@Kiekske; ook ik ben heel erg bezig met de TP op dag 5. De prof heeft het wel geadviseerd maar toch blijf ik twijfelen. Moeilijk hoor! ik denk dat we eerst maar kijken hoe veel embryo's we mogen krijgen en aan de hand daarvan een keuze maken. Ik verwacht a.s donderdag mijn ongi, dan de pil slikken en de 21ste de pipelle. Ik wist niet dat je verdoving kon vragen? Dacht dat het volkomen pijnloos was? Juulzon; ze hebben mij juist geadviseerd om 3 embryo's terug te plaatsen! Om zo de kans op een zwangerschap te vergroten.
wat een moeilijke keuzes allemaal meiden. zo ver zijn wij nog lang niet dus kan jullie niet adviseren. Maar lees dus wel dat ht bij ambrose wel wordt geadviseerd en bij kieske niet, dus het is weer eht per persoon anders. Ik wens jullie heel veel succes mrt de beslissing! @hotel: bedankt voor de tips, ga me er eens in verdiepen!
Armani, Juul: ik ga er nog eens goed over nadenken, over die dag 5. Ga er ook nog maar wat vragen over stellen. manlief kwam met idee: 1 tp op dag 3 en dan mogelijk op dag 5 er 1 bij. Maar of dat kan??? Ik ben zo aan het twijfelen geslagen, terwijl ik er eerst zo van overtuigd was. Vind dit ook wel echt een zeer moeilijke keuze... Aan de ene kant wil ik gewoon een emmy op de plek waar hij hoort, aan de andere kant wil ik weten of ze mooi doordelen. Maar die vraag: is er echt geen verschil tussen de baarmoeder en de stoof...??? Die blijft wel zeeeeer aanwezig...
Even snel.... Armani, wat raar dat ze bij jou wel zeiden dat 3 Getpt mochten worden.... . Ga dat de 11e wel navragen. Kiekske, dat idee van jouw man heb ik ook geopperd, doen ze niet. Leek mij ook het meest vd hand liggend...
Juul: ik ga gewoon een vragenlijstje maken en mijn gevoel volgen... En van die 3 emmy's tp-en: ik begreep dat dit in België zelfs verboden was. Dus ben zeer benieuwd hoe het nu zit. Ik wil er nu het liefst 2, vanaf poging 2 mag dat ook bij een bepaalde kwaliteit. Eerst de pipelle maar... Stapje voor stapje...
Dag dames, Idd vreemd van het 3emmy tp verhaal, ben benieuwd hoe dat zit. Vraag: Werden er bij jullie eerste afspraak meteen oz gedaan? wij willen al onze NL gegevens al opsturen en hebben op donderdag een afspraak. Wij hopen een nachtje te kunnen blijven en dan eventueel de volgende dag bijv bloedprikken. Scheelt weer een rit naar Gent. Of werkt het niet zo? Sorry, duidelijk nog een leek in t Gent gebeuren...
Chantal: je gegevens hoef je niet op te sturen, die mag je bij je 1e afspraak meenemen. Is ook veiliger en met de post kan het ooit lang duren. Ons werd toen gevraagd het gewoon mee te nemen. Meteen op de dag van de 1e afspraak ook bloedonderzoeken gehad en alvast een 1e echo. Volgens mij is de poli van het bloedprikken alleen tussen de middag dicht, dan moet je even wachten. Schrik trouwens niet van het terrein van Gent! Had ik de 1e keer. Poli 4, ARG, is al mooi vernieuwd, maar een groot deel is in verbouwing. De poli van het bloedprikken is echt vooroorlogs. Of het moet sinds april opgeknapt zijn...
haha ja heb weleens iets gelegen dat het er nogal oud uitziet. En dat het mega groot is, plattegrond zullen we hard nodig hebben. Vind t allemaal best wel spannend! We gaan het zien Eerst lekker duiken in egypte, dinsdag vliegen we en vandaag na 42dgn na cytotec ongestelddus met beetje geluk zijn we daar voor de vakantie klaar mee!
Kiekske; het dag 5 TP verhaal blijf ik ook zo moeilijk vinden. Heb het er wel met de prof over gehad maar krijg er dan geen zekerheid over. Geen idee wat te doen straks. Ga er de 21ste nog maar eens over hebben en daar een besluit in nemen, anders blijft het maar in m`n hoofd zitten. juulzon; geen idee hoe het zit met de wet in België. Mij werd verteld dat de kans op een drieling zo ontzettend klein is en dat zij het risico wel durfde te nemen. Wel vreemd dat er dan verschillende adviezen worden gegeven.
Chantal: Wat een heeeeeeeerlijk vooruitzicht!!! Geniet ervan!!! Armani: ik ga nog een gesprek aan met Dr P en beslis tegen die tijd wel. Eerst maar eens kijken of er nu meer eicellen willen groeien en dat er een punctie komt. Dat is stap 1... Vandaag lijkt mijn menstruatie door te breken, dus ik kan gaan bellen voor een afspraak voor de pipelle! Juul: hoe is het in het verre weg??
Armani: nee, geen pil voor mij! Ik wil dat echt niet (meer). Mijn cyclys is erg regelmatig, dus ik mag spontaan starten. Menstruatie is echt doorgebroken. Meteen gebeld: 21 juni hysteroscopie en 28 juni pipelle!!
Kiekske; spannend hoor, voor jou gaat het straks ook weer beginnen. Wat is de reden dat ze bij jou een hysteroscopie gaan doen? Is Gent voor jou ver rijden?
Armani: eindelijk begint het weer ja, was stiekem toch wel lang wachten vanaf 23 mrt... De hysteroscopie en pipelle doen ze omdat ze nu alles uit de kast halen wat ze op dit moment kunnen doen. Het is pas poging 2, maar eigenlijk is dit al de 'alles of niets' poging. Ze willen dus zeker weten dat er niks geks in de baarmoeder zit. Het is een kwestie van nog een probleem uitsluiten. Hoop ik iig...
@Kiekske, misschien heb ik het gemist maar waarom is dit al de alles of niets poging? Dit wordt toch jouw 2de icsi?
Armani: ik heb een laag AMH. Bij poging 1 heeft geen enkel embryo dag 5 gehaald. Bij poging 2 maar 1 eicel, dus afgebroken. Als er nu weer geen enkel embryo dag 5 haalt, kunnen ze blijkbaar de conclusie trekken dat mijn eicellen niet goed zijn. Ze willen zeker weten dat dit dan 'het enige' probleem is. Die dag 5 is dus een moeilijk punt, ik kan er namelijk een antwoord uit krijgen wat alles doet stoppen. Pfff.... Oh, wij wonen 1,5 uur rijden van Gent. Als we vroeg in de ochtend een afspraak hebben, blijven we altijd slapen ivm voorbij Antwerpen zien te komen... Wat een gedoe is dat altijd.
Kiekske; dat maakt het wel heel erg spannend allemaal. Krijg je dan meteen de uitslag van de hysteroscopie? Gaan ze bij jou ook weer je AMH meten nu je een tijdje de DHEA slikt? Ik hoop zo voor je dat het deze keer wel goed gaat! Doe jij trouwens ook de FM metingen in Gent? Wij wonen ook op 1.5 uur afstand maar hoeven niet over Antwerpen. Om geen risico te nemen blijven we ook slapen anders wordt het wel heel erg vroeg opstaan
Het is zeker spannend. Ik weet niet of ze mijn AMH opnieuw gaan prikken, zal het eens vragen. Wil ook vragen of ze op het moment van de pipelle ook niet de uitgangsecho kunnen doen en alvast de recepten mee kunnen geven. Scheelt me weer een rit, anders moet ik de week erna weer terug. Mijn FM metingen laat ik altijd in ons plaatselijke zkh doen. Gaat helemaal prima. Zij vullen het formulier in en faxen het door. Is nog niet verkeerd gegaan. En ze zijn begaan, dus erg fijn. Vraag wel altijd een kopie van het formulier voor het geval dat... Kan ik het altijd inscannen en doormailen. Dat vroege opstaan staat mij ook tegen. Ondertussen zijn we VIP-ers in het Holiday inn, dus krijgen we weer wat korting. Altijd mooi meegenomen
Ik had ook al gevraagd of de uitgangsecho op dezelfde dag kon als de pipelle. Hierop kreeg ik als antwoord dat ik de echo ook in Nederland kan doen, ben nu dus aan het kijken waar ik dat het beste kan doen. En ook om dan meteen de FM metingen te regelen bij mij in de buurt, scheelt weer. Weet alleen niet hoe het dan verzekering technisch zit? Het Holiday inn zit er toch tegenover? Had gelezen dat er ook ontbijt bij zit? Poeh zie er wel een beetje tegenop om straks weer te starten... Hoe sta jij erin?