1e afspraak Gent juni'12:wie kletst mee? Ook ervaren Gent Gangers welkom!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door chantal85, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

zucht... kan je geen bijlage verzenden via PB???

2. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    projectleider , moeder van dochter (2007) en zoon
    Zeeuwse kust
    Kiekske:
    Kan me voorstellen dat je gaat twijfelen. Misschien vind je me erg kort door de bocht maar zelf vind ik dat ze na 1 "mislukte" IVF poging al zo'n RIF onderzoek zouden moeten laten doen. (of liever eigneiljk nog vantevoren zodat je niet eerst teleurgesteld hoeft te worden). Als je een laag AMH hebt en je bent nog jong (toch?) dan is dat niet normaal en zou er m.i. gewoon eerst goed onderzoek moeten worden gedaan en je niet eerst al je vergoede pogingen te laten "weggooien".

Daarom vind ik het erg goed van je dat je naar dr. Pf bent gegaan!
    Niets ten nadele van Gent verder, want waarschijnlijk doen ze het niet eerst vanwege de verzekering. Maar wat als je ze het zou vragen om daar eens naar te kijken? (dr. Pf doet het ook wel als je het vraagt en je hebt wel sneller de uitslag als het geld je niet zoveel uitmaakt, maar het kost toch ook weer geld).

Oja en trombofilie-pakket en MTHFR zou je ook nog aan je huisarts kunnen vragen om te doen. Misschien zou ik dat nog eerder doen, omdat (althans de mijne) erg laagdrempelig is en best wel wil meedenken. Misschien nog iets voor jou? Als je wilt mail ik je wel door wat ze allemaal geprikt hebben in Gent! Kun je het voor je huisarts aankruisen ;)

Ik zie de PB wel verschijnen ;)

Die hystero, weet je ook wie dat doet??

3. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    Kiekske: ik heb ze ontvangen en kijk er zo ff naar.
    Wil je dat ik via de mail reageer of op het forum?

4. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

thanks! Doe maar via de mail, handiger om terug te vinden :)

5. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    its kebeurd :)

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Chantal wat verdrietig meid. Ik hoop dat het door nu even rust te nemen weer goed komt tussen jullie. Knuffel voor jou!

7. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Niet bang zijn :) Je hebt al zoveel uitgezocht en ook zoveel afgestreept, dan voelt het toch fijn als je dit ook zeker weet, toch :) Kleine kans dat er iets uitkomt, ik vond het uiteindelijk heel geruststellend dat het niet m'n chromosomen zijn.

Voor de hystero, als je kan kiezen, zou ik Gent doen. Ik weet nog dat ze bij Suus toen een restje mk over het hoofd hadden gezien in NL (brrrr). Voor m'n gevoel kijken ze in Gent net iets beter en hebben ze je complete dossier liggen.. alsof dat je meer zekerheid geeft :)

MTHFR: bij de meerdere mks was er een tijdje geleden een discussie over, mss even terugzoeken.

8. Armani

Armani Actief lid

17 apr 2012
    431
    0
    0
    NULL
    NULL
    Chantal, wat ontzettend verdrietig dat jullie in een relatie crisis zitten. De MMM is al zwaar genoeg en dan ook dit nog erbij.
    Ik hoop echt dat jullie eruit komen!
    Knuffel

9. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Ook weer even een knuffel van mij voor iedereen.
    De meeste van jullie hebben mijn blogje hier alweer bijgelezen en super bedankt voor alle lieve reacties.

Heb zelf een heel slecht en verdrietig gevoel over de laatste 2 Emmy's. Bedoel, de kans dat ze dag 5 halen is zo ontzettend klein... Twijfel nu enorm of ik Gent niet zal bellen en toch voor een TP op dag 3 zal gaan.
    Wat denken jullie? Of maar wachten tot dag 5 met de grote, grote kans dat er geen TP zal zijn?

Vandaag door mijn nieuwe leidinggevende gebeld dat hij vindt dat ik deze week maar even rustig aan moet doen en thuis moet blijven... Heb hier best veel moeite mee, want ik ben immers niet ziek, vind ik zelf. Anderzijds geeft het me wel een beetje rust...

Chantal, van die spanning herken ik enorm. Maar wat zit het hem in voor je man? Wordt de MMM hem teveel? Verschillen jullie over hoe dan verder? Dat laatste is bij ons dus het geval. Mijn vriend staat voor geen enkel alternatief open en steunt me daar ook niet in. En ik vind het heel moeilijk om met 36 jaar al te zeggen dat ik dus nooit moeder zal gaan worden omdat vriendlief geen alternatieven wil...
    Maar jij bent nog jonger en je hebt nog veel kansen toch? Hoop dat de afstand jullie doet beseffen dat jullie dezelfde droom hebben, samen.

Xxx

10. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Armani hoe is het met jou?

Juul.. ik dacht dat jullie bij een nieuwe poging sowieso voor dag 5 zouden gaan zodat je kon zien of het haalbaar is.. dat als (minstens) één van de embryo's het zou halen, die dan meteen een nieuwe betere kans (beter dan voorheen) zou geven. Dat had je waarschijnlijk vooraf bedacht, voor de grote angst om geen tp te hebben...
    Wat adviseert de prof? En, misschien nog belangrijker, wat zegt je gevoel?
    En soms vraag ik me af hoe de keuze ligt.. je vriend kiest voor geen alternatieven en jij "moet" je daarbij neerleggen.. waarom niet jij kiest voor wel alternatieven en hij gaat daarin mee? Welke partner is "leidend", aan welke keuze welk alternatief wordt de meeste waarde gehecht... En dat is niet rot bedoeld :) Knuffel!

11. Tauret

Tauret Actief lid

19 sep 2011
    231
    1
    16
    NULL
    NULL
    Juul, ik kan mij je twijfel tussen dag 3 en 5 goed voorstellen. Ik heb tijdens mijn verse poging kunnen afspreken dat ik op dag 3 kon langskomen. De kwaliteit werd toen besproken en afhankelijk daarvan mocht ik kiezen voor direct een tp of 2 dagen later weer terug te komen.
    Sterkte met je keuze. Alle kaarsjes gaan voor je aan!

12. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Lieve Juul,
    Ik kom nog even terug want had me bedacht dat m'n berichtje misschien toch onvriendelijk overkwam, dan sorry :) Vind het vooral heel dapper dat je nog een poging doet en kan me voorstellen hoe ontzettend moeilijk de keuze tussen nu dag 3 of dag 5 is.. laat je hart kiezen, want er is geen "beste" keuze.. knuffel!

13. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Juul, jouw gedachten omtrent dag 3 vs dag 5 snap ik helemaal. Je weet dat wij hetzelfde advies hebben gekregen. Ze geven in Gent aan dat als ze buiten de buik dag 5 niet halen, dat ze dit in de buik ook niet halen. Dat is verstandelijk. Maar gevoelsmatig is het zo anders. Ik twijfel er ook nog steeds over. Dus sorry...kan je niet helpen... :(

Dan de vraag omtrent DD. Stelde je volgens mij in je eigen topic. Waarom zou het daar anders gaan? Wij denken serieus na over een overstap en hebben dus 6 dec ook een intake staan. Ze hebben daar toch andere protocollen voor low responders zoals wij.
    Daarnaast ben ik al naar Pf geweest en daar zijn ook wat dingetjes uitgekomen. Zeker toen ik de resultaten ook nog door heb gestuurd naar Serum.
    Daarnaast wil ik gewoon voor mezelf kunnen zeggen dat ik alles geprobeerd heb. Dus het is ook voor mezelf. Misschien kun je er wat mee...

Hoe is het met onze zwangere Tauret?

En Chantal, hoe gaat het met jou? Knuf meid...

Ego: hier gister echt een zwaar slechte dag gehad. Weer compleet ingestort en dat tijdens een vergadering. De druppel viel zeg maar...
    Heel de middag gejankt, bah.
    Ik ben ook bang dat ik al ongesteld moet worden, er beginnen wat voortekenen te komen. Maar ik verwacht het zondag en op z'n vroegst zaterdag pas!!!! Zal dit door de nieuwe dhea komen?? Ik denk dat ik er mee ga stoppen... Heb het teruggebracht naar 25 mg, maar ik breng het helemaal terug, terug op 0.
    Verder nog steeds geen reactie van Pf op mijn mail van vrijdag en ook de resulaten van mijn schildklieronderzoek dat ik eind maart gehad heb, worden maar niet verstuurd. Het wachten begint me op te breken merk ik. Heb er erg veel moeite mee om zo afhankelijk van anderen te zijn in dit proces.

Sorry voor het geklaag... Moest even mijn hart luchten...

14. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Tis hier wel een verdrietig hoekje. Groepshug? In ieder geval een knuffel voor
    Chantal voor de hystero morgen in de hoop dat het helemaal goed en pijnloos gaat en dat je mannetje misschien hopelijk toch mee gaat

Kiek voor moeilijke dag. Het wachten is ook helemaal niks. Waar heb je je schildklier laten onderzoeken? Dat hoeft toch geen 5mnd te duren?

Juultje voor blijkbaar toch wachten tot dag 5, ik steek nog een kaarsje aan voor je emmies dat ze het mogen halen!

En voor alle anderen die het nodig hebben :)

Vraag me ook af hoe het met Marija en Anna is.. :)

Hier ook niet onwijs vrolijk.. was het maar vast volgende week vrijdag als er weer iets is om naartoe te leven, ik hoop echt dat dr P ons meteen door laat gaan voor ons cryootje. Ik word ook gek van het wachten, ik wil actie.. nu :)

15. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Sophy, ik denk dat Dr P daar niet moeilijk over doet... Maar wel even spannend nog! Ik verwacht begin volgende week ook bij haar te zitten, ik zal haar wel even instrueren ;)

Chantal, succes morgen meid!!! Ik las dat je zus iig mee gaat, nu hopen dat je man toch ook mee wil gaan... Knuf!

Marija ligt trouwens met haar luie gat in de zon!!! :D

Ik doe mee met de groepshug... bij deze...

16. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Kieske wat voor pijnmeds had jii nu ook alweer van tevoren genomen? Weet alleen nog dat het veel was ;) en hoelang van tevoren moet ik t innemen?
    Mag ook iemand mee jr binnen of moet ie alleen.
    Maak me normaal nooit druk om onderzoeken en uitslagen, maar nu wel. Zal wel door de toestand eromheen komen. Zie er als een berg tegenop!!

17. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Chantal, ik had 2 paracetamol en 2 aleve feminaxjes. Ik nam ze in de auto, ongeveer 45 min van tevoren.
    Snap wel dat je je druk maakt, sterkte meid. Hoe gaat het met je? Knuf..

18. Tauret

Tauret Actief lid

19 sep 2011
    231
    1
    16
    NULL
    NULL
    Chantal, sterkte morgen! Het gaat vast goed komen. Ik ga voor je duimen op een pijnloze hysto.
    Tijdens de hystoroscopie mag je iemand meenemen.

19. Elpie

Elpie Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.088
    1
    0
    Chantal, ik had bij de hysteroscopie gewoon twee dafalgans genomen van 500 een uurtje op voorhand. Ik had ook niks anders in huis

Ik heb eigenlijk totaal geen pijn gehad, eerder zo een wat ongemakkelijk gevoel. Ze zeggen wel dat het uitmaakt als je al eens een kindje hebt gebaard of niet. Dan zou je baarmoedermond een beetje openstaan en zou het minder pijnlijk zijn, weet niet in hoeverre dat zo is.

En een paar daagjes erna wat bloedverlies gehad, denk toch zo een 2 a 3 daagjes en zo wat zeurderige buikpijn.

Veel succes morgen!

20. mamavanh

mamavanh Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.126
    0
    36
    Zeeuwse kust
    groepshug...

Chantal: suc6 vandaag. Ik "mag" ook voor de hystero vandaag om 15 uur. Ms zien we elkaar. Hopelijk gaat je man toch mee.
    Ik neem 2 paracetamol en we zien wel..?

Kiekske: vind het niet raar hoor dat je ingestort bent, het is ook niet niks en best zenuwslopend. Overigens is het voor mij wel herkenbaar tegen menstruatietijd aan om dan erg verdrietig te worden. Het schijnt ook te maken te hebben met het zakken van je oestrogeen.
    Kun je dr. Pf niet bellen voor de uitslagen?

Juulzon: de eerste vraag die ik heb is, heb je een immuunprotocol of heb je je laten onderzoeken?
    Als je immuunproblemen hebt en je hebt een goed ondersteunend medicatie protocol, dan zou ik voor een dag 3 tp gaan. Anders zou ik me eerst laten testen.

Ik heb iets voor je opgezocht maar heb geen tijd om alle mails door te spitten maar er gebeurd al wel het eea met vroegere tp-ingen. In het Engels hieronder wat ik zo snel vond:

Hi ladies, I'm considering doing Embryogen here in South Australia during my next full antagonist ICSI cycle. I'm not sure how well known it is but basically it's a culture medium that has, in its early stages, shown to help women with problems with recurrent miscarriage. The research hasn't yet got far enough to look at whether it specifically helps those with NK cells (or Anti-phospholipid syndrome for that matter – I have both). Basically, the Embryogen culture medium contains a growth factor that we produce ourselves. Hence I was initially sceptical as to why it would help me because I've managed to conceive naturally twice, so surely I must be producing at least some of this factor myself.... But my FS wouldn't be suggesting it for no reason. The full acronym of the growth factor is GMCSF but I don't know the full name sorry.

Has anyone out there tried it? How did you go? Do you think it helped? I'm wondering if it's worth trying because if we do try it, the embryo will be transferred on day 2 rather than day 5 and I'm worried that the lab will pick one that wouldn't have survived to day 5 anyway...

ik duim voor je meee...

Sophy: tuurlijk wil je actie...!
    nog bedankt voor het advies, heb je (en van de andere dames) raad opgevolgd, hystero is in Gent..vandaag!

Ego:
    Vroeg me wel af of deze ronde dan nog wel kan proberen zwanger te raken of dat het zinloos is. Vanwege de hystero vandaag.
    Manlief is nu trouwens aan de antibiotica voor een oorontsteking, amoxilline, dus vraag me sowieso af of het zin(loos) is...?
    Ik heb wel een kindje gedragen maar niet gebaard (keizersnede), maakt dat nog uit? of ben ik dan toch al tikkie "uitgerekt" :p.
    Ik zie er ook tegenop, maar dan meer wat ik te horen ga krijgen. Had deze cyclus een rare menstruatie die duurde tot eergister (dag 10), zit nu dus op dag 12. Echt niet normaal, ze had het over een poliep toen ze de echo bekeek...en meestal "goedaardig"...moet zeggen dat ik dan een beetje zenuwachtig wordt.

Deel Deze Pagina