelf laag AMH (0,67)ICSI 1 mislukt, ICSI 2 afgebroken. Nu bezig met poging 2.1. Hysteroscopie goed + pipelle gehad. Dhea + TP dag 5. Sophy: 29 jaar - ronde *teveel* bezig sinds feb 2009; hypo schildklier; eileiders verwijderd; 4mks; verder geen vruchtbaarheidsproblemen. Nu begonnen aan IVF 1. Armani: 36 jaar. Sinds 2009 bezig, in mmm sinds juli 2011. AMH goed (1.9), 2 keer ICSI in MCK, embryo's top. Nu bezig met ICSI 3 met pipelle, DHEA en TP op dag 5 Marija: bijna 35 jaar. Sinds juli 2007 bezig. Mmm 2008. 5 icsi's, 9 terugplaatsingen en 3 miskramen verder is alle hoop op dhea gevestigd bij icsi no 6! Medicatie Kiekske: 7 dagen decapeptyl + daarbij 300 menopur Sophy: 7 dagen deca, 150 gonal Armani: 7 dagen deca, 300 menopur Marija: 150 menopur en 75 puregon afspraken 13 juli Sophy: 2e fm 13 juli Kiekske: 1e fm 14 juli Armani: 2e fm 30 juli Marija: dhea en amh testen 1 aug Marija: waarschijnlijk alsnog een curretage na bijna 3 maanden 16 aug Chantal85:semenanalyse 9.40u, hysteroscopie 14.00u 10 sept Chantal85: uitslagen onderzoeken 15.00 Punctie en TP datum Kiekske: 17 juli (dat moet gewoon!) Sophy: 17 juli dat lijkt me duidelijk Armani: uiteraard 17 juli Wanneer testen Armani: 3 augustus? Sophy: 1 augustus? Zwanger en uitgerekende datum Kiekske: 27 april 2013 (ook dit moet gewoon ) Armani: 06 april 2013 (kan niet anders) Sophy: 08 april 2013
Aangevuld: Wie, wat, waar Chantal85: 27jaar- 37e ronde (sinds mei '09), in MMM sinds okt 2010: niets gevonden, IUI 1,2&3 mislukt. IUI 4 = laatste voor IVF MA 8w- 2nd opinion in Gent 28.6- oz naar hh mkn loopt, in totaal **** Kiekske: 30 jaar. Ronde??? Bezig sinds okt 2010, in MMM sinds juni 2011 --> man geen zaadcellen, acute TESE in Gent. Ikzelf laag AMH (0,67)ICSI 1 mislukt, ICSI 2 afgebroken. Nu bezig met poging 2.1. Hysteroscopie goed + pipelle gehad. Dhea + TP dag 5. Sophy: 29 jaar - ronde *teveel* bezig sinds feb 2009; hypo schildklier; eileiders verwijderd; 4mks; verder geen vruchtbaarheidsproblemen. Nu begonnen aan IVF 1. Armani: 36 jaar. Sinds 2009 bezig, in mmm sinds juli 2011. AMH goed (1.9), 2 keer ICSI in MCK, embryo's top. Nu bezig met ICSI 3 met pipelle, DHEA en TP op dag 5 Marija: bijna 35 jaar. Sinds juli 2007 bezig. Mmm 2008. 5 icsi's, 9 terugplaatsingen en 3 miskramen verder is alle hoop op dhea gevestigd bij icsi no 6! Tauret: 39 jaar (bijna 40). Sinds 2009 bezig voor een tweede kindje. (eerste kindje ook via icsi ontstaan). Inmiddels 5 icsi pogingen verder. Lichte stollingsafwijkingen en een te actief immuunsysteem. Medicatie Kiekske: 7 dagen decapeptyl + daarbij 300 menopur Sophy: 7 dagen deca, 150 gonal Armani: 7 dagen deca, 300 menopur Marija: 150 menopur en 75 puregon Tauret: 7 dagen deca en 300 menopur. (en ook nog dhea, prednisolon, intrallipid en heparine) afspraken 13 juli Sophy: 2e fm 13 juli Kiekske: 1e fm 14 juli Armani: 2e fm 30 juli Marija: dhea en amh testen 1 aug Marija: waarschijnlijk alsnog een curretage na bijna 3 maanden 16 aug Chantal85:semenanalyse 9.40u, hysteroscopie 14.00u 10 sept Chantal85: uitslagen onderzoeken 15.00 19 juli: Tauret cryo ontdooing. Punctie en TP datum Kiekske: 17 juli (dat moet gewoon!) Sophy: 17 juli dat lijkt me duidelijk Armani: uiteraard 17 juli Tauret: 19 juli cryo (als ze goed ontdooien) Wanneer testen Armani: 3 augustus? Sophy: 1 augustus? Tauret: 27 juli??? Zwanger en uitgerekende datum Kiekske: 27 april 2013 (ook dit moet gewoon ) Armani: 06 april 2013 (kan niet anders) Sophy: 08 april 2013 Tauret: 9 april
Kiekske, ik heb overigens tijdens de 4e icsipoging ook cetrotide gebruik (was niet in Gent, hoor). Er was bij mij toen geen opvallend veel verschil in het aantal follikels / eitjes. Net zo veel als de 2 pogingen er voor. Ik had juist heel veel baat bij pilgebruik voorafgaand aan de stimulatie. Ik heb nl de laatste poging nog nooit zoveel eitjes gehad. Normaal groeien ze erg onregelmatig, maar de laatste poging in Gent (en voor het eerst aan de pil) groeiden ze de hele cyclus gelijkmatig waardoor ik dus het beste resultaat ooit had. Zo zie je maar dat het voor iedereen heel verschillend kan zijn. Ik hoop dat de cetrotide voor jou goed gaat werken! Het is soweiso belangrijk om iets te doen waarbij je een goed gevoel aan over houdt. Vind de optie van de extra echo's voorafgaand aan een cyclus een slim idee! Kan je toch wat meer monitoren wat een "goede" maand is.
Gabrie, wat leuk om je hier ook tegen te komen. Wij "kennen" elkaar van elders. (hebben nl pas nog gemaild middels pb over turkije, benodigdheden infuus en menopur). Althans, ik neem aan dat je dezelfde bent...ha,ha. Gaat er al iets dagen? Ik ben sinds kort hier ook af en toe actief. Echter, alleen op dit topic. Verder niet.
Sophy, ik heb enkel 1 keer de pil gehad voorafgaand aan een poging, voor de rest spontane cyclus. Over de sjerp zal ik eens nadenken, maar volgens mij had Armani die al. En wil natuurlijk niet na-apen Dat vd Valk hotel ziet er ook goed uit!! En maar 10 min van Gent. Misschien toch eens een optie voor volgende keer, is 65 tegenover 80. En op de foto's ziet de kamer er wel luxe uit. Met bad!! Heerlijk Chantal, binnenkort heb jij ook vanalles te vertellen. Het is nu alleen wachten... Tauret, zo reageert iedereen idd anders op de pil. Maar ik heb begrepen dat je als low responder juist minder baat bij de pil hebt. Vreemd. Maar als het werkt, werkt het!
Wie, wat, waar Chantal85: 27jaar- 37e ronde (sinds mei '09), in MMM sinds okt 2010: niets gevonden, IUI 1,2&3 mislukt. IUI 4 = laatste voor IVF MA 8w- 2nd opinion in Gent 28.6- oz naar hh mkn loopt, in totaal **** Kiekske: 30 jaar. Ronde??? Bezig sinds okt 2010, in MMM sinds juni 2011 --> man geen zaadcellen, acute TESE in Gent. Ikzelf laag AMH (0,67)ICSI 1 mislukt, ICSI 2 al 2 keer afgebroken. Hysteroscopie goed + pipelle gehad. Dhea + TP dag 5. Sophy: 29 jaar - ronde *teveel* bezig sinds feb 2009; hypo schildklier; eileiders verwijderd; 4mks; verder geen vruchtbaarheidsproblemen. Nu begonnen aan IVF 1. Armani: 36 jaar. Sinds 2009 bezig, in mmm sinds juli 2011. AMH goed (1.9), 2 keer ICSI in MCK, embryo's top. Nu bezig met ICSI 3 met pipelle, DHEA en TP op dag 5 Marija: bijna 35 jaar. Sinds juli 2007 bezig. Mmm 2008. 5 icsi's, 9 terugplaatsingen en 3 miskramen verder is alle hoop op dhea gevestigd bij icsi no 6! Tauret: 39 jaar (bijna 40). Sinds 2009 bezig voor een tweede kindje. (eerste kindje ook via icsi ontstaan). Inmiddels 5 icsi pogingen verder. Lichte stollingsafwijkingen en een te actief immuunsysteem. Medicatie Sophy: 7 dagen deca, 150 gonal Armani: 7 dagen deca, 300 menopur Marija: 150 menopur en 75 puregon Tauret: 7 dagen deca en 300 menopur. (en ook nog dhea, prednisolon, intrallipid en heparine) afspraken 13 juli Sophy: 2e fm 14 juli Armani: 2e fm 30 juli Marija: dhea en amh testen 1 aug Marija: waarschijnlijk alsnog een curretage na bijna 3 maanden 16 aug Chantal85:semenanalyse 9.40u, hysteroscopie 14.00u 10 sept Chantal85: uitslagen onderzoeken 15.00 19 juli: Tauret cryo ontdooing. Punctie en TP datum Sophy: 17 juli dat lijkt me duidelijk Armani: uiteraard 17 juli Tauret: 19 juli cryo (als ze goed ontdooien) Wanneer testen Armani: 3 augustus? Sophy: 1 augustus? Tauret: 27 juli??? Zwanger en uitgerekende datum Armani: 06 april 2013 (kan niet anders) Sophy: 08 april 2013 Tauret: 9 april
Mijn Amh is nooit gecontroleerd maar denk zelf niet dat ik een low responder ben. Ik ben weliswaar een "oudje", en mijn eicellen zijn dus wel langzaam bejaard aan het worden, maar ik reageer best goed op stimulaties. Gemiddeld tussen de 8 en 15 bruikbare eicellen. Mijn probleem lag in de onregelmatige groei. Wel veel follikels, maar een hoop die in groei achter bleven. De laatste keer groeide alles wel mee. Ik gebruikte toen ook dhea en prednisolon (naast de pil). Zou dus mischien ook nog daar aan gelegen kunnen hebben? Ik hoop echt dat de diverse echo's gewoon een goede oplossing is. Afstemmen wat een juiste maand is en dan de cetrotide gebruik. Voor mijn gevoel ben je met cetrotide veel minder heftig aan het platleggen dan met deca. Weet niet of het zo is, maar wie weet kan cetrotide wel helpen. Zou fijn zijn.
Wow, wat veel geschreven! Overigens, Petra heette eerst Paul, geen Peter. Heb een boek waar ze nog als Paul in afgebeeld staat. Dus het is waar. En wat jullie zeggen, wat maakt het uit? Ik vind haar een tof mens, ze is eerlijk en doet geen valse belofte. Kiek, ik heb wel een betere reactie met cetrotide. Maar vind jou theorie van wat ligt er klaar die maand wel plausibel klinken, al weet ik uit ervaring dat dat ook niet alleszeggend is... Armani, ik heb ook altijd zoveel echo's. Bij mij hebben de slow eggs, zoals ik ze maar even noem, wel altijd een beter resultaat bevruchtingen opgeleverd dan de follikels die kleiner waren toen ze aan werden geprikt. Dus heb maar vertrouwen. Komt goed schatje. Sophie, wow! Een bijna jaloersmakend aantal. Denk dat ze bloed hebben gecheckt op overstimulatie. Genoeg drinken na de punctie gaat heeeeeeel belangrijk voor je zijn. Hopelijk veel mooie eicellen en minstens zoveel bevruchtingen. Moest even teruglezen, maar zie dat het je eerste IVF is. Klinkt erg hoopvol. Tauret, succes! Marija, hoe gaat het nu met je? Heb je al even niet gezien... Chantal, op het wachtbankje, maar dan anders... Leuke foto's trouwens, mooie meid die je bent . Gabrie, u hier? .... Wederom een knuf meis. Ik knuffel u overal! Kniffel, zwaai, zwaai! Diana, welkom terug en we kunnen gelijk gaan duimen voor jouw one and only topemmy'tje! Welnu, waarom ik twijfel.... Weet ik niet zo goed. Noem het angst, noem het bang voor hoop... Noem het het gevoel van de laatste poging ( wat misschien niet waar is).. Geen idee. Bang voor teleurstelling? Weet het niet. Laat het even afhangen van Het Gevoel Op de Dag Van de Menstruatie... Weet je wat het ook is, het wordt alweer onze 8e poging, de 6e punctie.. En heb geen geldnood op mijn rug ( ben Sinterklaas niet)... Nu weer slapen! Truste! Xxxx
Wie, wat, waar Chantal85: 27jaar- 37e ronde (sinds mei '09), in MMM sinds okt 2010: niets gevonden, IUI 1,2&3 mislukt. IUI 4 = laatste voor IVF MA 8w- 2nd opinion in Gent 28.6- oz naar hh mkn loopt, in totaal **** Kiekske: 30 jaar. Ronde??? Bezig sinds okt 2010, in MMM sinds juni 2011 --> man geen zaadcellen, acute TESE in Gent. Ikzelf laag AMH (0,67)ICSI 1 mislukt, ICSI 2 al 2 keer afgebroken. Hysteroscopie goed + pipelle gehad. Dhea + TP dag 5. Sophy: 29 jaar - ronde *teveel* bezig sinds feb 2009; hypo schildklier; eileiders verwijderd; 4mks; verder geen vruchtbaarheidsproblemen. Nu begonnen aan IVF 1. Armani: 36 jaar. Sinds 2009 bezig, in mmm sinds juli 2011. AMH goed (1.9), 2 keer ICSI in MCK, embryo's top. Nu bezig met ICSI 3 met pipelle, DHEA en TP op dag 5 Marija: bijna 35 jaar. Sinds juli 2007 bezig. Mmm 2008. 5 icsi's, 9 terugplaatsingen en 3 miskramen verder is alle hoop op dhea gevestigd bij icsi no 6! Tauret: 39 jaar (bijna 40). Sinds 2009 bezig voor een tweede kindje. (eerste kindje ook via icsi ontstaan). Inmiddels 5 icsi pogingen verder. Lichte stollingsafwijkingen en een te actief immuunsysteem. Medicatie Sophy: 7 dagen deca, 150 gonal Armani: 7 dagen deca, 300 menopur Marija: 150 menopur en 75 puregon Tauret: 7 dagen deca en 300 menopur. (en ook nog dhea, prednisolon, intrallipid en heparine) afspraken 19 juli Armani: 4e fm 19 juli: Tauret cryo ontdooing. 30 juli Marija: dhea en amh testen 1 aug Marija: waarschijnlijk alsnog een curretage na bijna 3 maanden 16 aug Chantal85:semenanalyse 9.40u, hysteroscopie 14.00u 10 sept Chantal85: uitslagen onderzoeken 15.00 Punctie en TP datum Sophy: 18 juli Armani: uiteraard 17 juli Tauret: 19 juli cryo (als ze goed ontdooien) Wanneer testen Armani: 3 augustus? Sophy: 3 augustus bloedtest (en daarvoor al thuis ) Tauret: 27 juli??? Zwanger en uitgerekende datum Armani: 06 april 2013 (kan niet anders) Sophy: 08 april 2013 Tauret: 9 april
Juul het is vast ook zelfbescherming..? Vind het ook heel wat, de 8e poging, logisch dat er twijfel is, maar er komt vast ook weer hoop om de hoek kijken Chantal nog even en jij mag ook! Tauret ook spannend bijna de cryo. Heb je er nog veel liggen? En zijn ze per stuk of met z'n tweetjes ingevroren? Hotel: ja met bad en het is een mooie ruime kamer en een uitgebreid ontbijt. Als je vraagt om de boszijde, hoor je ook helemaal niets van de snelweg. Het enige puntje is dat je iets verder van de stad zit als met het HI. Hier: die pregnyl is ook een lekker spulletje Geen pijn met het spuiten, maar 10min later was het oorlog in m'n buik Wel te doen, maar toch jammer
Voor de dames die met onvergoede pogingen bezig zijn: http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/372213-doen-meds-over-zijn-wil-geen-verspilling.html Groente in omloop zeg maar
Tauret ....ikke weet wel wie je bent.................................... Ach en ik zwerf overal een beetje rond. En nee jij bent zeer zeker geen low responder! Een dikke vette knuffel voor Juultje. Wisten jullie al dat Juultje in het egggiieee nog veel liever is! Kiekse bij low responders wordt vaak het korte protocol toegepast. Liefs,
Sophy, pregnyl is idd even een gemene prik. Had vrijdag ook even last van een prikkende buik. Maat dat duurde maar 10 minuten ofzo. Zondag ongelooflijke pijn in mijn eierstokken, dat heb ik nog nooit gehad. Halverwege de dag trok het weg, dus mijn eieren zullen wel gesprongen zijn Hoe voel je jezelf tov morgen? Juul, ik snap jouw gedachten/ gevoel wel. Doe het als je er klaar voor bent. En is dat gevoel er nog niet, dan niet. Knuf voor jou! Gisteren had ik Dr Pf gemaild, zijn reactie: sorry for the delay in answering your mail, but I am actual in the US, and I only check my mails temporarily. Regarding your questions, it seems very likely, that an additional "immunologc problem" causes your failures. The fertilized egg fulfills the same criteria like a transplant to the fenale immune system. Therefore, one major condition for getting, and also staying pregnant is the induction of tolerance towards the fertilized egg via so called "regulatory T-cells". These cells are partly activated CD4+-T-cells. Anything, tjat activates the female immune system during pregnancy will initiate a switch of these cells to fully activation, and then the potential for rejection the fertilized egg will increase significantly. So in my diagnostic panel, I analyze the total cellular and humoral (antibody) immune system including the number of rgulatory T-cells to have an idea of the individual capabiltiy for tolerance on one hand, and on the other hand to see possible activations, that will reduce the tolerance potential again. Based on these results, one can modulate the immune system with omega-3-fatty acids for example, to optimize the conditions for tolerance indcution. This was, in short, a little bit about the background of my diagnostic. Please feel free to contact me, if additional questions occur, or for an appointment. Ik denk dat ik maar een afspraak maak om me eens goed te laten onderzoeken. Kan nooit kwaad....
Kiekse gebruik je al een hoge dosering Omega3 vetzuren. Dat zal namelijk zowiezo zijn advies zijn. Doe er ook een hoge dosis VitD en Intralipid bij. Het bloedonderzoek kost je trouwens een paar honderd euri.
Kiek wat fijn dat hij toch antwoord geeft! Het klinkt als zijn standaard verhaal, maar dat komt waarschijnlijk omdat de meiden die daarheen gaan ook vergelijkbare problemen hebben. Wij hebben ook getwijfeld om naar hem te gaan ipv naar Gent, toch Gent gekozen Hij doet wel heel uitgebreid onderzoek en vindt meestal de oorzaak, dus als je denkt dat hij je kan helpen, zou ik zeker een afspraak maken Dacht dat je meestal ook snel terecht kunt. Hier hield het een uur aan, daarna in slaap gevallen en nu een opgezette buik. Kan je toch merken dat het de eerste poging is, nog helemaal blanco en vol onzekerheid haha. Ik heb altijd al stekende pijn rond m'n ovulatie en dat is met 1 ei dus om eerlijk te zijn ben ik bang voor de rest van de dag Voor morgen ook.. heb vaginistische klachten, vooral dat speculum is niet m'n favo ding (van wie wel ) en dan nog die naalden erbij.. oh het wordt echt leuk Tegelijk.. ik denk de hele tijd, wat maakt het uit als dit me een kindje oplevert; de pijn de angst, het maakt niet uit, ik verdraag het wel
Gabrie, het gaat me iets van 650 kosten, dat weet ik. Maar ik wil me al heel lang eens laten onderzoeken. Dus ik heb daar geen problemen mee. Ik weet dat Vit D en Omega zijn standaard advies is en dat slik ik ook al een hele tijd. Mijn gevoel zegt dat er meer aan de hand is, dus ik wil het gewoon voor de zekerheid laten onderzoeken. Sophy, Je eitjes gaan nu de laatste rijping in, dat zal je wel voelen, zeker met jouw aantal! En de angst voor de pijn, voor wat er gaat gebeuren is ook logisch. Het is onbekend en niet leuk. Ik was er ook echt bang voor, maar heb geen pijn gehad. Dat spulletje wat je via je infuus krijgt, werkt goed! Even een vraag, misschien een hele stomme/ domme, maar wil ff checken: hoe zit het met de hoogte van bijv. de dosis menopur, dus het stimulatiehormoon; is het hoe hoger, hoe meer follikels het aan kan, of bepaalt de hoogte ook de snelheid van de groei?
Dank je Kiek! Qua hormoonhoogte.. zou het kunnen dat "het wordt verdeeld over de eitjes".. dus jouw 2 eitjes kregen elk 150 menopur per dag en daardoor groeien ze zo snel? Dat is misschien ook een ontzettend domme gedachte Wrs is het gewoon afhankelijk van hoe je lichaam erop reageert, hoe makkelijk je "meegaat" in de stimulatie.