1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hoi hoi,

Even snel, omdat de vraag die Kiekske stelde er ook een was die ik wel eens gesteld heb aan de prof. Ze legde het zo uit; zie de Menopur als een kraan die open staat en de follikels als het aantal bekertjes wat gevuld moet worden. 300 Menopur staat voor een volledig open kraan en zal alle bekertjes, zoveel als maar kan vullen. De rest van het 'water' Spoelt weg door de afvoer. Dus als er 5 bekertjes klaarstaan, zullen die allemaal gevuld worden, de rest wordt afgevoerd. De kraan nog wijder openzetten, heeft helemaal geen zin als er niet meer bekertjes klaarstaan om te vullen...

Dat vond ik wel logisch klinken... Denk zelf ook wel aan de combi van medicijnen, maar twijfel de laatste tijd stiekem toch een beetje.... Vooral ook door wat Gabrie zei over Istanbul, waar ze ook geen mix gebruiken. Aan de andere kant, in DD doen ze dat wel en de resultaten zijn toch ook positief...

Ik volg vwb mijn volgende poging idd mijn gevoel. De dag dat ik ongesteld word zal ik beslissen (neig nu weer meer naar Doen!)...

Liefs

2. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hoi Juul,

heldere uitleg! Goed duidelijk gemaakt met de bekertje. Thanks!

Wat bedoel je met de combi van medicijnen? Deca/ cetrotide icm menopur of bijv menopur en puregon?

Heel goed dat je je gevoel volgt. Dat is misschien wat er te vaak vergeten wordt in deze situatie, maar wel wat zeer belangrijk is!

3. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Kiekse: Juultje doelt op de combinatie van Menopuren en GonalF en of
    Menopur en Puregon.

Ik wil het volgende met jullie delen van de art uit Istanbul:

We will not use synarelle or decapeptyl within the context of a short protocol. BEcause the results of short protocol is much worse than cetrotide protocol in general. We can use cetrotide as long as possible. The duration of cetrotide use has got nothing to do with the pregnancy rate. So we will let your follicles reach 20 mm to trigger them to ovulate. meanwhile you will keep on using cetrotide. no matter how long it takes. we will not collect them when they are 17 or 18 mm. so we will consider your point here. we may also trigger ovulatıon not by pregnyl or ovitrelle but instead we may choose to use decapaptyl for triggerring just to make sure that we will collect mature eggs. we will also check your hormone levels.

4. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hoi Gabrie,

zij zijn dus een voorstander van cetrotide. Voel ik me wel fijn bij moet ik zeggen. Ik heb het gevoel, nav dit mailtje, dat je zeer goed in de gaten wordt gehouden in Istanbul. Mag ik vragen welke kliniek dit is? Ik heb een beetje zitten kijken en zie dat vooral Human First op internet domineert.

Wanneer gaan jullie die kant op?

5. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Amsterdam
    Haha Kieske, ahum ik moet eerlijk bekennen dat ik echt al tig mailtjes naar ze gestuurd heb met steeds andere vragen.

Ik heb contact met het Memorial yep dat is ook de kliniek waar Human first zaken mee doet. Ook Luckemedicare doet er zaken mee.

Ben zonder "tussenpersoon"bezig met Istanbul en de contacten verlopen goed.

Naar verwachting gaan wij half september die kant op.

Ik schrijf met jullie mee omdat ik ook nog eens een intake heb staan bij Gent maar dat is half oktober......tja ik gok op meerdere klinieken.

6. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Ik zou ze ook plat mailen hoor! Het is toch nogal wat om die kant op te gaan. Dan kun je maar beter goed voorbereid gaan!

Wat zie je als meerwaarde daar t.o.v. Gent bijv? Ben ik wel heel benieuwd naar.

7. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Amsterdam
    Niet zo zeer meerwaarde....

Maar 1 de kosten en het feit dat je lekker op vakantie bent...
    Geen geziek en gezeik met je werk, echo's snel snel enz enz...

8. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

De rust kan ook positief bijdragen. Is het zoveel goedkoper ja? heb nog niet uitgebreid gekeken, maar zal straks eens doen.

Zojuist weer mail van Pf gehad met alles wat hij gaat testen. Even puzzelen nu...

9. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Amsterdam
    Honorarium arts, consultatiekosten
    Kosten voor andrologisch onderzoek (zaadonderzoek)
    Controle overstimulatie d.m.v. vaginale echoscopie en meting oestrogeengehalte
    Follikel aspiratie onder lokale verdoving
    Laboratorium onderzoek
    Inseminatie d.m.v. IVF of ICSI
    Indien nodig wordt Assisted Hatching uitgevoerd zonder extra kosten
    Indien mogelijk kan Blastocyst Transfer uitgevoerd worden zonder extra kosten
    Embryo transfer
    Inclusief IMSI.....Dit alles voor €2000. Het valt dus mee. Dit is natuurlijk wel excl. je reis en verblijf!!

10. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Wat???? Incl IMSI voor €2000??? Jeetje, dat scheelt veel!
    Ja, reis en verblijf, maar dat kan je zelf ook zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk...

Zij plaatsen ook 3 embryo's terug toch? Niet dat hier bij mij de voorkeur naar uit gaat, veel te bang voor een drieling en dat past echt niet in mijn lijf... ;)

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Wauw Gabrie voor 2000 de hele behandeling, dat scheelt echt veel. Dan ga je 2-2,5 week vakantie houden daar?

12. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Sophy, hoe is het met jou en je zenuwen?

Had even naar 'jouw'. Vd valk hotel gekeken en ik denk dat wij overstappen. Manlief vond het ook veel mooier. Dan maar 10 min rijden. Is het makkelijk te vinden binnendoor?

13. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kiekske; een miss sjerp heb ik nog niet hoor, dus voel je vrij om er 1 te maken of om te doen! :)
    Waar heb jij gezien dat het vd Valk €65,- kost? Ik zie alleen prijzen van €80.-
    Wat goed dat dokter Pf. een mail heeft gestuurd. Wanneer kun je bij hem terecht? Hoe veel vit.D en omega 3 slik jij nu?

Juuzlon; ik heb zeker vertrouwen in de prof. Het is alleen dat het nu zo anders gaat dan ik gewend ben in het MCK en dat maakt me dan onzeker. Heb de prof nog wel een mail gestuurd met mijn vragen en haar reactie was; op de dag dat ik pregnyl moet spuiten moeten de follikels tussen de 18 en 23 mm zijn (ik dacht op de dag van de punctie). Ook zegt zij dat ze 1 à 2 mm groeien per dag (ik dacht altijd standaard 2 mm).
    Goed dat je nu op je gevoel af gaat. Jullie 8ste poging, poeh, jullie doorzettings vermogen en geduld mag toch eindelijk wel eens beloond worden!
    Duidelijke uitleg trouwens met die bekertjes.

Sophy; jij zit nu al in Gent? Heel veel succes morgen! Dat er mooie bevruchtingen komen en mooie embryo's. Kan me voorstellen dat je angst voelt (heb ik ook zelfs voor de 3e keer straks) maar laat het over je heen komen. Ik denk maar zo; een bevalling is zwaarder! Zet hem op meid, wij denken aan je en wachten op je bericht morgen.

Gabrie74; wat spannend dat jullie naar IStanbul gaan. Denk wel dat de combinatie met vakantie een stuk relaxter is. Nu moet je idd alles tussendoor doen en dan heb je verder niets aan je hoofd. En je krijgt ook nog eens heel veel vit.D binnen!

14. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Armani, ga dat ding dan eens heel snel maken ;)
    Ik zag die prijs op booking. Ik weet niet of er nog parkeerkosten bij komen, maar als dat niet is, is het met €80 nog goedkoper dan het HI.

Dr pf: iedere dag/ tijd na de 29e. Handig dus. Even met mijn hubbie overleggen wat hem het beste uitkomt. Heb de 1e keer niet zo'n zin om alleen te gaan...

Sophy, heeeeeeeeeeeeeel veel succes morgen!!! Hou ons op de hoogte, ben zo benieuwd naar het resultaat!!

15. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    sophy succes morgen!!

16. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Bedankt meiden en daar ben ik weer! De prof had het maandag helemaal goed (hoe kon het ook anders): 18 stuks aangeprikt en daaruit zijn 15 eicellen komen rollen :) Ik ben heel tevreden!

Hoe ging het.. ahum :) Dat vaginisme is echt een drama. Stom genoeg niet voor seks, maar alleen voor vreemden die met hun vingers of een speculum in de buurt komen. Dat werd dus een huilbui plus een paniekaanval :) Supergenant :( Maar goed, de dokter praatte me erdoorheen om te kunnen ontspannen en mocht het nog een keer nodig zijn, dan wordt het een narcose. Hij had trouwens geen vissenmuts :( De punctie zelf.. wauw ik vond het echt een eitje. Als die eerste verdovingsspuit erin zit, voel je gewoon niets meer, zelfs niet draaierig, gewoon oké.. zelfs als hij tot 3 telt alleen wat druk, gelukkig maar :)
    Nu ook prima in orde, hoewel ik wel rustig in bed ben gaan liggen.

En nu dus afwachten hoe ze bevrucht worden!

Hotel: wij boeken via weekendjeweg. Was dus 65 euro, parkeren is gratis. Vanmorgen in 15min naar het UZ gereden. Er is een paadje achterlangs (hoef je niet meer te draaien bij de snelweg), dan rijd je door de dorpjes (70km zone) en kom je bij het UZ de stad weer in.

Kiek jij dus over 2 weken al naar dr P?
    Armani jij morgen de laatste echo toch? Ben benieuwd hoeveel en hoe groot ze dan zijn!

17. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hé Sophy, wat een geweldig mooi resultaat!!!!!! :D Nu hopen dat je morgen een heel mooi bevruchtingsresultaat hebt!!! Gaan jullie voor een dag 5 TP?

Vervelend dat je vaginisme je zo'n reactie op heeft geleverd, maar joh, maak je er niet druk om. Ze zullen wel vaker vrouwen meemaken die in paniek raken. Waren ze er wel van op de hoogte?
    Een lieve man hè, onze punctievriend?
    Mooi dat de rest wel goed is verlopen!!! Helemaal top!

Armani, hoe is het bij jou???

Sophy, ik verwacht volgende week ergens mijn menstruatie, dus dan kan ik bellen om de 1e echo te laten maken. Ben wel benieuwd. Hoop een mooier beeld te krijgen, maar ik ben er bang voor...

18. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    wow super joh!!! Nu hopen.op prachtige bevruchtingen en top emmies!! Hoe duur is parkeren bij het uz eigenlijk? Ik zal weekendje weg es in de gaten houden. Komt daar nog wel touristenbelasting bovenop?

19. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sophy; wat een geweldig resultaat! :) Ben blij dat je helemaal geen pijn hebt gevoeld, maak je niet druk over je paniekaanval. Je zal vast niet de eerste en ook niet de laatste zijn die dat overkomt. Spannend morgen! Ik duim heel hard voor mooie bevruchtingen.

Ik ben vandaag voor de laatste echo geweest, zag er goed uit. Ze zijn nu allemaal rond de 20 mm, vanavond om 10.00 uur de pregnyl. Vrijdag om 07.15 uur de punctie. Het stelt me wel gerust dat het bij jou pijnloos was, want ik ben zo bang voor pijn ;).
    Wij hebben toch bij Holiday Inn geboekt, het is al vroeg genoeg en elke minuut dat ik relaxed (voor zover dat lukt) kan liggen pak ik aan. En die 5 min. reistijd vind ik ook wel prettig. Kost trouwens €79.-

Kiekske; ben je al lekker aan het knutselen? Ben zo benieuwd naar jouw eerstvolgende uitgangsecho.

20. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie, wat, waar

Chantal85
    : 27jaar- 37e ronde (sinds mei '09), in MMM sinds okt 2010: niets gevonden, IUI 1,2&3 mislukt. IUI 4 = laatste voor IVF MA 8w- 2nd opinion in Gent 28.6- oz naar hh mkn loopt, in totaal ****

Kiekske: 30 jaar. Ronde??? Bezig sinds okt 2010, in MMM sinds juni 2011 --> man geen zaadcellen, acute TESE in Gent. Ikzelf laag AMH (0,67)ICSI 1 mislukt, ICSI 2 al 2 keer afgebroken. Hysteroscopie goed + pipelle gehad. Dhea + TP dag 5.

Sophy: 29 jaar - ronde *teveel* bezig sinds feb 2009; hypo schildklier; eileiders verwijderd; 4mks; verder geen vruchtbaarheidsproblemen. Nu begonnen aan IVF 1.

Armani: 36 jaar. Sinds 2009 bezig, in mmm sinds juli 2011. AMH goed (1.9), 2 keer ICSI in MCK, embryo's top. Nu bezig met ICSI 3 met pipelle, DHEA en TP op dag 5

Marija: bijna 35 jaar. Sinds juli 2007 bezig. Mmm 2008. 5 icsi's, 9 terugplaatsingen en 3 miskramen verder is alle hoop op dhea gevestigd bij icsi no 6!

Tauret: 39 jaar (bijna 40). Sinds 2009 bezig voor een tweede kindje. (eerste kindje ook via icsi ontstaan). Inmiddels 5 icsi pogingen verder. Lichte stollingsafwijkingen en een te actief immuunsysteem.

Medicatie
    Sophy: 7 dagen deca, 150 gonal
    Armani: 7 dagen deca, 300 menopur
    Marija: 150 menopur en 75 puregon
    Tauret: 7 dagen deca en 300 menopur. (en ook nog dhea, prednisolon, intrallipid en heparine)

afspraken
    18 juli Armani: fm meting
    19 juli: Tauret cryo ontdooing.
    30 juli Marija: dhea en amh testen
    1 aug Marija: waarschijnlijk alsnog een curretage na bijna 3 maanden
    16 aug Chantal85:semenanalyse 9.40u, hysteroscopie 14.00u
    10 sept Chantal85: uitslagen onderzoeken 15.00

Punctie en TP datum
    Sophy: 18 juli
    Armani: 20 juli punctie en 25 juli TP
    Tauret: 19 juli cryo (als ze goed ontdooien)

Wanneer testen
    Armani: 6 augustus bloedtest
    Sophy: 3 augustus bloedtest (en daarvoor al thuis :D)
    Tauret: 27 juli???

Zwanger en uitgerekende datum
    Armani: 06 april 2013 (kan niet anders)
    Sophy: 08 april 2013

Tauret: 9 april

Deel Deze Pagina