dikke knuffel meid ik kan je helaas geen echte raad geven, maar ik kan me wel voorstellen dat je je even heel slecht voelt. Ik hoop op goede waarden voor jou dat jullie toch gewoon verder kunnen en dat daar een prachtig babietje uit zal groeien!
Kiek dat klinkt moeilijk meid. Heeft ze wel gekeken hoeveel follikels er klaarliggen deze ronde? En hoop je dat je morgen goed bericht krijgt en kunt starten of stap je stiekem al liever over naar DD? Knuffel voor jou! Marija het zit je weer niet mee. Hoop dat je nu wel kunt genieten van je vakantie Chantal voor jou zomaar nog een knuffel Elpie en mamavanh, ik kan het ook niet zo goed volgen, het is wel heel immunotechnisch In ieder geval succes! En hier, ik lees gewoon even mee, niets te melden want ik wacht wacht wacht tot het eindelijk vrijdag is en ik naar Gent mag! Wel vanmiddag alvast superoptimistisch proactief de toestemming voor cryo ontdooiing uitgeprint en ingevuld
Ha lieve meiden. Eindelijk even tijd en energie om hier iets te posten. Kiekske, jeetje meis. Weet even niet goed de juiste woorden te vinden. Ik hoop echt dat je dezse maand mag starten en dat er een wonder voor jullie gaat gebeuren. Kan mij voorstellen dat het voor jou nu even allemaal flink balen (understatement) is. Ik wil je even een extra dikke knuffel geven! Sophy, ik sluit mij ook aan bij hetgeen de andere meiden hebben gezegd. Volg je eigen gevoel en denk ook goed aan je eigen toekomst en jezelf. Je bent nog jong. Sterkte, meis! Juul, ik duim keihard voor jullie. De kaarsjes gaan aan voor een blond knulletje. Succes en sterkte die laatste wachtdagen! En toen was ik het even kwijt. Sorry!. Ego, hier alles goed. Erg moe en vaak duizelig. Maar daar ben ik blij mee.! Vandaar dat ik niet altijd even actief ben, hier. (maar lees wel iedere dag even mee, hoor)
Kiekske nog een aanvulling als je kijkt op Dehydroepiandrosterone (DHEA) supplementation in diminished ovarian reserve (DOR) dan zit dar een figuur bij waarbij de kansen op een zwangerschap versus AMH hoogte wordt weergegeven. Die zou je nog met Gent kunnen bespreken. Daaruit blijkt dat een AMH tussen de 0.81 en 1.05 ng/ML (kijk even goed in welke eenheid jouw AMH gemeten is) het minst goed slaagkans heeft. Alles boven de 1.06 en nou komt die òf onder de 0,8 heeft een hogere slaagkans! Hoe vindt je die? (hoezo goed nieuws?!). Ik weet dat ik erg immunotechnisch en studie-achtig opzoekerig ben, maar dat komt omdat je wel moet om met artsen te kunnen sparren en om je doel te bereiken... Kiekske...kom op je kan 't !!!! Suc6 morgen enne mocht ie nou negatief uitvallen, vraag dan om een vervolgmeting volgende maand....met je vitamine D kan die nog verbeteren. knuffel voor de overige meiden, sorry morgen meer tijd om te reageren.
Kiekske, meid ik leef met je mee! Ik snap dat je er even klaar mee bent, je had natuurlijk gehoopt op positief nieuws en dan krijg je dit. Dus morgen is bepalend, bah wat een onzekerheden. Jammer dat ze zo sceptisch zijn t.o.v DD! Misschien toch bellen of je daar eerder terecht kan? Dikke knuffel! Tauret; fijn dat alles goed gaat! Ik heb de uitslag van pfeiffer binnen, snap er weinig van! Mijn leukocyten en trombocyten zijn verhoogd? Hij adviseert iig het hele pakket; vit.D, omega 3, prednisolon en de intralipid. Daarnaast ook een regelmatige bloedtest voor en na de TP. Ga me maar eens goed verdiepen verder in zijn verhaal en lab uitslagen.
En dat is allemaal in het Engels wss ... ik denk dat heel dat immunologisch verhaal in het Nederlands zelfs moeilijk te volgen is
Armani heeft hij ook je ijzer bekeken? als je bloedplaatjes (trombocyten) verhoogd zijn helpt het ijzer te nemen + baby aspirine (100 mg). leucocyten = ontstekingen
Marija, lief dat je even aan komt waaien vanaf je vakantieadres. Waar zijn jullie? Lukt ontspannen en genieten een beetje? En in sept weer van start... Spannend! Kiek, wel typisch dat ze zo'n grens stellen. Weet van het poffertjes topic dat er meiden met een lager AMH wel zwanger zijn geraakt.. Misschien de volgende ronde toch voor de Düsseldorf combi van medicatie; puregon en Menopur naast elkaar. In de ochtend 225 puregon ( of Gonal ) en dan in de avond 225 Menopur. Heeft Gabrie geloof ik ook gedaan en Marjah ook en dan groeiden er toch meer follikels. Eet dat Gent hier niet in gelooft... Maar ik zou zoiets best durven proberen... Al mag ik dat officieel niet zeggen natuurlijk... Pb de dames anders maar eens. Armani, hoeveel omega 3 adviseert hij dan? Gaan jullie nu volgende poging ook in DD doen? Sophie, Elpie,en mama van H, liefs en knuff voor jullie... Tauret, 30 aug weer echo, spannend! Hier, vandaag echt enorme steken rechts in mijn buik. Zeurend. Darmen? Geen idee? Of overreactie van de utro...? MvH, je vroeg laatst naar immuun.dingen die ik evt. voelde... Eerlijk gezegd niet echt.. Behalve een puist op mijn kin en wang, zo'n nare diepe... En ben moe, maar heb dat vaker door de utro. Kan er nog helemaal niets van zeggen... Denk dat ik er zondag een tekstje tegen aan gooi. Dan moet de Pregnyl wel weg zijn.... Truste allemaal! Knuf!
Juul, ik hoop zo ontzettend dat je de innesteling hebt gevoeld. Weet je zeker dat zondag de pregnyl weg is? Zo spannend weer! Knuf voor jou! Armani, je hebt hetzelfde advies gekregen. Hoeveel prednisolon is het? Heb je jezelf al verdiept? Ik zou de uitslagen ook naar Serum sturen. Mama, bedankt weer voor het meedenken. Lief van je Tauret, genieten meid!!! Sophy, bijna morgen. Nog eventjes wachten. Ga je weer met de trein? Elpie, hetzelfde hoop ik voor jou. En voor iedereen. Een babietje voor ons allemaal! Marija, ga eens zwemmen!!! Ego: heb flink in de piekermodus gezeten sinds gistermiddag. Heb de knoop voor mezelf doorgehakt. Ik wil naar DD. In Gent blijven ze maar hetzelfde protocol gebruiken en ik voel me eigenlijk afgeschreven. 'Jouw amh is laag, dus eigenlijk heeft het geen nut meer, maar doe het toch maar'. Zo voelt het. Ze geven me geen hoop maar, ze denken niet meer mee verder. Daarnaast voelt het sowieso niet goed om deze ronde te starten. Ik ben nog niet terug op gewicht, voel me helemaal niet goed en als ik er aan denk om te moeten starten, komt er een flinke weerstand op. Ik ben er niet klaar voor, wil niet. Moet het nog even met manlief bespreken...
Juulzon: uiteraard hoop ik ook dat het een innesteling is...spannend. Sophy: suc6 morgen ...spannend! sorry voor de immunotechniek, maar hoop dat het toch bijdraagt. Kiekske: snap dat je naar DD wilt. Zou proberen om via Gent toch nog het RIF onderzoek te laten doen. Scheelt je een hoop geld en wachten moet je nu toch.... al iets gehoord van je schildklier of van dr. Pf met de ijzer? je gewicht moet idd eerst goed zijn, is trouwens ook AMH verlagend naar het schijnt... Marija: fijne vakantie Armani: ik heb je een PB-tje gestuurd Tauret: geniet-ze...lekker zwanger zijn... Chantal: een knuffel in deze moeilijke tijd... Elpie: even immunotechnisch hoor dames ... Je schildklier is goed, je hebt geen problemen. Mocht er niets uit de trombofilie komen dan heb je dat "afgestreept", voor wat betreft de 5 die randnormaal was, is zeker verdacht.... mocht Gent niet mee willen gaan in de heparine, dan kun je toch met je huidige gyn daar mee aan de slag? Ik zou zeker niet zonder doen. Plus de aspirine 100 mg natuurlijk (maar die kun je althans in NL zo kopen zonder recept). Die Neevo ziet er goed uit, ik heb wel wat gevonden bij een internet site wat ik zou kunnen kopen dat methyl folate en methyl cobalamine bevat (resp. foliumzuur en B12 maar dan in goed opneembare vorm voor als je MTHFR hebt). Eigenlijk hoort daar ook B6 bij. In het Beer boek schrijven ze Folgard voor, maar is erg duur... ik kwam deze nog tegen: B6 neuroplex Cell Care 200 vegetarische tabletten. Deze bevat B6, B12 en B11 in volgens mij de juiste doseringen kost 27 euri voor 200 tabletten. Moet je nog wel een multi ernaast slikken. Hier: ik scoorde 3,7 umol/l op m'n DHEA-s (is alleen de DHEA-s geprikt),. Ranges 0,9 - 10,8 ....zit ik dan te laag met mijn DHEA???
Meiden, de kogel is door de kerk; wij gaan naar DD! Voel me meteen zoveel rustiger! Heb meteen naar DD gebeld, omdat we pas 6 december de afspraak hadden staan. Verhaal uitgelegd, verteld dat we al een dossier hebben en bloedonderzoeken van Pf. Ze zou kijken wat ze kon doen en mij terugbellen. 10 Minuten later: 6 september om 16.00 uur is er een plaatsje vrij gekomen. Interesse? JA NATUURLIJK!!!!!!!!!!! Voel me zoveel beter nu, blijkbaar zat Gent me toch goed dwars... Nu mijn dossier nog opvragen, maar dat durf ik eigenlijk niet zo goed. Jep, that's me. Voel me dan richting hun lullig dat ik deze keuze heb gemaakt... Mama, hoeveel DHEA slik je nu? Misschien kan je het tijdelijk ophogen. Wel goed uitkijken, want mijn waarde is nu dus gewoon te hoog.
Kiekske: wat fijn voor je dat je een plekje hebt in DD en al snel!! DHEA, ik slik nog nikx omdat ik een bangerik ben (nee echt) vit. D durf ik wel maar DHEA durfde ik nog niet aan...is de 3,7 waarde te laag denk je?
Ik weet het eigenlijk niet. Ik zou denk ik 25 mg gaan slikken voor 3 maanden. Het heeft 3 maanden nodig om te gaan werken. Maar...het is niet bewezen dat het helpt. Het spreekt elkaar allemaal nog tegen. Het is nog meer in de 'probeer het maar' fase. Bij hebben ze de waarde toen niet gecontroleerd en na 5 maanden 75 mg te hebben geslikt, zit ik dus te hoog. Het heeft bij mij geen effect gehad op de hoeveelheid follikels, maar de kwaliteit van de eicellen weet ik niet, omdat de pogingen met dhea zijn afgebroken.
Kiekse, een mailtje sturen naar Gent en je krijgt zo een kopie van je dossier, doen ze niet moeilijk over hoor! En DHEA adviseren ze in Dusseldorf JUIST! Begreep ik van Maartje.... Succes meiden! xxx
Net telefoontje van Dr P. gehad. Stof tot nadenken is weer binnen gebracht. Ik zou vandaag niet hebben mogen starten, want FSH is wederom 20. Zoals we al weten, wordt hierdoor ICSI gewoon erg moeilijk, vanwege de weinig follikels/ eicellen bij stimulatie. Gisteren was er dus ook maar 1 te zien, was ik volgens mij vergeten te zeggen. Gisteren hadden we het ook over eiceldonatie gehad. Wij zijn in dit traject beland vanwege het zaad van manlief. We hebben enkel door TESE zaad, dus geen enkele kans op een natuurlijk zwangerschap. Nu gaf ze aan dat we ook aan een zaaddonor kunnen denken. Ik heb gewoon nog een regelmatige cyclus, iedere maand een eisprong, dus IUI-D zou gewoon kunnen. Geen hormonen en stress meer voor mij dan. 'Alleen' geen kindje direct van ons samen. Ik heb daar zoveel minder moeite mee dan met eiceldonatie, zelfs helemaal geen moeite. Voor nu: We gaan naar DD, zullen daar sowieso een poging doen en dan kijken we verder. Jeetje, wat is een gezinnetje stichten een gedoe!!!!
Wat een ontwikkelingen Kiek en zeker stof tot nadenken en al gauw een afspraak in DD, wat fijn !! Zwaai @rest
kiekske, wat fijn dat je zo snel terecht kunt in DD! Meid wat hoop ik dat ze daar de oplossing hebben, in combinatie met het advies van pf. en Serum. Moet toch een keer goed komen? Hoe staat je man tegenover donor zaad? juulzon, laat de moed niet zakken lieverd... Chantal, hoe is het nu? Met dank aan mvh ben ik een stuk wijzer geworden mbt de uitslag van pf. Mijn waardes wijken sterk af van de norm van Beer. Ben zo blij dat er iets uit is gekomen! Zoals ik het begrijp van mvh had ik nooit een eerlijke kans op een zwangerschap. Dus nu verdere bloedonderzoeken via de HA en dan alles mailen naar Serum. Ben benieuwd wat zij gaan zeggen!
Armani, je hebt PB Sophy, heel veel succes vandaag bij Dr P!!!!! Laat je even weten hoe het was? Voor alle andere meiden: knuf!