Ja ik heb ook nog zo'n "misschien is het een innestelingsbloeding" gedachte, maar dat vind ik eerder een gedachte in de ontkenningsfase, hoewel het me stiekem ook hoop geeft Anyway.. ik blijf maar bloeden.. wel voornamelijk bloed en wat slijm, niet echt stolsels, maar alles bij elkaar toch best veel... In ieder geval nu vrij rustig in m'n hoofd, ok het is mislukt, wat nu. Dank voor het duimen meiden... Armani gaat het bij jou wel goed?
Sophy; vind het zo rot voor je! Ga je vrijdag nog wel de bloedtest doen? Dikke knuffel voor jou. Dit is jullie 1ste icsi toch? En je hebt nog een cryo, wie weet. Kiekske; lastig he al die keuzes en onzekerheid. Nu weer wachten tot de volgende uitgangsecho. Vrijdag naar dr Pf toch? Hoe lang is het rijden voor jullie? Marija; hoe is het gegaan vandaag? Tauret; hoe voel je je? Ik voel me prima, snel moe, maar verder goed. Gelukkig heb ik het erg druk deze week dus veel afleiding! Baal wel dat ik dinsdag pas de uitslag krijg van de bloedtest , nog een dag langer wachten.
Sophy, zo begon het bij mij toen ook. Ik hoop zo dat het voor jou anders uit pakt... Armani, waarom krijg je nu een dag later de uitslag? Ga je van tevoren wel zelf testen? Fijn dat je veel afleiding hebt, dat maakt het net iets makkelijker te verdragen. Marija, hoe gaat het meid? Is het goed gegaan vandaag? Hier idd vrijdag naar Dr pf. Is 1,5 uur rijden, dat doen we er naar Gent meestal ook op.
Kiekske; dat is goed aan te rijden! Daarna duurt het 6 weken voor de uitslag? Ik weet niet waarom ik een dag later pas de uitslag krijg, eerder kon niet. Heb iig dinsdag vrij genomen, wat de uitslag ook is, dan wil ik niet werken. Voel me sinds vandaag vrij rustig
Armani wat raar eigenlijk dat je pas dinsdag de uitslag krijgt. Er is toch zo'n snelle controle (noemen ze dat niet Cito)? Of moeten ze bij jou soms nog berekenen hoeveel pregnyl - hoeveel hcg van jezelf? Met een drieling is het niveau natuurlijk heel hoog Ik duim voor je! Fijn dat je je wel rustig voelt! Kiek morgen naar dr P! Wat verwacht je ervan? Marija hoe is het gegaan gister? Gaat het een beetje? Ik ben gewoon ongesteld, kan er niets anders van maken. Waarom door de utro heen is me een raadsel, maar dat maakt voor het resultaat niet uit. Dit is inderdaad de eerste poging en als het mag, wil ik meteen de cryo terug. Morgen toch de bloedtest, ik dacht dat dat moest van Gent Doe dus ook nog netjes de bollen en ik ben vooral benieuwd wat m'n progesteron doet, of daar nog iets over te zeggen is. Tja.. helaas... misschien wil m'n cryo beter
wat verdrietig! Maar jouw eskimootje gaat uitgroeien tot een prachtig kindje, daar ga ik voor duimen! Knuffel
Dank je Chan.. ik ben niet echt verdrietig eigenlijk, gewoon acceptatie; het kwam ook zo onverwachts. Misschien komt het verdriet nog als op dat formuliertje hcg = 0 staat. Of met m'n verjaardag - ik vind m'n verjaardag net zo erg als oud&nieuw, weer een jaar niks. Maar voor nu... gewoon ok Jij mag al bijna voor de hystero... kijk je ernaar uit? Weer een stapje verder
Oh ik heb dat ook met verjaardagen en oud&nieuw. Heel herkenbaar. Hier dat zeurderige ongi gevoel in mn buik dus voor de zekerheid maar een tampon in bij het sporten zo. Ik moet gaan meiden, my drill instructor is waiting for me
Sophy: wat ontzettend balen dat het ws. toch ongesteld is en geen innestelingsbloeding...je blijft toch hopen. Ik zag dat je ook schildklierpatient bent, heb je geen antistoffen (anti-TPO)? weet je hoe hoog ze waren/zijn? Bij een poging kunnen ze opklimmen, dus je zou je huisarts nu kunnen vragen hierop te checken. Hebben ze verder in Gent allerlei immuundingen uitgesloten? Kiekske: succes bij dr. Pf. Ben benieuwd hoe het gaat. Over die DHEA ik kreeg een telefoontje dat de arts er niet was en er een nieuwe afspraak gepland is...dus geen kans om de vraag (nu) beantwoord te krijgen. Maar ik stel hem zeker nog. Armani: hopelijk is jouw moeheid een teken van een zwangerschap . Maar is misschien ook moeilijk te zeggen omdat je pregnyl gezet hebt een paar keer begreep ik. mijn moeheid is voor nu gissen. De huisarts heeft me weer bloedonderzoek meegegeven, ijzer/ferritine (de laatste is bijna altijd laag bij mij). Hij gaf ook aan dat het misschien een overdosering van mijn schildkliermedicijn was. Ben erg kortademig en heb pijn op mijn borst en de moeheid "zou daar ook van kunnen zijn". Dus ook TSH, T4 prikken en ik mocht DHEA meeprikken. Iemand nog suggesties wat er bij DHEA nog verder geprikt zou moeten worden? of moet dat nog op een speciale dag ofzo in je cyclus bedoel ik, dus geen koninginnedag . Ik had hem verteld dat dat kon helpen bij laag AMH én bij Hashimoto (sorry voor het begrip Armani: eigenlijk betekent het dat ik een te traag werkende schildklier heb én een auto-immuun aandoening waarbij mijn eigen lichaam mijn schildklier afbreekt). De Hashimoto is de ontdekker van de antistoffen tegen je schildklier (die antistoffen zijn anti-TPO). En dat is funest voor een zwangerschap (of de kwaliteit van je eitjes).
Ik mag morgen naar Gent voor een hysteroscopie, joepie Hier jammer genoeg ook schildklierproblemen en bij de nabespreking wist onze slimme gynaecoloog te vertellen dat dat wel eens de oorzaak kon zijn van de dood van Niene, terwijl ik tijdens mijn zwangerschap ook door een endocrinoloog opgevolgd werd en deze me altijd verzekerd heeft dat het geen kwaad kon voor de baby. Ik kom dus van een te trage schildklier, toen ik zwanger was stond mijn schildklier perfect (tsh rond de 1.40), maar na ophoging van medicatie begon mijn schildklier opeens veel te snel te werken. (tsh van 0.03 op 12 weken). Ben in totaliteit 12 kg afgevallen tijdens de zwangerschap, moest heel veel overgeven maar ik veronderstel dat mijn schildklier er toch ook voor iets tussenzat. Ik heb die anti-tpo ook al laten bepalen maar die waren toen minder dan 26, zou dat heel erg kunnen schommelen zodat ik die nu opeens wel zou hebben na een doodgeboorte? Nu ik heb in ieder geval terug afspraak ingepland bij endo en mag 13/08 gaan, zal dat maar eens allemaal bespreken en voor zekerheid antistoffen opnieuw laten meechecken. We moeten 08/10 op nabespreking bij prof de Sutter in Gent en hoopte dan een beetje terug de natuur zn gang te laten gaan, maar als die schildklier nog niet wilt meewerken zal ik het toch ook weer moeten uitstellen.
Jeetje, wat is die schildklier toch een verradelijk ding...! En wat wordt die hier in Nederland nog onderschat mbt zwangerschap. Helaas heb ik er verder geen verstand van, dus ik kan er helaas geen vragen over beantwoorden... Sophy, ik werd ook dwars door de utro heen ongesteld, 9 dagen na tp. Daarom moet ik bij de volgende (volledige) poging extra pregnyl spuiten. Dus twee keer 5000. Fijn dat je er nu zo rustig onder bent. Ik hoop dat je dat kan blijven... Chantal, wat doe jij voor sport als je een drill instructor hebt??? Ben wel nieuwsgierig nu Armani, ik hoop idd ook dat jouw vermoeidheid door je beebje(s) komt! Van de assistente in DD begreep ik idd dat de uitslag van de onderzoeken 6 weken op zich laat wachten. Wat ik verwacht van morgen? Ik hoop dat hij er eindelijk eens achter komt waarom ik niet aan kan komen en waarom ik altijd zo moe ben. Als dat dan ook nog effect zou hebben op zwanger raken, dan zou dat allemaal mooi zijn. Dan durf ik weer wat hoop te hebben, want die is nu foetsie.
Hoi Elpie Wat "fijn" dat je ook voor een hystero mag. Vreselijk dat je Niene verloren bent. Een schildklier gaat normaliter sneller werken tijdens een zwangerschap (bij gezonde mensen). Maar wel vreemd dat je al aan de medicatie was voor een te traag werkende schildklier en dat je hierdoor te snel bent gaan werken. Misschien is dat gebeurt omdat je geen antistoffen hebt?? met soja kun je de werking wel vertragen. Er zijn nog wel meer voedingsstoffen die dat kunnen beïnvloeden. Zo drink ik bijv. geen koffie meer, zwarte thee, chocola omdat de werking beinvloedt. Hoe precies weet ik niet. WEet wel van soja, daarvan ging die van mij echt te traag werken. Je kan zeker een mk krijgen door een te snel werkende schildklier. Je antistoffen kunnen enorm schommelen. Die van mij wel althans. Ik liet ze gewoon bij de huisarts checken. Als je laat chekcen doe dan zowel anti-TPO als anti-TSI Patiënten met de ziekte van Graves maken afweerstoffen tegen hun eigen schildklier. Één van deze antistoffen wordt Thyreoïd Groei Stimulerende Immunoglobine genoemd, in het Engels: Thyroïd Stimulating Immunoglobulins afgekort TSI. TSI antistoffen stimuleren de schildklier tot overmatige productie van het schildklierhormoon (de antistoffen stimuleren de TSH receptoren op de schildklier). Verder zou ik gewoon zwanger proberen te worden als je weer kunt hoor. Een zwangerschap gooit je schildklier toch weer in de war. Zoek alleen een goede endo/gyn combinatie die weet waar ze op moeten letten.
Kiekske: ik hoop dat er wat uitkomt zodat je weet wat er gedaan "moet" worden. Over die bloeding 9 dgn na TP. Heb je van jezelf een korte LF? Mag ik nog wat vragen stellen? Heb jij nog suggesties wat mee te prikken, ik mocht DHEA prikken van de huisarts, is dat bij jou op een bepaalde dag in je cyclus gedaan? en is er verder toen nog wat meegeprikt in combinatie? Heb jij een normale FSH en LH?
Mama, mijn LF is 12 dagen. In januari ben ik gestart in spontane cyclus en gewoon ongesteld geworden op de dag dat ik dat zonder ICSI ook zou zijn geworden. Dus gewoon mijn normale cyclus, alleen nu zat er een volledige ICSI poging in. Mijn DHEA is nog nooit geprikt, morgen wordt mijn DHEA-S geprikt. Dan kan er beter bepaald worden wat de waarde is volgend dr pf. Mijn FSH wordt op dit moment onderzocht in Gent, evenals nogmaals mijn AMH. Mijn LH weet ik eigenlijk niet, weet niet of dat onderzocht is. Zal morgen wel eens vragen, weet niet of dat op een bepaald moment in de cyclus geprikt moet worden...?? Dit wordt er morgen sowieso geprikt: Lymphocyte subsets, regulatory T-cells IgG, IgA, IgM, IgE IgG-subclasses Ferritin soluble Transferrinreceptor 25-OH-Vitamin-D soluble Interleukin-2-Receptor Tumor-necrosis-factor alpha Interleukin-6 Interleukin-8 Interleukin-10
Hoi Kiekske: die FSH en LH (en meestal wordt dan ook oestrogeen en prolactine gedaan) wordt meestal op dag 3 in je cyclus geprikt. Zou testoseron nog wat zijn om te zien hoe je die DHEA omzet in jouw lijf? (ik neem aan dat je het nog slikt). Met die "lymofcyte subsets" bedoeld hij dan alle NK cellen? (zoals CD19, CD56 etc?" Ben wel heeeel benieuwd vanaf welke waarde van DHEA-s dr. Pf vindt dat er DHEA bij zou moeten. Ik had wel eens m'n DHEA-s waarde laten prikken en die was 3,7 die was vlgs ned. gyn goed. Maar ik zag dat sommige aanraden min. een waarde van 10. weet jij hier iets van? Over die FSH en LH, las ik dat DHEA dat omlaag kon trekken (dus wel fijn als je daarmee te hoog zit zeg maar). Maar mocht het te laag zijn dan is dat misschien niet echt een probleem als je in een gestimuleerde cyclus zit maar misschien wel in een natuurlijke cyclus (zoals ik?).
Volgens mij is dit idd een hoofdnaam, waaronder allerlei kleinere stukjes vallen. Ik heb ooit een lijstje van hem gehad (helaas gedelete, kan hem niet meer vinden) waarop alles stond wat hij onderzoekt en dat is ongever 1 A4-tje lang. Ik zal een lijstje aan hem vragen wat echt helemaal compleet is. Mijn man moest net lachen om mijn gedachtengang, jullie vast ook, maar het is wel iets wat bij mij heel erg in mijn hoofd speelt: Voor mijn gevoel zie ik er aan de buitenkant gewoon jong uit, maar ben ik van binnen een oud wijf. Ik ben 30 jaar, heb veel last van mijn gewrichten, van mijn rug en ben in de vervroegde overgang. Als ik op sta van de bank of na het eten ofzo, moet ik echt uitvouwen. Net een oma. Ik ben altijd moe. Voor mijn gevoel ben ik echt een oud wijf met een jong uiterlijk...
Je schildklier was goed?? Is toen T4, T3 en TSH bekeken? kun je ook gewrichtsklachten van krijgen. Heb je het ook vaak koud? Die gewrichten is dat alleen in de ochtend of ook in de avond? Reumafactoren bekeken? Heb je weleens een tekenbeet?
Volgens mij is toen T4 bekeken, TSH durf ik niet met zekerheid te zeggen. Moet de volgende keren de uitslagen eens op papier vragen Mijn gewrichten zijn gewoon de hele dag door. Net eventjes gebukt gestaan en dan moet ik echt uitvouwen. Op mijn hurken zitten kan ik bijv niet langer dan 10 sec, enz. Reumafactoren, volgens mij is dat nooit bekeken. En op tekenbeten controleer ik me zeer regelmatig, gezien ik iedere week een paar keer in het bos rond wandel.
Bij deze wil ik jullie allemaal heel veel succes wensen met het uitkomen van jullie dromen! Ben zelf voorlopig offline... (zie mijn eigen topicje) Veel liefs en misschien nog eens tot later... Xxx